بایگانی شهریور ۱۳۹۳ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۱شهریور

علیرضا صدیقی

در حال حاظر وقتی حرف از گرافیک میزنی بی درنگ مسئله تایپوگرافی به میان میاید، مثل اینکه گرافیک یعنی تایپوگرافی واگر ردی از تایپوگرافی در آثارت نباشد دیگر گرافیست نیستی!

 

گرافیک نت؛ علیرضا صدیقی، گرافیست ایرانی ساکن هلند و از اعضای افتخاری جامعه مجازی طراحان گرافیک ایران با ارسال این مقاله به بررسی جایگاه تایپوگرافی در گرافیک امروز ایران پرداخته است.

... دیگر مسئله این نیست که تایپوگرافی فقط یک قسمت از یک کار گرافیکی است و نه همه آن، خیلی ها دیگر از خاطرشان رفته که این شکل از تایپوگرافی که در حال حاظر در کارهای گرافیکی انجام میشود سالهاست که در هنر خوشنویسی و خط نقاشی انجام میشده و میشود و فقط فرق آن این است که گرافیستها به این شکل امروزی از آن در زمینه کارهای گرافیکی استفاده نمی کردند.برای من این سوال پیش می آید که آیا استفاده ی به این شکل تایپوگرافی در طراحی گرافیک چه جایگاهی دارد؟ 

و شاید بهتر بگویم استفاده این شکل از تایپوگرافی هنر گرافیک ایران را به پیش سوق می دهد یا اینکه باعث گمراهی آن میشود و هنر خوشنویسی ما را هم زیر سوال میبرد و لطمه ای سنگین به ادبیات ما میزند.
۲۱۷۲نمایش ۳ نظر
۳۱شهریور

آیا شما نیز از بکارگیری پترن‌های معمولی به عنوان پس زمینه طراحی‌هایتان خسته شده‌اید، و نمی‌دانید که چگونه از تصاویر به جای آن‌ها استفاده کنید؟ در نتیجه‌ی وجود مجموعه‌های زیادی از عکس‌های در دسترس، که با فیلترهای بسیار حیرت انگیز ترکیب می‌شوند و همچنین تنوع و تطبیق پذیری موجود در آن‌ها، کاربری این تصاویر در پس زمینه‌ی‌ طراحی‌های برداری، در طول سال‌های اخیر افزایش یافته است.

در اینجا می‌خواهیم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید برای استفاده تصاویر به عنوان پس زمینه طراحی از آن‌ها استفاده کنید.



۱۸۸۸نمایش ۱ نظر
۳۱شهریور

طراحی کاراکتر ممکن است یکی از جذاب ترین چیزهایی باشد که شما می توانید با نرم افزار ایلستریتور انجام دهید. در این آموزش به شما ساخت یک کاراکتر دزد دریایی کارتونی در ایلستریتور را آموزش خواهیم داد.


تصویر نهایی


مثل همیشه، این تصویر نهاییی است که ایجاد خواهیم کرد.



جزئیات آموزش


برنامه: ادوبی ایلستریتور 

زمان تقریبی: 45 دقیقه

میزان سختی: مبتدی متوسط

۲۳۷۶نمایش ۱ نظر
۳۱شهریور

اینکه هیچگاه نخواهید کاربران به سمت صفحه‌ای درون وب‌سایت‌تان هدایت شوند، که اساساً وجود خارجی ندارد، کاملاً دور از انتظار است. در واقع احتمال وقوع این امر وجود دارد، و شما باید برای رویایی با آن آماده باشید. بسیاری از توسعه دهندگان سایت‌ها در حین اجرای پروژه، تمایل به چشم پوشی از این مطلب دارند، اما مسلماًٌ خطای 404 چیزی است که باید در جهت رفع آن اقداماتی صورت داد. عدم توجه به این موضوع، غیر ممکن است، پس بهتر است به جای این کار، طراحی صفحاتی که پیدا نمی‌شوند (Page Not Found) را به صورتی انجام دهید که آن را جالب و عجیب کرده و به جای اینکه کاربران را به یک منبع غیر کاربردی دیگر برساند، برایشان مفید باشد.

در اینجا راه‌کارهایی را به شما ارائه می‌کنیم که برای ایجاد صفحه 404 اختصاصی شما، مفید هستند. در ادامه نیز مثال‌های خوبی از صفحاتی آورده شده‌اند که پیش از این کارایی خوبی از آن‌ها دیده شده است.


1. از فرم متعارف صفحه خطای 404 (404 Not Found) استفاده نکنید


۱۴۸۸نمایش ۰ نظر
۳۱شهریور

۱۷۴۱نمایش ۰ نظر
۳۱شهریور


۱۰۹۴نمایش ۰ نظر
۳۱شهریور

مجموعه ی زیر ، آیکون های لایه باز با موضوعات مختلف مانند اقتصاد ، تجارت ، عمومی ، شبکه های اجتماعی و ... می باشد. در مطالب بعدی آیکون هایی با موضوعات دیگر در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چنانچه به آیکون های خاصی نیاز دارید در قسمت نظرات درج بفرمایید تا در شماره های بعدی قرار دهیم.


۱۵۰۴نمایش ۰ نظر
۳۱شهریور

سه فایل لایه باز از میزکار با طراحی تخت (flat) جمع آوری شده که در زیر قابل دریافت می باشند.

این فایل ها در طراحی های تبلیغاتی ، بروشور ، طراحی وبسایت و ... می توانند بکار گرفته شوند.

منتظر فایل های لایه باز و کاربردی جدیدتری باشید...

۱۷۴۲نمایش ۱ نظر
۳۱شهریور

تورج صابری‌وند




 

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از سال ۱۳۸۵

مدیر هنری و طراح در استدیوی شخصی و آژانس شبکه آفتاب

طراحی هویت گرافیکی و لوگو رایتـل، ۱۳۹۰

طراحی نماد پزشکی ایران (سیمرغ  ۱۳۹۲

همکار صفحه تجسمی روزنامه شرق و شهروند

ارائه مطلب در همایش تجربه کاربری، برنامه ۱.۶۱۸ شبکه چهار، برنامه پژواک رادیو تجارت

مربی ورک‌شاپ‌های سرویس دیزاین خلاق، سرویس جم تهران، استارتاپ ویکند، تهران و اصفهان

شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌های هنری

 

۴۸۷۰نمایش ۳ نظر
۲۹شهریور

چگونه یک دسته از وکتورهای آب و هوا ایجاد کنیم؟

آیکون ها به واقع مکمل یک استایل صاف با نمود پایه و کمینه شان هستند. بیایید نگاهی به ساخت یک دسته از آیکون های وکتوری مان بیاندازیم. پایه ی این وکتورها را آب و هوا می گذاریم تا بتوان اپلیکیشن های آب و هوایی را با آنها کامل نمود. این آموزش ایلستریتور را گام به گام دنبال کنید تا به شما نشان دهیم که چگونه با ابزارهای ساده می توان این علائم را ایجاد نمود.

ساخت یک آیکون ابر
۲۴۹۶نمایش ۱ نظر