بایگانی آبان ۱۳۹۳ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۳۰ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۴آبان

کاربرد خوشنویسی در گرافیک مقاله ای ازسید محمود ابوالقاسمی از ساری

دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر

چکیده

خط وسیله ای است برای ثبت و نوشتن ذهنیات و تفکرات با استفاده از علائمی که در میان انسان ها قرارداد شده است. خط زبان دست است و حافظِ آثار. در واقع، بشر از زمانی که خواست آنچه را می اندیشد نقش کند، قدم به دنیای خط و نگارش نهاد.

در این مقاله به استفاده از اصول و قواعد کاربردی و ظرفیت خوشنویسی در گرافیک پرداخته شده است. نیز در این مقاله استفادة طراحان در ایجاد فضای گرافیکی با پرداختن به فضای مثبت و منفی، حساسیت بخشیدن به حروف، برش و جابه جایی، کار با نقطه در ترکیب نوشتار، تکرار حروف، تغییر اندازه و فرم با کمک عناصر بصری بررسی و نشان داده شده است، تا بدین طریق نیاز و شناخت پژوهندگانِ این عرصه (فضای سنتی و فرهنگی جامعه) در حد امکان تأمین شود.

۸۲۴۳نمایش ۰ نظر
۲۴آبان

حتماً شما هم مطالبی درباره نگرانی از بازطراحی‌های ناموفق شنیده‌اید.

صرف‌نظر از اندازه یا حجم وب‌سایت، هر نوع بازطراحی ممکن است سرشار از خطرات و دشواری‌های بالقوه باشد. منحرف شدن کاربران از مسیر اصلی سایت، احتمالاً یکی از بزرگترین خطرات در پروژه‌های بازطراحی است.

در سایت‌های بزرگتر، مسلماً پیش آمدن خطرات پیچیده‌تر، محتمل‌تر خواهد بود. اما در صورتیکه به بازدیدکنندگان فعلی سایت توجه نشود، حتی سایت‌های کوچک نیز ممکن است حین پروژه‌های بازطراحی دچار مشکل شوند.

راهنمایی‌هایی که در ادامه این مقاله می‌آید، می‌توانند مسیر درست راه‌اندازی و تصویرسازی مجدد سایت را به شما نشان داده و کاربران را راضی نگه‌ دارند.

اگر در حال حاضر در حال انجام بازطراحی ناموفقی برای سایت خود هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

۵۷۹نمایش ۰ نظر
۲۴آبان

طراحی برند کار دشواری است و به این منظور کارها و تحقیقات زیادی باید انجام داده و وقت کافی نیز باید داشته باشید. برای ساخت یک برند باید خلاقیت، تدبیر، و حتی شوخ طبعی لازم را داشت (با توجه به این نکته که برندها طول عمر کوتاهی دارند).
روش‌های زیادی برای طراحی برند جدید و یا باز طراحی برندهای قبلی وجود دارند: می‌توانید بر اعداد و تحقیقات، و یا حتی بر خریداران یا حداقل دریافتی‌ها تمرکز کنید. اما پس از مشخص شدن روش، باید اقدامات عملی را آغاز کرد. به نظر من بهترین راه ساخت یک برند، طراحی است. بیائید این نظریه را عملی کنیم.

۱۲۴۲نمایش ۰ نظر
۲۴آبان

علی سیلان

هنرمند ترکیه ای که در سال 1995 مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه  (Ondokuz Mayıs University (OMU در رشته ی طراحی گرافیک کسب نمود و پس از آن در سال 1998 عنوان کارشناس ارشد را در موسسه علوم اداره هنرهای زیبای OMU از آن خود نمود.در نهایت سال 2004 مدرک دکتری خود را در رشته ی هنرهای زیبای اجتماعی از همان دانشگاه کسب نمود.

وی در نمایشگاه های بسیاری شرکت نموده و نیز نمایشگه های انفرادی زیادی برگزار نموده است که از جمله ی آنها نمایشگاه انفرادی طراحی پوستر دانشگاه Canik Basari University Samsun در سال 2013  در ترکیه است.

او گرافیست پرکاری است که که در زمینه های طراحی پوستر ، نشانه ، بسته بندی و طراحی جلد و لی اوت آثار زیادی خلق نموده است.

در زیر برخی آثار او را جمع آوری کرده ایم.در ضمن او یکی از داوران نمایشگاه بین المللی طراحی پوستر با موضوع جهان عاری از خشونت است که وبسایت طراحا مستقل برگزارکننده ی آن می باشد.

نمونه آثار هنرمند:

۱۲۷۴نمایش ۳ نظر
۲۴آبان

۸۵۱نمایش ۱ نظر
۲۴آبان

از لوگوی جام‌جهانی روسیه رونمایی شد. لوگوی رسمی جام‌جهانی ۲۰۱۸ در یک ایستگاه فضایی در کشور روسیه رونمایی و سپس در تئاتر بولشوی در مسکو به معرض دید علاقمندان گذاشته شد. این لوگو توسط استودیو طراحی بین‌المللی brandia central طراحی شده است.

۱۳۷۶نمایش ۱ نظر
۲۴آبان

با استفاده از این افکت فتوشاپی ، میتوانید متن دلخواه خود را به صورت حروف با گچ نوشته شده تبدیل نمایید.

این افکت که Chalk Text Effectنام دارد ، حالات مختلفی را برای متن بوجود می آورد که در زیر قابل مشاهده هستند.

۴۱۶۵نمایش ۱ نظر
۲۴آبان

مجموعه ای از تکچرهای باکیفیت با عنوان DirtyGrunges که برای استفاده در بافت دهی کارها کاربرد خواهند داشت.

۱۲۹۰نمایش ۰ نظر
۲۴آبان

در اینجا یک افکت روشنایی کوچک زیبا را می بینید که در فوتوشاپ با استفاده از فیلتر Lighting Effects ایجاد می شود. این یک روش بسیار ساده است که به یک گرافیک تخت نمایی روشن می دهد!
چیزی که می سازیم
در این آموزش به شما روشی زیبا و آسان می آموزم که از فیلتر Lighting Effects در فوتوشاپ استفاده کنید و یک نقش اسرارآمیز و مرموز به تقریبا هر گرافیکی بدهید. برای این کار این افکت را در عمل ببینید به تصویر زیر بنگرید.


۲۱۱۹نمایش ۰ نظر
۱۹آبان
در این آموزش به شما می آموزیم که چگونه یک وکتور برگ واقعی بسازید و بتوانید از آن در پروژه های آینده تان استفاده کنید. این برگ در اصل یک برگ همگانی است، به عنوان مثال شما می توانید همیشه رنگ و شکل آن را تغیییر دهید. شاید به نظر برسد که شما با استفاده از Gradient Mesh آن را درست خواهید کرد اما درست نیست. من از Fill های سایه ای ساده استفاده کردم. شما هم دوست دارید که بدانید چگونه همچین برگی ساخته می شود؟ پس همه کارها را کنار بگذارید و بیایید شروع کنیم!
جزئیات آموزش
    برنامه: ادوبی ایلستریتور CS4-CS5
    میزان سختی: مبتدی- متوسط
    مباحث: ابزار سایه و پنل Appearance
    زمان تخمینی: 45 دقیقه
تصویر نهایی

مثل همیشه این تصویری است که در پایان ایجاد خواهیم کرد.
۲۸۵۳نمایش ۰ نظر