بایگانی مهر ۱۳۹۳ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۵۵ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۸مهر

به بهانه ی ایام عزاداری سیدالشهدا مجموعه ای از آثار برجسته ی عاشورایی را گردآوری کرده ایم که در زیر مشاهده می نمایید.

مسعود نجابتی - 1393

۴۴۱۶نمایش ۴ نظر
۲۷مهر

 


احتمالا برای اکثر ما طراحان جوان ایرانی ، وقتی از تایپوگرافی حرفی به میان می‌آید تصاویری از پوسترهای رضا عابدینی، مهدی سعیدی و یا دیگر طراحان گرافیک که تایپوگرافی ساختار آثارشان را تشکیل می دهد در ذهنمان نقش می‌بندد، که گویا به نوعی تایپوگرافی برای ما بیشتر در پوستر خلاصه شده باشد و رسالت تایپوگرافی را ایفای نقش در پوستر تصور کرده باشیم و بس!

اما احتمالا برای غربی‌ها این تصاویر ذهنی در مورد تایپوگرافی کمی متفاوت و پر کنتراست‌تر باشد و تصاویری ازتایپ فیسهای جریان ساز، نشانه نوشته‌هایی با ساختار حروف منحصر به فرد و یا پوسترهای بر پایه‌ی تایپ فیس‌ها و باشد؛ اگر چه تایپوگرافی مبحثی کلی ست و تایپ دیزاین شاخه‌ای از آن می‌تواند باشد ولی با بررسی جریان شکل‌گیری تایپوگرافی غرب به شکل و شمایل و مفهوم امروزی، به این نکته می‌توان رسید که تایپوگرافی طی چند صد سال و بر پایه‌ی تایپ دیزاین و پیرامون آن بوجود آمده است.

۲۸۲۰نمایش ۰ نظر
۲۷مهر

اینکه طراحان گرافیکی و یا طراحان وب‌سایت‌ها به مهارت‌هایی فراتر از آگاهی‌های نرم افزاری نیازمند هستند، بر کسی پوشیده نیست. در واقع مهارت‌های تکنیکی و فنی که کارفرمایان از طراحان گرافیکی انتظار دارند، بخش کوچکی از توقعات آن‌ها است. امروزه، طراحان، به منظور ایجاد وب‌سایت‌هایی جذاب و مناسب، به داشتن مهارت‌های مختلف و متنوع، نیاز وافر دارند.  

به طور سنتی، انتظار می‌رود که طراحان در حوزه نوشتار، ایجاد ارتباط و خود ابتکاری، مهارت‌های لازم را داشته باشند. اما نباید صرفاً به این توانایی‌ها اکتفا کرد. در این مقاله، ما به مسائلی فراتر از این ویژگی‌های کلی می‌پردازیم و به مهارت‌هایی اشاره خواهیم کرد که طراحان وب برای ایجاد وب‌سایت‌های جذاب و قابل رقابت در این رشته، باید از آن برخوردار باشند.

۱۸۷۴نمایش ۰ نظر
۲۷مهر

در این مقاله Will Gibbons آنچه را که باید از طراحان بزرگ بیاموزیم، برای ما توضیح داده است.

طراحان صنعتی نقش کلیدی و مسئولیت ویژه‌ای در قبال چگونه به نظر آمدن محصولات از نگاه خریداران و نیز احساس و رفتار آن‌ها نسبت به محصول مورد نظر دارند. از میان طراحان صنعتی شناخته شده در روزگار ما می‌توان به افرادی نظیرMarc Newson ، Karim Rashid، Philippe Starck، Tom Dixon و James Dyson اشاره کرد.

هر یک از این طراحان که به طور فوق العاده‌ای موفق هستند، دلایل خاصی برای خود دارند و این موفقیت به هیچ وجه تصادفی نیست. هر یک از آن‌ها تجارب و پس زمینه‌های کاری منحصر به فردی دارند و همچنان، موفق شناخته می‌شوند. آیا می‌توانیم از آن‌ها چیزی یاد بگیریم؟ چه ویژگی‌هایی سبب موفقیت طراحان بزرگ می‌شود؟ من توانسته‌ام چند ویژگی خاص را در اینجا برای شما لیست کنم.

۱۰۶۵نمایش ۱ نظر
۲۷مهر
او از سال 1374 و بعد از فارغ التحصیلی در شرکت بین المللی داروگ به عنوان طراح گرافیک مشغول به کار شد.

حیطه کاری او در طی این سالها از طراحی هویت بصری برای شرکت ها، آفرینش برند های جدید و بازسازی برند های قدیمی و نا کارآمد گسترده است.
آثار او در نمایشگاه های متعدد در داخل و خارج از ایران به نمایش در آمده است. او همچنان، در داروگ، که آن را خانه دوم خود می داند به عنوان مدیر برندینگ مشغول فعالیت می باشد و خلق برند های بیشماری را در کارنامه حرفه ای خود ثبت نموده است.
نقش و عوامل موثر طراحی گرافیک در  ثمر بخشی  و بزرگ سازی یک برند و لزوم توجه به آن در بین طراحان گرافیک  و راهکارهایی در این ارتباط از دغدغه های ذهنی اوست.

 

۴۳۸۲نمایش ۳ نظر
۲۷مهر

نمونه تبلیغات زیبا و خلاقانه

۸۵۹نمایش ۰ نظر
۲۷مهر

یک طراح مکزیکی ، وبسایتی پیشنهادی برای شرکت فولکس واگن طراحی کرده است.

در این پروژه بصورت کامل به همه ی المان های لازم وبسایت از صفحات داخلی تا صفحات خوش آمدگویی ، ورد و ... و نیز آیکون ها پرداخته شده است.

یکپارچگی و ابتکار در این طراحی به زیبایی قابل مشاهده می باشد.

۱۰۲۶نمایش ۰ نظر
۲۷مهر

مجموعه المان های مورد نیاز برای طراحی یک وبسایت که البته بعضی از آنها برای طراحی اینفوگرافیک نیز کاربرد دارند.

این مجموعه بصورت وکتور بوده و قابلیت بزرگ بدون محدودیت دارد.

۱۲۰۵نمایش ۰ نظر
۲۷مهر

 

چیزی که شما ایجاد خواهید کرد!

 

 

استایل های لایه ای نرم افزار فوتوشاپ هنوز هم یکی از سریع ترین و موثرترین راه های رسیدن به افکت های زیادی است. این آموزش به شما نشان خواهد داد که چگونه استایل های لایه ای را با الگوها، قلموها و آپشن های انتخاب باهم درهم بیامیزید تا یک نوشته ماسه ای واقعی ایجاد نمایید.

۴۷۸۲نمایش ۱ نظر
۲۷مهر

ساخت یک تایپوگرافی تبلیغی

کار خود در فوتوشاپ را سرعت ببخشید و از روش های ضروری استفاده کنید. ما به شما نشان می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

 

زمانی که یک مشتری به یک تصویر روشن نوری در یک زمان کوتاه نیازمند است، شما اغلب می بایست بر ابزارهای فوتوشاپ و عمق دانش خود بر تکنیک ها تکیه کنید. این فاکتورها معمولا می بایست هرچه زودتر فراگرفته شود.

۱۹۰۶نمایش ۰ نظر