جست و جو
زمانی که یک پروژه شروع می شود، مهمترین کلید برای موفقیت جست و جو است. در طراحی وب سایت، شما نیازمند دانستن این هستید که کاربران شما بر پایه ی خواسته ها و نیازهایشان چه عکس العملی نشان خواهند داد. قبل از شروع، از مشتریان سوالاتی در مورد کسب و کارها، مشتری ها و رقبای شان بپرسید.
این یک ایده بهتر از چگونگی خلق یک وب سایت به شما می دهد که مشتری و خریدارها، آن را دوست خواهند داشت همچنین در رقابت، حرفی برای گفتن دارد.
شما همچنین باید یک جامعه شناسی خاص از اینکه مهمترین علاقه مندی در کسب و کارهای آنها چیست و چگونگی عملکرد آنها در وب سایت ها انجام بدهید. برای مثال، اگر شما جامعه هدف جوانتری را در نظر بگیرید، به یاد داشته باشید که آنها بسیار اجتماعی و مکالمه ای هستند بنابراین انضمام رسانه های اجتماعی سودمند خواهد بود.
با انجام این، شما می توانید وب سایتی با مشتریان بالقوه در ذهن خلق کنید که کسب و کارهای بیشتری برای مشتری تولید می کند.
مضمون
زمانی که جست و جو کرده اید و سوالاتی در مورد کسب و کارهای مشتری تان پرسیده اید، گام بعدی شروع برنامه ریزی وب سایت است.
شخصا، دوست دارم که یک خودکار بگیرم و طرح هایی نیم صفحه ای از وب سایت ایجاد کنم. این طرح ها نیازی به جزئیات ندارند، اما باید به شما به قدر کافی دید بدهد تا ایده کلی از چیزهایی که کار می کند و چیزهایی که کار نمی کند را ببینید.
اگرچه، اگر شما نمی توانید طراحی کنید، می توانید از قاب به عنوان یک پیشنهاد استفاده کنید. قاب بندی به روشی مشابه کشیدن طرح، عمل می کند، اما شما چیزی عمیق تر در استخوان بندی مدل اولیه وب سایت ایجاد می کنید.
Mockingbird یک پیشنهاد عالی است. یک وب سایت ابزار قاب بندی که برای استفاده راحت و بسیار کمک کننده است.
طرح
بعد از تکمیل مفاهیم، گام بعدی در نهایت ایجاد طرح وب سایت است.
به مضامین / طرح های اولیه تان نگاه کنید و قسمت ها را بر پایه ی آنچه که کار می کرد و آنچه که کار نمی کرد، خلق کنید. با ایجاد آن مضامین قبل از این مرحله، زحمت غیر ضروری طراحی مجدد نمونه اولیه به خاطر طرحی که با بقیه کار نمی کند را حذف می کنید.
زمانی که شما طراحی وب سایت را به پایان رساندید، سریع آن را برای مشتری با فرمت png آماده کنید تا کیفیت را حفظ کنید (اگر دوست داشتید می توانید فرمت را jpg قرار دهید). از اینجا، مشتری به شما بازخورد خواهد داد و شما باید طرح را تا زمانی که مشتری کاملا راضی شود تنظیم نمایید.
هرچند نباید نگران دفاع از بحث های طرح تان در این مرحله باشید. اگر احساس کردید بسیار مهم است که یک عنصر خاص تغییر کرده و یا حذف شده باشد. به مشتری بگویید و چرایی آن را توضیح دهید. مشتری ها اغلب هدف تعدادی از عناصر را نمی فهمند، بنابراین مشتریان زمانی توضیحات را به آنها ارائه بدهید بسیار بیشتر به خواسته های شما احترام خواهند گذاشت.
ساخت
آخرین گام، ساختن قابلیت وب سایت است. زبان برنامه نویسی که شما استفاده می کنید موضوعیتی ندارد، شما همیشه باید استانداردهای کدنویسی تمیز را رعایت کنید و همیشه اعتبار این را داشته باشید.
داشتن کد تمیز و معتبر این اطمینان را به شما خواهد داد که وب سایت به سرعت بارگذاری می شود و با بیشتر مرورگرها کار می کند. اگر شما در مورد آخرین استانداردهای زبان کدنویسی تان مطمئن نیستید، وبسایت W3C را چک کنید در فرآیندها به شما کمک می کند.
همچنین اگر آنها می خواهند خودشان وب سایت را به روز کنند یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای مشتری تهیه کنید. WordPress در جامعه طراحی یک سیستم مطلوب محسوب می شود. اما پالس CMS برای استفاده، آسان و اجرا بر روی وب سایت مشتری تان راحت است.
افزودنی ها
این گام اختیاری است، اما من انجام این را برای هر مشتری توصیه می کنم. زمانی که همه چیز کامل شد، به سادگی اگر آنها خدمات دیگری نیاز دارند از آنها بپرسید یا می توانند دیگران را به شما سفارش کنند.
- آیا شما دوست دارید به عنوان یک دستمزد اضافی وب سایت تان را پشتیبانی کنم؟
- آیا شما کارت ویزیت هایی منطبق با وب سایت یا مواد تبلیغاتی دیگر نمی خواهید؟
- آیا شما پشتیبانی آینده از من نیاز ندارید؟
- آیا کسی را می شناسید که از خدمات من بهره ببرد؟
- آیا مایل هستید یک توصیه نامه کوچک در مورد تجربه تان بنویسید؟
پرسیدن این سوالات از مشتری های تان هیچ ضرری ندارد. فقط پرسیدن می تواند طرح های بالقوه در کارهای بیشتر داشته باشد و یک رابطه حرفه ای ایجاد کند، و اگر آنها بگویند نه، شما می توانید به سادگی عبور کنید و به دنبال مشتری های بیشتر باشید.
به ما در مورد فرآیندهای طراحی وب سایت تان بگویید!