چگونه یک طرح لوگو به سبک کوبیسم در ایلستریتور خلق کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۷دی

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 1 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: spoongraphics.co.uk


این فرآیند طراحی الگو را دنبال کنید، با دقت نگاه کنید تا ساخت طرح لوگوی سبک کوبیسم را ببینید که از تعدادی زیادی از جزئیات سطوح کوچک ساخته شده است. ما نه تنها ایجاد طرح حقیقی در ادوب ایلستریتور را خواهیم گفت، بلکه من همچنین همه فرآیندهای طراحی لوگو را در آموزش توضیح خواهم داد، درست از اولین طرح تا پایان طرح نهایی.


لوگویی که ما به عنوان بخشی از این آموزش خلق می کنیم، یک سبک «کوبیسم» مرسوم است که از تعداد زیادی المان های جزئیات تشکیل شده است تا یک شیء بزرگتر را ایجاد نماید. این طراحی بر پایه ی یک برند ساختگی یا شرکتی به نام Raven است، اما همه فرآیند ها مشابه یک مشتری زنده است (فقط بدون چرخه های نامحدود تغییرات و اصلاحات است!). ما اول یک لوگوی رنگی با همه شکوهش با استفاده از سایه و افکت ها خلق خواهیم کرد، سپس لوگو را به عقب باز می گردانیم تا یک مدل تکی و تخت بسازیم تا یک طرح ترکیبی برای استفاده در هر وضعیتی را فراهم کند.

شروع هر پروژه ی طراحی لوگویی با یک طرح اولیه آغاز می شود. برند خیالی Raven ما به سادگی بر پایه ی یک زاغ از تیره پرندگان است. اما برای پروژه های زنده، شما ممکن است به ایده های فکری برای نشان دادن ارزش یک کمپانی نیاز داشته باشید. تعدادی وضعیت از زاغ پایه بکشید تا به یک شکل نمونه برسید که به راحتی در مقیاس کوچک قابل تشخیص باشد. خطوط منحنی شما را اشتباها به سمت مرغ دریایی یا یک کبوتر راهنمایی می کند، پس به خطوط تیز بچسبید تا طبیعیت درنده زاغ و کلاغ را مرتبط کنید.

 


هنگامی که از طرح یا شکل کلی تان راضی بودید ادوب ایلستریتور را باز کنید و شکل تان را با استفاده از ابزار قلم Pen Tool و کلیک های ساده بکشید. یک عکس اولیه را رسم کنید تا مطمئن شوید همه ویژگی های ضروری را رعایت کرده اید.


طرحی را که خلق می کنیم بر پایه سبک کوبیسم است تا چاشنی ای شود که افکت های تخیلی به آن اضافه گردد. بین  نقطه از گوشه های طرح خطوط متقاطع رسم کنید.


یک تعداد از خطوط متقاطع اضافه کنید تا زمانی که طرح از تعداد زیادی سطح کوچک ساخته شود. سطوح را خیلی کوچک نکنید چرا که در مقیاس های کوچک با توجه به استفاده ی لوگو، سطوح کوچک از بین می رود. همه خطوط متقاطع را انتخاب کنید و کلیدهای Clt + 8  را فشار دهید تا یک مسیر مرکب Compound Path ایجاد کنید.


هر دو خطوط مسیر مرکب و شکل کلی را انتخاب کنید و از Pathfinder Palette بر روی Divide فشار دهید راست کلیک نمایید و موارد را Ungroup کنید.


یک دسته از جعبه های رنگ ایجاد نمایید تا یک جعبه رنگ Palette ساده را شکل دهید، سپس شکل های تنها از طرح کوبیسم تان را با این رنگ ها پر نمایید.


زمانی که همه قطعات پر شدند یک کپی از طرح بگیرید. ما این مدل از لوگوی رنگی تخت را به عنوان فایل نهایی قرار خواهیم داد. یک کپی از نمونه ها بگیرید و هر یک از جعبه ها را با رنگ خاکستری مناسبش پر کنید.


همه رنگ های قطعات را با خاکستری مشابهش جایگزین کنید، سپس در هریک از شکل های تنها با استفاده از ابزار سایه Gradient Tool مسیر سایه را تنظیم نمایید.

 


علامت لوگوی اصلی کامل شده است، حالا ما می توانیم به سمت الگو حرکت کنیم. یک گروه از طرح های بدون حروف زائد برای مقایسه شکل کلی گذاشته شود. بیشتر سبک های رئالیست با پایه صاف در حرف R به نظر می رسد یک نمای مدرن تر و شیک تر داشته باشند که مناسب خطوط صاف برای علامت لوگو باشد.

 


یکی از برندگان آشکار در بین همه فونت ها Futura است. نقاط تیز به خوبی ارتباط میان خطوط آشکار استفاده شده در خلق علامت زاغ را نشان می دهد.

 


سپس زمان ترکیب هر دو بخش لوگو و حروف است. وضعیت پشت به حروف علامت زاغ یک فضای ناشیانه بین دو المان ایجاد می کند، در حالی که سینه و سر طبیعتا اولین حرف را در بر می گیرد زمانی که زاغ را درست برعکس کنیم.


در نهایت حروف و علامت در اندازه با مقیاس 1 به 3 حروف نسبت به علامت بالانس می شوند. همچنین فضای بین هر حرف برای همخوانی فضای سفید بین دو حرف افزایش پیدا می کند.


لوگوی تمام رنگی که اول طراحی شد، در وضعیت های زیادی استفاده می شود، اما همیشه این مدل تکی و تخت است که برای اندازه های بسیار کوچک یا زمانی که پس زمینه سیاه و سفید می شود ارزشمند است.


همه طرح ها سپس می توانند در یک بسته گردآوری شوند و به دست مشتری داده شود. لوگوی اولیه ی تمام رنگی به عنوان طرح نهایی نشان داده می شود، مدل تکی و تخت و الگوی سبک کوبیسم، که می تواند در هر یک از برندهای اضافی مثل طراحی وب سایت، کارت ویزیت یا نوشت افزار استفاده شود. 



می توانید حاصل کار خود را از این آموزش از طریق mahd.zohr@gmail.com برای ما ارسال کنید تا بقیه دوستان نیز آن را ببینند.

نظرات  (۲)

عااااااالیییییی
سلام
بنده مهندس مکانیک هستم و از کودکی به طراحیو عکاسی علاقه خاصی داشتم.
هندسه و طراحی صنعتی رو خوب یاد گرفتم.

شاید بی اغراق بهترین سایتی هستید که در این چند سال در حوزه برندینگ و طراحی مفهومی دیدم.

دوست دارم این نظر رو در تمامی مطالبتون بنویسم ولی خوب وقت اجازه نمیده.
خیلی برام جالب بود که ماهیت بلاگ خود را حفظ کردید و دامنه مستقل نخریدید.
افرادی با یک صدم توانمندی شما با برند یک سایت جلو میان و خیلی زود از رده خارج.
اگر یک دهم بلاگ های کشور اینگونه در زمینه تخصصی خودشون کار میکردند قول می دادم سیلیکون ولی در آمریکا ورشکست میشد.


خدا قوت به همه ی عزیزان
پاسخ:
ممنون از نظر لطف شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی