10 نکته مدیریت زمان برای طراحان گرافیک :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۴دی

یک طراح گرافیک موفق بودن مستلزم داشتن بالاترین کلاس حرفه ای است. شما باید کاملا حرفه ای باشید تا در دسته طراحان گرافیک موفق قرار بگیرید.

این امر نیاز به ویژگی های زیادی دارد.

شما باید در همه زمینه های طراحی مهارت پیدا کنید بنابراین شما باید بتوانید کاری با بالاترین کیفیت را به مشتریان برسانید.

به عنوان یک طراح گرافیک،  شما همواره باید وظایفی را انجام دهید. شما ممکن است در دفتر یک شرکت کار کنید، به عنوان یک طراح گرافیک مستقل باشید یا محصولات کوچک خانگی داشته باشید؛ شما معمولا در طول روز باید چندین وظیفه را انجام دهید.

همزمان، شما چندین پروژه برای کار کردن دارید، می خواهید مهارت تکنیک های جدید طراحی را فرا بگیرید، می خواهید تحقیق و تحلیل کنید، به جلسه بروید، مشتریان را کنترل کنید و بیشتر و بیشتر!

بنابراین شما باید وقت داشته باشید تا همه این وظایف را به انجام برسانید.



ولی شما فقط ماکزیمم 24 ساعت در طول روز وقت دارید و علاوه بر این شما باید تعادل بین کاری و زندگی شخصی تان را هم برقرار نمایید.

بنابراین به عنوان یک طراح گرافیک شما باید در مهارت های کنترل زمان متخصص شوید.

این یک حقیقت راست و ساده است که مدیریت زمان یکی از مهمترین عوامل حرفه ای بودن است.

اگر می خواهید یک طراح موفق باشید، ضرورت دارد که شما در مدیریت زمان خوب باشید. اگر شما در مدیریت زمان دقت و مهارت ندا شته باشید، ممکن است در نهایت وقت با ارزش تان را از دست بدهید و نتیجتاً نتوانید کارتان را کامل نمایید.

بنابراین اگر می خواهید در امتداد تخصص تان به عنوان طراح گرافیک حرکت کنید، این ضروری است که در مهارت های مدیریت زمان موثر و کارآمد باشید.

در زیر مجموعه ای از نکات مدیریت زمان برای طراحان گرافیک را آورده ایم که می تواند در حل مشکلات مدیریت زمان به شما کمک کند.

با اجرای این نکات، شما قطعا می توانید بهره وری تان را افزایش دهید و یک متخصص موفق در طراحی باشید.


نکات مفید مدیریت زمان برای طراحان گرافیک


1. یک لیست برای کارهایی که باید انجام دهید درست کنید

اگر می خواهید بهره وری تان را به عنوان یک طراح افزایش دهید، یکی از مهمترین نکات مدیریت زمان این است که شما نیاز دارید یک لیست از کارهای تان هر روز صبح و قبل از شروع کار ایجاد نمایید. این مخصوصا یک پیش نیاز ضروری است برای طراحان گرافیکی که در طرح های شان غرق می شوند و معمولا وظایف دیگرشان را فراموش می کنند . اگر شما با مشکلی مشابه روبرو هستید، پس شما هم باید یک لیست از کارهای تان ایجاد نمایید.

اصولا یک لیست از کارها مانند یک یادآور عمل می کند  و کمک می کند تا کارها را با وقت در دسترس انجام دهید. شما باید برای هر وظیفه که در لیست کارهای تان به آن اشاره کرده اید یک محدودیت زمانی خاص قرار دهید. بعلاوه در آماده سازی لیست کارهای تان باید مطمئن شوید که طرحی را دنبال کنید که برای روز مناسب باشد. این بهتر خواهد شد اگر شما یک برنامه پشتیبان داشته باشید که اگر نتوانتسید یک وظیفه خاص را به دلایل اجتناب ناپذیر انجام دهید یک کار دیگر برای شما آماده باشد.

 

2. اولویت های خود را بشناسید

خب، شما به عنوان یک طراح گرافیک نیاز دارید تا بر روی وظایف مختلفی کار کنید، پروژه های مختلف را انجام دهید، طراح کنید، چیزهایی را ایجاد و مدیریت کنید. بنابراین شما همواره باید کارهای زیادی را در یک روز انجام دهید. شما دامنه وسیعی از فعالیت ها را پیش رو دارید. اگرچه هریک از وظایف شما اولویت یکسان ندارند. برخی از وظایف اهمیت بیشتری از دیگر وظایف دارند و نیاز است که اول از همه و قبل از انجام وظایف بعدی صورت بگیرد. این ممکن است تبدیل به یک موقعیت چالش برانگیز برای شما شود. راه حل بدیهی در مشخص کردن اولویت هاست.

بنابراین قبل از شروع به کار، شما باید اولویت های تان را مشخص کنید. شما باید در مورد وظایفی که برای شما مهمتر است تصمیم بگیرید. شما قبلا یک لیست از کارهای تان تهیه کرده اید (فرض می کنیم این کار انجام شده است) حالا فقط بنشینید و آن ها را با توجه به اولویت های شان دسته بندی کنید. بنابراین مهمترین وظیفه تان بالاترین اولویت را می گیرد و به همین ترتیب بقیه وظایف قرار می گیرند. با تصمیم گیری در مورد اولویت های تان شما می توانید زمان تان را در یک وضعیت حرفه ای تر سازماندهی کنید و هوشمندانه تر برای رسیدن به هر نتیجه با کیفیت دومی استفاده کنید.


3. هدر دادن وقت تان را متوقف کنید

به عنوان یک طراح باید به یاد داشته باشید و در ذهن تان نگه دارید که شما ساعت های محدودی برای خودتان دارید. بنابراین باید مطمئن شوید که شما از هر ساعت در دسترسی برای کار  استفاده می کنید و در نتیجه در رساندن کار با کیفیت به مشتریان تان موفق خواهید بود. این تنها زمانی اتفاق می افتد که شما بفهمید و یاد بگیرید که از زمان تان بهینه تر بهره ببرید.

بنابراین شما باید از فعالیت هایی که وقت شما را تلف می کند اجتناب کنید. شما نباید خودتان را برای مدت زمان طولانی با موبایل تان مشغول نمایید. چک کردن ایمیل ها، خواندن وبلاگ ها و مشغول شدن در سایت های رسانه های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر را باید پایان دهید چرا که مقدار زیادی از وقت با ارزشتان را می گیرد. بنابراین شما باید تا وقتی که کار می کنید از این کارها اجتناب کنید. هرچند در طول استراحت شما می توانید به این فعالیت ها مشغول باشید اما هرچه زودتر باید کارتان را از سربگیرید.


4.  ضرب‌العجل های خودتان را قرار دهید

یکی از موثرترین نکات مدیریت زمان این است که برای خودشان ضرب‌العجل قرار دهید. با قرار دادن ضرب‌العجل های خودتان، مطمئن هستید که پروژه تان قبل از رسیدن موعد مقرر به پایان خواهد رسید.

شما هدف را نگه دارید و به نتایج با کیفیت برسید. بعلاوه شما وقت زیادی برای بازنگری و چک کردن کارتان دارید. شما می توانید اشتباه هایتان را درست کنید و می توانید هر جزئیاتی را در پروژه تان اضافه کنید. با این روش شما نه تنها احترام آن چیزی را که برای مشتریان تان قرار داده اید نگه داشته اید بلکه کار با کیفیتی نیز ارائه نموده اید. وقتی شما چیزی بیشتر از توقعات مشتریان تان ارائه می کنید در حقیقت شما جای خود را در این صنعت محکم می کنید. شما به عنوان یک طراح گرافیک عالی شناخته می شوید که نه تنها کار با کیفیتی ارائه می کند بلکه در زمان ارائه نیز دقیق و به موقع است.


5. از عوامل حواس‌پرتی اجتناب کنید

عناصر گیج کننده بخشی و جزئی از زندگی کاری یک طراح گرافیک است. در بیشتر محیط های کاری، شما یک یا چند نوع عامل حواس‌پرتی پیدا می کنید. خواه شما در یک دفتر شرکت کار کنید خواه در منزل تان کار کنید ناگزیر با عوامل حواس پرتی روبرو هستید. یک صدای آب دریا می تواند به عنوان یک عامل حواس‌پرتی عمل کند و می تواند تمرکز شما را از بین ببرد. حواس پرتی می تواند وظایف مهم شما را به تاخیر بیاندازد و می تواند تمام زمان بندی تان را از بین ببرد.

شما باید قدردان این حقیقت باشید که عوامل حواس‌پرتی در کارتان وجود خواهد داشت. شما به سادگی نمی توانید از آنها دور شوید. بهترین چیزی که می توانید انجام دهید توسعه هنر و مهارت جلوگیری از حواس‌پرتی هاست. به زبان ساده اگر می خواهید بازدهی و کارآیی تان را در کار افزایش دهید.  شما نیاز دارید تا از حواس پرتی ها به هر قیمتی اجتناب کنید. با اجتناب از حواس پرتی ها، در نهایت شما وقت با ارزش تان را نگه می دارید و می توانید این وقت را برای کارهای مفید اختصاص بدهید.


6. محل کارتان را ساماندهی کنید

یکی از بهترین روش های مدیریت زمان و افزایش بازدهی برای طراحان گرافیک ساماندهی محل کارتان است. طراحان افراد خلاقی هستند و نیاز دارند برای افزایش بازدهی شان در یک روش کاملا حرفه ای عمل کنند. برای این، شما نیازمند ساماندهی محل کارتان هستید. محل کارشما نیاز دارد تا راحت باشد. این باید مثل یک مدل جدید ساخته شده باشد تا به راحتی تمام ابزارهای لازم برای انجام کارتان در دسترس باشد. یک محل کار ساماندهی شده به افزایش خلاقیت کمک می کند که یک مفهوم مستقیم بر سراسر بازدهی تان دارد. زمانی که شما احساس راحتی و خوشحالی کنید، شما می توانید انعکاس آن را در کارتان با افزایش کیفیت کارتان ببینید. با ساماندهی محل کارتان، شما همچنین وقت های تلف شده را کاهش می دهید و در نهایت بیشتر به کارتان توجه می نمایید.


7. از زمان کارتان لذت ببرید

روش های مدیریت زمان به شما کمک می کند تا بازدهی و پشتیبانی برای ارائه بهترین کار شما را افزایش دهد. به نظر شخصی من، روشی بهتر از لذت بردن از زمان کار برای مدیریت زمان نیست. زمانی که شما از آنچه که انجام می دهید لذت می برید، این به صورت خودکار بهترین حالت شما را در بر دارد. بنابراین به عنوان یک طراح، شما باید از فرآیندهای خلاق طراحی لذت ببرید. شما باید نتیجه پایانی را تصور کنید و مشتاقانه بر روی آن کار کنید. شما باید محظوظ دیدن نتیجه نهایی باشید که شما را به سمت بهترین بودن سوق می دهد. سرگرم باشید و با دل و جان وظیفه تان را به پایان برسانید. زمانی که شما از زمان کارتان لذت می برید شما همواره در نهایت بهترین کار را تحویل می دهید. شما به صورت طبیعی می خواهید بیشتر یاد بگیرید و همواره کار با کیفیت ارائه بدهید. با این روش شما می توانید به راحتی بازدهی تان را افزایش دهید.


8. حوادث کاری را پیش گیری کنید

اینجا روش های قطعی پیشگیری آمده است که یک روش طولانی برای ذخیره زمان و تلاش تان ارائه می کند. یکی از این روش ها این است که شما باید به عنوان یک طراح استفاده کنید این است که مطمئن شوید که حوادث کاری را پیش گیری کنید. بنابراین شما باید هر تلاشی را برای مطمئن شدن این که همه کارهای شما به خوبی محافظت می شوند به کار گیرید و نباید تسلیم هر حادثه یا خرابی سیستم کامپیوتری تان بشوید. بهترین روش برای پیشگیری از حوادث کاری گرفتن بک‌آپ از همه فایل ها و پروژه های مهم تان است. شما می توانید یک بک‌آپ از فایل های تان روی یک درایو خارجی داشته باشید. یک بک‌آپ هفتگی مطمئن می کند که شما همه قطعات ذهن تان را به صورت کامل دارید و یک فرصت برای تمرکز بر روی کارتان به یک روش بهتر است.


9. پروژه های بزرگ را تقسیم کنید

یکی از بهترین روش ها برای نگه داشتن بهره وری تان در زمانی که روی پروژه های بزرگ کار می کنید تقسیم کردن آنها به وظایف قابل کنترل است. بنابراین اگر یک پروژه بزرگ می خواهد که شما وظایف زیادی را انجام دهید مثل طراحی یک وبسایت، یک لوگو، یک کارت ویزیت، و بسیاری از وظایف دیگر، بهترین روش برای کنترل همه آنها تقسیم کردن پروژه ها به آیتم های قابل کنترل و قرار دادن ضرب‌العجل های مجزا برای هریک از وظایف است. انجام یک گام در یک زمان شما می توانید به راحتی در نهایت یک پروژه بزرگ را به پایان برسانید. شما هرگز تمرکزتان را از دست نمی دهید گیج نمی شوید که چه کاری را باید انجام دهید. همه چیز آشکارا برای شما واضح است و شما را بهترین می کند تا عملکرد با کیفیتی در کارتان داشته باشید. بعلاوه شما احساس انگیزه و اشتیاق از بین بردن چالش اتمام یک پروژه بزرگ را نیز پیدا خواهید کرد.


10. پروژه هایی که از آنها متنفرید را بگیرید

با یک چشم بر روی افزایش بهره وری تان، نکته دیگر مدیریت زمان این است که شما اول پروژه هایی را بگیرید که از آنها متنفرید. به عنوان یک طراح، شما همواره درگیر بیشتر از یک پروژه هستید. برای یک یا دلیل دیگر، شما به صورت اختصاصی مشتاق پروژه های قطعی هستید و از انجام پروژه های دیگر متنفر یا بیزار هستید.

هرچند در پایان روز شما باید هر پروژه ای را که گرفتید را به اتمام برسانید و تحویل دهید، شما نمی توانید به آسانی به مشتری تان بگویید «نه» . بعلاوه تاخیر در رساندن یک پروژه یک اثر منفی بر اعتبار شما دارد.

بنابراین بهترین راه حل برای شما این نیست که از پروژه هایی که متنفر هستید دوری کنید بلکه باید آنها را اول از همه انجام دهید و هرچه سریع تر به پایان برسانید. شما باید با این مثل یک چالش برخورد کنید و پروژه هایی را که از آنها متنفر هستید را زودتر بگیرید. زمانی که شما این پروژه ها را به پایان می رسانید از یک بار روانی که با خود حمل می کنید رها می شوید. بعد از انجام پروژه هایی که متنفر هستید، شما می توانید وقت بیشتری را صرف انجام پروژه هایی که دوست دارید کنید. شما احساس آرامش و دوباره جوان شدن می کنید و مشتاق می شوید تا بهترین کار را برای پروژه های آینده انجام دهید . 

نظرات  (۴)

عالییی
بسیار عالی
به نکات خوبی اشاره کردین
۱۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۵۸ دانلود رایگان پروژه افتر افکت
بسیار عالی
به نکات خوبی اشاره کردین
۰۹ تیر ۹۸ ، ۱۶:۵۶ Telephone service dallas
I am sure this article has touched all the internet users, its really really good paragraph on building
up new webpage.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی