5 نکته برای طراحی کارت ویزیت که نباید فراموش کنید :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۲آبان

کارت های ویزیت یک شکل سنتی دارند؛ یک مقوای مستطیل شکل با گوشه های تیز و نوشته در دو طرف آن. تنها تفاوت کارت‌ها در فونت و رنگ آنها بود. اما الان وضع کاملاً فرق کرده است و کارت های سنتی، کسل‌کننده و معمولی هستند. همه اهمیت کارت‌های ویزیت‌ها را برای کسب وکارمان می‌دانیم. به همین دلیل است که باید کارت‌های ویزیت جذاب داشته باشیم تا مشتریان بالقوه را جذب کنیم. برای این کار باید توجه ویژه‌ای به جنبه‌های مختلف طراحی داشته باشید. در ادامه می‌توانید 5 نکته‌ی طراحی را مطالعه کنید تا مطمئن باشید که کارت ویزیتی که طراحی می‌کنید، به اندازه‌ی کافی جذاب هستند.


 


1. مستطیل را فراموش کنید.

این اولین و مهمترین نکته‌ای است که برای این که کارتی یکنواخت و کسل کننده نداشته باشید باید ان را رعایت کنید. اولین تصویری که از کارت ویزیت در ذهن صاحبان کسب و کار و مشتریان خواهد آمد، یک تکه کاغذ مستطیل شکل است. با انتخاب اشکالی که یکتا هستند و به نوعی، کسب و کار شما را معرفی می‌کنند کلیشه‌ها را بشکنید. برای مثال، اگر در می‌خواهید در زمینه‌ی خیاطی کارت ویزیت طراحی کنید، کارتی به شکل قیچی یا پیراهن می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند.


 


2. طرح معمولی کسل‌کننده است.

علاوه بر شکل کارت که باید مرتبط با کسب وکار شما باشد، کارت شما باید یک لی‌اوت مناسب داشته باشد. عنصر دیگری که بسیار مهم است، تصویر متناسب با کار شماست. تصویری را در پس زمینه‌ی کارت قرار دهید که کار شما را بهتر از بسیاری از کلمات توضیح دهد. این تصویر باید از وضوح بالا و ارتباط زیاد با کار شما برخوردار باشد.

 



3. سفید را فراموش کنید.

حال که اولین کلیشه را شکستید، نوبت دومی است؛ پس زمینه‌ی سفید را فراموش کنید. پس زمینه‌ی کارت شما، با توجه به کسب‌وکار شما و شکل کارت، می‌تواند هر رنگی، از صورتی تا سیاه، داشته باشد.

اگر کارت مربوط به مدیریت مراسم تدفین است، کارت باید به رنگ سیاه باشد و اگر خدمتی قرار است ارائه شود، گل‌فروشی است، می‌توانید از هر رنگی و یا ترکیب رنگ‌های مختلف استفاده کنید. فقط به رنگ سفید اکتفا نکنید و رنگ‌های دیگر را نیز امتحان کنید.


google business cards



4. به هم‌ریختگی بد است.

یک عادت معمول بین مردم وجود دارد که می‌خواهند اطلاعات بیشتری از آنچه که نیاز است را ارائه کنند و همین کار را در کارت ویزیت نیز انجام می دهند. شلوغ بودن، اشتباه بزرگی در طراحی کارت است و مهم است که بدانید که مجبور نیستید همه‌ی اطلاعاتتان را در یک کارت ویزیت ارائه کنید. موارد اصلی را ذکر کنید و یک یا 2 راه ارتباطی را برای تماس با خوتان ارائه دهید. مانند شماره تلفن یا آدرس پست الکترونیکی. با این کار، کارت شما تمیزتر خوهد بود و می‌توانید استفاده‌ی بهتری از فضای خالی بکنید.



 

5. اجازه ندهید چاپ بد زحمات شما را بر باد دهد.

حتی اگر طرح شما کاملاً بی‌نقص باشد، باید از کیفیت مناسب چاپ مطمئن شوید. در غیر این صورت، کاری که چاپ می‌شود شباهتی به آنچه که شما طراحی کرده‌اید نخواهد داشت. چاپخانه‌ای را انتخاب کنید که به کیفیت شهرت داشته باشد و کاغذی را انتخاب کنید که با شکل و رنگ کارت شما همخوانی داشته باشد. قبل از چاپ اصلی، نمونه‌هایی را چاپ کنید مطمئن شوید که کارت شما اشتباهات تایپی و غیر تایپی ندارد.

شما چه نکاتی برای بهبود طراحی کارت ویزیت دارید تا با بقیه دوستان به اشتراک بگذارید؟


منبع: graphicmania.net

ترجمه و گسترش: کارگاه طراحی یاقوت

 

نظرات  (۱)

سلام 
خیلی خوب بود. باید هرچند وقت یک بار این نکات ساده یاداوری بشه برای تمرکز بهتر روی کار.
 ممنونم ازتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی