ایجاد یک دختر اسکیت سوار با شکل های پایه در ادوبی ایلستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۷دی

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 2 ساعت
درجه سختی: مبتدی
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: vector.tutsplus.com

محصول نهایی


نیازی نیست شما یک هنرمند خوب در کارکترهای برداری باشید. در ادوبی ایلستریتور شما می توانید آنها را تنها با شکل های ساده ایجاد کنید. بیایید شروع کنیم!


1- خلق صورت

گام اول

یک صفحه جدید با 600 پییکسل در عرض و 600 پیکسل در طول ایجاد نمایید. کلید Shift را نگه دارید، یک دایره با استفاده از ابزار (Ellipse Tool-L) بکشید. رنگ آن را به صورت R=223 G=178 B=139. تنظیم نمایید.

 


گام دوم

2 بیضی با استفاده از ابزار Ellipse Tool بکشید و رنگ آن را به صورت R=73 G=0 B=0 قرار دهید.

 


گام سوم

2 های لایت در سمت چپ اضافه نمایید.

 

گام چهارم

از رنگ های قهوه ای مشابه برای چشم ها استفاده کنید. ابزار قلم Pencill Tool (N) را برگزینید و سعی کنید تا مژه ها به صورت زیر بکشید. قبل بستن مسیر، کلید Alt را فشار دهید این کار به شما کمک می کند که روی نقطه تکیه گاهی شروع قرار بگیرید.


گام پنجم

یک رنگ به صورت fill اعمال کنید و یک انعکاس از مژگان بسازید. آنها را انتخاب شده نگه دارید و راست کلیک نمایید سپس به مسیر Transform > Reflect در بخش Axis گزینه Vertical را انتخاب کنید و Copy را فشار دهید. آن را به چشم راست منتقل کنید.


گام ششم

دو دایره ایجاد نمایید: اولی صورتی R=243 G=113 B=108  و دیگری بزرگتر و با هر رنگی. دایره بزرگ تر باید تقریبا کوچکتر را بپوشاند. در پنل Pathfinder گزینه Minus Front را انتخاب کنید.


گام هفتم

دهان را بر روی صورت دختر کوچک جاگذاری کنید.


گام هشتم

مجددا ابزار Ellipse Tool را انتخاب کنید و یک بیضی کج ایجاد نمایید (رنگ آن شبیه به صورت باشد). کلید های Clt+C و Clt + F را فشار دهید تا یک کپی ایجاد نمایید و این کپی را کوچک تر نمایید، با نگاه داشتن همزمان کلید های Shift و Alt. رنگ را به صورت R=245 G=141 B=121 برای بیضی جدید تنظیم نمایید. دو بیضی را انتخاب شده نگه دارید و با استفاده از ابزار (Blend Tool - W) یک نقطه تکیه گاهی در بیضی کوچک صورتی انتخاب کنید و یک نقطه تکیه گاهی در بیضی قهوه ای روشن انتخاب نمایید. مطمئن شوید که Specified Steps در Blend Options مقدار 40 یا بیشتر داشته باشد (بر روی ابزار Blend Tool دوبار کلیک نمایید تا پنجره ی Blend Options فعال گردد). یک های لایت بر روی لپ با یک دایره سفید اضافه نمایید.


گام نهم

یک انعکاس از لپ چپ ایجاد نمایید (رایت کلیک کرده مسیر Transform > Reflect, Vertical دنبال کنید) و 2 لپ در محل های شان قرار دهید.


2- یک کلاه ساده ایجاد نمایید

گام اول

مجددا دو بیضی بسازید شبیه به تصویر زیر. اولی (نارنجی) با رنگ R=230 G=104 B=50  است و دومی هر رنگی که مایل بودید. در این مورد این یک نقاب است. در پنل Pathfinder گزینه Minus Front را فشار دهید.


گام دوم

بیایید به کلاه حجم بدهیم. با انتقال کلاه به سمت چپ با نگه داشتن کلید Alt شروع کنید. اولین مثال از کلاه را انتخاب کنید و یک کپی از آن ایجاد نمایید. (Control-C, Control-F). آن را انتخاب شده نگه دارید و Copy را انتخاب کنید، با کلید Alt ایجاد نمایید، در پنل Pathfinder گزینه Minus Front را انتخاب کنید. این شکل جدید را مقداری تیره تر نمایید. R=209 G=78 B=32


گام سوم

اجازه دهید که یک منگوله هم اضافه نماییم. یک دایره زرد ایجاد کنید. ( رنگ R=240 G=236 B=112) که شما نیاز دارید تا آن را پشت کلاه بفرستید (Control-X, Control-B) و یک کم رنگ تر بر روی آن (رنگ R=245 G=242 B=156)

 

گام چهارم

ابزار Arc Tool را بگیرید و یک انحنا در زیر کلاه ایجاد نمایید. مطمئن شوید که Round Cap را در پنل Stroke انتخاب کرده باشید. برای یک Stroke رنگ های مشابه را اعمال کنید که ما برای منگوله استفاده کردیم. شما می توانید از ابزار (Direct Selection Tool-A) استفاده کنید تا به نتیجه ای که می خواهید با حرکت راهنماها برسید.


گام پنجم

این انحنا را انتخاب شده نگه دارید و یک کپی بر روی آن ایجاد نمایید (Control-C, Control-F). رنگ Stroke را R=245 G=242 B=156 قرار دهید و آن را مقداری نازک تر با کاهش Stroke Weight  در پنل Stroke بسازید.


گام ششم

کلاه را بر روی سر دختر قرار دهید.



3-ایجاد مو

گام اول

حالا ما نیازمند ساخت یک قلمو هستیم. رنگ fill را R=73 G=0 B=0 قرار دهید، ابزار Ellipse Tool را برگزینید و یک بیضی له شده ایجاد کنید. ابزار قلم (Pen Tool-P) را در پنل ابزارها انتخاب کنید و دست تان را برای لحظاتی روی این دکمه نگه دارید. در منوی باز شده شما ابزار (Convert Anchor Point Tool Shift-C) خواهید دید آن را بگیرید و نقطه تکیه گاهی راست از بیضی را تغییر دهید تا گوشه ای تیز ایجاد شود. سپس بر روی نقاط تکیه گاهی بالا و پایین با استفاده از ابزار (Direct Selection Tool-A) کلیک نمایید و آنها را مقداری به چپ حرکت دهید. شما به چیزی شبیه به یک قطره دست پیدا خواهید کرد. این شکل را بگیرید و در پنل Brushes بیاندازید تا یک Art Brush ایجاد شود. در پنجره ظاهر شده New Art Brush را انتخاب کنید و Ok نمایید. بعد از پنجره دیگری از Art Brush Options ظاهر خواهد شد، و اینجا فقط باید مطمئن شوید که مسیر شما از چپ به راست درست است.

 


گام دوم

قلموی ایجاد شده مان را بگیرید (مطمئن شوید که رنگ Stroke را اعمال کرده اید نه fill را) و سعی کنید که موهای دختر کوچک را شبیه به تصویر زیر بکشید. موها را به پشت بفرستید (راست کلیک کرده و مسیر Arrange > Send to Back دنبال کنید)


گام سوم

بیایید به بیضی قطره ای شکل بازگردیم. رنگ fill را کم رنگ تر نمایید (من از R=112 G=54 B=54 استفاده کردم) و مجددا به پنل Brushes بکشیدش. شما Art Brush دیگری خواهید داشت. موهای جلو را با این قلمو بکشید. بعد از آن کلاه را انتخاب نمایید و آن را به جلو بفرستید Control-X, Control-F


4-یقه را ایجاد کنید

گام اول

یک بیضی زرد پشت موها اما جلوی سر با رنگ R=240 G=236 B=112 ایجاد نمایید. این یقه ی دختر ما خواهد بود.


گام دوم

ابزار Arc Tool را برگزینید و یک انحنا بسازید. رنگ Stroke را R=245 G=242 B=156 قرار دهید. انحنا را بر روی یقه دقیقا زیر سر قرار دهید.


گام سوم

با ابزار Arc Tool مشابه دو انحنای کوچک رسم نمایید. (R=221 G=215 B=94)


گام چهارم

مقداری منگوله ی بیشتر اضافه نمایید. برای ایجاد آنها یک دایره با استفاده از ابزار Ellipse Tool بکشید و رنگ آن را R=235 G=235 B=230 قرار دهید. از روی آن کپی کنید و این دایره را مقداری بالاتر با نگه داشتن کلید Alt به صورت همزمان ببرید. رنگ R=243 G=242 B=240  را برای کپی جدید اعمال کنید و مقداری آن را کوچک تر نمایید. ما مقداری حجم اضافه کردیم. همه منگوله ها را دسته بندی کنید و با نگه داشتن کلید Alt به سمت دیگر انتقال دهید. حالا ما دو منگوله خواهیم داشت، آنها را در یک محل قرار دهید.



5-نیم تنه ایجاد نمایید

گام اول

به سادگی یک مستطیل نارنجی بکشید (رنگ R=230 G=104 B=50) به سمت چپ متمایلش کنید و آن را پشت یقه قرار دهید اما قبل از مو. برای این مستطیل نارنجی را به پشت بفرستید (Control-X, Control-B)  و سپس مو را به پشت بفرستید.


گام دوم

مستطیل را انتخاب شده نگه دارید و به مسیر Effect > Warp > Arc در پنجره Warp Options  بروید شما باید Style: Arc, Horizontal; Bend: -25; Distortion: Horizontal -30; Vertical 0 را درست کنید. اما برای یک نتیجه بهتر ابزار(Convert Anchor Point Tool, Shift-C) را بگیرید و دو نقطه تکیه گاهی پایین تر را تبدیل کنید. برای رسیدن به نتایج شما می توانید راهنماها را با استفاده از (Direct Selection Tool-A)  حرکت دهید.


گام سوم

کلید Alt را نگه دارید، نیم تنه ایجاد شده را مقداری به سمت چپ بکشید. من کپی جدید را با رنگ Stroke سبز فقط برای دید بهتر مشخص می کنم. این تنها یک برش در این مورد است. اولین مثال از نیم تنه را کپی کنید، آن را انتخاب شده نگه دارید و همچنین کپی جدیدی را که به سمت چپ حرکت دادیم را انتخاب کنید. در پنل Pathfinder از Minus Front استفاده کنید تا قسمت های غیرضروری را ببرد.

 

گام چهارم

ابزار(Eyedropper Tool,I) را انتخاب کنید و برای این شکل جدید شبیه به رنگ نارنجی تیره که برای کلاه استفاده شد تنظیم نمایید.


گام پنجم

یک انحنای Round Cap ضخیم (R=240 G=236 B=112)  با استفاده از ابزار Act Tool ایجاد نمایید. در پایین نیم تنه قرار دهید.


گام ششم

انحنای ایجاد شده را انتخاب شده نگه دارید و آن را کپی نمایید. (Control-C, Control-F). کپی را روشن تر و نازک تر نمایید. (R=245 G=242 B=156)



6-یک دست کش ایجاد کنید

گام اول

دو بیضی قرمز رنگ رسم نمایید. رنگ fill را R=239 G=64 B=98 قرار دهید. این قسمت اصلی دست کش است.


گام دوم

بیضی بزرگ تر را به سمت راست با فشار دادن کلید Alt بکشید (من کپی جدید را با Stroke سبز مشخص کردم) در Pathfinder از Minus Front استفاده کنید و رنگ R=226 G=48 B=90  را برای شکل جدید اعمال نمایید.


گام سوم

یک بیضی جدید در زیر دست کش اضافه نمایید R=235 G=235 B=230



7-یک آستین و بازوی دیگر اضافه کنید

گام اول

یک مستطیل نارنجی با سایه بکشید.


گام دوم

دست کش را در کنار آستین قرار دهید


گام سوم

همه بازو را به همراه دست کش دسته بندی کنید (راست کلیک کرده و Group را انتخاب نمایید) و یک قرینه ایجاد نمایید (راست کلیک کرده و مسیر Transform > Reflect, Vertical را دنبال کنید و Copy را فشار دهید) آن را در جای خودش قرار دهید.



8-اسکیت ها را ایجاد نمایید

گام اول

دو بیضی یکی ایستاده، یکی خوابیده که یکدیگر را می پوشانند. از ابزار (Direct Selection Tool-A) استفاده کنید تا نقاط تکیهگاهی مشخص شده در عکس زیر را مقداری به سمت پایین بکشید. ما به یک پوتین خواهیم رسید.


گام دوم

در Pathfinder قسمت های درون بیضی سبز را با فشار دادن Minus Front از بین ببرید. سپس مطمئن شوید که دو شکل را انتخاب کرده اید و در Patifinder گزینه Unit را انتخاب کنید. شما به یک شکل خواهید رسید. با حرکت دادن یا حذف کردن نقاط تکیه گاهی شما می توانید به نتیجه ای که می خواهید برسید. برای حرکت دادن شما باید از ابزار theDirect Selection Tool-A) ) استفاده کنید و برای حذف کردن از ابزار Delete Anchor Point Tool .

گام سوم

یک سایه بر روی اسکیت ها ایجاد نمایید (رنگ R=221 G=221 B=208 )


گام چهارم

4 قسمت بیشتر اضافه نمایید: یک بیضی R=242 G=242 B=239 و 3 مستطیل کووچک زیر شکل اسکیت (R=221 G=221 B=208)


گام پنجم

تیغه اسکیت ها. دو بیضی بر روی هم رسم نمایید. (R=235 G=235 B=230)  و Minus Front را در Pathfinder فشار دهید.


گام ششم

تیغه ها را بر روی اسکیت ها قرار دهید.



9-یک پا اضافه نمایید

گام اول

یک پا برای دختر با همان روش ایجاد آستین خلق کنید. رنگ  R=239 G=64 B=98 و سایه R=221 G=40 B=83 است.


گام دوم

یک پا و یک اسکیت را باهم یکی کنید.


گام سوم

همه پا را دسته بندی کنید و دو تا از آنها ایجاد نمایید.



10-همه بخش ها را با هم یکی کنید

به سادگی هرچیزی را در سر جای خودش مانند شکل زیر قرار دهید.



11-یک دانه برف رسم کنید

گام اول

 رنگ fill را به R=98 G=199 B=206  تغییر دهید و ابزار Rounded Rectangle Tool برگزینید. یک شکل بلند و بسیار نازک رسم نمایید. دو مستطیل گرد شده ریز اضافه نمایید. آنها را به صورت زیر قرار دهید.


گام دوم

تنها دو مستطیل گرد شده را انتخاب کنید و راست کلیک نمایید، Transform > Reflect را انتخاب نمایید. در بخش Axis، Horizontal را فعال نمایید و Copy را فشار دهید. آن را به پایین منتقل کنید.


گام سوم

ابزار(Rotate Tool-R)  را بگیرید و سپس شکیبا باشید enter را فشار دهید. یک پنجره دیالوگ ظاهر خواهد شد جایی که شما باید 45 درجه را وارد نمودده و ok کنید. فشردن Control-D را ادامه دهید این کار حرکت پیشین شما را تکرار خواهد کرد و زمانی که دانه برف شما درست شد آن را دسته بندی کنید.



12-یک ستاره ایجاد کنید

ابزار Star Tool را بگیرید و یک ستاره سفید با 4 گوشه رسم نمایید. آن را با نگه داشتن کلید Control پف کرده تر کنید و زاویه تیزی را تغییر دهید. با روش مشابه یک کوچکترش را بسازید (R=219 G=241 B=242) و آن را 45 درجه بچرخانید. (راست کلیک کرده و مسیر Transform > Rotate را دنبال کنید) ستاره کوچک تر را پشت بزرگتر قرار دهید. و Group کنید. ستاره ها را بدون Stroke سبز بسازید.



13-پس زمینه

گام اول

با استفاده از ابزار(Rectangle Tool-M) و فشردن کلید Shift یک چهارگوش رسم نمایید (R=129 G=207 B=211).ز 600 پیکسل در عرض و 600 پیکسل در طول.


گام دوم

دانه برف و ستاره را در پس زمینه قرار دهید. تعدادی کپی از هرکدام گرفته و در زمینه آبی پخش کنید.



14-کاراکتر را در پس زمینه قرار دهید

همه دختر را یک دسته کنید و او را در پس زمینه قرار دهید. (راست کلیک کرده و مسیر Arrange > Bring to Front را دنبال  کنید)



15-پاشیدگی قطرات

گام اول

حالا تقریبا کار انجام شده است، فقط مقداری پاشیدگی قطرات و تمام می شود. یک قطره ی آبی ایجاد کنید (R=163 G=220 B=223)


گام دوم

آن را کپی نمایید و مانند شکل زیر قرار دهید. تعدادی دایره کوچک با رنگ مشابه اضافه کنید.



 شما توانستید!

شما یک کار واقعا بزرگ را انجام دادید. شما یک کاراکتر را فقط با اشکال پایه ایجاد نمودید.

نتایج کارتان را از طریق contact.yaghout@gmail.com برای ما بفرستید تا در ادامه ی همین پست و به نام خودنان درج شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی