10 روش برای بهینه سازی یک فایل Gif متحرک :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۱بهمن

Gif یک فرمت استاندارد برای تصاویر فشرده به همراه فضاهای بزرگ از رنگ های جامد و جزئیات موج دار است شبیه خطوط هنری، لوگوها یا نوشته ها. داشتن یک فرمت تصویر با عمق 8 بیت از وب بعد از معرفی فرمت فایل های JPEG و PNG ناپدید شد. اما GIF هنوز یک فرمت مورد علاقه با ویژگی متحرک است. در این آموزش، ما یک نگاه دقیق در تمام انتخاب های قابل دسترس خواهیم داشت تا یک ویدیو را به یک فایل متحرک GIF تبدیل کنیم و چگونه اندازه این فایل را بهینه سازی کنیم. بیایید شروع کنیم!

1- قطع زایده های انیمیشن

اول از همه شما به باز کردن فایل ویدیویی در فتوشاپ نیاز پیدا خواهید کرد. بیشتر وقت ها شما نیاز ندارید همه ی صحنه ها را برای انیمیشن GIF داشته باشید، پس شما می توانید قسمت های اضافی ویدیو را در Timeline Panel حذف کنید. Loop Option را روشن کنید و سعی کنید یک جای مناسب برای حذف ویدیوتان پیدا کنید.



2- اندازه تصویر را کاهش دهید

شما می توانید هم اندازه تصویر را از منوی Image کاهش دهید و هم این کار را بعد تر در باکس Save for Web انجام دهید. من ترجیح می دهم این کار را در آغاز امر با Image Size انجام دهم چرا که کار می تواند یک حجم زیادی از زمان بارگذاری در زمان باز کردن Save for Web به همراه داشته باشد. لایه ی ویدیوی شما باید یک Smart Object شود. اگر شما اندازه تصویر را تغییر می دهید، شما نگران این موضوع نباشید، این بر روی کار ما اصلا تاثیر نمی گذارد.

 


3- برای وب ذخیره کنید

مسئله ی جالب این است که ما نباید هیچ تبدیلی در پنل Timeline انجام دهیم تا بتوان یک قالب انیمیشن ذخیره کرد.

هنگامی که شما فرمت فایل Gif را انتخاب می کنید برای ما همان طور که شما ذخیره برای وب را انتخاب می کنید عمل می کند. توجه داشته باشید که انتخاب انیمیشن Animation options گوشه راست و پایین باکس دیالوگ ظاهر خواهد شد. در صورتی که تصمیم به کاهش بیشتر اندازه تصویرتان داشته باشید هنوز هم می توانید اینجا انجام دهید.



4- مقدار فریم ها را کاهش دهید

شما می توانید سایز انیمیشن GIF را بیشتر کاهش دهید اگر فایل GIF را مجددا در فتوشاپ باز کنید و هر فریم دوم و سوم را در Timeline Panel حذف کنید. سپس شما باید همه فریم های باقیمانده را انتخاب کنید. و دوره آنها را برای جبران فریم های از دست رفته افزایش دهید. اگر شما این جبران را انجام ندهید انیمیشن شما سریع تر از نسخه اصلی خواهد شد. زمانی که شما آماده هستید شما می توانید نسخه جدید را ذخیره کنید، که باید کوچک تر از نسخه اصلی باشد.



5- تعداد رنگ ها

مناسب ترین انتخاب برای بهینه کردن سایز یک فایل GIF تعداد رنگ هایی است که در جدول رنگ ها استفاده شده است. بیشترین مقدار رنگ ها 256 است که از محدودیت عمق 8 بیت می آید. به طور کلی بهتر است که به 64 رنگ یا کمتر بچسبید اما با توجه به ویدیوی اصلی شما ممکن است که تعداد رنگ ها را افزایش دهید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.



6-  کدام الگوریتم کاهش رنگ انتخاب شود؟

ادراکی ایجاد یک جدول رنگ خاص با دادن اولویت به رنگ ها برای هریک از چشم انسان حساسیت بالاتری دارد.

گزینشی ایجاد جدول رنگی شبیه به جدول رنگ ادراکی ، اما با نواحی عریض تر مورد علاقه از رنگ و نگهداری از رنگ های وب. این جدول رنگ معمولا تصاویری با رنگ های کاملا عالی تولید می کند. (گزینش انتخاب پیش فرض است)

انطباقی ایجاد یک جدول رنگ خاص با رنگ های نمونه که اغلب در تصویر ظاهر می شود. برای مثال یک تصویر با سایه های سبز و آبی یک جدول رنگ تولید می کند که در درجه اول ساخته شده از سبز و آبی است. بیشترین رنگ های متمرکز در تصاویر در نواحی خاص از طیف قرار دارند.

محدود کننده استفاده از استاندارد، 216 رنگ، جدول رنگ امن- وب معمولا پنل 8 بیتی (256 رنگ) از Windows و Mac Os است. این انتخاب این اطمینان را می دهد که هیچ مرورگری برای اعمال رنگ ها شک ندارد زمانی که تصویر با استفاده از رنگ 8 بیتی نمایش داده می شود. اگر تصویر شما کمتر از 216 رنگ داشته باشد، رنگ های استفاده نشده از جدول پاک می شوند.



7-  ترکیب رنگ ها

به دلیل آنکه فایل های GIF شامل تعداد محدودی از رنگ ها می شود، ما ممکن است بخواهیم رنگ های از دست رفته را با استفاده از رنگ های موجود و ترکیب آنها بازسازی کنیم. از منوی Dither ما یکی از الگوریتم ها را برای ایجاد رنگ انتخاب می کنیم. روش Diffusion به ما اجازه می دهد که مقدار لرزش را تنظیم نماییم. با الگوریتم های  Pattern و Noise چیزی برای تنظیم وجود ندارد. ترکیب رنگ بیشتر در یک تصویر مساوی است با بزرگ تر شدن اندازه فایل. ترکیب رنگ پیکسل های رنگی متفاوتی در نزدیکی یکدیگر با رنگ های شبیه سازی شده ی دوم یا درجه بندی ملایم در رنگ اضافه می کند. بعضی از تصاویر باید ترکیب رنگ بشوند تا خوب به نظر برسند اما بهتر از تا جایی که ممکن است از حداقل ترکیب رنگ برای نگه داشتن کمترین اندازه فایل استفاده کرد.



8- Web Snap, Lossy, Transparency and Interlaced

Web Snap برای کمک به جلوگیری از ترکیب رنگ در مرورگر استفاده می شود. این کار با برش تعدادی از رنگ ها دررنگ های امن وب صورت می گیرد. بیشتر رنگ های امن وب در یک GIF وجود دارند، مرورگرهای کمتری ترکیب رنگ را نتیجه خواهد داد. مقدار صفر درصد هیچ رنگی را تغییر نخواهد داد در حالی که مقدار 100 درصد همه رنگ ها را در تصویر امن وب تغییر خواهد داد.

فشرده سازی با اتلاف اطلاعات بصری، که می تواند اندازه فایل را کاهش دهد.

اگر تصویر شامل شفافیت(Transparency) باشد. شفافیت را برای حفظ پیکسل های شفاف انتخاب کنید، شفافیت را به طور کامل به Fill عدم انتخاب کنید و مقداری از پیکسل های شفاف را با رنگ مات پر کنید.

فایل GIF در هم آمیخته در مرورگر در چند مرحله کم بارگذاری می شود (شبیه به JPEG)


9- مدل اصلی و بهینه سازی شده را مقایسه کنید

زمانی که شما تعداد زیادی تغییرات خاص تان را اضافه کردید شما می تواند تفاوت را در اندازه فایل و کیفیت با استفاده از 2 نما مشاهده نمایید.


10- پیش نمایش، پیش تنظیم را ذخیره نمایید و اندازه فایل را بهینه سازی کنید

اگر شما با تنظیمات تان مشکلی ندارید به فایل GIF نهایی تان یک نگاه با استفاده از Preview Options در یک مرورگر بیاندازید و فراموش نکنید که تنظیمات تان را به عنوان پیش تنظیم ذخیره نمایید. شما همچنین می توانید محدودیت اندازه یک فایل را با استفاده از انتخاب های اضافی در Optimize Menu مشخص کنید و زمانی که این اعمال شد فتوشاپ برای تنظیم بهترین کیفیت سعی خواهد کرد. 

نظرات  (۱)

آموزنده بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی