طراحی سریع و آسان یک پوستر "گیگ" :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۷بهمن

مشخصات آموزش:

زمان تقریبی مورد نیاز: 45 دقیقه
سطح دشواری کار: مبتدی
نرم افزار های مورد استفاده: ادوبی فتوشاپ
منبع: wegraphics.net

پوسترهای "گیگ" سرگرمی عالی برای طراحان هستند. این پوسترها معمولا  انتزاعی هستند و می توانند بیانی باور نکردنی از هنر باشند. موارد کاربرد آن بیشتر در زمانی است که شما در حال کار با بودجه و زمان محدود هستید. بنابراین شما نیاز به خلق چیزی باورنکردنی در زمان کم و ارزان دارید. در ادامه نگاهی به چگونگی خلق نمونه ای از این پوسترها می اندازیم.

بسیاری از اوقات پوسترهای گیگ بر اساس یک تصویر پایه خواهند بود. از آنجایی که ما زمان لازم برای خلق این تصویر را نداریم، یک عکس، تصویر پایه ما خواهد بود. تصاویر و بافتهای جالبی که با هم خوب ترکیب میشوند را جمع اوری می کنیم. اینها تصاویر ما هستند:

در اینجا نگاهی  به آنچه با این منابع ایجاد شده میاندازیم:

 

گام نخست:

ابتدا یک فایل جدید در ابعاد 11 در 17 با دی پی آی 300 باز می کنیم. سپس تصویر تک درخت را وارد می کنیم. برای تبدیل این تصویر به یک فرم مشکی تک رنگ، با فشردن ctrl + Shift + U  تصویر را سیاه و سفید می کنیم و در ادامه تنظیمات Threshold  را اعمال می کنیم (Image>Adjust>Threshold). برای سیاه شدن به اندازه کافی تصویر نیاز خواهیم داشت ضریب را در قسمت تنظیمات کمی تغییر دهیم.


حالا به وسیله ابزار سلکت (Magic Wand Tool “w”) قسمت سیاه را انتخاب و آن را در فایل پوستر کپی و پیست می کنیم. ما قصد داریم که این درخت بیشتر خاکستری باشد تا مشکی تک رنگ، بنابراین Lightness  را در (Image | Adjust| Hue/Saturation) افزایش می دهیم.


مراحل بالا را برای تصویر ریشه درخت هم تکرار میکنیم. تصویر ریشه را هم به فایل پوستر اضافه می کنیم و با تغییر موقعیت، آن را طوری قرار می دهیم که گویی ریشه همان درخت است.

 

 گام دوم:

حالا می خواهیم عنصر دوم را اضافه کنیم.  تصویر پرندگان را با فشردن (Cmd+Shift+u) سیاه و سفید می کنیم و در ادامه برای از بین بردن رنگ خاکستری آسمان از طریق (Image | Adjust | Levels) اقدام می کنیم.


تصویر پرندگان را در بالای درخت قرار می دهیم و آن را طوری می چرخانیم که پرندگان در حال بلند شدن از میان شاخه های درخت به نظر برسند. در لایه پرنده ها blending mode را طوری تغییر می دهیم که فضای سفید اطراف پرندگان در ترکیب با لایه های دیگر دیده نشوند.


حالا از ابزار (Ellipitcal Marque Tool M) استفاده می کنیم، کلید shift را نگه میداریم و یک سطح دایره ای را در لایه پایین تر از لایه درخت انتخاب می کنیم. برای درست کردن ماه، داخل سطح انتخاب شده را با خاکستری (#919191) رنگ می کنیم.

 

گام سوم:

در ادامه تصویر زمینه (background texture) را اضافه می کنیم. تکسچری که ما انتخاب کردیم به اندازه کافی برای پرکردن فایل 11 در 17 بزرگ نیست، بنابراین تکسچر را چهار بار کپی می کنیم و طوری آنها را مرتب می کنیم که تمام سطح پوستر ما را پر کنند. سپس هر چهار لایه را باهم یکی (Merge) می کنیم و با استفاده از (Clone Stamp Tool S) حاشیه هایشان را محو می کنیم.



در مرحله بعدی برای ایجاد یک فریم، دور فایل، از (Rectangle Marque Tool M) استفاده می کنیم. در ادامه ناحیه انتخاب شده را برعکس کرده (inverted) و آن را با یک لایه خاکستری محو (#efefef) پر می کنیم طوری که روی باقی لایه ها قرار گیرد.


روی لایه بین درخت و ماه، با استفاده از یک قلم بزرگ و نرم و به رنگ سفید سایه سفیدی پشت درخت ایجاد می کنیم. در این لایه blending mode رو حالت Overlay قرار می دهیم.

 

گام چهارم:

حالا می توانیم نوشته ای به آن اضافه کنیم. ما دو فونت را برای این پوستر انتخاب کرده ایم. برای متن اصلی از League Gothic. استفاده کرده ایم. حالت ضخیم (Bold) این فونت کارایی خوبی برای استفاده در تیترها دارد. برای متن درجه دوم مان از فونت Pro Condensed  در حالت ضخیم (Bold) استفاده می کنیم. این فونت همراه با برنامه های ادوبی به فونت های شما اضافه می شود و حتما در نرم افزار شما موجود است. اگر احیاناً موجود نبود فونتی که با League Gothic  همخوانی داشته باشد را استفاده کنید.

متن مرتب شده ما به شکل زیر است.

 

گام پنجم:

حالا وقت آن است که کمی رنگ به پوسترمان اضافه کنیم. برای این کار یک لایه Gradient Map Adjustment ، بالای باقی لایه ها ایجاد می کنیم. این لایه را در حالت Overlay  قرار داده و از طیفی مثل طیف زیر استفاده می کنیم.


این همان چیزی است که انتظارش را داشتیم ... بدین ترتیب یک پوستر "گیگ" به سرعت به اتمام رسید. امیدواریم شما تکنیک های جدیدی را از این آموزش آموخته باشید و از آن در کار های خودتان بهره ببرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی