هنرمندان معمولا می خواهند بدانند که چگونه می توان افکت های پاشش جوهری و آبرنگی را به تصاویرشان اعمال کنند هرچند ممکن است تعدادی فیلتر و افکت وجود داشته باشد که بتواند به صورت خودکاری این کار را انجام دهد، نشان دادن این با استفاده از دست نتایج پایانی با کیفیت بالایی به شما خواهد داد همانطور که بیشترین انعطاف پذیری در این آموزش وجود دارد، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک افکت پاشش جوهری و آبرنگی در فتوشاپ خلق کنید و آن را به یک تصویر اعمال نمایید. بیایید شروع کنیم!
چیزی که در نهایت خواهید ساخت
ویدئوی این آموزش با دور تند
آنچه در این آموزش نیاز دارید
برای به پایان رساندن این آموزش شما به الزامات زیر نیاز پیدا خواهید کرد. لطفا آنها را پیش از شروع دانلود نمایید. اگر آنها در دسترس نیستند برای آنها جایگزین بیابید. دقت کنید که در برخی از سایت ها برای دانلود تصاویر به طور رایگان نیاز به عضویت دارید که در کمتر از 5 دقیقه می توانید این کار را انجام دهید.
1- طرح اولیه
گام اول
یک صفحه جدید بسازید و به آن اندازه بدهید به گونه ای که نسبتا به صورت خوابیده landscape باشد. همچنین مطمئن شوید که Background Contents بر روی Whiteتنظیم شده باشد.
گام دوم
عکسی را باز کنید (stock image) که می خواهید بر روی آن کار انجام دهید. من این تصویر مسابقات موتورسواری خاکی را انتخاب کردم زیرا موتور و تصویر زاویه ی خوبی دارند.
گام سوم
تمام تصویر را جدا کنید و آن را در صفحه جدیدتان قرار دهید.
گام چهارم
گزینه Free Transform را انتخاب کنید تا تصویر را در ترکیبتان قرار دهید و مقیاس آن را مقداری بزرگ کنید. کلید Shift را نگه دارید تا تناسب مقیاس به هم نریزد.
گام پنجم
مقدار Opacity لایه تصویر در پنجره لایه ها را تا 46 درصد کاهش دهید.
گام ششم
یک لایه جدید بر روی لایه تصویر ایجاد کنید تا از آن به عنوان طرح اولیه بر روی لایه استفاده نمایید. نام این لایه را SKETCH قرار دهید.
گام هفتم
با قلموی Hard Round Brush پیش فرض فتوشاپ (این معمولا قلموی پیش در بالای لیست است) آن را در حدود 2px تنظیم نمایید و شروع به کشیدن طرح اولیه از بالای تصویر با مشکی 000000# نمایید. در حال حاضر طرح تان لازم نیست بسیار تمیز و کامل باشد. ما به دنبال یک تصویر دستی و بدون جزئیات هستیم. میزان ضخامت را به صورت متناوب برای قسمت های مختلف تغییر دهید.
گام هشتم
با تکنیک سایه زنی متقاطع نواحی کوچک را سایه دار کنید. بیشتر از عکس مرجع استفاده کنید اما شما همچنین می توانید با تصمیم خودتان سایه های بیشتری ایجاد نمایید تا نواحی بزرگتری مشخص شود و همچنین می توانید به سایه ها مقداری بعد بیشتری اضافه نمایید.
2- سایه زنی شکل
گام اول
از ابزار (Crop tool (C برای کشیدن یک مقدار کم شکل و مقداری عریض تر کردن استفاده نمایید.
گام دوم
لایه پس زمینه Background را با یک رنگ قهوه ای مایل به زرد کم رنگ پر نمایید.(Fill(G من از رنگd0b391 #استفاده کردم.
گام سوم
تصویر Texture1 را باز کنید و آن را بگیرید و بر روی لایه ی پس زمینه Background بیاندازید.
گام چهارم
از Free Transform برای مقیاس کردن و کشیدن آن تا پوشاندن تمام صفحه استفاده نمایید.
گام پنجم
در پنل لایه ها Blending Mode را بر روی Linear Burnقرار دهید.
گام ششم
مقدار Opacity را تا حدود 42 درصد کاهش دهید.
گام هفتم
یک لایه جدید درست زیر لایه Sketch ایجاد نمایید و نام آن را Figure Shadingقرار دهید.
گام هشتم
با گرفتن کلید Ctrl بر روی هر دو لایه Sketch و Shading layer کلیک نمایید و آنها با یکدیگر Group کنید. (Command/Ctrl-G).
گام نهم
گروه جدید را FIGURE LAYERS بنامید تا آنها را با یکدیگر سازماندهی شده برای زمانی که به آنها نیاز دارید، داشته باشید.
گام دهم
ابزار Round Airbrush را بگیرید (رنگ پاش کامل) و مقدار Opacity قلمو را تا حدود 29 درصد پایین بیاورید. به آرامی در قسمت هایی از سایه بر روی لایه ی Figure shading را نقاشی کنید. من از رنگ332822 # استفاده کردم.
گام یازدهم
نقاشی در نواحی تاریک به آرامی شروع کنید، با لباس راننده شروع کنید که فرم خود را پیش از موتور به خود بگیرد.
گام دوازدهم
یک لایه جدید بسازید و نام آن را Shadows بگذارید.
گام سیزدهم
به آرامی سایه ها را بسازید تا تقریبا به یک مشکی برسید. من از رنگ130f0c#استفاده کردم.
گام چهاردهم
سایه های بزرگتری مثل چرخ ها و چرخ دنده های درونی موتور را ایجاد نمایید.
گام پانزدهم
یک لایه جدید درست زیر لایه Figure shading ایجاد نمایید. و آن را Figure Light بنامید.
گام شانزدهم
یک رنگ سفید خاموش را انتخاب نمایید. من ازf4d2adc #استفاده کردم.
گام هفدهم
به طور کلی نواحی روشن تر را با یک قلمو با Opacity پایین و درحدود 38 درصد نقاشی کنید.
گام هجدهم
لایه ی SKETCH تان کپی نمایید. (Command/Ctrl-J) (برای تصویر بهتر و ضخامت خطوط طرح اولیه)
گام نوزدهم
یک لایه جدید بالای لایه های دیگر در گروه FIGURE LAYERS ایجاد نمایید و آن را Sketch Highlights بنامید.
گام بیستم
از یک سایه ی روشن تر از قبلی استفاده کنید و های لایت ها با هاشورهای بزرگتر ایجاد نمایید. من ازfff8f1 #استفاده کردم.
3- زمین و الگو
گام اول
یک گروه جدید بالای لایه ی Background و Texture ایجاد نمایید و آن را GROUND بنامید.
گام دوم
تصویر بعدی را باز کنید؛ GrungeTexture1
گام سوم
آن را بگیرید و در فولدر جدید ساخته شده Ground قرار دهید.
گام چهارم
Blending mode را در حالت Multiply قرار دهید.
گام پنجم
با استفاده از Free Transform، الگو را در قسمت پایین و چپ قرار دهید و مقدار Opacity را در پنجره ی لایه ها در حدود 80 درصد قرار دهید.
گام ششم
لایه ی الگو را کپی کنید (Command/Ctrl-J), و آن را در گوشه ی دیگر قرار دهید.
گام هفتم
مسیر Free Transform > Flip Horizontal...را دنبال کنید.
گام هشتم
الگو را بکشید تا مقدار بیشتری از زمین را بپوشاند.
گام نهم
کلید های Command/Ctrl-Altرا نگه دارید تا از این لایه مجددا کپی حاصل شود.
گام دهم
لایه را اندکی به سمت چپ حرکت دهید.
گام یازدهم
از Free Transform برای کشیدن لایه استفاده کنید تا با لایه ی زیرین همپوشانی داشته باشد.
گام دوازدهم
فایل الگوی BrushStrokes01 را بازکنید.
گام سیزدهم
با استفاده ابزار (Rectangular Marquee Tool (M. یک انتخاب داشته باشید.
گام چهاردهم
کلید Ctrl را نگه دارید و آن را بگیرید و در فولدر GROUND یک بار دیگر قرار دهید.
گام پانزدهم
از Free Transform > Flip Horizontal...استفاده کنید.
گام شانزدهم
آن را بکشید و مورب کنید تا درست در قسمت راست راننده موتورسیکلت قرار بگیرد.
گام هفدهم
در حالت Multiply قرار دهید و مقدار Opacity را در حدود 56 درصد کاهش دهید.
گام هجدهم
یک انتخاب مشابه از مثال BrushStrokes01 مجددا داشته باشید.
گام نوزدهم
آن را بگیرید و بر روی نقاشی اتان قرار دهید.
گام بیستم
از Free Transform استفاده کنید و آن را پشت راننده موتور سیکلت یک بار دیگر قرار دهید.
گام بیست و یکم
Multiply را تنظیم کنید.
گام بیست و دوم
همچنین مقدار Opacity را تا 49 درصد کاهش دهید.
گام بیست و سوم
به طور کلی جاهایی که با راننده موتورسیکلت همپوشانی دارد را پاک نمایید. (Erase (E
گام بیست و چهارم
مثال BrushStrokes01 را مجددا باز کنید و یک بار دیگر آن را بگیرید و بر روی نقاشی اتان بیاندازید.
گام بیست و پنجم
از Free Transform استفاده کنید و آن را بچرخانید و این بار آن را در قسمت چپ راننده موتورسیکلت قرار دهید.
گام بیست و ششم
مجددا حالت Multiply را قرار دهید و مقدار Opacity آن را تا 50 درصد کاهش دهید.
گام بیست و هفتم
جاهایی که با راننده همپوشانی دارد را پاک نمایید.
گام بیست و هشتم
الگوی نقش SplatterSmear01 را باز کنید.
گام بیست و نهم
آن را خاکستری نمایید. (Command/Ctrl-Shift-U)
گام سی ام
منوی (Levels (Command/Ctrl-L را باز کنید و آن را بگونه ای تنظیم نمایید که تمام خاکستری ها تبدیل به مشکی صلب گردد.
گام سی و یکم
تمام تصویر را بگیرید و در صفحه تان بیاندازید.
گام سی و دوم
از Free Transformاستفاده کنید و زاویه ی آن را در جهت عقربه های ساعت معکوس نمایید.
گام سی و سوم
آن را به صورت افقی بکشید تا در طول زمین قرار بگیرد.
گام سی و چهارم
در حالت Multiply قرار دهید.
گام سی و پنجم
مقدار Opacity را تا 85 درصد کاهش دهید.
گام سی و ششم
حالا الگوی SplatterThickPaint02 را باز کنید.
گام سی و هفتم
تصویر را سیاه و سفید نمایید. (Command/Ctrl-Shift + U).
گام سی و هشتم
مقدار (the Levels (Command/Ctrl-L را تنظیم نمایید و آن را سیاه کنید
گام سی و نهم
آن را بگیرید و بر روی صفحه تان بیاندازید.
گام چهل ام
مجددا از Free Transform استفاده کنید.
گام چهل و یکم
حالا به صورت افقی بچرخانید.
گام چهل و دوم
این لایه را جلوی چرخ موتور قرار دهید.
گام چهل و سوم
در حالت Multiply قرار دهید.
گام چهل و چهارم
مقدار Opacity را تا حدود 90 درصد کاهش دهید.
گام چهل و پنجم
این لایه را کپی نمایید. (Command/Ctrl-J).
گام چهل و ششم
لایه ی کپی شده را به سمت بالا و نزدیک چرخ عقب قرار دهید.
گام چهل و هفتم
از Free Transform استفاده کنید و آن را مقداری بزرگ نمایید.
گام چهل و هشتم
مجددا یک کپی دیگر تهیه کنید. (Command/Ctrl-J)
گام چهل و نهم
Free Transform > Flip Horizontal...
گام پنجاه ام
این بار لایه را مقداری نزدیک تر به چرخ عقب قرار دهید.
گام پنجاه و یکم
سرانجام یک بار دیگر از Free Transform استفاده کنید و از Warp استفاده کنید تا مقداری انحنا به آن بدهد.
گام پنجاه و دوم
حالا زمان آن رسیده که مقداری رنگ به کار بدهیم. با رفتن به مسیر Image > Adjustments Hue/Saturation (Command/Ctrl-U)منوی Hue/Saturation باز کنید.
گام پنجاه و سوم
در پنجره Hue/Saturation گزینه Colorize را انتخاب کنید.
گام پنجاه و چهارم
با این تنظیمات رنگ، به ترشحات نقاشی یک رنگ قرمز/قهوه ای سرخ زیبا بدهید.
گام پنجاه و پنجم
مقدار Opacity را تا 85 درصد پایین بیاورید.
گام پنجاه و ششم
سرانجام جاهایی را که قرمز با راننده موتور سیکلت همپوشانی دارد را پاک کنید.
4- افکت های پاشش
گام اول
یک گروه جدید بالای فولدر GROUND ایجاد نمایید و آن را SPLATTER بنامید.
گام دوم
تصویر Splatter01را باز کنید.
گام سوم
مجددا آن را سیاه و سفید نمایید. (Command/Ctrl-Shift + U).
گام چهارم
منوی Levels را باز کنید (Command/Ctrl-L) و به گونه ای تنظیم نمایید که رنگ مشکی قوی ایجاد نماید.
گام پنجم
تصویر Splatter01 را بگیرید و در صفحه تان بیاندازید (درون فولدر SPLATTER)
گام ششم
لایه را در حالت Multiply قرار دهید.
گام هفتم
از Free Transform استفاده کنید.
گام هشتم
آن را بزرگ کنید و پشت چرخ مشکی موتور قرار دهید.
گام نهم
از ابزار Wrap Tool استفاده کنید و آن را مقداری مورب نمایید.
گام دهم
لایه را کپی نمایید. (Command/Ctrl-J)
گام یازدهم
در لایه جدید از Free Transform استفاده کنید. آن را بزرگ نمایید و نزدیک تر به چرخ مشکی قرار دهید.
گام دوازدهم
ناحیه هایی را که پاشش مشکی با تصویر همپوشانی دارد را پاک نمایید (Erase (E
گام سیزدهم
نام این دو لایه را تغییر دهید. Splatter Main و Splatter Small
گام چهاردهم
لایه ی Splatter Main را کپی نمایید. (Command/Ctrl-J)
گام پانزدهم
از Free Transform استفاده کنید و آن را به سمت چپ بچرخانید (خلاف عقربه های ساعت)
گام شانزدهم
لایه را جلوی سمت بالا و راست و تقریبا بیرون از تصویر قرار دهید (به دلیل اینکه تنها مقداری پراکندگی از تصویر در گوشه نشان داده می شود)
گام هفدهم
لایه Splatter Main تان را یک بار دیگر کپی نمایید. (Command/Ctrl-J)
گام هجدهم
در لایه ی جدید از Free Transform استفاده کنید و آن را گوشه پایین و سمت چپ قرار دهید.
گام نوزدهم
از Free Transform > Flip Horizontal...استفاده کنید.
گام بیستم
آن را مقدار کمی به صورت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.
گام بیست و یکم
از Wrap استفاده کنید تا مقداری انحنا به آن بدهید.
گام بیست و دوم
مجددا با دنبال کردن مسیر Image> Adjustments > Hue/Saturation... مقداری رنگ به آن بدهید.
گام بیست و سوم
در پنجره Hue/Saturation گزینه Colorize را فعال کنید و رنگ ها را مانند زیر تنظیم نمایید.
گام بیست و چهارم
اکنون شما می توانید ببینید که چگونه همه لایه های پاشش نقاشی و الگوها شروع به اختلاط می کنند و یک حرکت و جنبش را به تصویر اضافه می کند. حالا ما تنها نیازمند بالانس کردن بیشتر ترکیب هستیم.
گام بیست و پنجم
الگوی GrungePaint02را باز کنید.
گام بیست و ششم
با ابزار (Rectangular Marquee selection tool (M نیمه بالایی عکس را انتخاب کنید.
گام بیست و هفتم
آن را بر روی صفحه تان بیاندازید و درون فولدر SPLATTER قرار دهید.
گام بیست و هشتم
نام لایه را به Corner تغییر دهید.
گام بیست و نهم
در حالت Multiply قرار دهید.
گام سی ام
از Free Transform استفاده کنید و آن را در گوشه ی چپ و پایین قرار دهید. مقیاس آن را مقداری کوچک تر نمایید.
گام سی و یکم
مقدار Opacity را تاحدود 81 درصد کاهش دهید.
5-تنظیمات تصویر
گام اول
به گروه FIGURE LAYERS تان بازگردید.
گام دوم
لایه ی Shadow را انتخاب کنید و آن را کپی نمایید. (Command/Ctrl-J)
گام سوم
منوی Levels را در لایه ی کپی گرفته شده باز کنید (Command/Ctrl-L) و میزان مشکی را مقداری تقویت کنید.
گام چهارم
همچنین لایه ی Sketch را انتخاب کنید و آن را کپی نمایید تا خطوط را مقداری پر رنگ تر نمایید.
گام پنجم
حالا فایل الگوی BrushStrokes028 را بگشایید.
گام ششم
تمام تصویر را وارونه کنید (Invert(Command/Ctrl-I
گام هفتم
آن را بگیرید و درون صفحه تان بیاندازید و آن را در گروه GROUND قرار دهید.
گام هشتم
حالت Blending Mode را بر روی Screen قرار دهید.
گام نهم
از Free Transform استفاده کنید و آن را درست پشت موتورسوار قرار دهید.
گام دهم
مقدار Opacity را تا 42 درصد کاهش دهید.
گام یازدهم
از پاک کن (Eraser (Eبا یک قلموی نرم استفاده کنید و به آرامی جاهایی که سفید پر رنگ تر است را پاک نمایید.
6- افکت های نهایی
گام اول
یک گروه جدید بالای گروهی SPLATTER ایجاد کنید و آن را SPLATTER2 بنامید. افکت های نهایی در این فولدر قرار می گیرد.
گام دوم
تصویر SplatterThickPaint03را باز کنید.
گام سوم
همه تصویر را وارونه نمایید. (Command/Ctrl-I)
گام چهارم
آن را بگیرید و درون گروه SPLATTER2 قرار دهید و این لایه را White splatter بنامید.
گام پنجم
از Free Transform استفاده کنید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
گام ششم
Blending Mode را در حالت Screen قرار دهید.
گام هفتم
از Free Transform استفاده کنید و آن Wrap کنید تا مقداری زیباتر شود.
گام هشتم
بخش سمت چپ را پاک کنید. (Erase (E
گام نهم
حالا به مسیر Image > Adjustments > Hue/Saturation (Command/Ctrl-U). بروید. این بار حالت Colorize را غیرفعال کنید. رنگ را از یک آبی به سمت یک رنگ نارنجی / قرمز تنظیم نمایید.
گام دهم
لایه را کپی کنید تا آن را به مقدار قابل توجهی پر رنگ تر نمایید.
گام یازدهم
فایل BrushStrokes01 را مجددا باز کنید.
گام دوازدهم
با ابزار (Lasso Tool (L یک انتخاب از قلموی بالایی داشته باشید.
گام سیزدهم
با نگه داشتن کلید Ctrl آن را بگیرید و در صفحه تان بیاندازید.
گام چهاردهم
رنگ را با رفتن به مسیر Image > Adjustments > Hue/Saturation (Command/Ctrl-U)تنظیم نمایید.
گام پانزدهم
حالت Colorize را فعال کنید و آن را به گونه ای تنظیم نمایید که یک قرمز تیره درست شود.
گام شانزدهم
Blending Mode را در حالت Mulitply قرار دهید.
گام هفدهم
از Free Transform استفاده کنید تا آن را بزرگ نمایید و در قسمت جلوی سپر قرار دهید. تا به آن یک حالت واقعی بدهد.
گام هجدهم
لایه را کپی نمایید.
گام نوزدهم
حالا لایه کپی گرفته شده را بگیرید و در سپر عقبی قرار دهید.
گام بیستم
از Free Transform > Flip Horizontal... استفاده کنید.
گام بیست و یکم
آن را مقداری بزرگ کنید تا سپر را بهتر در بر بگیرد.
گام بیست و دوم
جاهایی که آن را آستین و دست موتورسوار همپوشانی دارد را پاک کنید.
گام بیست و سوم
فایل الگوی DecalsStain0012را باز کنید
گام بیست و چهارم
آن را بگیرید و درون صفحه تان در گروه SPLATTER2 بیاندازید.
گام بیست و پنجم
لایه را به نام Rust تغییر دهید.
گام بیست و ششم
منوی Levels را باز کنید (Command/Ctrl-L), و سفید را در مقیاس بیاورید.
گام بیست و هفتم
لایه Rust را در حالت Multiply قرار دهید.
گام بیست و هشتم
مقادیر (Levels(Command/Ctrl-L را مقداری بیشتر تنظیم کنید تا از آخرین طرح تیره نیز خلاص شوید.
گام بیست و نهم
از Free Transform استفاده کنید و آن را به گونه ای مقیاس کنید که به صورت اریب بر موتورسوار شود.
گام سی ام
مقدار Opacity را تا 46 درصد کاهش دهید.
گام سی و یکم
فایل BrushStrokes01 را یک بار دیگر باز کنید و با ابزار Lasso Tool یک انتخاب دیگر داشته باشید. این بار بر روی قلموی دوم
گام سی و دوم
آن را بگیرید و بر روی صفحه تان قرار دهید.
گام سی و سوم
از Free Transform استفاده کنید و آن را بکشید.
گام سی و چهارم
آن را در گوشه بالا و چپ قرار دهید و Blending Mode آن را Multiply قرار دهید.
گام سی و پنجم
مقدار Opacity را تا 74 درصد کاهش دهید.
گام سی و ششم
لایه را کپی نمایید (Command/Ctrl-J), و آن را به گوشه ی بالا و چپ زیر الگوی قبلی انتقال دهید.
7-های لایت ها را اضافه کنید
گام اول
سرانجام، یک لایه جدید بالای همه لایه های دیگر ایجاد کنید و آن را Figure Highlights بنامید.
گام دوم
با یک قلموی سخت (Hard Brush(B واندازه 2px-3px، در قسمت های بیشتر هاشور بزنید (با رنگ سفید (fff0e2#). ) این شکل را بیرون خواهد آورد و جزئیات بیشتر را به الگو و افکت هایی که اضافه شده است، می دهد.
تبریک! شما انجامش دادید.
در این آموزش من توضیح دادم که چگونه یک تصویر محرک با استفاده از المان های گوناگون ایجاد نمایید که شبیه به یک کار هنری سنتی است. این یک سبک جالب برای تجربه است چرا که شما می توانید تصاویر زیبا و چشمگیر با آن داشته باشید. امیداورم که چیزهایی در این آموزش یاد گرفته اید به همراه تکنیک های توضیح داده شده را برای خلق پروژه های خودتان استفاده کنید.
منبع:design.tutsplus.com