نشانه ها ، دارای گستره ی وسیعی هستند و انواع و اقسام زیادی را می توان از آنها نام برد.از نشانه های تخت امروزی گرفته تا نشانه های فوق العاده واقع گرایانه و پر المان قدیمی.اعم از نشانه های نمادین و نشانه نوشت ها.
اما یکی از شیوه های محبوب طراحی نشانه ، استفاده از فرم های غیر ممکن است.بدین معنا که در طراحی نشانه از المان ها و اشکالی استفاده می شود که دارای تناقض هستند و وجود خارجی آنها در محیط پیرامون ما غیرممکن است. به همین دلیل به این دسته از نشانه ها "غیرممکن" (impossible ) گفته میشود.
نشانه ای که یک شرکت استفاده میکند ، می تواند گویای بسیاری از مسائل درباره ی آن شرکت ، از جمله شخصیت و روحیه ی حاکم بر آن باشد.حال استفاده از یک فرم غیر ممکن در نشانه می تواند علاوه بر معرفی برند موردنظر ، حس شوخ طبعی و متفاوت بودن را به مخاطب القا نماید.زیبایی بصری و متفاوت بودن نشانه ، در نگاه اول بیننده بسیار تاثیر گذار بوده و می تواند میزان ماندگاری برند در ذهن مخاطب را رقم بزند.
دراین جا مجموعه ای از این نشانه ها را برای شما گردآوری کرده ایم که با دقت و هوشمندی زیادی از فرم ها و المان های غیرممکن در آنها استفاده شده است. بعضی از این نشانه ها متعلق به شرکت ها و برندهای حقیقی هستند و بعضی دیگر صرفا برای کسب تجربه و راهنمایی دیگر طراحان علاقمند به این نوع نشانه ها ایجاد شده اند.
به خاطر بسپارید ، طراحی یک فرم که نمی تواند وجود خارجی داشته باشد ، بسیار سخت و درعین حال بسیار جذاب و لذت بخش است و ایجاد نشانه هایی همچون نشانه های زیر، تنها با صبر و دقت فراوان حاصل می شود.
امیدواریم این مجموعه به شما کمک کند تا بتوانید ایده ها و تکنیک های بیشتری در این زمینه فرا بگیرید و نشانه های غیرممکن تری(!J) را خلق کنید.