پنج گام اولیه برای کار پیمانی (کار در خانه) :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵خرداد

بازار‌کارِ رو به رشدی برای افرادی که به صورت پیمانی و در خانه کار می‌کنند و اصطلاحاً آزادکار نامیده می‌شوند، وجود دارد و فرصت این نوع کار به سمت ویرایش‌گران لی‌آوت نیز کشیده شده است. چگونگی شروع کار به صورت پیمانی، ممکن است برای تازه‌کارها گیج کننده به نظر بیاید. در این مقاله روند آغاز کار خود،  به عنوان یک ویرایشگر لی‌آوت پیمانی را برای شما تشریح کرده و برخی گام‌های موثر در فضای سایبر،  به منظور جلب نظر کارفرما و موفقیت او در فضای کسب و کار را توضیح می‌دهم.

اشتباه نکنید؛ با کار پیمانی نمی‌توان به سرعت پولدار شد. قبل از شروع به کار، باید تصمیم بگیرید که آیا دل به دریا زده‌اید و به صورت تمام وقت، به عنوان تنها منبع درآمد به صورت پیمانی کار می‌کنید، یا اینکه کار پیمانی مکمل کار "روزانه" و تمام وقت شماست. برای من، اولین کار پیمانی، با سرمایه‌ای بسیار اندک آغاز و با به پایان رسیدن دارایی، قبل رسیدن به یک تجارت سودآور، همراه شد. من علاقه‌ای به گرفتن وام مختصِ بنگاه‌های اقتصادی کوچک نداشتم، بنابراین، موقتاً گرفتن کار جدید را تعطیل کردم تا سرمایه اصلی‌ام برگردد. مدتی بعد، وقتی منابع و کادر تجاری خوب و ثابتی را به دست آوردم، کار "روزانه" خود را رها کرده و کار پیمانی را به عنوان تنها حرفه خود انتخاب کردم.

حتی اگر همه چیز درست باشد، به ندرت کار پیمانی سودمندی و فریبندگی کتاب‌ها و فیلم‌ها را در خود دارد. به نظر خودم، در حرفه پیمانی خود نسبتاً موفق هستم. اما نمی‌توانم یک قایق تفریحی یا یک خانه گران قیمت بخرم.

مهمترین  فایده کار پیمانی، آزادی در کار است، اما این آزادی همیشه به اندازه‌ای نیست که از نگرانی‌های مالی، فارغ باشید. با خرج کردن محتاطانه و عاقلانه، می‌توانید زندگی راحتی داشته و در انتخاب اینکه حالا یا بعداً به خود استراحت دهید، آزادانه عمل کنید.

گام اول: یادگیری ابزارهای حرفه‌ای

این مطلب را در مقاله چگونه طراحی گرافیکی به صورت پیمانی را آغاز کنیم، نیز آورده‌ بودیم.

مهمترین گام این است که، با ابزراهای گوناگون و در دسترس آشنا شوید. رفتن به سمت ابزار، برای یک طراح لی‌آوت، مشخصاً عبارت است از: Adobe InDesign و QuarkXPress.

احتمالاً محصولات Adobe را که در بازار به سرعت از دیگر محصولات سبقت می‌گیرند، خواهید یافت. Adobe ،  موفقیت در رقابت با دیگر محصولات را به دلیل بازاریابی خوب و طرح‌های مشترک و ممتاز خود به دست آورده است.

برای تایپ یک کار مشخص، باید چگونگی استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری لازم را، فرا بگیرید. این یادگیری می‌تواند از طریق کلاس‌های آموزشی، یا خرید کتاب‌ و یادگیری نرم‌افزار به صورت شخصی، صورت پذیرد. تجربه شخصی من ترکیبی از کلاس‌های آموزشی و مجموعه‌ متن‌هایی (کلاسی در یک کتاب) بود که از Adobe گرفته بودم.

گام دوم: ساخت نمونه کار

گام مهم بعدی این است که نمونه‌کارهای اولیه‌ای را برای خود ایجاد کنید. برای من، این مرحله، وقتی اتفاق افتاد که در دوره آموزشی نوشتن و ویرایش پیشرفته به یک نمونه‌کار احتیاج پیدا کردم. به این ترتیب، نمونه‌کار فارغ التحصیلی من در آن دوره، اولین نمونه کار من بود. پس از آن و با آغاز کار روی لی‌آوت‌های پیچیده‌تر، آن‌ها را به نمونه‌کارهایم اضافه و بالتبع نمونه‌های کاری ضعیف‌تر را از طراحی لی‌آوت خود حذف کردم.

حالا فرصت مناسبی برای ساخت مجموعه خوبی از الگوها دارید، بنابراین، وقتی کارها روی غلتک افتاد، می‌توانید به سرعت به سراغ کار خود بروید.

گام سوم: تنظیم ساختار قیمت‌گذاری

حالا که دانش کافی از ابزارها و همچنین نمونه‌های ‌کاری جهت عرضه به کارفرمایان بالقوه را دارید، زمان تنظیم ساختار قیمت‌ها فرا رسیده است. باید تنظیم قیمت‌ها را به گونه‌ای انجام دهید که در روند رقابت به اندازه لازم منطقی بوده و از سوی دیگر، ارزش تلاشی که صرف انجام کار می‌کنید، را داشته باشد.

در این زمینه می‌توانید، ایده‌هایی را برای میزان هزینه‌های پرداختی از موارد ثبت شده در آخرین کپی The Writer’s Market به دست آورید. البته توجه داشته باشید که ممکن است میانگین قیمت‌هایی که در آنجا لیست شده‌اند، در بازار کاری شما اجرایی نباشد.

گام چهارم: جستجوی کار

بزرگترین گام، پیدا کردن کار است. باید تا جائیکه می‌توانید به دنبال کار باشید و از فرصت‌های موجود، بهترین استفاده را ببرید. خوشبختانه، وب‌سایت‌های گوناگون و متنوعی وجود دارند که به دنبال استخدام افراد پیمانی هستند و البته هر کدام ار آن‌ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند.

تعدادی از این سایت‌ها را برای شما مرور کرده و چگونگی استفاده از آن‌ها را در کار تجاری خود توضیح خواهم داد. oDesk منبع بسیار خوبی برای پیدا کردن کار است، اما در آن‌جا تعدادی از خریداران را خواهید دید که می‌خواهند در ازای انجام کار به شما بادام زمینی بدهند!

این کارفرمایان غالباً از کشورهای در حال توسعه هستند، و به دنبال فردی با مهارت بسیار قوی در حوزه زبان انگلیسی می‌گردند. در واقع آن‌ها، درباره همه آنچه‌که، امکان و استطاعت تهیه آن را دارند، کاملاً صادق هستند. البته در این سایت، تعدادی از کارفرمایان را پیدا کرده‌ام که پرداخت مالی خوبی دارند و من برای تعدادی از کارهایم، مزایده‌ها و پیشنهادهایی در این سایت با آنها داشته‌ام. در oDesk تعداد app‌‌ هایی که می‌توانید در لحظه فعال کنید، محدود شده است، اما اطلاعات مرتبط با این محدودیت‌ها به سادگی در دسترس می‌باشد.

دیگر سایت کاریابی پیمانی،  Elance می‌باشد، که این سایت نیز به مانند oDesk مزایا و اشکالات خاص خود را دارد. من مدتی از Elance استفاده می‌کردم، اما متوجه شدم که تفسیر منطقی “connection” quota  در این سایت، سنگین و دشوار است. گاهی اوقات، یک پیشنهاد یا مزایده تنها یک connection point می‌گیرد، اما در زمانی دیگر، برای انجام تنها یک کار، چندین  connection pointsلازم است. Elance  به شما اجازه می‌دهد تا طرح پیشنهادی خود را در بالاترین ردیف قرار دهید، که البته در این حالت باید connection point‌های اضافی را بپردازید.

Fiverr  سایت خوب دیگری است که چنانچه به‌ جای قبول یک قرارداد کاری بزرگ، علاقه‌مند به انجام تعداد زیادی از کارهای کوچک هستید، می‌توانید به سراغ این سایت بروید. ایده‌ای پنهان در پس این سایت، ارائه خدمات در ازای 5 دلار است. تجربه من در این سایت، یک آگهی یک صفحه‌ای کوچک و یک بروشور 3 صفحه‌ای بود که توانستم در مدت 10 تا 15 دقیقه آن را تهیه کنم. اینجاست که الگوها و قالب‌ها، کارایی بسیاری دارند، چراکه می‌توان یک قالب را برای انجام 4 یا 5 کار، ظرف مدت یک ساعت بکار برد. چنانچه بتوانید یک فروشنده با تجربه در سایت Fiverr شوید، امکان اضافه کردن خدمات اضافی برای کارفرمایان و به تبع آن دریافت پول بیشتر را بدست خواهید آورد.

به عنوان آخرین سایت از حیث ترتیب و نه از جنبه اهمیت، سایت Craigslist را معرفی می‌کنیم. همه سایت‌هایی که تا اینجا درباره آن‌ها صحبت کردیم، با حجم گسترده‌ای از مشتریان در ارتباط بودند، اما چنانچه از اجتماع (جامعه) محلی خودتان غافل شوید، به عنوان فردی بی‌مبالات و بی دقت، در آن‌ها شناخته خواهید شد. این در حالی است که در سایت Craigslist، می‌توانید به صورت رایگان، آگهی تبلیغاتی خود را برای مشتریان بفرستید، بدون اینکه دیگران درباره خدمات ارائه شده از سوی شما اطلاعاتی دریافت کنند.

با وجود همه این منابع کاری، بهتر است از همه آن‌ها به عنوان پله‌ای برای ترقی استفاده کنید. بهترین مشتریان شما، مشتریانی هستند که برای کار‌های جدید دوباره به شما رجوع کنند و یا اینکه شما را به افراد جدید معرفی می‌کنند.

در سایت‌های بالا، یافتن کارهایی که دستمزد شما را کامل بپردازند، دشوار است، بنابراین بهتر است، این سایت‌ها را ابزاری برای نمایش نمونه کارهای خود بدانید.

گام پنجم: ادامه دادن مسیر کسب و کار

چهار گام قبلی، گام‌های اولیه و ابتدایی برای انجام کار و رسیدن به گام پنجم، یعنی ماندن و ادامه دادن مسیر تجاری،  بودند.

به خاطر داشته باشید که شما باید مالیات‌ها و قبض‌های خود را بپردازید، بنابراین اطلاعات دقیقی از همه درآمدها و هزینه‌های خود داشته باشید. حداقل هفته‌ای یکبار بنشینید و وضعیت مالی و صورت حساب‌های خود را به صورت مکتوب درآورید، به این ترتیب محاسبه صورت وضعیت کارها در پایان یک ماه یا حتی سه ماه یکبار، کمی ساده‌تر خواهد شد. من این کار را انجام داده، و صورت سود و زیان شخصی خود را در پایان هر ماه محاسبه ‌کرده‌ام. به این ترتیب، کار حسابداری شما ساده‌تر (و البته ارزان‌تر) شده و راه‌کارهای ادامه دادن و موفق شدن در تجارت برای شما مهیا می‌شود.

امیدوارم این گام‌ها بتوانند برای شما، در مراحل آغازین کار به صورت پیمانی مفید بوده و سالهایی سرشار از تجارت موفق پیش رو داشته باشید.

و در پایان یک سوال: به نظر شما کدام یک از بخش‌های معرفی شده در این مقاله از سایر بخش‌ها دشوارتر است؟

 

نظرات  (۲)

جواب سوال

گام چهارم : پیدا کردن کار !

:|

ارع 4 :(((((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی