بایدها و نبایدهایی پیرامون طراحی خبرنامه های ایمیلی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸مرداد

اگر تجارت آن لاینی را شروع کرده‌اید، جلب توجه مشتریان به وب سایت تجاری شما، برای رسیدن به موفقیت بسیار ضروری و اساسی است.

 با توجه به اینکه همواره سعی و تلاش بسیاری در SEO به منظور جذب بیشتر بازدیدکنندگان انجام می‌پذیرد، اما اطمینان از بازگشت دوباره بینندگان، مطلب دیگری است. خبرنامه‌های ایمیلی فرصت مناسبی را به منظور اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان قبلی، برای مرور دوباره و‌ب‌سایت در اختیار شما قرار می‌دهند. حتی اگر از خبرنامه‌های ایمیلی درتجارت خود استفاده نمی‌کنید، دیر یا زود به جمع مشتریانی خواهید پیوست که آن را بکار می‌برند.

ایمیل‌ها، روش‌های ارتباطی آن‌لاینی هستند و با اینکه زمان زیادی از روی کار آمدنشان نمی‌گذرد، به طور گسترده‌ای در دستگاه‌ها و استاندارهای فرمت بکار می‌روند.

بنابراین، می‌توان با اطمینان گفت که حداقل یکی از مشترکان شما می‌تواند مشاهده‌گر ایمیل‌تان، حتی روی رایانه‌ای با عمر 20 سال که با سیستم عامل بسیار قدیمی کار می‌کند، باشد و باید وی را جزء بازدیدکنندگان سایت خود به حساب آورید.

باید از جدول‌ها استفاده کنید

قبل از روی کار آمدن CSSها، استفاده از جدول‌ها به عنوان روشی برای قرار دادن عناصر وب‌سایت در جایگاه مورد نظر، متداول بوده است. بسیاری از مشتریان ایمیلی، می‌توانند به خوبی با جدول‌ها کارکنند. از سوی دیگر، این جداول امکان قرار دادن عناصر طراحی را به صورت جذاب و بدون ایجاد نگرانی از شکسته شدن آن‌ها در نتیجه کدگذاری نا‌درست گیرنده، برایتان به‌ وجود می‌آورند.

بسیاری از کاربران، ایمیل‌های خود را در قسمت پیش‌نمایش یا در فرمت باریک و بلند قرار می‌دهند و از این روست که جدول‌ها طول و عرض طراحی‌ را مناسب با این محدویت‌ها، معین می‌کنند. علاوه بر این، این جدول‌ها، امکان ایجاد فرمت اطلاعات در سطرها و ستون‌ها، به گونه‌ای که با ارتفاع و عرض مشخص و با رنگ‌های قابل تشخیص روی پس زمینه قابل تنظیم باشند، را نیز، برایتان فراهم می‌آورند. به این ترتیب، لی‌آوت شما چنانچه تصاویر به طور کامل لود نشود، نیز نخواهد شکست.

مثال

ایمیل زیر از Customink.com، به مشتریان یادآوری می‌شود که آن‌ها خرید خود را کامل نکرده‌اند و همچنان منتظر آن‌ها هستند. جدول‌ها به ایجاد لی‌آوتی جذاب همراه با تصاویر و متن‌های منظم و ردیفی کمک کرده‌اند.

نباید به تصاویر  پس زمینه تکیه کنید

در حالت کلی بسیاری از برنامه‌های ایمیلی اجازه لود شدن تصاویر را در ابتدای کار نمی‌دهند. این کار برای محافظت در برابر ردگیری اسپم‌ها، با استفاده از تصاویر جاسازی شده در ایمیل‌ها انجام می‌شود. این روش سبب می‌شود تا ایمیل شما در صورتیکه به طور کامل فرمت نشود، خوانا نباشد. استفاده از متن رنگی‌ روی تصویر پس زمینه رنگی، به هنگام طراحی یک وب سایت تمرینی کاملاً پسندیده و قابل قبول است. دریک ایمیل، باید فرض کنید که تصویر پس زمینه لود نخواهد شد. در این صورت، متن صورتی رنگ شما روی تصویر پس زمینه قهوه‌ای، به یک متن صورتی غیر قابل خواندن روی زمینه خاکستری یا سفید تبدیل می‌شود. لازم نیست بگوئیم که ایمیل ناخوانا، هیچ ارزشی ندارد.

 باید مراقب بود تا جدولی که تصویر پس زمینه شما را در بر می‌گیرد، رنگ پس زمینه ویژه‌ای داشته‌ باشد و بتواند متن شما را در صورت عدم لود شدن تصاویر، به طور خوانا نمایش دهد.

مثال

در این مثال ببینید که جداول آبی رنگ، به طور مناسب در این خبرنامه ایمیلی که به طور نرمال، تصاویر گرادیانی را در پس زمینه دارد، آورده شده است. با این حال، می‌توانید ببینید که جدول پشت متن، آبی است و بنابراین حتی بدون تصویر گرادیانی، نیز متن خوانا است.

در این مثال، بدون اینکه تصاویر لود شوند، متن نامعلوم و غیر خوانا است و بنابراین پیامی در این ایمیل وجود ندارد.

نباید به لود شدن تصاویر وابسته باشید

بسیاری از طراحان در تلاش برای مقید کردن لی‌آوت‌های ایمیلی، به منظور طراحی ایمیل‌های تبلیغاتی، با تکیه بر تصاویر مناسب و جذاب هستند. هر چند در این حالت امکان طراحی لی‌آوت‌هایی بسیار خلاق به وجود می‌آید، اما، ایمیل شما در صورت لود نشدن تصاویر، ارزش خود را به طور کامل از دست می‌دهد. در این صورت بازدیدکنندگان با مجموعه‌ای از لینک‌های تصویری شکسته روبرو می‌شوند. بسیاری از گیرندگان، ایمیل‌های خود را از طریق تلفن همراه یا شرکت firewall و یا دیگر سیستم‌های فیلترینگ می‌گیرند، که می‌تواند سبب بلوکه شدن تصاویر شود. پس این نکته را در ذهن داشته باشید.

از سوی دیگر، لازم به یادآوری است که تکیه کردن بر تصاویری که متن‌ها در کنار آن قرار می‌گیرند، باید با احتیاط انجام شود. باید در همه تصاویر از متن Alt استفاده شود. به این ترتیب تصویر تبلیغاتی و بزرگ "20%تخفیف"، در تبدیل‌ها از دست نمی‌رود. همچنین، قرار دادن لینک ساده و آسانِ "برای دیدن ایمیل دچار مشکل شده‌ام" ، که بازدیدکنندگان را به صفحه اصلی ایمیل شما می‌برد، ایده بدی نیست.

مثال

این ایمیل با مجموعه‌ای از تصاویر حجیم طرح ریزی شده است. اما به دلیل اینکه هر یک از این تصاویر حاوی متن Alt همراه با اطلاعات بسیار زیاد است، پیام کلی ایمیل بدون وجود همه این تصاویرِ تجملی نیز مشخص و واضح است.

نباید نگران رسانه‌های قوی باشید

اگر رسانه‌های قوی در ایمیل شما جا داده شود، به طور قطع به عنوان spam بلوکه خواهید شد. در این صورت، احتمال اینکه خوانندگان هم زمان با مشاهده ایمیل، زمانی را صرف نگاه کردن انیمیشن یا ویدئوی مورد نظر نیز بکنند، بسیار کم خواهد بود.

اگر ویدئو یا انیمیشن کوتاهی دارید و می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید، آن را روی وب سایت خود قرار داده و ایمیل خود را با لینکی کوچک که اشاره به آن رسانه دارد، همراه کنید. البته این ایمیل نباید تنها به‌صورت لینکی برای نشان دادن یک مضمون قوی به نظر بیاید. در این صورت احتمال اینکه افراد ویدئوی مورد نظر را بدون هیچ پیش زمینه یا مفهومی دریافت کنند، به وجود خواهد آمد.

به خاطر داشته باشید که رسانه‌های قوی لزوماً از سوی نرم‌افزارهای ایمیلی پشتیبانی نمی‌شوند و ممکن است به مانند تصاویر، با پیش فرض کلی بلوکه شدن روبرو شوند. علاوه بر این، رسانه‌های قوی اندازه ایمیل شما را نیز محدود می‌کنند. بسیاری از دستگاه‌ها و تلفن‌های همراه، ایمیل‌هایی بزرگتر از اندازه‌ای معین را دانلود نمی‌کنند و بنابراین حجم این داده‌ها باید کاهش یابد. اگر ایمیل شما بیش از اندازه بزرگ باشد، کسی آن را نخواهید دید.

مثال

یک لینک ویدئویی، جای زیادی را در یک ایمیل متنی خوب نمی‌گیرد. بازدیدکنندگان خود را با کلمات به سمت وب سایت خود بکشانید و سپس آن‌ها را با یک رسانه قوی، مجذوب کنید.

باید ایمیل خود را کوچک کنید

بسیاری از افراد ایمیل‌های خود را باز نمی‌کنند و صرفاً آنها را درقسمت پیش نمایش یا در جعبه دریافت می‌بینند. در این حالت فضای بسیار محدودی برای کار وجود دارد و امکان مشاهده لیآوت، به صورت کامل از بین می‌رود. تنظیم طراحی، روی عرض 600 پیکسل یا کمتر، قاعده خوبی است، چرا که بسیاری از مشتریان ایمیلی، تنها قسمت محدودی از ایمیل شما را مشاهده می‌کنند. مطمئن باشید که مهمترین متن ایمیل در قسمت چپ و بالای آن قابل رؤیت است. این بخش از ایمیل مطمئناً دیده می‌شود و بینندگان را به مشاهده و باز کردن پیام شما در یک پنجره کامل ترغیب می‌کند.

مثال

در حالت کلی، بسیاری از مشتریان ایمیلی که صفحه‌ای پر از اطلاعت را پیش روی خود دارند، قسمت پیش نمایشِ کوچک خود را می‌بندند.

ایمیل خود را ساده بسازید  

ایمیل خود را واضح و ساده بسازید. لازم نیست کاتالوگ جدید خود را به طور کامل روی یک ایمیل بیاورید. یک آیتم فروش جذاب یا یک پیش نمایش سریع از کارهای جدید برای یک کلیک کافی است. شما قرار است توجه کاربر را پیش از آنکه دکمه Delete را بفشارد، جلب کنید. باید بر مرور اجمالی متن تمرکز کنید. اگر کسی به مدت 10 ثانیه به ایمیل شما نگاه کند، آنگاه باید بتواند به پیام شما پاسخ دهد. روش خوبی که برای کلیک قطعی کاربران ارائه می‌شود، ارسال یک ایمیل ساده است. اجازه دهید کاربران بفهمند که لینک شما یک لینک ویژه است.

مثال

 

باید لینکی را برای مشاهده ایمیل در مرورگر ارائه کنید

با وجود اینکه باید تا حد امکان در طراحی، ارائه پیام، طرح ریزی و اجرا دقت کنید، دلایل مهمی وجود دارند که نشان می‌دهند مشترکان نخواهند توانست ایمیل شما را به طور کامل ببینند. اولین چیز در ایمیل شما، باید لینکی به نسخه html که میزبان نهایی ایمیل است، باشد. به این ترتیب، اینکه ایمیل چگونه مشاهده شود یا اینکه چه عناصری در ایمیل مورد نظر کار نمی‌کنند، مسئله مهمی نخواهد بود، چرا که مشترکان راهی برای دیدن مضمون ایمیل در اختیار خواهند داشت.

مثال

در این لی‌آوت ایمیلی، در جاهای مختلف از تصاویر به جای متن استفاده شده است و ممکن است مشکلاتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند. خوشبختانه، لینک بالا و سمت راست امکان کلیک مشتریان را برای مشاهده کامل ایجاد کرده است.

باید آزمون‌های زیادی را انجام دهید

به منظور آزمودن ایمیل، نسبت به تنظیم محاسبات و ارتباط با سرویس‌های ایمیلی وب‌سایت‌های بزرگ نظیرGmail, Hotmail و Yahoo Mail و همچنین مشتریان ایمیلی دسک‌تاپ‌های معمول مانند Outlook, Apple Mailو Thunderbird و همچنین اَپ‌های ایمیلی آیفون و اندروید، اطمینان حاصل کنید.

اشتباهات کوچک تایپی را بررسی کنید، چراکه عدم توجه به این نکته موجب می‌شود تا 100000 ایمیل ارسالی شما به مشتریان با یک لینک شکسته یا قیمت نامناسب همراه شود.

علاوه بر این می‌توانید از سرویس‌هایی نظیر litmus برای مدیریت، در درون این حوزه استفاده کنید. به این ترتیب خواهید توانست ایمیل‌های خود را روی دستگاه‌های مختلف آزموده و از کارائی مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

نباید از بکارگیری یک قالب اصلی بترسید

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی شما در ارسال ایمیل، عبارتست از: "اگاهی دادن سریع به مشتریان نسبت به اطلاعاتی که اگر مرتباً به بازدید ازسایت شما نیایند، از آن غافل خواهند بود" . لازم نیست زمان زیادی را برای طراحی پیچیده و ریزه‌کاری‌های مرتبط با ایمیل صرف کنید. یک پیام واضح و مشخص نیز شما را به هدف اصلی‌تان خواهد رساند.

 به احتمال زیاد یک قالب اصلی و البته به دور از هر پیچیدگی، همراه با قابلیت استفاده مجدد در نتیجه اعمال تغییرات ساده روی متن آن، کارایی لازم را دارد. به این ترتیب لازم نیست تا هر بار زمان زیادی را نیز صرف آزمودن مجدد طراحی بکنید.

مثال

قالب‌های اولیه بسیاری برای طراحی ایمیل‌ها در دسترس هستند که کارایی آنها مورد آزمون قرار گرفته و اثبات شده است. یکی از این قالب‌ها را متناسب با اشل رنگی مشابه با وب سایت خود، پیدا کرده، به سرعت لوگوی خود را در آن قرار داده و برای ادامه کار آماده شوید.

مثال‌های بیشتری از قالب‌ها و خبرنامه‌های ایمیلی مهم و بزرگ

Colour direct با قالب‌های جذاب انتخابی

قالبی با طراحی و سبک کاری بسیاری خوب که بدلیل وجود کنتراست زیاد و متن‌های برجسته قابلیت خوانایی آسانی دارد. عنوان آن واضح است و یک فلش مشخص شما را به سمت پاراگراف مهم آن راهنمایی می‌کند.

Savvy ایمیل‌های زیبا

Savvy ، به طور هوشمندانه‌ای از یک تصویر در عنوان خود، به منظور تنظیم یک طراحی زیبا استفاده کرده است تا بتوانید آن را برای قرار دان یک پاراگراف کوتاه در بالای تیزری سه ستونی بکار برید.

قالب‌های Cakemaik

یک قالب ایمیلی متن پایه و ساده، همراه با فضای‌های زیادی برای کپی کردن و حاشیه‌هایی به منظور مشخص کردن برخی ویژگی‌های مهم. این قالب برای ارائه اطلاعات جدید به مشتریان در حوزه‌ی اتفاقات و عناوین جدیدِ مرتبط با سایت شما بسیار مناسب است.

Mailbu By Aweber

در اینجا شما قالب زیبایی را می‌بینید که از آن می‌توان برای ایجاد فضاها و حرکات مرتبط با آیتم‌های فروش مهم استفاده کرد. این قالب برای یک فروشگاه آن‌لاین به منظور استفاده در جذب مشتریان به آیتم‌های فروشی بسیار خوب است.

پیش سفارش  Apple ipad

اپل هیچگاه در تحویل مدل‌های جدید خود دچار مشکل یا شکست نشده است. طراحی متنی و مینیمالیستی با دو گزینه مشخص، سبب عکس العمل سریع خوانندگان شده و انتخاب مشتری را از طریق مشاهده تصاویر محصول، ممکن ساخته است.

Centre for Arts and Technology

استفاده از تصاویر در این ایمیل، در عین اینکه دسترسی آسان به لی‌آوت را فراهم آورده است، در ایجاد ارتباط و انتقال پیام، به این تصاویر وابسته نمی‌باشد. این نوع لی‌آوت به خوبی در حاشیه قرار داده شده است.

Qdoba Mexican Grill

در این کار، طراحی بسیار موفق و درخشانی را می‌بینید. در آغاز با یک ایمیل درون شرکتی ملایم روبرو می‌شوید و سپس با یک پیام تهاجمی و انفعالی مواجه خواهید شد. مطئن باشید که دریافت کنندگان آن را خواهند خواند.

EventKC

این ایمیل، انعکاس دهنده وب سایت eventkc.com است. در آغاز اطلاعات مهم، به صورت متنی ارائه شده و در ادامه اطلاعات جزئی‌تر در قالب تصاویر به نمایش در آمده است.

TwongueTwister

در این ایمیل با اشاره همزمان به دو موضوع، دعوت به شرکت در مسابقه و نمایش جذاب برنده اصلی مسابقه، شما را به حضور در این مسابقه ترغیب و تشویق می‌کنند.

Gymtechnik

در این ایمیل، تصاویر بسیار و البته با حجم بالا بکار برده شده است. در عین حال لینک مشخص آغازین، به خوبی توانسته است کاربران را در صورت عدم مشاهده مطالب، به سمت وب سایت مورد نظر هدایت کند.


Ation Village

اگر مجبور به استفاده از تصاویر در ایمیل خود هستید، تصاویر ردیفی با عرض زیاد و همراه با یک متن Alt را بکار ببرید. همه این موارد به خوبی در actionvillage.comرعایت شده است.

شکل 23

Clipper

در این ایمیل، آدرس دهی به دریافت‌کننده از طریق اسم، فرم شخصی خاصی را ایجاد کرده است. این طراحی منعکس کننده طراحی وب سایت این شرکت بوده و محصول را همزمان در جلو و مرکز طرح مشخص ساخته است.

Adventure Wales

در اینجا تصاویر و متن با قابلیت جابجایی و معاوضه به متظور انتقال پیام، بکار برده شده‌اند. شما با یک نگاه اجمالی به تصاویر یا متن موجود در این ایمیل می‌توانید بفهمید که مطلب ارئه شده مورد علاقه شما هست یا خیر.

شکل 25

 

 

۱۲۵۸نمایش ۹۳/۰۵/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی