از لوگوى گوگل تا اسمارتیز در طراحى آلبوم بُمرانى/ سیامک پورجبار :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۱مرداد

گروه موسیقى «بُمرانى» به تازگى آلبوم جدید خود را با عنوان «مخرج مشترک» به بازار عرضه نموده است. سبک این گروه، تلفیقى از سبک هاى مختلف موسیقى مانند راک، بلوز، کانترى و با تم شاد و سرخوش است که ترانه هایى شوخ دارد.

در شهریور سال گذشته، سفارش طراحى آلبوم و پوستر این گروه از طرف تهیه کننده به «سیامک پورجبار» طراح و تصویرگر داده شد.
سیامک درباره روند طراحى این اثر مى گوید: «با توجه به سبک و ترانه هاى بمرانى، آن ها نام مخرج مشترک را براى آلبوم اولشان انتخاب کردند. به این معنى که بمرانى از اشخاص، مکان ها، موزیک هاى مختلف و اتفاقات ریز و درشت، یک خروجى مشترک گرفته که البته بسیار سرخوشانه است. با توجه به تم طنز این آلبوم، اتودهاى مختلفى زدم تا به آبجکتى برسم که خاصیت ترکیب مواد و خروجى یکدست را داشته باشد. در نهایت به ابزار چرخ گوشت رسیدم. این کانسپت با ماهیت آلبوم و خود گروه بمرانى همخوانى داشت چرا که ماهیت این وسیله، مخلوط کردن مواد مختلف و ترکیب آن هاست.
براى جزئیات و آبجکت هاى داخل چرخ گوشت از خود گروه هم نظرخواهى کردم. آن ها لیستى از اشخاص و موضوعات مورد علاقه شان به من دادند: هنرمندانى از جمله احمد شاملو و مکان هاى گوناگون مثل میدان آزادى و موزیسین هاى مختلف مثل مارتین شمعون پور. حتى مواردى مثل اسمارتیز، لوگوى گوگل، سیمپسون ها و غیره! من همه اینها را به اضافه آبجکت هاى دیگر به صورت دستى طراحى و اجرا نمودم. براى اینکه این مخرج مشترک بیانگر و تداعى کننده نوع موزیک بمرانى باشد از رنگ هاى شاد و جذاب استفاده نمودم. شیوه تصویرگرى من در طراحى پوستر، سبکى روان و آزاد مى باشد که از پوسترهاى دهه ۶٠ میلادى الهام گرفته شده است و البته هنوز طرفداران زیادى دارد.
نکته دیگر اینکه من در کارهایم چندان از فونت استفاده نمى کنم و همه ى متن را به صورت دستى مى نویسم. نوشتن اسامى و لى اوت این پوستر و آلبوم، آن هم با دو زبان فارسى و انگلیسى مقدارى زمان برد. همچنین طراحى استند، برندینگ فضا، تى شرت، تیتراژ موزیک ویدیو و البته رى دیزاین لوگوى بمرانى از دیگر مواردى بود که طراحى آن را برعهده داشتم. مدت زمان انجام این پروژه از بهمن ماه گذشته تا اواخر اسفند بود و مراحل چاپ اثر تا اردیبهشت امسال به طول انجامید.»
سیامک پورجبار متولد ١٣۵۵ است و کارشناسى رشته مجسمه سازى را از دانشکده هنرهاى زیباى دانشگاه تهران گرفته است. سیامک از سال ٨١ به عنوان طراح گرافیک و مدیر هنرى با آژانس هاى مختلف همکارى نموده و هم اینک مدیر ایده پردازى در شرکت «اشاره» است.


منبع

۱۴۴۰نمایش ۹۴/۰۵/۱۱

نظرات  (۱)

تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی