بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۳ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۳۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۸ارديبهشت

با شروع مسابقات جام‌جهانی در 12 ژوئن، به مدت یک ماه شاهد جذاب ترین مسابقات فوتبال خواهیم بود. اما این رویداد نیز همچون رویداد‌های دیگر، علاوه بر متن یک سری حواشی نیز دارد. یکی از آن‌ها که اتفاقاً کاملاً به ما گرافیست‌ها مربوط می‌شود، طراحی لباس‌های تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی است. در این مطلب نگاهی داریم به طراحی لباس تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل.

۵۱۷۴نمایش ۱ نظر
۲۸ارديبهشت

محمد جمشیدی طراح و گرافیست ایرانی در سال 1358 به دنیا آمد. شروع فعالیت‌های گرافیکی وی در سال 1376 بوده است. محمد جمشیدی درسال 1380 در رشته گرافیک از جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و هم اکنون عضو انجمن گرافیک ایران و انجمن خوشنویسان ایران می‌باشد. از فعالیت‌های هنری میتوان به مدیریت گروه گرافیک در دانشگاه آموزش عالی غیرانتفاعی شفق تنکابن اشاره کرد.

او در زمینه‌ی تدریس نیز با موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مازیار نور و مارلیک نوشهر و دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش تنکابن همکاری داشته است. محمد جمشیدی فعالیت های زیادی نظیر برگزاری نمایشگاه های هنری در داخل و خارج از کشور داشته است.  

ویژگی کارهای وی ناشی از آشنایی او با خط و خوشنویسی است، برجسته ترین کارهای وی در زمینه‌ی تایپوگرافی است.

 

۳۳۹۹نمایش ۳ نظر
۲۸ارديبهشت

کلمه‌ی Shape در هنر به دو دسته‌ی Geometric و Organic تقسیم می‌شود. ترجمه‌ی مناسب برای Geometric shapes شاید همان "فرم‌های هندسی" باشد که در نگاه اول به ذهن می‌رسد ولی ما هر چه فکر کردیم معادل مناسبی برایOrganic shapes  پیدا نکردیم. به طوری کلی فرم‌هایی که با اشکال پایه نظیر دایره، مستطیل، مثلث، مکعب و ... و ترکیبات آن‌ها بدست می‌آیند اشکال هندسی یا Geometric shapes نامیده می‌شوند و اشکالی که از فرم های غیر هندسی! یا طبیعی بدست می‌آیند را Organic shapesمی‌گوییم.

۲۸۸۱نمایش ۰ نظر
۲۸ارديبهشت

در این آموزش نرم افزار ادوب ایلستریتور، من شما را دنبال فرآیندهایم در خلق یک اثر هنری از حروف برجسته خواهم برد. تمرکز این آموزش نشان دادن این موضوع است که چگونه پیش نویس، گسترش و ویرایش همه یک کل را با یک برنامه ی طراحی مانند ادوب ایلستریتور از ابتدا تا انتها انجام دهیم. من به شما نشان خواهم داد که با ابزارهای در دسترس در نرم افزار ایلستریتور کار کنید تا به شما اجازه دهد بر روی یک روش ارگانیک کار کنید که به شما این توان را می دهد که بفهمید و مسائلتان را در یک طرح کلی حل نمایید. نه خطی بر روی کاغذ یا طرح اولیه!

۲۳۵۷نمایش ۰ نظر
۲۸ارديبهشت

شکل های نامحدود برای طراحی جالب هستند. در این آموزش، می آموزید که چگونه یک شکل غیرممکن خاص را ایجاد نمایید: یک مثلث نامحدود. این شکل یک از یک شیء غیرممکن طراحی می شود که در واقعیت امکان پذیر نیست، اما ما می توانیم با وقت گذاشتن حدود یک ساعت در ایلستریتور این شکل را طراحی نماییم. شما از راهنماها، سایاها، ابزار چرخش و ترکیب شفافیت ساده برای طراحی این شکل استفاده خواهید کرد.

۲۰۸۴نمایش ۰ نظر
۲۸ارديبهشت

فرم (صورت) و شکل، سطوح و اجرامی هستند که به وسیله آن‌ها موضوعات را در فضا تعریف می‌کنند. به عبارت دیگر، فرم و شکل بر فضا دلالت داشته و نمی‌توانند بدون آن وجود داشته باشند.

روش‌های بسیاری برای طبقه بندی فرم و شکل وجود دارند؛ اما در حالت کلی می‌توان آن‌ها را به دو گروه، فرم‌های دو‌بعدی یا سه‌بعدی تقسیم کرد. برای فرم‌های دوبعدی، متغیر‌های طول (بلندی) و عرض را تعریف می‌کنند؛ البته در نتیجه اضافه کردن خطای ادراکی (illusion) به یک فرم دو‌بعدی، می‌توان آن را تبدیل به فرم سه‌بعدی نیز کرد. در گروه دیگر، یعنی فرم‌های سه‌بعدی علاوه بر متغیر‌های طول و عرض، متغیر عمق نیز تعریف و نشان داده می‌شود.

 

                                    

۳۶۸۹نمایش ۰ نظر
۲۸ارديبهشت

خوش‌نویسی عربی، در اصل ابزاری برای ایجاد ارتباط بوده است؛ لیکن امروزه کاربرد آن عموماً به حوزه‌های معماری، تزئینات و طراحی سکه محدود می‌شود. سیر تکامل خوش‌نویسی عربی به نقش‌های مهم و فعلی آن، انعکاس شرایط ایجاد شده برای تازه مسلمانانی بود که باید از ملزومات اعتقادی، تندیس‌ها و تصویرهایی دوری می‌کردند که تا قبل از گسترش اسلام در شبه جزیره عربستان به عنوان بت‌های آنان به حساب می‌آمدند.

در حالی که قبایل عربی ترجیح می‌دادند متن‌ها و شعرها را به حافظه بسپارند، مسلمانان اولیه سعی در مستند کردن کتاب مقدس خود (قرآن کریم) با خطوطی بوده‌اند که، در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. به منظور آشنایی با چگونگی تغییرات این خطوط و تبدیل آن‌ها به شکل‌های پیچیده و زیبای امروزی، باید، تاریخ خوش‌نویسی عربی را مطالعه کرد. روند پیشرفت خط عربی، در دوره‌ها و مکان‌های مختلف و حتی خارج از امپراطوری اسلامی صورت گرفته، رابطه نزدیکی بین هر خط عربی با کاربرد تاریخی آن وجود دارد.

 

 

۶۳۵۱نمایش ۳ نظر
۲۷ارديبهشت

نگاهی به هنر انقلابیِ مکزیک/مجید کاشانی

هنر مکزیک بر سنت‌هایی تکیه دارد که بیش از دوهزار سال قدمت دارند. هنرمندان مکزیکی در طول تاریخ معاصر همواره از این سنت‌ها به مثابه‌ی سرچشمه‌هایی جوشان الهام گرفته‌اند. بر خلاف این جریان اما جنبش هنری نوین مکزیک نتیجه‌ی پیشینه‌ای پیوسته از هنر رشد یافته‌ی بومی نیست بلکه به نوعی غلیان ناگهانی ِاحساس، ذائقه و آگاهی هنرمندان معاصر این کشور است.

۱۷۱۱نمایش ۰ نظر
۲۲ارديبهشت

شاید بتوان به جرئت گفت بخش بزرگی از گرافیک را تبلیغات تشکیل می‌دهد. هدف از تبلیغات انتقال پیام است که این پیام می‌تواند یک پیام تجاری صرف یا یک پیام فرهنگی،اطلاع رسانی و آموزشی باشد. آنچه تبلیغات را از یکدیگر متمایز می‌کند زیبایی بصری و میزان تاثیر آن بر مخاطب است. می‌توان یکی از معیارهای ارزیابی یک تبلیغ را میزان اثرگذاری آن دانست، برای بالا بردن کیفیت تبلیغات بر اساس این معیار راهکارهای زیادی موجود است که مهترین آن خلاقیت است. خلاقیت می‌تواند به شکل های مختلفی بکار رود، آن چیزی که اهمیت دارد جلب توجه مخاطب و تاثیر گذاری مثبت آن می‌باشد.



۲۵۲۰نمایش ۲ نظر
۲۲ارديبهشت

نشانه ها ، دارای گستره‌ی وسیعی هستند و انواع و اقسام زیادی را می توان از آنها نام برد.از نشانه های تخت امروزی گرفته تا نشانه های فوق العاده واقع گرایانه و پر المان قدیمی.اعم از نشانه های نمادین و نشانه نوشت ها.

اما یکی از شیوه  های محبوب طراحی نشانه ، استفاده از فرم های غیر ممکن است.بدین معنا که در طراحی نشانه از المان ها و اشکالی استفاده می شود که دارای تناقض هستند و وجود خارجی آنها در محیط پیرامون ما غیرممکن است. به همین دلیل به این دسته از نشانه ها "غیرممکن" (impossible ) گفته میشود.


 

۱۹۸۲نمایش ۰ نظر