بایگانی مرداد ۱۳۹۴ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات

۳۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۷مرداد

جعفر بهروان راد .۱۳۵۹ مشهد
دانش آموخته کامپیوتر در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
طراح گرافیک و تصویرگر

۱۷۳۰نمایش ۱ نظر
۲۷مرداد

۱۵۰۳نمایش ۰ نظر
۲۷مرداد

در این مطلب نگاهی داریم به دو پروژه ی طراحی لوگو که برای انتقال مفهوم موردنظر خود از خلاقیت و شیوه ی جذابی بهره برده اند. یکی از لوگوهای مربوط به کافه ای در لندن و دیگری مربوط به یک نرم افزار تجاری تلفن همراه است.

۱۴۱۳نمایش ۰ نظر
۲۷مرداد

پروژه حاضر ، تمرین یک طراح گرافیست با خطوط و خلق اشکال حجم دار و دارای حرکت است. این آثار خلق شده توسط Charles Williams را می توان یک پروژه تمرینی برای حرفه ای ها تلقی نمود. زیرا که خلق این حجوم توسط خط های ساده ابتدا نیاز به درک درستی از حجم و فرم دارد و پس از کار با نرم افزار ایلوستریتور که نیاز اساسی دیگری به شمار می رود. این هنرمند انگلیسی ساکن لندن، خطوط زیر را برای پروژه ای به نام made up طراحی و اجرا نموده که دیگر آثار او را می توانید در همین وبسایت مشاده نمایید.

۱۷۷۶نمایش ۰ نظر
۲۷مرداد

به‌طور ملموسی در ایران گرافیک دنباله‌ی‌سنت پیش از خود نبوده و نیست، نه در جلد وکتاب سازی، نه صفحه آرایی و هیچ شاخه‌ی دیگری. اصولا هیچ چیزی از این قاعده مستثنا نبوده و کارهایی که روانه‌ی بازار می‌شوند کمترین ارزش هنری نداشته و صاحبان کالاهای فرهنگی ـ تجاری تلاشی برای تولید اثری سالم، فارغ از مُد و خواست بازار بدون رقابت ایران نمی‌کنند و مثل همیشه اغلب تولیدها توسط کسانی انجام می‌شود که کمترین دانشی نسبت به گرافیک نداشته و ندارند. به جز چند موسسه که تلاشی برای داشتن ساختاری منسجم و حرفه‌ای در تولیدهای آن‌ها دیده می‌شود، باقی موسسه‌های فرهنگی و انتشاراتی در ایران از پایین‌ترینِ معیارها برخوردار بوده و جز معدودی روی جلد که توسط طراحان حرفه‌ای طراحی می‌شوند، باقی بازار در سراشیبی خالتوریسم از کار خود کمال رضایت را داشته و گورِ پدرِ گرافیک به کار خود ادامه می‌دهند. با این‌که گرافیک فرزند زندگی، فضا و تجربه‌های زیستی مدرن است اما به نظر می‌رسد که شبیه بسیاری از خواهران و برادران خود، نیم نگاهی به گذشته داشته و تجربه‌های پیش از خود را به خدمت بلوغ و باروری خویش می‌گیرد. در ایران این‌گونه نیست و شبیه سایر موارد مشابه هر تجربه‌ایی در حوزه گرافیک به صورتی خُود رو و یتیم بزرگ می‌شود و تجربه‌های رشد آن به‌صورتی انفرادی اتفاق می‌افتد. اصولا تکنولوژی وارداتی در ایران به شکلی ناقص‌الخلقه روانه‌ی بازارِ پخش می‌شود و بدون در نظر گرفتن مخاطبِ آگاه؛ بروشور، آگهی، روی جلد و ... به بدترین وضع ممکن طراحی شده و هیچ کمکی برای جلب مشتری نمی‌کنند. سنت کتاب‌سازی ما همان است که در 50 سال گذشته بوده، پوسترهایمان شبیه کارهای درخشان پیش از خود نیست و اصولا راجب روی جلد کتاب نمی‌شود سخنی به میان آورد. به هر حال اگر چیزی در ایران با استقبال عمومی روبه‌رو می‌شود ربطی به طراحی و گرافیک آن نداشته و خود مردم با توجه به خواست درونی‌شان به سوی چیزی کشیده می‌شوند و غالبا قدرت گرافیک برای بازار بهتر، نادیده گرفته می‌شود؛ به‌جز مواردی اندک، که مقاله‌ی پیش رو سعی در باز کردن گوشه‌ای از این دست تجربه‌ها دارد.

۲۹۸۳نمایش ۰ نظر
۲۷مرداد

از آغاز بشریت تا کنون خلاقیت به شکل ها و روش های گوناگونی مطرح شده است . تا چندی پیش مفهوم خلاقیت یک هویت بررسی شده یا یک مفهوم امروزی نبود .اما ترجیحا هویتی ساده بود . در حالیکه خلاقیت نقش مهمی در زندگی بشر ایفا میکند در دنیای امروز مفهوم خلاقیت از اهمیت بیشتری برخوردار است . مردم به درک و شناخت تاثیری که خلاقیت بر انواع سازمان ها و زمینه ها میگذارد میپردازند . به عنوان مثال وقتی به بررسی کلمه خلاقیت در یکی از ماشین های تحقیقاتی در اینتر نت میپردازیم در کمتر از یک ثانیه 159000صفحه ظاهر میشود .

۱۴۰۹نمایش ۰ نظر
۲۶مرداد

۲۳۰۸نمایش ۰ نظر
۲۶مرداد

۷۸۲نمایش ۰ نظر
۲۵مرداد

۱۱۵۲نمایش ۰ نظر
۲۱مرداد

کوروش بیگ پور طراح گرافیک ایرانی متولد 1359 کرمانشاه است و در حال حاضر استودیویی بنام k-b studio در لوس آنجلس امریکا دارد و در آن مشغول به کار است.

۲۳۶۲نمایش ۰ نظر