چگونه یک تخفیف حرفه‌ای پیشنهاد دهیم بدون این که خدمات خود را بی ارزش کنیم؟ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۰شهریور

همه‌ی ما خطرات تخفیف دادن به مشتری برای گرفتن کار را می‌دانیم. علاوه براین، با مشکلات چانه زدن روی قیمت نیز درگیر هستیم.

به هر حال، در دفعات متعددی مشتری‌ها موفق به به دست آوردن تخفیف می‌شوند. ممکن است آنها مشتری‌های جدیدی را به شما معرفی کنند و یا این که شاید آنها مشتری‌های خیلی خوبی بوده‌اند و شما می‌خواسته‌اید به این وسیله از آنها تشکر کنید.( یادتان باشد، همیشه پروژه بعدی را تخفیف بدهید  نه پروژه‌ی در حال انجام را تا بتوانید آنها را ترغیب کنید که برگردند.)

اما شما نمی‌خواهید مثل یک خواروبار فروشی یک کوپن تخفیف به مشتری خود بدهید. چگونه باید یک تخفیف حرفه‌ای پیشهاد بدهید بدون این که از ارزش خدمات خود کم کنید؟


graphic designer


تخفیف را به صورت جایزه جلوه بدهید

هنگامی که شما به مخاطب جایزه بدهید، در حقیقت اینگونه جلوه خواهید داد که آنها این تخفیف را به دست آورده‌اند، نه این که شما به دلخواه خودتان یک کوپن تخفیف به ایمیل آنها فرستاده اید. شما حتی ممکن است رفتار خوب مشتری را تشویق کنید.

برای این کار چند ایده وجود دارد:

-  یک کارت تشکر برای معرفی یک مشتری جدید

- یک جایزه (برای مثال «بهترین مشتری سال»، «منظم ترین مشتری»، «کم استرس ترین مشتری»)

- یک کارت با عنوان مشتری همیشگی برای مشتری‌هایی که برای تعداد زیادی از کار‌ها شما را به خدمت می‌گیرند.

- یک گواهینامه‌ی برجسته برای یک مشتری که 5 سال است با شما کار می‌کند.

 

پیام خود را شخصی سازی کنید

شخصی‌سازی پیام کمک می‌کند تا کوپن تخفیف خود را از حالت تخفیف بیرون آورید. این موجب این می‌شود که مشتری شما به جای این که احساس کند همه این تخفیف را دریافت می کنند، احساس ویژه بودن کند.

بنابر‌این وقتی با مشتری خود در تماس هستید، مطمئن شوید که او می‌داند که شما مشخصاً دارید به او فکر می‌کنید.

-  یک پیام تبریک سال نو با دست خط خود بنویسید.

-  سعی کنید در مورد هر مشتری اطلاعاتی را خارج از روابط کاری داشته باشید و در یادداشت‌هایتان به آن اشاره کنید (برای مثال «در نمایشگاه پیش رو حضور موفقی داشته باشید.»)

- همیشه به این نکته اشاره کنید که چقدر مشتاقانه منتظر هستید تا در آینده با آن‌ها کار کنید. (الان زمان مناسبیت برای تشویق برای خرید بیشتر!)

 

کاری را که آنها دوست دارند انجام دهید

منظور من این نیست که شما باید همه‌ی وب سایت آن‌ها را از نو طراحی کنید اما انجام یا خلق چیزی که ارزشی برابر تخفیفی دارد که در زمان مشابه به مشتری می‌دادید می‌تواند به محکم شدن ارتباط شما و مشتری کمک کند و یک چیز ارزشمند به مشتری بدهد.

- یک پوستر انگیزاننده برای فضای خالی دفتر آن‌ها

- طراحی یک تی شرت برای کارکنان آن‌ها

- طراحی یک ویجت جذاب که بتوانند در وب سایتشان استفاده کنند.

- ارسال گل، سبد هدیه و یا کارت هدیه

مطمئن شوید که تصمیم به هر کاری که می‌گیرید، آن کار برای مشتری شما ارزشمند باشد. شما نمی‌خواهید چیزی را هدیه دهید که از نظر مشتری‌تان چیز بی ارزشی باشد.

 

از تخفیف‌های خود هوشمندانه استفاده کنید

منظورم این است که تخفیف باید یک هدیه ی نادر و مخصوص باشد و شما باید مشتریان را از این که در هر پروژه از شما تخفیف بگیرند ناامید بکنید. اگر هر روز عید باشد، هیچ روزی عید نیست.

با استفاده ی هوشمندانه از تخفیف‌ها، می‌توانید تخفیف‌های خود را در عین این که به استحکام روابطتان کمک می‌کنند، با اهمیت‌تر جلوه دهید.

شما چگونه به مشتریانتان تخفیف می دهید؟ چه تخفیف‌هایی بهتر مورد قبول واقع می‌شوند؟ نظراتتان را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و به بحث بپیوندید.­­


نویسنده: آوریل گریر

ترجمه: کارگاه طراحی یاقوت

منبع:graphic design blender ­

نظرات  (۴)

من بیشتر روی کارهای چاپی یه مقدار از هزینه طراحی رو تخفیف میدم متاسفانه خودم این شیوه رو اصلا دوست ندارم اما چون هنوز هزینه طراحی با اینکه تو ایران پایین هم هست به مشتری میگیم قبئل نمیکنه انگار میخواد پول زور بده البته با سماجت بعد از اینهمه کار جا انداختم اما نه اونجوری که دلم میخواست دوستان ممنون میشم پیشنهاد بدن ممنون از ایمیل های خوبتن من که پایتونم 
من معمولا در کارهای طراحی و چاپی تخفیفی نمی دهم ولی برای مشتریان ویژه برای مثال ساعت یا تابلویی مخصوص دفترشان یا اینجور چیزها بصورت اشانتیون میدهیم
متاسفانه مشتریهای من هم از دادن پول طراحی فرار میکنند .ولی من سعی کردم پول طراحی رو نصف کنم نصف روی کار چاپی اضافه میکنم و نصف هم به مشتری بعنوان طراحی فاکتور میکنم . و جدیدا اومدم طراحی رو توی دفترم به 3 دسته تقسیم کردم .طراحی معمولی . طراحی ویژه .طراحی ویژه موثر
که اولی یه سری طرح اماده است و از نظر زمانی وقت کمتری میگیره و هزینه هم ناچیز برای مثال طرح مکه ای 2000 تومان
طرح ویژه . برای مشتری نوبت میدهیم و طرح اختصاصی و بسیار عالی طراحی میکنیم .و طراحی ویژه موثر هم که همون طراحی اختصاصی هستش که خودمون برای مشتری تبلیغ موثر مینویسیم که معولا 60 درصد ویژه میگیرن بدون اینکه تخفیف بگیرن
۱۶ دی ۹۹ ، ۱۶:۴۳ خرید سیم کارت رایتل

عالی بود. به این نکات فکر نکرده بودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی