طراحی یک بروشور آماده چاپ در فوتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۶آذر

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 3 تا 4 ساعت
درجه سختی: پیشرفته
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی فتوشاپ



محصول نهایی (چیزی که شما خلق خواهید کرد)


در این آموزش به شما کمک خواهیم کرد تا یک بروشور سه لایه آماده چاپ را با استفاده از فوتوشاپ از صفر ایجاد کنید. این آموزش برای مبتدیان و کسانی که می خواهند بیشتر در مورد طراحی جاپ بدانند ایده آل و مناسب است. بیایید شروع کنیم. 
این یک راهنمای کاربردی برای چگونگی طراحی یک بروشور ساده از صفر با استفاده از فقط نرم افزار فوتوشاپ است. ما این کار را بدون استفاده از الگوهای نرم افزار InDesign و Illustrator انجام می دهیم چرا که تعداد زیادی از مردم هستند که این نرم افزار ها را ندارند یا نمی دانند چگونه از آنها استفاده کنند. اگر شما یک دانش آموز هستید که به دنبال چاپ یک بروشور در پرینتر خود هستید، این آموزش ممکن است که برای شما بسیار مفید باشد. 


بخش اول: محیط کارتان را آماده کنید 

گام اول: نوع تا را انتخاب کنید 
قبل از شروع به طراحی یک بروشور نیاز است که چندین چیز را در نظر بگیریم: اندازه، شکل و نوع تا شوندگی به همراه مفهوم خودش. به طور کلی به صورت لفظی ما باید با قلم و کاغذ شروع کنیم. این یک ایده خوب است که یک تکه کاغذ بگیریم و شروع کنیم به یافتن بهترین راه برای تا کردن آن، به هر حال در پایان شما فقط دو سمت قابل چاپ خواهید داشت که معنای آن داشتن دو صفحه فوتوشاپ است. یکی برای صفحه جلویی و دیگری برای صفحه پشتی.
حالا ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک بروشور سه لا را طراحی کنید. در پایین یک نقشه سریع از راهنمای تا وجود دارد. در اینجا و جلوتر ما هر یک از نواحی چاپ را «نما» می نامیم. بنابراین ما «نمای 1»، «نمای 2»، «نمای 3» تا «نمای 6» داریم. 

 

گام دوم: تهیه پیش نویس 
تصور کردن یک طرح در یک نوع تاشوندگی انتخاب شده، سخت است. یک بار شما باید یک تکه کاغذ را تا کنید، چیزهایی در آن بکشید و ببینید که چگونه به نظر می رسد. این خلاقانه ترین گام است بنابراین هرکاری که می خواهید، آزادانه انجام دهید. 
در مثالی که می آید، ما از تبلت مان برای کشیدن چیزهایی برای شما استفاده کرده ایم (شبیه آن را بر روی کاغذ واقعی بکشید). این ترکیب ها، راهنماهای پایه و ایده هایی برای طرح هستند. تهیه پیش نویس به شما کمک می کنند تا جایی که می خواهید بخش های مختلف را قرار دهید را ببینید و به خواننده کمک می کند که اطلاعات را به سرعت پیدا کند بعلاوه این یک روش خوب برای نظم دادن به اطلاعات شماست. برای مثال در پیش نویس ما شما می توانید ببینید که چگونه ما متن «با ما تماس بگیرید» را در بخش شماره 2 قرار داده ایم. (گرافیک قبلی را ببینید) بنابراین زمانی که بروشور تا می شود، خواننده هنوز هم می تواند عنوان بروشور و اطلاعات تماس را به راحتی بخواند. 


 
صفحه جلو 

گام سوم: محیط کارتان را آماده کنید
بیایید طراحی را شروع کنیم! اینجا ما با یک صفحه استاندارد 11 *8.5 اینچی کار می کنیم. فوتوشاپ را باز کنید و CLT+N را بزنید تا یک صفحه جدید ایجاد شود. برای طراحی چاپ، تنظیمات صفحه بسیار مهم است. بنابراین ادامه را با دقت انجام دهید. مقدار رزولوشن را 300 پیکسل در اینچ قرار دهید، رنگ را CMYK کنید. این یک ایده خوب است که قبل از شروع به طراحی هر چیز ، رنگ صفحه نمایشتان را با رنگ های چاپ کالیبره کنید. اما این یک موضوع دیگر است بنابراین شما می توانید همانطور که هست ادامه دهید. 
شما صفحه را یک بار ایجاد کرده اید (شما می توانید نام آن را "brochure – front" بگذارید). خط کش دور را با رفتن به مسیر View > Rulers یا با گرفتن CLT+R نمایان کنید. همچنین واحد خط کش را اینچ قرار دهید. می توانید این کار را گرفتن کلید ALT و دوبار کلیک کردن بر روی خط و انتخاب اینچ از منوی options انجام دهید. برای نشان دادن Guide Options می توانید از مسیر View > Show > Guides یا میانبر CLT+ Semi-Colon key این کار را انجام دهید. 

 

گام چهارم: معین کردن مرزهای اصلی
ما باید مرزهای نواحی چاپ یا «نواحی اصلی» را مشخص کنیم. این بدان معنای صفحه 8,5 x 11 اینچی است. برای این کار کافی است چهار خط راهنما در چهار گوشه صفحه قرار دهیم. این خطوط راهنما قابل چاپ نیستند. آنها تنها اجازه می دهند تا شما برای طراحی منظم به آنها رجوع کنید. 
شما می توانید آنها را هر زمان که خواستید نشان دهید و یا پنهان کنید. با رفتن به مسیر View > Show > Guides. برای کشیدن یک خط راهنما کافی است بر روی قسمت افقی و یا عمودی خط کش کلیک کنید و خط راهنما را بکشید و آن را هرجا که می خواهید قرار دهید. 


گام پنجم: اندازه صفحه را افزایش دهید 
شما چهار خط راهنما را بر روی صفحه قرار دادید. به مسیر Image > Canvas Size بروید و یک اینچ به عرض و طول اضافه کنید. این بدان معناست که صفحه شما 12*9.5 خواهد شد. علاوه بر آن چک کنید که نقطه تکیه گاهی درست در وسط قرار گرفته باشد. OK کنید و شما یک پس زمینه سفید خواهید دید که 0.5 اینچ از هر سمت بزرگتر خواهد بود. 

 
گام ششم: پس دادن 
حالا ما 0.25 اینچ فضا برای پس دادن قرار می دهیم. 4 خط راهنما با فاصله 0.25 اینچ با خطوط راهنمای قبلی بکشید. این بسیار مهم است چرا که هر تصویر پس زمینه یا رنگی باید درون این مرزها قرار بگیرد. 

 

گام هفتم: حاشیه امنیت 
هرچند فرآیند برش کامل باشد، هنوز هم نیاز است که ما یک فضا بدون متن و یا تصویر مهم درون فضای قابل چاپ داشته باشیم. ما یک لبه امنیت اضافه می کنیم، یک خط مرزی بدون هیچ المان یا یک فضا بین حاشیه و طراحی. شما می توانید آن را Padding بنامید اگر با طراحی وب سر و کار دارید. 
4 خط راهنمای 0.25 اینچی بعد از خطوط راهنمای «منطقه اصلی» در هر سمت صفحه قرار دهید، البته این فقط یک پیشنهاد است. شما می توانید این فاصله را کمتر و یا بیشتر در نظر بگیرید این به شما بستگی دارد. در پایان شما باید چیزی شبیه به آخرین عکس پایین داشته باشید. 


گام هشتم: خطوط راهنمای ستون ایجاد کنید 
حالا ما نیاز به ایجاد خطوط راهنمای ستون داریم، چون این بروشور سه ستون مساوی دارد، سه ناحیه ایجاد می کنیم. اینجا روش های زیادی برای این راهنماها وجود دارد. یکی از این روش ها این است که عرض صفحه را با ماشین حساب به 3 تقسیم کنید (11 / 3 = 3,6666) یک روش سخت است، درسته؟ یکی از روش های مورد علاقه ما برای ایجاد چندین ستون با عرض های مساوی هم در وب و هم در طراحی چاپ استفاده از چند شکل موقتی است. 
شروع به کشیدن یک چهار گوش نمایید (U) از راهنماها استفاده کنید، از گوشه بالا و سمت چپ «ناحیه اصلی» تقاطع خطوط شروع کنید و چهار گوش را بکشید تا به پایین خطوط راهنمای «ناحیه اصلی» برسید. 
عرض این شکل موقتی مهم نیست فقط سعی کنید مقداری باریک و کم پهنا باشد. سپس ابزار را به ابزار حرکت تغییر دهید (V) و اولین چهارگوش را انتخاب کنید، مطمئن شوید که Show Transform Controls در منوی Options چک شده باشد سپس چهارگوش را دوتا کنید. شما می توانید این کار را با گرفتن کلید ALT و کلیک کردن و کشیدن بردار شکل انتخاب شده انجام دهید. 
چهارگوش کپی گرفته شده را درست در کنار چهار گوش قبلی قرار دهید به طوری که جانب چپ چهارگوش کپی گرفته شده در تماس با جانب راست چهارگوش اولی قرار گرفته باشد. این کار واقعا آسان است. به منظور اهداف گرافیکی رنگ چهارگوش کپی گرفته شده را تغییر دادیم. (تصویر زیر را ببینید) 
سومین چهار گوش را کپی کنید و آن را در کنار چهارگوش دوم قرار دهید همان طور که نشان داده شد. اکنون شما 3 چهارگوش دارید. مطمئن شوید که فضایی بین آنها وجود نداشته باشد و روی هم هم نیافتاده باشند. 3 چهارگوش را انتخاب کنید سپس در بخش لایه ها Layers Palette (کلید Shift را نگه دارید و بر روی هرکدام از لایه ها کلیک کنید) بخش راست و وسط Transform Control بروید و چهارگوش ها را بزرگ کنید تا به خط راهنمای راست «ناحیه اصلی» برسید. 
این فرآیند تبدیل، هریک از چهارگوش ها را به یک نسبت بزرگ می کند. سپس کافی است چهارگوش وسطی را با استفاده از ابزار حرکت انتخاب کنید و از مرزهای تبدیلی به عنوان یک محدود کننده برای دو خط راهنمای جدید برای ستون ها استفاده کنید. در پایان چهارگوش ها را حذف کنید. 

 
گام نهم: حاشیه امنیت تاشوندگی
به عنوان گام نهایی در فرآیند راهنما ها، یک خط راهنما به عنوان حاشیه امنیت 0.25 اینچی در خطوط ستون ها ایجاد کنید. این بسیار مهم است چرا که تا، 2 تا 3 میلیمتر از فضای چاپ را به خود اختصاص می دهد و این کار شما را سخت می کند که از چیز گرافیکی در آن ناحیه استفاده نکنید. 
در این نقطه شما باید یک دسته کامل از راهنماها داشته باشید که درون آن باید کار کنید. این یک زمان بسیار خوب است تا کارتان را حفظ کنید همچنین شما می توانید از آن در پروژه های بعدی تان استفاده کنید. 

 
گام دهم: پس زمینه 
بیایید یک رنگ پس زمینه اضافه کنیم. قطعا شما باید از رنگ های CMYK برای رسیدن به یک رنگ کامل استفاده کنید. بر روی رنگ پیش زمینه در ستون ابزارها دوبار کلیک کنید و رنگ پس زمینه تان را انتخاب نمایید. ما از ترکیبی از 15 درصد زرد و 10 درصد مشکی ساده استفاده نموده ایم. حالا یک چهارگوش از گوشه بالا سمت چپ تا پایین سمت راست خطوط راهنما رسم نمایید. به صورت پیش فرض درون این چهارگوش رنگ پیش زمینه می شود. این بسیار مهم است که پس زمینه، خطوط راهنمای پس زدگی را شامل بشود. 

 
گام یازدهم: آراستن راهنماها 
حالا ما تعدادی راهنما اضافه می کنیم تا بدانیم بروشور کجا باید برش خورده و کجا تا شود. برای این منظور رنگ پیش زمینه را رنگ 100 درصد مشکی انتخاب نمایید. ابزار خط (Line Tool) را انتخاب کنید (بر روی ابزار چهارگوش کلیک کرده و نگه دارید تا انتخاب های دیگری ظاهر شود آنگاه ابزار خط را انتخاب کنید) 
تعدادی خط بالای راهنماهای «ناحیه اصلی» رسم نمایید تا به خطوط پس زدگی برسید. (به تصویر زیر نگاه کنید) یک خط مستقیم بکشید، فقط کلید shift را تا زمانی که خط را می کشید نگه دارید. این خطوط راهنما را در چهارگوشه و راهنمای ستون ها رسم نمایید. شما می توانید با فشردن کلیدهای CLT+Semi-Colon راهنماها را هر زمانی که نیاز داشتید نشان دهید و یا پنهان کنید.. 

 
گام دوازدهم: 
همه خطوط راهنمای مرتب سازی را در یک گروه به نام “Trim Guides” قرار دهید. 



بخش دوم: طراحی 

گام سیزدهم: یک الگو (texture) به پس زمینه اضافه کنید 
وقتی ما در طراحی از فوتوشاپ استفاده می کنیم. چرا از الگو texture استفاده نکنیم؟ ویژگی خوب راحت اضافه کردن الگو و لایه های ترکیبی یکی از نقاط قوت نرم افزار فوتوشاپ است. ما از الگوی زیر به عنوان الگوی پس زمینه استفاده کردیم به دلیل اینکه به طراحی یک سبک قدیمی و چرک بدهیم. 
تصویر را در صفحه با یک لایه جدید با نام “BG Texture” اضافه کنید و با استفاده از ابزار حرکت و Free Transform Options آن را دقیقا درون راهنماهای پس زدگی قرار دهید. درست شبیه چهارگوش اضافه شده در گام های قبل. یک بار آن در جای مناسب قرار دهید و از ابزار Clone برای درست کردن نقص ها استفاده کنید. نقص هایی شبیه به رنگ آبی بر روی تصاویر قدیمی. در پایان Blending Mode الگو را به Multiply تغییر دهید و Opacity آن را 40 درصد قرار دهید. 

 

نکته مهم: تغییر دادن Blending Mode لایه ها در حالت CMYK با RGB متقاوت است. RGB از منبع نور برای مخلوط کردن لایه ها استفاده می کند در حالی که CMYK از درصد جوهر برای مخلوط کردن آنها استفاده می کند. حالت معمول Blending Modes شبیه Multiply براساس ترکیب منبع نور با استفاده از فرمول های ریاضی در کد رنگ های RGB است. نتیجه به طور زیادی متفاوت می شود که وابسته به حالت رنگ است. 
در پاین یک مثال ساده Multiply Blending Mode برای هر دو حالت RGB و CMYK وجود دارد. هرچند اگر در اینجا تقریبا هیچ دگرگونی در آبی تیره، سرخ و زرد به رنگ های قرمز، آبی و سبز وجود ندارد یک اختلاف بزرگ در مدل RGB نشان می دهد. به هرحال در حالت CMYK هیچ رنگ سیاهی نتیجه نمی شود برخلاف حالت RGB. 
یک راه ساده برای درست کردن این موضوع این است که شما در مدل RGB Blending Mode پیچیده تان را ویرایش کنید و آن را تمام کنید و در پایان مدل رنگ را به CMYK با رفتن به مسیر Image > Mode > CMYK تغییر دهید و تمام لایه ها را تغییر دهید اما این روش همیشه کامل نیست. . زمانی که شما حالت ها را تغییر می دهید هنوز هم ممکن است درخشندگی و اشباع شدگی را از دست بدهید.


گام چهاردهم: یک علامت بلند اضافه کنید 
حالا طراحی خود بروشور را بر پایه طرح ما شروع می کنیم. با کشیدن یک چهارگوش بلند که تمام طول صفحه را در بر می گیرد آغاز می کنیم. از هر رنگی که می خواهید برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید چرا که ما چندین لایه افکت برای بهتر شدن به آن اضافه می کنیم. با اضافه کردن لایه خاکستری Gradient Overlay که رنگ های آن پایین توضیح داده شده است شروع می کنیم. (قرمز تیره به قرمز) شما می توانید همچنین از Color Picker استفاده کنید. از رنگ Pantone یا مستقیما از CMYK استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که انتخاب این روش، آخرین انتخابتان باشد. 
  • یک قرمز روشن تر با Stroke ، 10px اضافه کنید . 
  • و در نهایت یک سایه بزرگ Drop Shadow اضافه کنید. سایه بزرگ از یک مشکی ساده در حالت CMYK استفاده می کند که در آن C=0%, M=0%, Y=0%, and K=100%. می باشد. 
Ok کنید و تغییرات را مشاهده نمایید. 

 
گام پانزدهم: علامت را به الگو تبدیل کنید 
برای گرفتن همه لایه ها CLT+A را باهم بزنید. در جدول لایه ها، لایه ی BG Texture را انتخاب کنید و انتخابتان را کپی نمایید. (CLT+C) لایه را در بالای لایه گام پیشین یعنی لایه Stripe کپی نمایید و الگو را با کشیدن ارتفاع، مقداری بزرگ نمایید. لایه را "Stripe Texture." بنامید. 
کلید CLT را نگاه دارید و بر روی لایه Stripe کلیک نمایید، سپس به مسیر Select > Inverse بروید تا انتخابتان را معکوس نماید. سپس همه الگوهای اضافی را به جز stripe حذف نمایید. بعد حالت Blending لایه ی Stripe Texture را به Linear Burn تغییر دهید. همان طور که می بینید ما یک الگوی زیبا بر روی علامت داریم. حالا لایه های "Stripe" و "Stripe Texture" را باهم در یک پوشه به نام “Stripe.” قرار دهید.
 
 

گام شانزدهم: علامت را بچرخانید 
ما تصمیم گرفته ایم که از زاویه استاندارد 90 درجه استفاده نکنیم، به جای آن دو زاویه وابسته ی 15 و 5 درجه ایجاد کنیم و اجزای بروشور را با توجه به آن زوایا قرار دهیم. 
اول، ابزار حرکت (V) را بگیرید و پوشه "Stripe" را انتخاب نمایید. حالا از کنترل های Free Transform برای چرخاندن طراحی 15 درجه استفاده کنید. شما می توانید برای افزایش یا کاهش زاویه چرخش حول 15 درجه کلید Shift را نگه دارید.
یکبار این کار را انجام دهید، return را انتخاب کنید تا علامت را هرجایی که می خواهید قرار دهید. ما از یک نقطه مرجع مشترک بین خط پایین از علامت و راهنمای «ناحیه اصلی» استفاده کردیم. ما همچنین یک راهنما در مرکز عمودی ایجاد کردیم. 
در پایان، ما مقداری جزئیات اختصاصی اضافه کردیم. چون ما زاویه علامت را چرخاندیم (اگر شما یک نگاه به زاویه لایه خاکستری Gradient Overlay در لایه "Stripe" بیاندازید) آن هنوز 90 درجه است چراکه سمت چپ تیره تر از سمت راست علامت به نظر می رسد. شما می توانید آن زاویه را کم و یا زیاد نمایید تا خوب به نظر برسد. ما زاویه لایه خاکستری را 100 درجه قرار دادیم. 


گام هفدهم: یک علامت دوم اضافه نمایید 
با استفاده از ابزار حرکت "Stripe Folder" را انتخاب نمایید. با فشردن کلید Alt پوشه را بگیرید و بکشید تا دوتا شود. سپس پوشه جدید را بچرخانید تا مجددا افقی شود. 
ما نیاز داریم تا Stripe Gradient مقداری تیره تر شود، بنابراین رنگ های Gradient Overlay Effect را همان طور که در زیر نشان داده است تغییر دهید. همچنین با کشیدن ارتفاع پوشه جدید آن را یک مقدار بزرگ نمایید. 

 
گام هجدهم: علامت دوم را بچرخانید 
"Stripe copy" را فقط یک مقدار بچرخانید، فقط -5 درجه. شما می توانید این درجه را در جعبه زاویه در ابزار Transform وارد نمایید. یک بار علامت را بچرخانید و آن را چند میلیمتر پایین تر از علامت اول قرار دهید. (تصویر زیر را ببینید). تمام تغییرات و حرکات زیر را اعمال نمایید.
 
 
مرکز را تنظیم نمایید (اختیاری) 
همانطور که ما می خواهیم یک افکت پوشانیدن در سمت پشت اضافه نماییم. بسیار مهم است که آنها را در مرکز افقی تراز نمایید. این در حقیقت بسیار آسان است. برای این کار کافی است برای انتخاب همه CLT+A را فشار دهید. ابزار حرکت (V) را انتخاب نمایید سپس در پنجره لایه ها روی پوشه "Stripe" کلیک نمایید 
در صفحه tool options ، انتخاب تراز کردن alignment را می بینید. بر روی Align Horizontal Center کلیک نمایید. Clt+D را برای عدم انتخاب، انتخاب قبلی فشار دهید. همین کار را برای پوشه "Stripe copy" تکرار کنید. 


گام نوزدهم: روبان 
حالا یک روبان زرد به منظور جزئیات گرافیکی موثر بر سمت جلوی بروشور اضافه می کنیم. یک دسته جدید بین پوشه های "Stripe" و "Stripe copy" ایجاد کنید و نام آن را "Ribbon." قرار دهید. یک چهارگوش زرد جدید ایجاد کنید، همان طور که در زیر نشان داده شده است. الان رنگ مهم نیست. 
برای ساخت روبان، یک راهنمای عمودی موقتی در وسط چهارگوش بکشید. دربخش لایه ها خطوط را انتخاب کنید و از منوی ابزارها Add Anchor Point Tool را انتخاب نمایید. Pent Tool را کلیک نمایید و نگه دارید. با استفاده از آن ابزار یک مرتبه بر مرکز و پایین کلیک نمایید تا یک نقطه تکیه گاهی بر روی چهارگوش ایجاد شود. 
حالا ابزار را به Convert Point Tool تغیییر دهید (دکمه Pen Tool را کلیک نمایید و نگه دارید) و یک بار بر نقطه تکیه گاهی پیشین کلیک نمایید تا دسته انحنا حذف شود. سپس از منوی ابزار Direct Selection Tool را انتخاب نمایید. (بر روی ابزار Path Selection Tool کلیک کنید و نگه دارید) و نقطه تکیه گاهی جدید را انتخاب نمایید. حالا از نشان گر برای حرکت دادن نقاط چند میلیمتر بالاتر استفاده نمایید. حالا شما یک روبان دارید. حواستان باشید که روبان درون مرزهای نمای 1 قرار گیرد که شامل مرزهای امنیتی تا می شود. 

 
گام بیستم: اصلاح لایه ی روبان 
سپس، یک Gradient Overlay (زرد تیره به زرد) به لایه "Ribbon" با مقادیری که در زیر نشان داده است، اضافه کنید. همچنین یک Stroke با 5px با استفاده از رنگ هایی که در زیر نشان داده است اضافه نمایید. 

 
گام بیست و یکم: سایه روبان 
ما یک سایه به روبان اضافه می کنیم؛ شما می توانید این سایه را با یک سایه ساده ایجاد کنید اما الان ما یک سایه پیشرفته اضافه می کنیم تا واقعی تر به نظر برسد. 
لایه ی روبان را کپی کنید و آن را Rasterize کنید، شما می توانید این کار به سرعت با ایجاد یک لایه خالی بالا یا زیر لایه کپی انجام دهید، هر دو را انتخاب کنید و کلید Clt+E را بزنید تا باهم ادغام شوند و لایه ی نتیجه را "Ribbon Shadow." بنامید. 
لایه سایه را چند میلیمتر به سمت راست حرکت دهید. سپس یک صفحه مشکی اصلی Color Overlay Layer Style به سایه اضافه کنید. مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur دنبال کنید و Radius را 10px قرار دهید و ok کنید. شما لایه محو شده را خواهید دید که خوب به نظر نمی رسد. بنابراین Blending Mode لایه "Ribbon Shadow" را به Overlay تغییر دهید و Opacity آن را 75 درصد کنید. 


گام بیست و دوم: پایان روبان 
برای اضافه کردن جزئیات نهایی به روبان مان، نیاز داریم تا یک مقدار آن را کج کنیم. از ابزار حرکت برای انتخاب روبان استفاده کنید و کنترل های Free Transform را از منوی Options فعال کنید. به دنبال دکمه Warp بگردید و کلیک نمایید. 
از نشان گر برای منحرف کردن روبان فقط یک مقدار کم استفاده کنید، همان طور که در زیر نشان داده شده است. Return را بزنید تا منحرف شدن اعمال شود. در پایان از روش شبیه به گام 15 برای الگو کردن روبان استفاده کنید، تنها با این اختلاف که Blending Mode لایه "Ribbon texture" را Multiply و Opacity آن را 50 درصد کنید. 

 
گام بیست و سوم: عنوان 
الان زمان خوبی برای انتخاب عنوان بروشور است. براساس طرح ما کلمه "PSD" را بالای علامت بزرگ تایپ کردیم و "TUTS+" را بالای علامت کوچک تر نوشتیم. ابزار تایپ را انتخاب کنید و هرجایی بالای علامت بزرگ کلیک کنید و کلمات را تایپ نمایید. حالا به مسیر Window > Character بروید تا صفحه خصوصیات متن را ببینید و همان طور که می خواهید آن را تنظیم نمایید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از استفاده از این ابزار نگاهی به Comprehensive Introduction to the Type Tool بیاندازید . 
برای کلمه اول ما از Helvetica-Black با رنگ مشکی استفاده کردیم، شما می توانید از Arial Black استفاده کنید اگر می بینید که بهتر می شود. شما یک بار لایه متن را ایجاد کردید، ابزار حرکت را انتخاب کنید تا متن را -15 درجه بچرخانید تا با زاویه چرخش علامت هماهنگ شود. 
در پایان، برای ایجاد افکت نویسه، یک Color Overlay Style رنگ قرمز تیره برای لایه متن اضافه کنید. یک قرمز ملایم را Outer Glow کنید و یک Inner Shadow مشکی سایه با Opacity 65 درصد اضافه کنید. (مقادیر را در تصویر زیر ببینید) 

 
گام بیست و چهارم: عنوان 
بیایید عنوان را تمام کنیم. گام قبل را تکرار کنید اما با یک فونت کوچکتر و آن را در علامت کوچک قرار دهید. لایه های شبیه به قبل را اعمال کنید. سپس لایه متن را فقط -5 درجه بچرخانید. به عنوان یک تنظیم کوچک، Color Overlay را به رنگ دیگری تغییر دهید تا آن را یک مقدار تیره تر نماید. در پایان هر دو لایه را به یک پوشه به نام "Title." قرار دهید. به یاد داشته باشید، لایه های متن شما باید در درون راهنمای مرزهای حاشیه امن قرار گیرند. 

 
گام بیست و پنجم: یک مقدار سایه سه بعدی 
چون سایه ساده، یک راه قابل اعتماد برای رسیدن به سایه واقعی نیست، ما یک سایه دیگر درست زیر پوشه "Stripe" برای ایجاد یک افکت خوب اضافه می کنیم.
یک لایه جدید به نام "Shadow" زیر پوشه "Stripe" ایجاد کنید. در آن لایه یک بیضی ایجاد کنید. (شما همچنین می توانید از ابزار Elliptical Marquee Tool یا Ellipse Tool استفاده کنید) شکل را با مشکی ساده پر کنید. (100% K) و به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur بروید سپس Radius را 20 پیکسل کنید و ok کنید. سپس لایه ساده را به -15 درجه بچرخانید. در پایان Blending mode را به Multiply تغییر دهید و Opacity را به 50 درصد قرار دهید. 

 
گام بیست و ششم: متن مضمون 
اضافه کردن متن مضمون کاملا ساده است، اما شما باید تمام دانش تایپوگرافی تان را به کار ببرید تا خوب به نظر برسد. در مثال زیر، ما یک لایه متن پاراگراف به همراه مقداری متن بی ارزش برای «نمای 2» ایجاد کرده ایم. 
Arial Black انتخاب ما برای این دفعه است. ما همچنین دو لایه نقطه متن برای جذب چشم ها به عناوین ایجاد کرده ایم. چیز مهم دیگر چرخش است. یک بار شما لایه های متن را ایجاد کرده اید شما باید -15 درجه آنها را بچرخانید اگر لایه متن بالای علامت بزرگ است یا -5 درجه اگر لایه متن زیر علامت کوچک است. چرخش های ایجاد شده به طراحی ما یک تاثیر مخصوص می بخشد. بعلاوه به یاد داشته باشید که درون حاشیه ام طراحی را انجام دهید.


گام بیست و هفتم: دسته مضمون 
ما لایه های متنی بیشتری با مضمون نا مربوط اضافه کردیم. البته شما باید متن خودتان را اضافه کنید. توجه داشته باشید که متن «تماس با» یک چرخش -5 درجه داشته باشد زیرا محل قرار گیری آن زیر علامت کوچک است. شما می توانید لایه ها را در پوشه ها دسته بندی کنید با توجه به نمایی که به آن تعلق دارند. «نمای 1» ، «نمای 2» یا «نمای 3» 

 
پایان صفحه جلو 
در این نقطه سمت اول طراحی ما آماده است. به یاد داشته باشید که کارتان را با یک عنوان توصیفی مانند "brochure – front." ضبط کنید سپس صفحه ای به نام "brochure – back" ثبت کنید و ادامه دهید. 

 


صفحه پشت 

گام بیست و هشتم: تنظیم طرح بندی جانب داخلی
ما بر روی سمت پشت کاغذ چاپ کار می کنیم. بدیهی است که جوانب، حاشیه ها، راهنما ها دقیقا شبیه سمت جلویی است. اما به منظور ایجاد یک اثر انحرافی در علامت باید دوباره آنها را بسازیم. 
اول از همه لایه های مضمون را حذف (یا پنهان) کنید. (نمای 1، 2 و 3) و علامت ها و روبان را باقی بگذارید. شما می توانید سه پوشه به نام های «نمای 4»، «نمای 5» و «نمای 6» برای اضافه کردن مضمون اضافه کنید. 


گام بیست و نهم: علامت ها را اصلاح کنید 
حالا ما علامت ها را اصلاح می کنیم. پوشه "Stripe Copy" را انتخاب کنید و به مسیر Edit > Transform > Flip Horizontal بروید. در پایان روبان ها را به سمت چپ صفحه همان طور که نشان داده شده است تغییر دهید. 

 
گام سی ام: متن های بیشتر اضافه کنید 
اضافه کردن متن به صفحه پشتی کار سختی نیست، کافی است آنچه در قدم بیست و ششم گفته شد را تکرار کنید اما این بار زوایای چرخش باید مثبت باشد. در این نمونه زاویه چرخش 15 درجه است. ما آیکون های لیست خدمات را با استفاده از یکی از شکل های مخصوص پیش فرض فوتوشاپ ایجاد کردیم. به یاد داشته باشید از مرزهای حاشیه امن عبور نکنید. 

 
گام سی و یکم: اضافه کردن یک تصویر دلخواه 
این تصویر را بگیرید و و به نام لایه "Polaroid" درون پوشه ی «نمای 5» قرار دهید. حالا هر تصویری را درون چهارگوش تیره "Polaroid" قرار دهید. (شما باید با انتخاب های بزرگ بازی کنید یا یک لایه الگو اضافه کنید) آن را بالای لایه "Polaroid" کپی کنید و نامش را "Picture." بگذارید. ما از این تصویر استفاده کردیم. سرانجام blending mode لایه ی "Picture" را به Overlay تغییر دهید. 


گام سی و دوم: 
لایه های "Polaroid" و "Picture" را در یک لایه به نام "Polaroid," ادغام کنید. سپس Hue/Saturation آن را تنظیم نمایید (میانبر Clt+U) و مقادیر آن را آنچه در زیر نشان داده شده است قرار دهید. 


گام سی و سوم: سایه تصویر 
یک چهارگوش جدید ایجاد کنید (100%K) پشت لایه "Polaroid" و نام آن را "Shadow." بگذارید. Clt+F را بزنید تا آخرین تنظیمات Gaussian Blur Filter اعمال شود. سپس Blending Mode لایه را به Multiply تغییر دهید و Opacity آن را 60 درصد بگذارید. بعد لایه "Shadow" را چند درجه ای به راست بچرخانید. 


 
گام سی و چهارم: تاثیر نهایی
تمام پوشه «نمای 5» را چند درجه ای به راست بچرخانید. و فقط به خاطر اینکه ما می توانیم! ابزار Burn Tool را برگزینید و نواحی از تصویر polaroid را بسوزانید تا سوخته به نظر بیاید. 


گام سی و پنجم: پایان صفحه پشت
و این یک نتیجه برای صفحه پشتی است. 


نتیجه
و نتیجه این است، حالا شما می توانید کارتان را با فرمت های دلخواه از مسیر File > Save as ثبت کنید. (Photoshop PDF بهترین انتخاب است) 
همچنین شما می توانید خطوط راهنمای تا و برش را پاک کنید و یک فایل TIFF برای استفاده در نرم افزار های InDesign یا Illustrator ایجاد نمایید. اینجا راه های زیادی برای فرستادن فایل ها برای خدمات چاپ می باشد. علاوه بر این شما می توانید یک الگوی ساختگی بخرید تا یک پیش نویس و یک دید خوب نسبت به بروشورتان داشته باشید. 


نظرات  (۵)

با تشکر از زحمات شما . واقعا مطالبتون کاربردی و مفیده .
سلام و خسته نباشید..
امکانش هست PSD کار رو واسه دانلود بذارید؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه سایت انگلیسی زبان فایل لایه باز رو در اختیار کاربران نمی زاره.
مشغله ما هم به حدی هست که نمی تونیم خودمون فایل psd رو تهیه کنیم.

باز هم معذرت
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر شما
خیلی تشکر میکنم از وبلاگ فعال < خوب و پر محتوا تون
لطفا اگه میشه یه مقدار راجب گرافیک صفحه آرایی نشریات مطالب بیشتری  رو بزارید 
فکر میکنم بازدید کننده های زیادی هم داشته باشه.
با سلام
از اموزش خوبتون کمال تشکر رو دارم
لطفا این اموزش های حرفه ای رو گسترش بدین.
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۱۴ برنامه نویس
سلام
تشکر از مطلب مفیدتان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی