ساخت یک پرنده کاغذی سه بعدی با اشکال هندسی در ادوب ایلستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۳۰آذر

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 2 ساعت
درجه سختی: متوسط 
نرم افزار های استفاده شده: ایلستریتور


محصول نهایی (چیزی که شما خلق خواهید کرد) 



در این آموزش، می خواهیم یک تصویر برداری از یک پرنده را با استفاده از کشیدن و اصلاح کردن اشکال هندسی در ادوب ایلستریتور ایجاد کنیم. ما با کار کردن بر روی یک طرح دو بعدی پرنده ای سه بعدی ایجاد می کنیم و با استفاده از ابزار سایه، عمق را ایجاد می نماییم. بیایید شروع کنیم! 


1. طرح هندسی دوبعدی تان را ایجاد کنید 


گام اول: 

یک صفحه جدید ایجاد کنید (میانبر Clt + N) که اندازه آن 600*600 پیکسل باشد، همچنین 5 لایه زیر را ایجاد کنید: 

Details: اینجا جایی است که ما آخرین جزئیات را به تصویر اضافه می کنیم. 

Gradients: این لایه شامل سایه های ما به منظور اضافه کردن عمق به پرنده است. 

Draw: در این لایه پایه تصویر را ایجاد می کنیم. 

Sketch: اینجا یک طرح سریع با ابزار Blob Brush Tool (میانبر Shift+B) می کشیم. 

Background Color: در این لایه رنگ پس زمینه را انتخاب می کنیم. (#ACDDF0)



گام دوم: 

اول از همه ما یک چهارگوش (M) برای رنگ پس زمینه ایجاد می کنیم و رنگ آن #ACDDF0 قرار می دهیم. لایه را قفل کنید و سپس ابزار Blob Brush را انتخاب نمایید. سپس ما به لایه Sketch می رویم و شروع می کنیم. 

با طرحمان شروع می کنیم. همه آن چیزی که برای انجام دادن نیاز دارید فکر کردن بر روی شکل های هندسی است. شبیه یک تصویر کم رنگ. حالا اگر پرنده ساخته شده از کاغذ باشد، بدنه ما بر پایه یک منشور شش وجهی خواهد بود. (رنگ قرمز در تصویر) سر و پشت (آبی) شبیه به شکل شش ضلعی بسط یافته هستند و دم و پاها می توانند شبیه به کاغذ تا شده باشند. (سبز) 

 


گام سوم: 

پرنده را در یک حالت متحرک تر بکشید، چون جذاب تر به نظر می رسد. 

با توجه به تصاویر در این حالت، در نهایت طرحی فنی تر از یک اثر هنری بدست می آید. با تغییر زاویه ما یک گرافیک جذاب تر و زیباتر ایجاد می کنیم. 

 


2. پایه تصویرتان را ایجاد کنید. 


گام اول: 

Opacity طرحتان را به 50 درصد تغییر دهید و لایه Sketch را قفل نمایید. سپس بر روی لایه Drow کشیدن طرح پرنده کاغذی مان را شروع می کنیم. 

 


گام دوم: 

با استفاده از ابزار چهارگوش (Rectangle Tool (M و کشیدن یک چهارگوش شروع نمایید و مانند تصویر زیر آن را مرتب نمایید. 



گام سوم: 

از چهارگوشی که قبلا کشیده اید برای ایجاد شکل های دیگر استفاده نمایید. به سادگی آن را کپی نمایید. گوشه ی شکلی را که می خواهید حرکت دهید، را بگیرید با استفاده از ابزار (Direct Selection Tool (A و آن را به محلش بکشید. تعداد گره هایی که نیاز است را مرتب نمایید. با این روش شما می توانید از هر جای خالی ای که در طراحی جانب های آن نیاز به تراز کردن دارد، اجتناب کنید.


 

گام چهارم: 

اینجا یک نکته برای اصلاح دو گره از شکل های مساوی وجود دارد که بسیار ساده است. اول از همه شکل پایه را کپی نمایید. سپس از ابزار Direct Selection Tool استفاده نمایید و بر روی خط میان گره ها کلیک نمایید (دایره صورتی) و آن را مرتب نمایید. سپس همان طور که نیاز است با استفاده از ابزار (Scale Tool (S بر روی شکل کلیک نموده و آن را بکشید تا آن را مرتب نمایید. این برای ایجاد طرح های متقارن بسیار مفید است. این روش همچنین زمانی که شما Scale Tool را انتخاب می نمایید برای یک گروه از گره ها نیز کار می کند. نیمه شکل در مرکز گره ها ایجاد می شود. ما از این فرآیند در کارهایمان بسیار استفاده کرده ایم. 



گام پنجم: 

ما استفاده از ازارهای اشکال پایه را برای کشیدن پیشنهاد می کنیم. (در این مورد چهارگوش با استفاده از ابزار Rectangle Tool (M))  ترجیح داده می شود به استفاده از ابزار Pen Tool (P). ) این به خاطر این است که خطوط دقیق تر و ساده تر خواهند بود و شما تنها نیاز دارید تا بر روی حذف تعدادی از گره ها یا اشکال در برخی از بخش ها تمرکز کنید شبیه پاها که تنها کافی است نقاط تکیه گاهی را با استفاده از ابزار Pen Tool (P)   پاک کنید به این صورت که ابزار Pen Tool (P)   را بر روی گره قرار دهید و شما یک علامت منفی (-) خواهید دید کافی است بر روی آن کلیک کنید تا گره هایی که نیاز ندارید را پاک نمایید. 



3. رنگ های پایه را اضافه نمایید 


گام اول: 

برای این تصویر، ما می خواهیم از رنگ های خاکستری مختلف وابسته به محل قرار سطوح در برابر منبع نور استفاده نماییم. در زیر سایه هایی است که ما از آن می خواهیم استفاده نماییم. حالا به صفحه رنگتان این رنگ ها را اضافه نمایید. 



گام دوم: 

فرض کنید منبع نورتان در قسمت بالا و گوشه چپ قرار گرفته است. از این به عنوان یک راهنما استفاده کنید برای جایی که رنگ ها را بر روی پایه تان قرار می دهید. ما علاقمندیم که رنگ هایمان را بر روی صفحه قرار دهیم و از ابزار (Eyedropper Tool (I برای ساده کردن رنگ ها برای هر شکل استفاده نماییم. 


 

گام سوم: 

بیایید ببینیم هر یک از رنگ ها به کدام صفحه اختصاص داده شده است. 


 

در زیر می بینیم که هریک از رنگها برروی شکل پایه مان چگونه به نظر می رسند. شما می توانید ساختار سه بعدی تان را دقیق تر در طراحی ببینید. 



4. با استفاده از سایه ها، عمق ایجاد کنید 


گام اول: 

ما می خواهیم از سایه های گوناگون برای اضافه کردن عمق به تصویر استفاده نماییم. زیر یک انتخاب از سایه ها وجود دارد. ما از هر دو خاصیت Radial و Linear در طول طراحی استفاده می کنیم. حالا این سایه های خاکستری را به صفحه رنگتان اضافه نمایید. 


 

گام دوم: 

طرح پرنده را در لایه "Gradient"  کپی و اضافه نمایید. کلید D را فشار دهید تا شکل ها به سفید پیش فرض و خطوط به رنگ سیاه درآیند. شما می توانید Opacity پرنده را 50 درصد قرار دهید بنابراین شما می توانید سایه هایی متفاوت از خاکستری در زیر آن ببینید. مانند قبل شما می توانید شکل ها را انتخاب نمایید و سپس از ابزار Eyedropper Tool (I) استفاده نمایید. صفحه ها را با سایه ی مربوطه اش انتخاب نمایید. 



گام سوم: 

در زیر ما این سایه ها را وارد نموده ایم. شما می توانید به تعدادی از شکل های جدید که به طور مخصوص برای سایه ها ایجاد شده اند توجه کنید. این برای جایی است که ما به یک سایه برای پوشاندن بیشتر از یک ناحیه نیازمندیم. 


 

زمانی که سایه زنی تان را به پایان رساندید پرنده تان شبیه به چیزی مثل این می شود. 



5. جزئیات و اثرات نهایی را اضافه نمایید. 


گام اول: 

در لایه ی "Details"  ما می خواهیم با استفاده از دو سایه ی خطی مقداری سایه و های لایت اضافه نماییم. این کمک می کند تا حس بهتری نسبت به پرنده کاغذی به ما دست دهد. به صفحه رنگ تان سایه های زیر را اضافه نمایید. 



گام دوم: 

ما شکل های زیر را بر روی برآمدگی های برخی از صفحات کشیده ایم. 



گام سوم: 

از سایه ها همانطور که ما در زیر کشیده ایم، استفاده کنید. 


 

از نمای نزدیک، شما می توانید چگونگی تفاوت و اجرای شکل کاغذ تاشده را ببینید. 



گام چهارم: 

تصویر پرنده را انتخاب، کپی و اضافه نمایید. آن را بر روی طرح تان قرار دهید و آن را با رنگ آبی پر نمایید. (#10AEE5)  سپس در صفحه Transparency حالت Blending Mode را Soft Light قرار دهید. 



گام پنجم: 

در پایان پرنده را در لایه Draw کپی و در پشت اضافه نمایید. (میانبر Clt+B) آن را با آبی رنگ نمایید. (#006096)  و بزرگی (Scale) آن را 70 درصد قرار دهید. سپس از یک افکت Gaussian Blur   با 33px Radius استفاده نمایید و Opacity آن را 15 درصد قرار دهید. 


 

شگفت انگیز است، شما توانستید انجامش دهید. 

تبریک! شما الان طرح را به پایان رساندید. امیدواریم چگونگی ایجاد کاغذ تا شده و هندسه ی پرنده را یاد گرفته باشید و بتوانید این نکات را برای پروژه های آینده تان استفاده نماید. 

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی