ساخت کاراکتر یک شخصیت کارتونی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۱دی

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 5 ساعت
درجه سختی: متوسط 
نرم افزار های استفاده شده: 
ادوب فوتوشاپ و ادوب ایلستریتور


محصول نهایی (چیزی که شما خلق خواهید کرد)

 


بیایید نگاه کنید، این کاراکتر یک جانور از فیلم Despicable Me است که تعداد زیادی از این جانوران زیبا در آن وجود دارد. در آموزش امروز ما از فوتوشاپ و ایلستریتور برای ایجاد یک کاراکتر جانور (minion) استفاده می نماییم. بیایید شروع کنیم. 


ابزار آموزش 

ابزارهای زیر در طول آموزش استفاده می شوند. 

Jeans Texture

Iris


گام اول: ایلستریتور 

یک صفحه 800*600 پیکسلی در ایلستریتور ایجاد نمایید. (میانبر Clt+N) 



گام دوم: 

شروع به کشیدن بدن کنید. ابزار Rounded Rectangle Tool را انتخاب نمایید سپس همان طور که نشان گر را می کشید مکررا فشار دهید تا شعاع گوشه ها تغییر کند تا زمانی که به شکلی شبیه تصویر زیر برسید. 


 

گام سوم: 

حالا بدن را کپی نمایید (میانبر Clt + C) و در وضعیتی مشابه اضافه نمایید (میانبر Clt + F)، بدن اصلی را حالا حرکت دهید. با استفاده از ابزار چهارگوش Rectangle Tool (M) یک چهارگوش شبیه تصویر زیر بکشید. سپس در صفحه راهیاب Pathfinder دکمه Minus Front را فشار دهید تا اولین بخش از شکل را بدست آورید. 

برای دومین بار، چهارگوش دیگری بکشید و در ستون Menu Bar ، Effect > Warp > Bulge را انتخاب نمایید. حالت را افقی (Horizontal) و خم (Bend) را -11 درصد قرار دهید و بقیه را صفر بگذارید. برای انجام تغییرات OK کنید. چهارگوش را انتخاب نمایید و در ستون Menu بر روی Object > Expand Appearance کلیک نمایید. 

حالا بخش های اول و دوم را شبیه تصویر زیر مرتب نمایید. آنها را انتخاب نمایید و در صفحه راه یاب Pathfinder بر روی دکمه ترکیب کردن Unite کلیک نمایید. برای ایجاد شکلی گردتر از ابزار Direct Selection Tool (A), استفاده نمایید سپس سعی کنید تا نقطه تکیه گاهی را حرکت دهید و کنترل نمایید. 


 

گام چهارم: 

با ابزار چهارگوش Rectangle Tool (M) یک مربع بکشید. (کلید Shift را نگه دارید تا زمانی که ایجاد شود) سپس از ابزار Direct Selection Tool (A) برای انتخاب دو نقطه زیرین استفاده کنید و دکمه Convert در ستون Option را بفشارید. کنترل ها را تغییر دهید و مرتب نمایید تا به نتیجه شبیه تصویر زیر برسید. (نیازی نیست دقیقا به شکل هایی شبیه شکل های ما برسید زیرا هدف این آموزش ایجاد یک گروه از جانورهای مختلف است، بنابراین راهنمایی های ما را دنبال کنید اما سعی کنید جانور خودتان را بسازید) 



گام پنجم: 

برای ساخت بند شانه بیایید چهارگوش دیگری بکشیم. سپس درستون Menu ، Effect > Warp > Arc set Vertical را انتخاب نمایید. مقدار خم Bend را 11 درصد و Vertical Distortion را 20 درصد قرار دهید. یادتان باشد که تصویر را بسط دهید Expand Appearance شبیه قبل یا زمانی که شما سعی می کنید تا شکل هایتان را بچرخانید یا منتقل کنید، افکت ها به همراه نتایج ناخواسته دوباره اعمال می شوند. با ابزار Direct Selection Tool (A) گوشه ی بالا و سمت چپ را مقداری گرد نمایید. 

بیایید یک دایره با استفاده از ابزار Ellipse Tool (L) اضافه نماییم و آن را مانند تصویر زیر مرتب کنیم. سپس بند شانه را کپی نمایید و بر روی کپی راست کلیک نموده  Transform > Reflect را انتخاب نمایید و حالت آن را Vertical قرار داده و Ok کنید.


 

گام ششم: 

حالا بیایید بازو بکشیم. ابزار قلم Pen Tool را انتخاب کنید و شکلی شبیه به زیر بکشید. سپس آن را کپی نمایید. 



گام هفتم: 

برای کشیدن دست ما باید از ابزار قلم Pen Tool (P).  استفاده نماییم. چیزی شبیه به تصویر زیر بکشید. زمانی که انجام دادید، دست را عمودی کپی و منعکس نمایید. حالا شما به دید وسیع تری نیاز خواهید داشت زیرا اینجا اثری از اعمال مسیر وجود ندارد. در عوض اگر به اشتباه چیزی انتخاب کردید؛ کافی است در ستون Menu مسیر Object > Expand دنبال کنید در نتیجه شما اثرات را بسط می دهید و آنها را پر می نمایید (اگر تعدادی) از مسیر به طور کلی نتایج متفاوتی نشان دهد، بنابراین باید توجه داشته باشید. 



گام هشتم: 

گام پیشین را برای پا نیز انجام دهید. با ابزار قلم آن را بکشید. خطوط منحنی را ایجاد کنید و آنها را روی پا قرار دهید. بنابراین مثل قبل کپی و منعکس نمایید. اگر بخواهید شما می توانید پای کپی گرفته شده را همان طور که نشان داده شده است مرتب نمایید. 


 


گام نهم: 

برای دهان، یک شکل اتفاقی مانند زیر بکشید. چیز واقعا خوبی که در این آموزش به آن می پردازیم، کار کردن با بردار لایه هاست. (و smart objects در فوتوشاپ) بنابراین شما می توانید تعداد نامحدودی از شخصیت های کارتونی ساده با تغییر نقطه تکیه گاهی ایجاد نمایید. 


 

گام دهم:

الان وقت عینک است. یک دایره با استفاده از ابزار Ellipse Tool (L), بکشید. سپس آن را کپی و کوچکتر نمایید. دو دایره را انتخاب نموده و در صفحه Paths Elaboration بر روی دکمه Minus Front کلیک نمایید تا شکل نهایی را بسازید.


 


گام یازدهم: 

دایره دیگری ایجاد نمایید، اینبار کوچکتر. شکل پیشین به همراه دایره کوچک را انتخاب نمایید. سپس بر روی دکمه Horizontal Align Center در ستون option کلیک نمایید. دایره کوچک تر را شبیه تصویر زیر بالا قرار دهید. (کلید Shift را نگه دارید و کلید بالا Up Arrow را فشار دهید تا دایره تنها عمودی حرکت نماید) 

حالا دایره کوچک را انتخاب نمایید و در ستون Menu بر روی Effect > Distort and Transform > Transform کلیک نمایید. مقدار دایره کپی شده را 10 قرار دهید، Horizontal را -41pt ، Vertical را 12pt و زاویه را 33 درجه قرار دهید. شاید نیاز باشد تا با این اعداد بازی کنید تا به دایره هایی شبیه به زیر دست یابید. این گام اگر قبلا از این ویژگی استفاده نکرده باشید بسیار خسته کننده است. پیشنهاد ما این است که تا زمانی که به نتیجه خوبی نرسیده اید این کار را ادامه دهید در غیر این صورت شما می توانید به راحتی دایره را کپی نموده و هرجایی که می خواهید قرار دهید. فن کار در این است: اگر شما مقدار افقی را کم کنید مقدار عمودی زیاد می شود و برعکس. 



گام دوازدهم: 

برای ایجاد اولین بخش از بند یک چهارگوش بکشید، ابزار Add Point Pen Tool (+) را انتخاب نمایید و 3 نقطه بر قسمت چپ اضافه نمایید. سپس نقاط را به انحنا تغییر دهید و آنها را شبیه زیر مرتب نمایید. اگر شما می خواهید یک کار واقعا دقیق انجام دهید، تنها اولین انحنا را بسازید سپس یک چهارگوش از آن کم کنید تا آن را قطع نماید. از آن کپی نمایید و دو شکل را با استفاده از صفحه Pathfinder با هم ادغام نمایید. 



گام سیزدهم: 

برای بخش دوم به سادگی دو چهارگوش بکشید و مانند گام چهارم گوشه های آن را گرد نمایید سپس آنها را ادغام نمایید. حالا بیایید قطعات را جمع نماییم. 


 

گام چهاردهم 

آخرین چیزی که باید برای ساختمان شکل انجام دهید، ایجاد چشم است. یک دایره بکشید و آن را مقداری فشار دهید. (کلید Alt را نگه دارید تا تغییرشکل در دو جهت صورت گیرد) سر انجام چشم را درون عینک قرار دهید. حالا اگر بخواهید می توانید دایره های کوچک برای کامل کردن چشم بکشید، البته این کار اختیاری است. 



گام پانزدهم: فوتوشاپ 

یک صفحه 1200 * 1200 پیکسل در فوتوشاپ بسازید و رزولوشن آن را 300dpi و حالت رنگ را RGB قرار دهید. (میانبر Clt+N)



گام شانزدهم: 

در این پروژه ما از صفحه رنگ استفاده می کنیم و مقداری متفاوت خواهد بود. 


 

گام هفدهم:

حالا فایل skeleton.ai پیشین را باز نموده و تمام شکل را انتخاب نمایید و در فوتوشاپ کپی نمایید. در پنجره pop-up مطمئن شوید که انتخاب شما Smart Objects باشد. حالا در صفحه لایه ها بر روی لایه دوبار کلیک نمایید تا پنجره Layer Style باز شود. Color Overlay را چک نموده و یک رنگ قرمز انتخاب نمایید، دکمه Ok را فشار دهید تا تایید شود. نام لایه را "skeleton" بگذارید و opacity آن را تا 60 درصد کم کنید. ما از یک مرجع برای مرتب کردن المان های مختلف استفاده می کنیم. این لایه را بالا قرار دهید. 



گام هجدهم: 

هر بخش تنها از کاراکتر را به صورت جداگانه وارد نمایید. با بدن شروع کنید. اما اول در نرم افزار ایلستریتور رنگ ها را تغییر دهید و با فشردن دکمه invert در نوار ابزار آن را پر نمایید. بدن را کپی نموده و آن را در فوتوشاپ به عنوان یک Smart Object. وارد نمایید. 



گام نوزدهم :

بیایید بخش سرگرم کننده را انجام دهیم. لایه وارد شده را "body" بنامید و بر روی آن دوبار کلیک نمایید. (همیشه لایه ها را سازماندهی نمایید، در این پروژه بیش از 70 لایه وجود دارد) در پنجره ی Layers Style ، Gradient Overlay را چک نمایید و آن را مثل تصویر زیر قرار دهید. رنگ برای سایه #f6da6e و #9a701b می باشد. Ok کنید تا تغییرات صورت بگیرد. 



گام بیستم :

حالا بازوی چپ را از ایلستریتور وارد نمایید. به یاد داشته باشید که اول stroke را با fill عوض کنید. Layer Style را مانند زیر اضافه کنید. هنگامی که به پایان رسید لایه های بازو را کپی نمایید. (میانبر Clt+J) سپس Clt+T را برای تغییر لایه فشار دهید. زمانی که شما یک جعبه اطراف بازو دیدید، بر روی آن راست کلیک نموده و Flip Horizontal را انتخاب نمایید. در Layer Style بازوی کپی شده، زاویه را درست نمایید، شما باید این کار را برای همه لایه های منعکس شده در این آموزش انجام دهید. حالا از لایه skeleton به عنوان مرجع برای قرار دادن بازوها در جای درست استفاده نمایید. بدن اصلی در فیلم هیچ الگویی ندارد؛ مانند پلاستیک می باشد. 



گام بیست و یکم: 

دست چپ را وارید نمایید و الگوی زیر را اضافه نمایید. 


 







گام بیست و دوم: 

برای ساخت جزئیات انگشت یک لایه خالی اضافه نمایید، با ابزار Elliptical Marquee Tool (M) یک دایره کوچک انتخابی بسازید. سپس با استفاده از ابزار Gradient Fill Tool (G) با یک سفید مایل به خاکستری آن را پر نمایید مانند شکل زیر. این لایه را کپی نمایید سپس لایه کپی شده را با فشردن یک بار کلید راست و یکبار به سمت بالا حرکت دهید. حالا کلید Clt را نگه دارید و بر روی آیکون زیر لایه کلیک نمایید تا لایه به عنوان یک انتخاب ذخیره شود. سپس Backspace را فشار دهید تا بخش انتخابی پاک شود. 

لایه های دو انگشت را انتخاب کنید و آنها را در صفحه لایه ادغام نمایید. (Clt را نگه دارید تا دو لایه انتخاب شود) و سپس Clt+E را فشار دهید. Opacity آن را تا حدود 40 تا 60 درصد کاهش دهید. سرانجام این Layer Style را به انگشت اضافه نمایید. دست و انگشت را کپی نمایید. با گروه بندی لایه ها آنها را سازماندهی شده نگه دارید. 


 

 


گام بیست و سوم :

حالا پای چپ را بدون خطوط منحنی وارد نمایید. Layer Style زیر را اضافه نمایید. (برای حرکت دادن سایه به راحتی آن را بگیرید تا صفحه Layer Style در بخش Gradient Overlay بازگردد)

یک لایه خالی جدید ایجاد کنید ابزار Brush Tool (B), را انتخاب نمایید بر روی تصویر راست کلید نمایید تا صفحه Brush Tool Option بازگردد و یک grunge brush انتخاب نمایید. برای اضافه کردن بخشی از جزئیات از قلم سفید استفاده نمایید سپس opacity را تا 50 درصد کم کنید و حالت blending را Overlay قرار دهید تا رنگ ها عمق پیدا کنند. 




گام بیست و چهارم 

برای اضافه کردن جزئیات بیشتر به کفش خطوط منحنی را وارد کنید این Layer Style را اضافه نمایید و رنگ لایه را تا 0 درصد کم کنید. شما باید گام های بیست و سوم و بیست و چهارم را برای کفش راست تکرار نمایید (به سادگی آن را وارد نمایید و Layer Style قبلی را به آن با استفاده از گرفتن لایه کفش وارد شده و گرفتن کلید Alt، اضافه نمایید) اگرچه شما تنها کافی است کفش چپ را کپی نموده و حالت سایه را تغییر دهید. 



گام بیست و پنجم: 

حالا وقت آن رسیده تا اولین بخش از لباس را درست کنید. بخش مرکزی را وارد نموده و الگوی زیر را اضافه کنید. شما باید توجه داشته باشید که سایه از کناره های لباس تشکیل می شود. برای درست کردن آن در ستون Menu مسیر Layer > Layer Style > Create Layer انتخاب نمایید تا الگوی لایه تنها را از لایه های دیگر جدا کند. این یک ویژگی بسیار عالی است که در مواردی شبیه به این مفید است. بنابراین کافی است از ابزار Eraser Tool (E) در لایه سایه استفاده نمایید تا مشکل حل گردد. 





گام بیست و ششم:

برای واقعیت بخشیدن به جانورمان ما باید آن را الگوسازی کنیم. بنابراین الگوی شلوار جین را در صفحه دیگری باز نمایید، آن را با فشردن Shift+Clt+U بازسازی نمایید. سپس الگو را در صفحه minion کپی کرده و آن را شبیه زیر مرتب نمایید. 


 


گام بیست و هفتم: 

حالا بیایید یک لایه پنهان Mask بسازیم، به سادگی با انتخاب و بارگذاری لایه لباس، گرفتن کلید Clt و کلیک کردن بر روی لایه و فشردن دکمه apply Layer Mask این کار انجام می شود. حالت blending را Screen قرار دهید. 


 


گام بیست و هشتم: 

با استفاده از ابزار Brush Tool (B) یک قلموی نرم انتخاب نموده و سعی کنید تا الگو را در لبه ها صاف نمایید شبیه تصویر زیر. مشهورترین قانون این است: سفید نشان داده شود و سیاه پنهان گردد. اگر شما فکر می کنید که افکت کلی الگو بزرگ است سعی کنید opacity آن را کاهش دهید یا یک Adjustment Layer Levels قرار دهید و Output Levels آن را کاهش دهید، نشان گر را تا زمانی که به افکت مطلوبتان رسیدید نگه دارید. 


 


گام بیست و نهم: 

گام های بیست و پنج تا بیست هشت را برای اضافه کردن الگو به سایه ها به بندهای شانه انجام دهید. فقط زمانی که گام بیست و پنجم را تکرار می کنید فقط Drop Shadow styles را اضافه نمایید. 

زمانی که به پایان رسید از الگوی Layer Style زیر استفاده کنید. یک چیز خوب برای واقعی تر شدن چرخاندن الگو است. به یاد داشته باشید که mask را با کلیک کردن بر روی آیکون بین لایه ها باز کنید. 


 





گام سی ام: 

حالا بخش پایینی را وارد نموده و این Layer Style را اضافه نمایید. یک Layer Mask به همراه یک brush سخت با رنگ مشکی در آن برای ایجاد یک سوراخ کوچک، اضافه نمایید. بخش زیر را کپی نموده و بخش کپی شده را در جای خودش قرار دهید. 









گام سی و یکم: 

شما شاید متوجه شده باشید که اینجا فضاهای خالی مابین اتصالات لباس و بدن وجود دارد. برای درست کردن آن، تعدادی مثلث کوچک با استفاده از ابزار Lasso Tool (L) بکشید و آن بخش ها را با آبی تیره پر نمایید. 



گام سی و دوم: 

یک همراه بسیار زیبا برای minion، اما هنوز چیزهایی باقی مانده است، جیب ها و رشته ها! برای ساخت رشته ما نیاز به شناسایی یک brush خاص که از مسیر خاصی پیروی می کند، داریم. با استفاده از ابزار چهارگوش، یک چهارگوش کوچک بکشید سپس کلید Alt را نگه دارید و بر روی آیکون چشم در لایه کلیک نمایید تا تنها چهارگوش را نشان دهد. 

شکل را به عکس تبدیل کنید، سپس لایه را با گرفتن Clt و کلیک کردن بر روی آیکون آن انتخاب نمایید، سپس در ستون Menu مسیر Edit > Define Custom Brush انتخاب نمایید. آن را "string" بنامید و برای انجام تغییرات Ok کنید. 



گام سی و سوم: 

ابزار قلمو Brush Tool (B). را انتخاب کنید. صفحه Brush را با زدن کلید F5 یا رفتن به مسیر Windows > Brush از ستون Menu، باز نمایید. به قلموی تولید شده در گام سی و سوم نگاه کنید. سپس پارامترها را مانند زیر درست نمایید. سرانجام رنگ پس زمینه را سفید قرار دهید. 




گام سی و چهارم:

یک لایه جدید بسازید. در صفحه Brush، string brush را انتخاب نمایید. سپس ابزار قلم را در حالت مسیر انتخاب نمایید و یک مسیر شبیه زیر در بند شانه بکشید. صفحه Path را بازکنید، مسیر را انتخاب کنید و دکمه Stroke Path را فشار دهید. مطمئن شوید که Brush را در پنجره pop-up انتخاب نموده و تیک Simulate Pressure برداشته شده باشد. اگر شما رشته ی بزرگتر می خواهید کافی اندازه قلمو را در Brush Tool افزایش دهید.



گام سی و پنجم:

گام سی و پنجم را برای رشته های دیگر تکرار کنید. عکس زیر را به عنوان یک مرجع در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که برای هر رشته یک لایه جدید ایجاد نمایید.



گام سی و ششم:

جیب بزرگ را از ایلستریتور وارد کنید، الگوی Layer Style را مانند زیر اضافه کنید و رشته ی دیگری بکشید. اگر شما بخواهید می توانید یک سایه ی بسیار ملایم اضافه کنید و آن را به رشته بزنید تا جزئیات برجسته شوند. 



گام سی و هفتم:

حالا زمان آن رسیده تا به جیب های کوچک سایه اضافه شود. از روشی شبیه به گام بیست و دوم استفاده کنید. تنها تفاوت این است که شما باید تنها یک سیاه مجزا برای سایه روشن از یک دایره ایجاد کنید. سپس با opacity و ابزار پاک کن با یک قلموی نرم بازی کنید تا به اثر مناسب برسید. ما از روش مشابه برای ایجاد لایه های دیگر با کمی جزئیات استفاده کردیم. برای ایجاد بخش های سفید، به سادگی با یک قلموی نازک در لایه جدید نقاشی کنید سپس آنها را باهم ادغام نمایید.



گام سی و هشتم:

سایه جیب بزرگ نیز شبیه همان است. تنها از انتخاب چهارگوش برای ایجاد سایه استفاده کنید و سپس آن را با استفاده از ابزار پاک کن تصحیح نمایید.



گام سی و نهم:

در پایان یک سایه بزرگ در قسمت پایین لباس اضافه نمایید. به عنوان یک انتخاب مرکز لایه لباس را بارگذاری کنید. و مانند همیشه با استفاده از ابزار Gradient Tool (G) یک سیاه مایل به خاکستری روشن ایجاد نمایید. اگر بخواهید می توانید در ستون Menu مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur را دنبال کنید و تغییرات را ملایم نمایید. سپس با استفاده از ابزار پاک کن سایه ها را اصلاح کنید.



گام چهلم:

دهان را وارد نمایید و الگوی Layer Style زیر را اضافه کنید و حالت پس زدگی blending را Lighten. قرار دهید.




 

گام چهل و یکم:

لایه دهان را کپی کنید، سپس آن را بگیرید و به سطل آشغال بفرستید تا الگوی Layer Style قبلی پاک شود و اینها را به جای آن اضافه کنید.





گام چهل و دوم:

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool (P) در حالت Shape Layer، دندان ها را بکشید و الگوی Layer Style زیر را اضافه نمایید.






گام چهل و سوم:

لایه دندان را 5 بار کپی نمایید. آنها را همان طور که می خواهید بالا تا پایین مرتب نمایید. سپس 2 گروه ایجاد کرده و به آنها یک Layer Mask با استفاده از بارگذاری لایه دهان به عنوان یک انتخاب و فشردن دکمه ی Layer Mask ، اختصاص دهید. دندان ها باید بین دهان اول و دوم باشند. دندان های بالایی را مقداری محو نمایید.



گام چهل و چهارم:

برای ساخت چشم، شکل آن را از ایلستریتور وارد نمایید، سپس الگوی زیر را اضافه کنید.





گام چهل و پنجم:

یک عنبیه از ذخیره در ابزار بالا انتخاب نمایید (باتشکر از قلموهای مرده!) ما شماره 19 را انتخاب کردیم. آن را درون شکل چشم قرار دهید و الگوی زیر را به آن اضافه نمایید. سپس لایه عنبیه را کپی کنید، تاری آن را تا 50 درصد کاهش دهید و حالت اختلاط Blending را Overlay. قرار دهید.



گام چهل و ششم:

بند چپ از عینک ها را وارد نمایید و الگوی زیر را به آن اضافه کنید.






گام چهل و هفتم

همچنین بخش فلزی بند را وارد نمایید و الگوی Layer Style را مانند تصویر زیر اضافه کنید. سپس یک لایه جدید اضافه کنید و با استفاده از ابزار Brush Tool (B). مقداری سفید نقاشی کنید.







گام چهل و هشتم:

حالا بیایید الگوی دایره های عینک را تنظیم نماییم. آن را وارد نموده و این الگو را اضافه کنید. سرانجام کره کوچک را وارد نمایید و الگوی مشابه همان اضافه کنید فقط کلید Alt را نگه دارید و آیکون Layer Style را در لایه کره بگیرید و بیاندازید!








چند دقیقه صبر کنید......

شما شاید متوجه شده باشید که در نتیجه نهایی تفاوت وجود دارد. این فقط به خاطر این است که ما یک مدل یک چشمی ساخته ایم! اگر شما همین را به همین سادگی دوست دارید، المان های مختلف را مرتب نمایید و به گام پنجاهم بروید در غیر این صورت گام بعدی را انجام دهید.


گام چهل و نهم

لایه تک عینکی را کپی نمایید و آن را مانند تصویر زیر قرار دهید. یک لایه جدید بسازید سپس دولایه ی تک عینکی انتخابی را بارگذاری نمایید. با زدن همزمان Clt + Shift و کلیک کردن بر روی بخش کوچک لایه ها. انتخاب را با سیاه پر کنید و الگویی Layer Style شبیه به لایه تک عینکی وارد نمایید فقط مقادیر آنها را مانند زیر تغییر دهید. بدیهی است که چشمی دیگر باید اضافه نمایید.





گام پنجاهم:

برای ایجاد انعکاس، تعدادی چهارگوش با استفاده از ابزار Lasso Tool (L) بکشید و آن را با سفید پر نمایید. آنها بچرخانید و کپی کنید. سپس شفافیت Opacity آن را کم کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. یک مقدار 50 درصد باید خوب باشد. از فیلتر Gaussian Blur Filter برای صاف کردن مرزها استفاده نمایید.



گام پنجاه و یکم:

برای واقعی کردن جزئیات ابرو، یک لایه جدید بسازید و با استفاده از یک قلمو نرم سفید یک انحنای خوب شبیه زیر بکشید. برای اصلاح آن مثل همیشه از فیلتر Gaussian Blur Filter و ابزار پاک کن استفاده نمایید. ابرو را کپی نمایید سپس شفافیت Opacity آن را تا 80 درصد کاهش دهید و حالت اختلاط Blending را Overlay قرار دهید.



گام پنجاه و دوم:

حالا ما باید جزئیات واقعیت بخش به کاراکترمان اضافه نماییم، این شاید طولانی ترین گام باشد. پیشنهاد می شود که از یک قلم تبلت استفاده شود. یک لایه جدید بسازید و آن را با خاکستری 50 درصد پر کنید سپس حالت اختلاط Blending آن را Soft Light قرار دهید. کلید O را فشار دهید تا ابزار Burn Tool انتخاب شود و options آن را مانند زیر تنظیم نمایید. اگر شما با این ابزار نقاشی می کشید شما می توانید سایه هایی بدون خراب کردن لایه های زیرین اضافه کنید. اگر شما می خواهید های لایت اضافه کنید کافی کلید Alt را نگه دارید تا به ابزار Dodge Tool تغییر کند. در عوض اگر شما می خواهید یک غلط را پا کنید از ابزار Brush Tool با خاکستری 50 درصد استفاده کنید و نقاشی کنید تا آن را ترمیم کند. بنابراین شروع کنید به اضافه کردن جزئیات جیب ها، لباس بازوها و عینک. شفافیت لایه ها را اگر نیاز است کم کنید برای اضافه کردن جزئیات Grunge از قلموهای مختلف استفاده کنید.




گام پنجاه و سوم:

یک لایه جدید بسازی سپس با استفاده از ابزار Lasso Tool (L) یک مثلث بکشید، Clt + T را فشار دهید تا آن را شبیه به تصویر زیر تغییر دهد. آن را چندین بار کپی کنید تا موها را بسازید. تمام لایه های مو را انتخاب کنید و در یک گروه قرار دهید. یک Layer Mask برای گروه اضافه کنید و با یک قلموی نرم سفید زیر هر یک از موها نقاشی کنید تا لبه ها ملایم شود. نگران نباشید اگر موها خیلی تار شدند. ما بعدا رنگ زمینه اضافه خواهیم کرد.




گام پنجاه و چهارم:

با اضافه کردن یک لوگو جانورتان را اختصاصی کنید، یک پس زمینه خاکستری، سایه یا متن!



گام پنجاه و پنجم:

برای بالا بردن میزان جزئیات از فیلتر unsharp mask استفاده کنید، برای اینکار در ستون Menu، مسیر Filter > Contrast > Unsharp Mask را انتخاب کنید آن را مانند زیر تنظیم نمایید.

 

نکته پایانی:

به یاد داشته باشید که شما می توانید همیشه شکل جانورتان را تغییر دهید. کافی است بر روی آیکون smart objects layer هر لایه دوبار کلیک نمایید تا فایل های مرتبط در ایلستریتور باز شوند. این کار را قبل از اضافه کردن فیلتر unsharp mask انجاام دهید. با در نظر گرفتن این واقعیت که minion به عنوان یک آیکون استفاده می شود به اندازه دادن مجدد برای اعمال مجدد unsharp mask توجه کنید. مراقب باشید مقادیر را زیاد ندهید!


نظرات  (۱)

بسیار بسیار عالی بود.

از زحمات شما سپساگذارم. از مطلب مفیدتان استفاده کردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی