ساخت یک تایپوگرافی ساده در سبک اوریگامی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۴دی

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 2 ساعت
درجه سختی: مبتدی
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: vector.tutsplus.com



در این آموزش شما یاد میگیرید چگونه یک تایپوگرافی ساده در سبک اریگامی خلق کنید. شما با مجموعه از شیپ های پایه حروف را ایجاد میکنید و سپس میبینید چطور آنها را به تایپ مورد نظر تغییر میدهیم.  ما از پنل Gradients و appearance برای خلق این تایپ کمک می گیریم.

محصول نهایی


 

قدم اول

ما یک فایل جدید با سایز 200×600mm ایجاد میکنیم.


قدم دوم

قبل ایجاد حروف ، ما یک background میسازیم. حروف ما باید سفید باشند پس تنظیمات background باید به گونه ای باشد تا ما بتوانیم حروف را ببینیم.

یک مستطیل با سایز مشابه را بارنگ قهوه ای به عنوان canvas رنگ کنید. برای دادن عمق بیشتر ما از gradient overly استفاده میکنیم. پنل appearance را باز کنید و از لایه قهوه را duplicate نمایید و آن را با gradient ساده سفید مشکی و جهت آن را 90- درجه عوض نمایید. Blending mode آن را softlight  و opacity آن را 20% قرار دهید.


 قدم سوم

حرف اول که میسازیم "O" است، علت انتخاب آن سادگی و دایره بودن این شکل است و به راحتی میتوان آن را به مستطیل تبدیل کرد.

من عرض 20mm را برای نوار های کاغذ انتخاب میکنم. البته این کار را با ایلستریتور انجام نمیدهم، به جای آن یک مجموعه از اشیا که میتوان برای حروف دیگر استفاده کرد ایجاد میکنیم. حروف  مربع نمیشوند زیرا برای خواندن فونت مناسب نیست.

برای شروع ما یک مستطیل 80×100 ایجاد در وسط canvas ایجاد میکنیم.

 

قدم چهارم

از مستطیل نسخه دیگری ایجاد کرده و عرض آن را به mm 40 تغییر دهید(با طول دلخواه). طول برای آنچه ما میخواهیم تاثیری ندارد.

حال دوباره از شکل نسخه دیگری ایجاد میکنیم این بار طول آن را 60mm درنظر گرفته (با عرض دلخواه)


قدم پنجم

تمام شیپ های سفید را انتخاب کرده(select ) و پنل path finder را باز کنید. حال از گزینه Divde   برای ایجاد اشکال چندگانه استفاده مینماییم.


قدم ششم

شما به تمام شیپ های ایجاد شده احتیاج ندارید، شیپ ها را ungroup کرده وتمام شیپ های خارج از شیپ پایه را و در وسط هستند را حذف نمایید.


قدم هفتم

از ابزار Delete Anchor Point برای حذف کردن تمام گوشه های شیپ ها در گوشه های بیرونی تر "O"، استفاده کنید. حال شما 4 مستطیل و 4 مثلث دارید.


قدم هشتم

یکی از مستطیل ها و مثلث های کناری اش را انتخاب و سپس دو شیپ را باهم Merge کنید.این کار را با بقیه اشکال نیز انجام دهید. شما در پایان 4 شیپ خواهید داشت که در انتها هر کدام با زاویه 45 درجه وجود دارد.آنها شیپ های پایه ما خواهند بود آنها میتوانند بعدها کپی شده یا برای حذف بیشر مجدد استفاده شود.


قدم نهم

حال ما ساخت شکل پایه را انجام  دادیم که به کمک آنها قادر به ساخت بیشتر حروف الفبا خواهیم بود.
ما با اضافه کردن مقداری عمق به شیپ ها ادامه می دهیم. یک از اشکال را انتخاب کنید و باه آن
gradient بدهید. میخواهیم از سفید به خاکستری روشن در زاویه 90 درجه برود. این gradient/light.پیش فرض ما خواهد بود.


قدم دهم

حال یک gradient به کار میبریم که تاثیر سایه کاغذ را بالا شیپ انتخاب شده نشان میدهد. در پنل appearance از gradient fill  نسخه دیگری ایجاد میکنیم و خاکستری روشن را به تیره تغییر میدهیم این gradient را برای تکثیر تنظیم کنید.
همچنان میتوانید
سمت راست gradient slider را روی سیاه قرار دهید و fill opacity  را بر آنچه به نظرتان بهتر میرسد قرار دهید.شما میتوانید تنظیماتی را تست نمایید تا از نتیجه راضی شوید.


قدم یازدهم

سایه هنوز درست به نظر نمی رسد، برای تغییر آن قسمت های سفید gradient  را به 97% می بریم این وضعیت بیشتر شبیه سایه به نظر میرسد.


قدم دوازدهم

در حالی که شیپ هایی که هنوز انتخاب نشده است، پنل Graphic Styles ر باز کنید مطمئن شوید هیچ شیپی در پنل appearance انتخاب نشده باشد و یک Graphic Styles جدید بسازید این Style را برای3 شیب دیگر که قبلا استفاده کرده بودیم به کار ببرید.


قدم سیزدهم

حال باید جهت gradient  سایه را روی هر شیپ تغییر دهید شیپ بالایی زاویه 180- درجه خواهد داشت و به شکل سمت راست 90 و شکل پایینی 180، شما می توانید اینکار ار خودتان انجام دهید و از ابزار gradient   استفاده نمایید. این کار را تنها با gradient   دوم انجام دهید اولی تا زمانی که  global light باقی میماند.


قدم چهاردهم

حال ما اولین حذف اریگامی را ایجاد کردیم "O". "O" یک پایه خوب برای سایر حروف است.


قدم پانزدهم

من درست کردن هر حرف را با جزئیات توضیح نمیدهم، ولی 3 مثال از چگونگی کنترل کردن  gradient سایه وجود دارد.

پایه R  به دو gradient fill  با یک زاویه نیاز دارد که نشان دهنده ی سایه دو تکه کاغذ است که روی آن قرار دارد.

خط میانی G تنها یک gradient   کلی میخواهد از آنجایی زیر تکه کاغذ نمی باشد، خط A 2 سایه gradient    روی دوسرش نیاز دارد.


قدم شانزدهم

یک مورد کلی برچگونگی تا کردن کاغذ ها ارائه میدهیم.

هرگاه شما یک حرف را درست میکنید. مراقب جریان خطی که تا پیدا میکند باشید، شما بهترین نتیجه سه بعدی را خواهید گرفت با دانستن تای بعدی  زیر قسمتی که قسمت بالایی را دنبال میکند. O  نیز نتیجه اش به صورت دایره بسته خواهد بود پایه ی R و قسمت میانی M بیشترین مهارت را نیاز دارد.

شما نمی توانید آنها را به سادگی بقیه تا کنید برای نگه داشتن عرض کاغذ به همان اندازه بریدن شیپ ها نتیجه خوبی نخواهد داد، بهتر است به شیپها زاویه های مختلف بدهیم.

ما برخی زوایا را نشان گزاری میکنیم برای اینکه تاثیر چگونگی تا خوردن نوارها را نشان دهیم اگر به صورت واقعی تا خورده شوند که صحت effect متن را نشان میدهد.


قدم هفدهم

اگر از چگونگی تا زدن حروف نا مطمئن هستید آن را به صورت واقعی انجام دهید، مخصوصا M که سختی زیاده دارد و  ساختن آن به طور واقعی نشان میدهد که چطور باید تا بخورد...

حروف دیگری وجود داردکه ممکن است بخواهید آن را بسازید مانند K و S که اگر آنها را به صورت واقعی انجام دهید بهتر میفهید که چگونه باید عمل کنید.


قدم هجدهم

حال شما یک مجموعه از حروف به سبک Origami  دارید، اگر شما میخواهید ظاهر آن را بیشتر تغییر دهید به سادگی میتوانید این کار را انجام دهید، با group کردن هر حرف و تغییر ظاهر آن group.

بیاید با تغییر رنگ شروع کنیم! اگر میخواهید حرفتان صورتی باشد ، group را انتخاب کرده و پنل appearance را باز کنید. Fill  جدیدی ایجاد کنید

گزینه Add New Fill را انتخاب کنید و حالت blend  آن را روی multiply  تنظیم کنید.


قدم نوزدهم

شما همچنین میتوانید texture نیزی به حروفتان اضافه کنید، من از افکتهای فتوشاپ  استفاده خواهم کرد که در ایلستریتور موجود است.

Effect > (Photoshop Effects) Texture > Texturizer

تنظیمات مربوط به این افکت را میتوانید در تصویر ببنید. افکت نباید خیلی سنگین باشد ساده و مناسب بهتر به نظر میرسد.


قدم بیستم

شما میتوانید 18 و 19 را ادغام کنید، برای اینکه حروفتان هم رنگ وهم تکسچر داشته باشندو همچنین میتوانید به آنها سایه drop اضافه نمایید.

ما میتوانیم این افکتها را بر روی group به کار ببریم.

 Effect > Stylize > Drop Shadow

تنظیمات را نیز به مقادیری که دوست دارید تغییر دهید، من سایه 90 درجه از بالا را ترجیح میدهم، تنظیمات در تصویر نمایش داده شده است.


قدم بیست و یکم

اگر دوست دارید نگاهی انتزاعی تر به حروف داشته باشید میتوانید از افکت Offset Path استفاده نمایید، برای این کار باید حروف را ungroup کرده واستایل های گرافیکی را خذف کنیم و یکfill  سفید ساده برای شیپ ها استفاده نمایید.

Effect > Path > Offset Path (تنظیمات در تصویر)


تصویر نهایی

شما میتوانید با افکتها و تنظیماتش بازی کنید ، و همچنین میتوانید بر پایه همین حروف ساده حروف دیگری را ایجاد کنید و آنها را حرکت و سایز آن را تغییر دهید .


نمونه کارهای خود رو برای ما به آدرس contact.yaghout@gmail.com بفرستید تا با نام خودتان در ادامه ی این پست درج شود!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی