ایجاد یک متن پاییزی با استفاده از امکانات سه بعدی فتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۹دی

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 2 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی فتوشاپ
منبع: psd.tutsplus.com


محصول نهایی: چیزی که شما خلق خواهید کرد

ادوب فوتوشاپ CS6 توسعه یافته با یک قسمت سه بعدی و میلیون ها ویژگی ها همراه شده است. در این آموزش، ما چگونگی استفاده از این ویژگی ها را برای ایجاد یک متن سه بعدی پاییزی توضیح خواهیم داد. بیایید شروع کنیم!


نیازمندی های آموزش:

نیازمندی های زیر در طول آموزش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 Autumn park

 English Alphabet

 Concrete texture

 Crackles texture

 Autumn bush

 Yellow maple leaf

Yellow maple leaf 2

Red maple leaf


گام اول

بیایید با ایجاد یک صفحه جدید شروع کنیم. (File > New) با تنظیمات زیر:

 


گام دوم

تصویر Autumn Park را دانلود کنید و آن را در Canvas تان قرار دهید. تصویری که من در این آموزش استفاده کردم اندازه ای مشابه با Canvas دارد. پس این عکس به طور کامل آن را می پوشاند. اگر شما می خواهید از تصویر خودتان برای پس زمینه استفاده کنید. شما باید آن را با توجه به اندازه Canvas تان تغییر اندازه بدهید. پس آن را درون Canvas قرار دهید و یک نقطه از گوشه ی آن را بکشید. Shift را نگه دارید تا تصویر به صورت مناسبی تغییر اندازه دهد. لایه ی Bachground و لایه ای تصویرتان را انتخاب کنید و آنها را باهم ادغام نمایید. (Command/Ctrl + E)


گام سوم

پس بیایید حروف سه بعدی را ایجاد کنیم. تصویر English Alphabet را دانلود کنید و آن را در فوتوشاپ باز نمایید. حالا شما باید تصمیم بگیرید که چه کلمه ای از حروف ایجاد خواهید کرد و از چه رنگی برای آنها استفاده خواهید نمود. من تصمیم گرفتم تا کلمه Leaf را بسازیم. ابزار Lasso Tool (L) را بگیرید و اولین حرف از کلمه انتخاب شده را انتخاب کنید، آن را کپی نموده (Command/Ctrl + C)  و در صفحه قرار دهید. (Command/Ctrl + V)


این لایه را با توجه به حرف آن نامگذاری کنید. لایه ی من Letter L نامیده می شود. حالا شما نیازمند حذف پس زمینه ی سفید هستید. پس ابزار Magic Wand Tool (W) را بگیرید، لایه به همراه حرف را انتخاب کنید و در قسمت پس زمینه سفید کلیک نمایید. Delete را فشار دهید. لطفا توجه داشته باشید که پارامتر Sample All Layers نباید انتخاب شده باشد.

 

لایه را به همراه حرف تان انتخاب کنید و ابزار (Transform Tool - Ctrl+T) را فعال نمایید همزمان که کلید Shift را نگه داشته اید یک گوشه را بکشید تا اندازه ی حرف کاهش یابد.

اگر شما می خواهید رنگ حرف تان را تغییر دهید شما می توانید از Adjustment Layers استفاده کنید. (برای مثال، Color Balance یا Selective Color) یک توضیح مفصل در گام پانزدهم می دهم. چون از رنگ قرمز اولین حرفم کاملا راضی هستم پس به سمت سه بعدی سازی حرکت می کنم.


گام چهارم

برای ایجاد یک حرف سه بعدی، لایه به همراه حرف را انتخاب کنید و به مسیر 3D > New 3D Extrusion از لایه ی انتخاب شده بروید. فوتوشاپ از شما عوض کردن فضای کاری به سه بعدی را خواهد خواست Ok کنید، فضای کاری سه بعدی فوتوشاپ CS6 در جلوی شماست. اول باید موقعیت Ground Plan (صفحه زمین) را که روی کدام حرف قرار می گیرد مشخص کرد. برای این کار، Scene را در پنل 3D انتخاب کنید و موقعیت صفحه زمین را با استفاده از آیکون های Options bar مشخص کنید.


سعی کنید موقعیت صفحه زمین را مشخص کنید پس از آنکه صفحه ی افقی را که شما می خواهید حروف را در آن جا بدهید مشخص کردید.

اگر تصویر پس زمینه شما با من تفاوت داشت، شما باید موقعیت صحیح صفحه زمین را برای خودتان به درستی مشخص کنید.


گام پنجم

حالا ما نیازمند ساخت الگویی برای حرف هستیم. Concrete texture Image 1 را دانلود کنید و آن را در فوتوشاپ باز نمایید.

ما از آن برای جلو و بخش حجم دهنده ی حروف استفاده خواهیم کرد. در Options bar مقدار 500 px را قرار دهید تا به یک مربع 500 در500 برسید. من این ناحیه را انتخاب کردم:

زمانی که ناحیه ی مناسب انتخاب شد، Enter را فشار دهید و الگو را ذخیره نمایید. نام فایل را texture_front بگذارید.


گام ششم

حالا زمان اعمال الگوی جانشین به حرف است. در پنل 3D گزینه Front Inflation Material را انتخاب کنید و پنل Properties از 3D-objects بروید. این پنل به صورت خودکار باز خواهد شد زمانی که شما به فضای سه بعدی آمدید. تنظیمات Bump را در پنل Properties بیابید و Load testure را انتخاب کنید. در پنجره ی باز شده الگویی را که پیش از این درست کرده اید انتخاب کنید. (“texture_front.jpg”):


تنظیمات Bump مسئول جانشینی است، پس شما می توانید درجه مناسب برای جانشینی را با حرکت دادن اسلایدر تنظیم کنید. من آن را روی 20 درصد تنظیم کردم. پس از آن شما باید مقیاس و محل الگو را تنظیم نمایید. برای این کار آیکون folder کنار تنظیمات Bump کلیک نموده و Edit UV Properties را انتخاب نمایید.

یک مقیاس عمودی و افقی (V Scale and U Scale respectively) پارامترهای اصلی هستند که شما نیاز به تنظیم آنها دارید. پارامترهای U Offset و V Offset مسئول جابجایی الگو هستند. شما می توانید آنها را هر طور که مایل هستید تنظیم نمایید.



گام هفتم

بعد از آن ما باید الگو را به قسمت حجیم حرف اضافه کنیم. برای این کار به پنل 3D بروید و گزینه Extrusion Material را انتخاب نمایید و الگوی مشابه را بارگذاری نمایید ("texture_front.jpg") برای پارامتر Bump نیز مانند قبل عمل نمایید.


من مقدار Bump را تا 25 درصد برای قسمت حجیم حرف افزایش دادم. با همان روشی که در گام پیشین انجام دادیم. ویژگی های الگو را ویرایش نمایید: روی آیکون folder کنار تنظیمات Bump کلیک نمایید و "Edit UV Properties. را انتخاب نمایید. من از مقادیر زیر استفاده کردم:

همان طور که می توانید ببینید، من رنگ قسمت بیرون زدگی را به صورتی تغییر دادم پس شما می توانید به وضوح ببینید که چگونه تغییر دادن پارامترها بر طرح الگو تاثیر می گذارد. بعد به شما نشان خواهم داد که چگونه رنگ بیرون زدگی را بهتر تطبیق بدهید.

 


گام هشتم

حالا وقت کار بر روی موقعیت حرف است. به پنل 3D بروید و حرف را انتخاب نمایید شما 3 محور که در مرکز حرف ظاهر شده است خواهید دید. شما می توانید اشیاء را با توجه به این سه محور بچرخانید، تغییر اندازه بدهید و حرکت بدهید با استفاده از آیکون های مشابه در Options bar که شما برای حرکت دادن صفحه زمین استفاده کردید. آنجا همچنین آیکون هایی بر روی محور وجود دارد که شما می توانید برای چرخش، حرکت و مقیاس بندی اشیاء استفاده کنید. :


همچنین حرکت اشیاء در چند صفحه به صورت همزمان راحت تر می شود. برای انجام این نشان گر را به سمت لبه ی مکعب به درون حرکت دهید که حرف شما قرار گرفته است: کناره های مکعب (که نظیر به نظیر مشابه صفحات حرکتی هستند) در زرد های لایت خواهد شد، و با نام هایی که نزدیک نشان گر ظاهر خواهد شد اشاره می کند.


زمانی که شما نشان گر را به جانب مکعب حرکت می دهید، حرکت در طول تنها یکی از صفحات انجام می شود (این همچنین در زرد های لایت خواهد شد) اگر شما می خواهید حرف بر روی صفحه جاگذاری شود، حرف را در طول محور عمودی حرکت ندهید. اگر شما متوجه شدید که حرف بسیار بالا یا پایین رفته است، به مسیر 3D > Snap Object و Ground Plane بروید. حرف مجددا بر روی صفحه حرکت و چرخش خواهد داشت در طول محور بر روی پنل Properties در بخش Coordinates. اگر شما نمی دانید چگونه حرف را به موقعیت اصلی در محور خاص خودش بازگردانید تنها زاویه چرخش از محور مربوطه را به 0 درجه تنظیم نمایید.


حالا شما می دانید چگونه موقعیت اشیاء سه بعدی را تغییر دهید. پس حرف را بر روی صفحه زمین همانطور که دوست دارید قرار دهید و اندازه ی آن را اگر نیاز بود تغییر دهید. برای مثال، موقعیت حرف من به صورت زیر است:


گام نهم

در این گام، ما بر روی ظاهر حرف کار خواهیم کرد ما مقدار بیرون آمدگی را تنظیم خواهیم کرد و در گام بعد پخ کردن لبه را تنظیم می نماییم. بخش Mesh برای تنظیم ضخامت حرف است. ما علاقمند به مقدار Extrusion Depth هستیم: من این را 250 قرار دادم. اما شما می توانید از مقادیر دیگر اگر مایل هستید استفاده کنید. همچنین پارامترهای Catch Shadows و Cast Shadows باید چک شوند. ما به آنها زمانی که منبع نور را تنظیم می نماییم نیاز پیدا خواهیم کرد.



گام دهم

در این گام ما پخ زدگی را تنظیم می نماییم. به مسیر Properties panel > Mesh section بروید من پخ زدگی زیر را انتخاب کردم اما شما می توانید نوع دیگری را انتخاب نموده و با این تنظیمات تجربه نمایید:


سپس ما به بخش Cap حرکت می دهیم و Contour از Bevel را انتخاب می کنیم. (Cove – Deep):



گام یازدهم

حالا شما باید رنگ بیرون آمدگی را مشخص نمایید. برای تغییر رنگش، Extrusion Material را در پنل 3D انتخاب نمایید و پنل Properties بروید. رنگ اصلی برای برآمدگی با رنگی که شما برای پارامتر Diffuse انتخاب کردید مشخص می شود. من رنگ f25646 را انتخاب کردم.


شما همچنین می توانید تنظیمات دیگری را تجربه کنید، شبیه Specular (این بر روی تیزی / رنگ زمینه الگو تاثیر می گذرد) و Illumination (این بر روی روشنایی کناره لبه ها تاثیر می گذارد) در این مورد من مقادیر زیر را انتخاب کردم: Specular color – #645858, Illumination color – #290816.



گام دوازدهم

حالا زمان کار بر روی منبع های نوری است. به پنل 3D بروید و اولین منبع نور را انتخاب کنید (شما قبلا این را اینجا داشتید) - Infinite Light 1 ما منبع اصلی نور را با استفاده از این تنظیم خواهیم کرد. در این مورد منبع اصلی نور خورشید Sun است و در بالا و گوشه راست قرار می گیرد. اگر شما از تصویر خودتان استفاده می کنید برای پس زمینه شما باید موقعیت منبع اصلی را خودتان مشخص نمایید (به مسیر سایه های مردم / اشیاء و غیره توجه نمایید)

برای موقعیت منبع نور بر روی منبع چپ کلیک نمایید و آن را بچرخانید پس سایه ی حرف تقریبا در قسمت پایین و گوشه چپ قرار می گیرد.


تنظیمات و محورهای منبع نور به صورت زیر هستند (رنگ ffebcf می باشد) تا جایی که منبع نور اصلی قرار دارد باید به یاد داشته باشید (یا یادداشت کنید) محورهای مختصاتش را. محورهای مختصات منبع نور شبیه همه حرف هایی هستند که شما در این صحنه ایجاد کرده اید.



گام سیزدهم

بیایید یک منبع نوری دیگر اضافه نماییم تا حرف تاریک نباشد. برای این کار بر روی آیکون Add new Light to Scene در پایین بخش پنل 3D کلیک نمایید و New Infinite Light را انتخاب کنید.


من یک منبع نور با تنظیمات زیر اضافه کردم (رنگ ffc871 می باشد)



گام چهاردهم

پس کار بر روی اولین حرف تقریبا تمام شده است. در این گام ما رنگ Stroke حرف را درست خواهیم کرد. اگر دوست دارید رنگ مشکی اش را شما می توانید از این گام عبور نمایید.


ما الگویی که در دو نقطه از حرف استفاده شد را ویرایش خواهیم کرد -   Front Inflation Material و Front Bevel Material. پس زمانی که شما Edit texture را انتخاب می کنید فوتوشاپ به شما اخطار می دهد که تغییرات باید به همه مکان در صحنه اعمال شود. Ok کنید. به مسیر New Adjustment Layer > Selective Color بروید کانال مشکی را انتخاب کنید و رنگ Stroke را تنظیم نمایید. در این مثال آن قرمز شد:


بعد از آنکه کار با الگو را تمام کردید، آن را ذخیره نمایید (Command/Ctrl + S) و فایل را ببندید. به صفحه کاری تان بازگردید شما خواهید دید که الگو آپدیت شده است.


گام پانزدهم

حالا شما می توانید همه حروف را با روش مشابه ایجاد نمایید. اما اگر شما می خواهید رنگ حروف را یکبار تغیییر دهید، شما می توانید از Adjustment Layer Selective Color و Replace Color option استفاده کنید. بیایید این کار را در دومین حرف من تمرین کنیم E اگر شما می خواهید کار با لایه ها را در فوتوشاپ ادامه دهید، فقط به پنل Layers سوئیچ کنید. حرف بعدی را در صفحه کاری تان قرار دهید و پس زمینه را را همانطور که در گام سوم انجام دادیم، حذف کنید. من این لایه را Letter E می نامم. و به مسیر Image > Adjustments > Replace Color بروید. ابزار Eyedropper tool را با a “+” بگیرید و ناحیه جایگزینی رنگ را گسترش دهید با کلیک کردن بر روی سایه های رنگ آبی روشن. و سپ اسلایدرها را برای رسیدن به رنگی شبیه به این تنظیم نمایید (color # fed4b6)


سپس Adjustment Layer Selective Color را ایجاد نمایید (Layer > New Adjustment Layer > Selective Color) و آن را به Clipping Mask layer برای لایه Letter E تغییر دهید. برای انجام این بر روی Selective Color layer در پنل لایه ها راست کلیک نموده و Create Clipping Mask را انتخاب نمایید. پس این Selective Color layer فقط بر روی لایه Letter E تاثیر می گذارد.

حالا من از رنگ نارنجی که داشتم راضی هستم و می توانم لایه را با حرف و Adjustment Layer Selective Color ادغام نمایم. (هر دو لایه را در پنل لایه ها انتخاب کنید و Command/Ctrl + E را فشار دهید)


گام شانزدهم

پس حرف پایه آمده است و شما می توانید ساخت حرف سه بعدی را شروع کنید. به گام 4 بروید و همه ی دستورالعمل ها برای ایجاد حروف سه بعدی را تکرار کنید. در مورد نمای سه بعدی حروف فراموش نکنید. اگر حرف از بیننده دور است، اندازه اش باید کوچکتر از اندازه اولین حرف باشد. لایه به همراه اولین حرف باید بالای پنل لایه ها قرار بگیرید و همه لایه های دیگر به همراه حروف باید زیر آن قرار بگیرند. فراموش نکنید که شما می توانید تنظیمات سه بعدی تان را تغییر دهید، حروف را حرکت دهید، الگوی رنگ ها را تغییر دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. پس من همه حروف را ایجاد کردم و به نتایج زیر رسیدم.


گام هفدهم

حالا اگر از موقعیت حروف و رنگ آنها راضی هستید، شما می توانید این لایه های سه بعدی را به عکس طرح بیتی تبدیل کنید. اما به شما نصیحت می کنم که لایه های سه بعدی اصلی را نگه دارید. در این مورد شما می خواهید برخی چیزها را تغییر دهید. برای این کار، همه لایه های سه بعدی را کپی کنید (آنها را انتخاب کنید و Command/Ctrl + J را فشار دهید) لایه های اصلی را دسته بندی کنید (Command/Ctrl + G), این دسته را 3D بنامید و قابلیت دید آن را غیر فعال نمایید (بر روی آیکون چشم نزدیک لایه ها کلیک نمایید) سپس به لایه های کپی شده بروید و آنها را تبدیل به عکس طرح بیتی کنید با راست کلیک کردن بر روی یکی از لایه ها و انتخاب Rasterize 3D



گام هجدهم

در این گام ما پس زمینه بیشتر به سایه های حروف روی سبزه ها اضافه خواهیم کرد. برای این کار، یک لایه جدید بسازید (Command/Ctrl + Shift + N), آن را Shadow بنامید و آن را زیر همه لایه ها و حروف در پنل لایه ها قرار بدهید. ابزار Brush Tool (B) را بگیرید و تنظیمات زیر را انجام دهید: Color: #1d280a, Hardness: 50%, Blending mode: Multiply, Opacity: 10-15%. اندازه قلمو با شما.


بر روی نواحی سایه با قلموی انتخاب شده همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است بکشید.

 


گام نوزدهم

حالا ما می رویم به سمت ساخت بخش های پایینی حروف که به نظر برسد واقعا بر روی سبزه ها ایستاده اند. ما از تنظیمات استاندارد برای قلمو برای آن استفاده خواهیم کرد. ابزار Brush Tool را بگیرید و سخت را انتخاب کنید (100% Hardness) قلموی گرد با Opacity در حدود 50 درصد. این بر روی لایه پوشاننده حروف بهتر کار می کند زیرا در این مورد شما خواهید توانست هر زمان نتایج را درست کنید. پس پوشاننده Mask ها را به همه لایه های با حروف اضافه کنید (Layer > Layer Mask > Reveal All) و رنگ پیش زمینه Foreground را به مشکی تغییر دهید. بر روی Layer Mask لایه ماسک کلیک کنید و به بخش های پایین از حروف بکشید تا آنها را محو کند.


اگر بر روی نواحی بیشتری کشیدید، تنها کافی است رنگ پیش زمینه را به سفید تغییر دهید و بر روی آن نواحی بکشید تا آنها را قابل دیدن کند.

 با ابزار قلموی انتخاب شده، F5 را فشار دهید و قلموی Dune Grass را انتخاب کنید. تنظیمات قلمو به صورت زیر است:


 


بر روی بخش های پایینی از حروف با قلموی انتخاب شده بر روی لایه ی ماسک بکشید. اندازه قلموی کوچکی را انتخاب کنید در حدود 30 پیکسل اینجا آن چیزی که شما نیاز دارید آمده است:


گام بیستم

همان طور که شما می توانید ببینید ما بخش هایی از سایه حروف را محو کردیم زیرا آنها بر روی لایه های مشابه شان به عنوان حروف شان گرفته اند.پس به گام هجدهم باز گردید و قلمو را به روش مشابه تنظیم نماییم. لایه Shadow را انتخاب کنید و بر روی نواحی که زیر ماسک پنهان شده اند بکشید.


اگر شما به طور کامل با نتیجه راضی نشده اید، قلموی Dry Brush Tip Light Flow را از قلموهای استاندارد انتخاب کنید و بر روی بخش های پایین بر روی لایه ماسک بکشید.

 


گام بیست و یکم

پس از آن ما نیاز داریم تا بخش های بیرون آمدگی از حروف را ویرایش کنیم. پس آنها ملایم نخواهند بود. برای انجام آن، ابزار Brush Tool را بگیرید و یکی از قلموهای زیر را انتخاب کنید (Opacity: 100%, brush size: about 50 px, Foreground color: black)


در ماسک های لایه های حروف، پشت لبه های حروف بکشید. اگر شما می خواهید قلمو را بچرخانید، F5 را بزنید و نشان گر را به زاویه مطولب بچرخانید.


من به نتایج زیر رسیدم:



گام بیست و دوم

حالا ما نیازد اریم تا فیلتر Gaussian Blur را به حروف اعمال کنیم. پس الگو نباید بسیار تیز باشد. اما قبل از انجام آن بهتر است که همه لایه ها با حروف را به Smart Object تغییر دهید در این مورد شما یک فرصت برای تغییر تنظیمات  فیلتر بعد از اعمال آن خواهید داشت. بر روی یکی از لایه ها راست کلیک کنید و Convert to Smart Object را انتخاب نمایید. در مورد لایه های ماسک نگران نباشید آنها حذف نمی شوند. حالا آنها فقط درون Smart Object است.

برای ویرایش آن، بر روی لایه جاری در پنل لایه ها دوبار کلیک کنید.



گام بیست و سوم

لایه با اولین حرف L را انتخاب کنید و به مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur بروید. مقدار تیرگی به اندازه حروف شما بستگی دارد. من یک مقدار 0.4 px انتخاب کردم.


فیلتر Gaussian Blur را به همه حروف اعمال کنید. عمق فیلد را فراموش نکنید. اگر می خواهید مقدار تیرگی را تغییر دهید بر روی نام فیلتر در پنل لایه ها دبل کلیک کنید. 


خب ، اینجا چیزی که من به آن رسیدم.



گام بیست و چهارم

تصویر cracked paint را دانلود کنید (من از سایز 1600*1200 استفاده کردم) و آن را بر روی صفحه قرار دهید. همانطور که نشان داده شده است اندازه این الگو را در تصویر کاهش دهید (در زمان تغییر اندازه فراموش نکنید که کلید Shift را نگه دارید)


ابزار Transform Tool را فعال کنید (Ctrl+T), بر روی صفحه راست کلیک کنید و Distort را انتخاب نمایید. گوشه ی نشان گذارها را بکشید تا اینکه الگو تقریبا موازی جانب جلویی حرف گردد.


لایه با الگو را Rasterize کنید (بر روی layer > Rasterize Layer راست کلیک کنید) این لایه را Texture L بنامید. لایه ی Letter L copy انتخابی را بارگذاری کنید (Command/Ctrl و کلیک بر روی لایه در پنل لایه ها) لایه ی Texture L را انتخاب کنید و و بر روی آیکون Add Layer Mask در زیر پنل لایه ها کلیک نمایید.


Blend mode لایه ی Texture L را به Soft Light تغییر دهید، ابزار Brush Tool را بگیرید Opacity آن را 50 درصد قرار دهید و رنگ پیش زمینه را به مشکی تغییر دهید. به لایه ماسک Texture L سوئیچ کنید و بر جانب، سایه و نواحی جلوی حروف بکشید. بنابراین الگو واقعی تر به نظر می رسد.


فرآیندهای مشابه را با حروف دیگر تکرار کنید. فراموش نکنید که صفحه ی الگو باید موازی جانب جلویی هر حرف باشد.


شما باید چیزی شبیه به این داشته باشید:



گام بیست و پنجم

همه ی لایه های مربوط به حروف را دسته بندی کنید (Ctrl + G) و این دسته را Letters بنامید.

 


گام بیست و ششم

در این گام پیش زمینه را اشباع تر و کنتراست تر می کنیم. برای انجام این کار، لایه Levels Adjustment Layer بسازید (Layer > New Adjustment Layer > Levels) آن را بالای لایه Background قرار دهید بعد از آنکه لایه Hue/Saturation Adjustment Layer را ایجاد کردید (Layer > New Adjustment Layer > Hue/Saturation) و مقادیر زیر را تنظیم نمایید.


سپس ابزار (Gradient Tool-G) را بگیرید، رنگ های سایه سیاه و سفید هستند. مدل سایه خطی Linear. به لایه Levels سوئیچ کنید و یک gradient از بالا به پایین رسم نمایید. لایه ی ماسک "Hue/Saturation را انتخاب کنید و یک gradient با تنظیمات مشابه رسم نمایید ولی در این مورد باید عریض تر باشد.



گام بیست و هفتم

حالا ما رنگ زمینه (کنتراست) و رنگ اشباع Saturations حروف را تنظیم می نماییم. پس آنها بهتر با محیط مطابق خواهند شد. برای انجام این، دو لایه ی Adjustment Layers ایجاد کنید: Levels و Hue/Saturation، و آنها را به Clipping Mask  برای دسته Letters تغییر دهید. پس این لایه ها تنها بر روی این دسته تاثیر خواهند گذاشت. تنظیمات لایه های Adjustment به صورت زیر است:

 


گام بیست هشتم:

تصویر با yellow maple leaf  را دانلود کنید و آن را در فوتوشاپ باز نمایید. ابزار Quick Selection Tool را بگیرید و برگ را انتخاب کنید. اگر شما نواحی بیشتری را انتخاب کردید. به Subtract از Selection سوئیچ کنید و بر روی نواحی که شما می خواهید از انتخاب حذف شوند کلیک نمایید. حالا شما نیازی به ساخت یک انتخاب دقیق ندارید، زیرا اندازه برگ کاهش پیدا خواهد کرد و شما به گوشه های سخت توجه نمی کنید.


برگ انتخاب شده را در صفحه ی کارتان کپی نمایید، آن را با توجه به تصویر زیر تغییر اندازه دهید. آن را به صورت افقی قرار دهید (press Command/Ctrl + T > right-click on the canvas > Flip Horizontal) و سپس از حالت تغییر شکل Warp استفاده کنید. (press Command/Ctrl + T > right-click on the canvas > Warp) تا برگ را شبیه به مثال من بسازید.

 


سپس ما نیاز داریم تا دو لایه Layer Styles به لایه Leaf اضافه کنیم. Gradient Overlay و Drop Shadow. بر روی لایه Leaf دبل کلیک کنید و تنظیمات به صورت زیر است:

Gradient Overlay : من از Orange, Yellow, Orange از تنظیمات استاندارد استفاده کردم. Drop Shadow: رنگ #460000




گام بیست و نهم

یک تصویر بیشتر از yellow maple leaf دانلود کنید، آن را با روش مشابه انتخاب کنید و در صفحه کاری تان کپی نمایید. این لایه را Leaf 2 بنامید. از Warp transformation استفاده کنید تا به شکل زیر برسید.


بر روی این لایه در پنل لایه ها دبل کلیک کنید و مقادیر زیر را قرار دهید:


نتیجه:



گام سی ام

حالا تصویر a bush را دانلود کرده و باز نمایید. با استفاده از ابزارد(Quick Selection Tool, W) این نواحی را انتخاب کنید.


این ناحیه را به صفحه کاری تان کپی کنید. این برگ ها را نزدیک حرف L قرار دهید. این را Leaf 3 بنامید و لایه ی Levels Adjustment در حالت Clipping Mask را ایجاد نمایید. تنظیمات لایه Levels Adjustment Layer در تصویر زیر نشان داده شده است. همچنین من Opacity لایه Leaf 3 را به 85 درصد کاهش دادم.



گام سی و یکم

در نهایت سومین تصویر maple leaf را باز کنید، با ابزار Quick Selection Tool  آن را انتخاب کنید و آن را در صفحه تان کپی نمایید. این لایه را Leaf 4 بنامید. برگ را تغییر اندازه بدهید و از Warp transformation استفاده کنید تا به شکل زیر برسید:


لایه Leaf 4 را انتخاب کنید و لایه ی Drop Shadow Layer Style را به آن اضافه نمایید. (رنگ #172617)


اگر شما به حرف F نگاهی بیاندازید خواهید دید که سایه باید بر بالای برگ بیافتد. برای انجام این کار، لایه Hue/Saturation Adjustment Layer در حالت Clipping Mask برای لایه Leaf 4 ایجاد کنید. مقادیر را به صورت زیر تنظیم نمایید. به لایه ی Levels Adjustment Layer mask بروید و ابزار Brush Tool (B) را بگیرید و رنگ پس زمینه را به مشکی تغییر دهید و بخش های زیرین برگ بکشید. همچنین من Opacity بر روی لایه Leaf 4 را تا 85 درصد کاهش دادم.


حالا شما می توانید همه لایه های مربوط به برگ ها را دسته بندی کنید. (Ctrl + G) و نام دسته را Leaves بگذارید.



گام سی و دوم

در گام ما سایه ها و های لایت ها را درست می کنیم تا واضح تر به نظر برسد. برای انجام این، یک لایه جدید ایجاد نمایید. (Command/Ctrl + Shift + N), نام آن را Shadows/Highlights بگذارید. آن را در بالای پنل لایه ها قرار دهید و آن را با رنگ Gray 50 درصد پر کنید (Edit > Fill):


حالت Blending لایه Shadows/Highlights را به Soft Light تغییر دهید. ابزار Brush Tool را بگیرید و رنگ پس زمینه را به سفید تغییر دهید. مقدار Opacity را 5 درصد قرار دهید و بر روی های لایت ها بکشید. سپس کلید D را فشار دهید و رنگ پس زمینه را به مشکی تغییر دهید و بر نواحی سایه بکشید. پس نتیجه من در تصویر زیر نشان داده شده است. در تصویر زیر من حالت Blending لایه Shadows/Highlights را به Normal تغییر دادم. پس شما می توانید ببینید چه نواحی تیره تر و چه نواحی روشن تر هستند.



گام سی و سوم

در این گام ما مقدار Saturation رنگ زرد در بالای درخت را کاهش خواهیم داد. پس لایه ی Selective Color Adjustment Layer را ایجاد نمایید. (Layer > New Adjustment Layer > Selective Color), کانال زرد را انتخاب کنید و مقادیری که در تصویر زیر نشان داده شده است را تنظیم نمایید. به لایه ی ماسک سوئیچ کنید و آن را با رنگ مشکی پر نمایید (Edit > Fill, Use: Black). ابزار قلمو Brush Tool را بگیرید رنگ پیش زمینه را به سفید تغییر دهید و بر تاج درخت بکشید. به این وسیله لایه ی Adjustment Layer تنها بر این نواحی تاثیر خواهد گذاشت.



گام سی و چهارم

بسیار خوب، ما تقریبا کار را به اتمام رساندیم. در این گام ما یک عمق واقعی از فیلد را ایجاد خواهیم کرد. اول از همه، ما نیازمند ایجاد یک نقشه عمق هستیم، به عبارت دیگر، ما باید مقدار تیرگی را مشخص کنیم و هر شیء باید Blur شود. یک لایه ی جدید ایجاد کنید (Command/Ctrl + Shift + N), نام آن را Depth map بگذارید آن را در بالای پنل لایه ها قرار دهید و انتخاب دورترین حرف. در این آموزش این حرف A است. Shift + Backspace را فشار دهید تا تنظیمات Fill باز شود. مطمئن شوید که لایه Depth map انتخاب شده باشد و آن را با رنگ #474747 پر کنید. سپس، حروفی را که مقداری نزدیک تر هستند انتخاب کنید، در این مثال آنها A و F هستند (برای انتخاب آنها Command/Ctrl + Shift فشار دهید و بر روی لایه ها کلیک نمایید) لایه ی Depth map را انتخاب کنید و قسمت انتخاب شده را با رنگ #2d2d2d پر نمایید. و سر انجام آخرین حرف را بارگذاری کنید و انتخاب برگهایی که نزدیک حروف قرار گرفته اند. این انتخاب شده ها را با رنگ مشکی پر کنید. شما احتمالا بر روی سایه های حروف در طول حرف های شان کشیده اید. ما به آنها نیازی نداریم پس می توانید آنها را با ابزار پاک کن Eraser Tool پاک کنید.



گام سی و پنجم

حالا یک لایه بیشتر ایجاد کنید (Command/Ctrl + Shift + N) و آن را در زیر لایه Depth map قرار دهید. این لایه را با هر رنگی که دوست دارید پر کنید. بر روی آن دبل کلیک کنید و یک لایه Gradient Overlay Layer Style به آن اضافه نمایید. ساده تر است که سایه پس زمینه را به همین روش تنظیم نمایید زیرا شما می توانید آن را به هرطور که دوست دارید حرکت دهید تا زمانی که پنجره تنظیمات باز است.

 

Gradient شما باید شبیه این شود:


حالا شما می توانید لایه با سایه gradient و لایه Depth map را ادغام کنید. (Command/Ctrl + E). نقشه عمق حاضر است.



گام سی و ششم

لایه ی Depth map را انتخاب کنید، Command/Ctrl + A > Command/Ctrl + C را به منظور کپی کردن depth map فشار دهید. سپس به پنل کانال ها سوئیچ کنید و یک کانال جدید به نام Alpha 1 ایجاد نمایید (بر روی آیکون Create New Channel در زیر بخش پنل Channels کلیک نمایید). کانال Alpha 1 را انتخاب کنید و Command/Ctrl + V را فشار دهید تا در depth map تان کپی شود.

 

به پنل کانال ها بروید، حالت RGB را انتخاب کنید و به پنل لایه ها سوئیچ کنید. قابلیت دید لایه Depth map را خاموش کنید (برای انجام این، بر روی آیکون چشم نزدیک لایه چپ کلیک نمایید) لایه ای که زیر لایه Depth map قرار گرفته است را انتخاب کنید در مثال من لایه Selective color 1 است. بر روی Command/Ctrl + Shift + Alt + E فشار دهید تا تمام لایه ها باهم ادغام شوند و یک لایه حاصل شود.


لایه ی حاصله را انتخاب کنید (نام آن Layer 1 در تصویر من است) و به مسیر Filter > Blur > Lens Blur بروید. Alpha 1 را به عنوان Source در انتخاب Depth Map انتخاب کنید، سپس Blurring شما موافق depth map تان خواهد بود. تنظیمات دیگر به صورت زیر است:


 


گام سی و هفتم

حالا ما باید رنگ های پس زمینه مات شده را کمتر اشباع کنیم. برای انجام این، لایه Hue/Saturation Adjustment Layer بسازید و آن را بالای پنل لایه ها قرار دهید. مضمون لایه Depth map را کپی کنید، سپس همزمان که کلید Alt را نگه داشته اید بر روی ماسک لایه ی Hue/Saturation کلیک نمایید تا آن را باز کند. این تصویر کپی شده را در ماسک قرار دهید. همه حروف انتخاب شده تان را بارگذاری کنید و در ماسک لایه ی Hue/Saturation را با رنگ مشکی پر کنید.


بر روی آیکون لایه ی Hue/Saturation کلیک نمایید تا به حالت نرمال سوئیچ کند. تنظیمات لایه ی Hue/Saturation در تصویر زیر نشان داده شده است. ماسک لایه ی Hue/Saturation را فعال کنید. یک قلموی مشکی ملایم انتخاب کنید و بر تاج درخت بکشید.



گام سی و هشتم

یک لایه دیگر Hue/Saturation Adjustment Layer ایجاد کنید اما این بار ما نیاز داریم تا رنگ ها در پس زمینه بیشتر اشباع شده باشند. یک بار دیگر مضامین لایه ی Depth map را کپی کنید سپس به لایه ی ماسک Hue/Saturation سوئیچ کنید و این تصویر کپی شده را در ماسک قرار دهید و رنگ هایش را فشار دادن Command/Ctrl + I وارونه نمایید. تنظیمات لایه ی Hue/Saturation به صورت زیر است:


این چیزی است که باید به آن برسید:



گام سی و نهم

این گام اختیاری است. من تصمیم گرفتم تا تصویرم را مقداری با استفاده از ابزار Crop Tool ببرم.



گام چهل ام

بیایید یک عکس به عنوان گام نهایی اضافه کنیم. لایه بالایی در پنل لایه ها را انتخاب کنید و Command/Ctrl + Shift + Alt + E را فشار دهید تا یک لایه نتیجه داشته باشید. آن را انتخاب کنید و به مسیر Filter > Lens Correction بروید Custom" > Vignette section را انتخاب کنید.


مقادیر زیر را قرار دهید.



تصویر نهایی


اگر این آموزش را انجام دادید، حاصل کارتان را از طریق contact.yaghout@gmail.com برای ما بفرستید تا در ادامه ی همین پست و به نام خودتان درج شود. نوشته های دیگر را نیز امتحان کنید.

تصویر ارسال شده توسط آقای محمد دهقانی، 18 ساله از اصفهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی