11 چیزی که در کلاس های طراحی آموزش داده نمی شود :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۵بهمن

مدرسه ی طراحی جای بزرگی است. به تو این فرصت را می دهد تا به یک طراح، تصویر گر یا هنرمند تبدیل شوی- تو را برای فعالیت حرفه‌ای در دنیای واقعی آماده می کند. اما آنجا همه چیز را یاد نمی دهند.  با توجه به این نکته، ما با تعدادی از افراد حرفه ای موفق صحبت کردیم و آنچه آنها امیدوار بودند که در دانشگاه بیاموزند را جمع آوری کردیم- آنچه یک سرآغاز مناسب برای دوره ی تحصیل شما فراهم می کند.

آیا شما نیز مواردی را در ذهن دارید که امیدوار بودید در مدرسه طراحی بیاموزید اما پس از آن آموخته باشید؟

 



1- شما با مدرکتان نمی توانید کار پیدا کنید.

جانا هاگان(طراح وب) می گوید: "علی رغم چیزی که معلم یا والدین شما به شما می گویند، مدرک شما لزوما برایتان شغل نمی شود. اثبات این که شما مهارت لازم برای یک جایگاه را دارید و اینکه اشتیاقتان را برای یک استخدام کننده شرح دهید نیازمند این است که در مقایسه با دانشجویی که آموزش های معمول را گذرانده، بهتر به نظر بیایید. داشتن شخصیت مناسب و رزومه ی عالی در هر حالتی یک شغل نصیب شما خواهد کرد."

 


2- چگونه از فتوشاپ استفاده کنیم

جفری بومن یک تصویرگر مستقل و طراح گرافیک است که  در کوه های همسدال نروژ سکونت دارد. قبل از کار حرفه ای و تدریس در کالج شیلینگتون، بومن با سبک جوانانه و با نشاط خود برای مشتریان متعددی در جهان کار کرده بود. او هم اکنون می داند که امید داشته چه چیز را دانشگاه بیاموزد؟

 او می گوید: "مهارت های نرم افزاری؛ شاید این مهمتین چیزی باش که باید در دوران دانشگاه روی آن تمرکز کرد."، او ادامه  می دهد،"این چیزیست که تو مجبوری خودت یاد بگیری چون در دانشگاه به درستی آموزش داده نمی شود و در جاهای دیگر شاید دسترسی به کامپیوتر همیشه ممکن نباشد، پس خودت باید یاد بگیری."

او اضافه می کند: "داشتن دانش نرم افزاری به شاغل شدن شما کمک می کند. چرا که در بازار کار، شما را از افراد تازه کار و مبتدی متمایز می کند."



3- فرایند های دنیای واقعی

 جو گالیور، به عنوان یک ویرایشگر هنری، اکنون 6 سال است که تحت این عنوان کار می کند و با بزرگترین تصویرسازان، عکاسان  طراحان دنیا کار کرده است.

 زمانی که او در کالج بود میدانست که می خواهد در مجلات کار کند، اما قبل از پیوستن به بازار کار فرایند دقیق گردآوری یک مجله برای چاپ و توضیع در جهان را نمی دانست.

"حدس میزنم که این خوبه که درباره ی صنعتی که قصد ورود به آن را دارید عمیقا تحقیق کنید و کمی هم تجربه کنید، اما الان فکر میکنم باید پرینتر ها را دید، آژانس ها را، عکاس ها را و غیره،" این بهترین نصیحت است.  " بهترین تجربه ها را در محیط کارتان به دست بیاورید و در مورد تمام فرایندهای کاریتان پرس و جو کنید. این کار به شما کمک می کند تا راحت تر استخدام شوید."

 


4- دانش تجاری

ابیگیال داکر، تصویرگر مستقل، که با طراحی ه:.7-ی زیبایش از شهرها شناخه می شود، می گوید "مهمترین چیزی که هم اکنون می دانم و هرگز در کالج نفهمیدم، این است که طراحی با کیفیت بازار خود را دارد."

 " ما در دانشگاه تئوری های زیادی را در مورد طراحی آموختیم و بحث های زیادی در مورد ارزش های طراحی داشتیم و همینطور با هنر معاصر جهان آشنا شدیم. اما چیزی در مورد محصولات تجاری و این که چگونه کار خود را در پروژه های تجاری جلوه دهیم نیاموختیم." داکر توصیه میکند که نگاهی به آینده داشته باشید-فارغ از این که به چه شغلی علاقه مندید.

 


5- چگونه خلاق بمانیم

 لن وارتون، مدیر خلاقیت در زولمو و مغز متفکر طراحی بعضی از پرفروش ترین کارهای جیمز الیویر، یکی از مدافعین استعدادهای جوان است و معمولا در داوری مسابقات، طرف استعداد های جوان را می گیرد. او چه چیز را میداند که آرزو داشت قبلاَ می آموخت؟

او می گوید" باید به روحیه خلاقانه ی جوانی پایبند ماند، هر قدر که سخت باشد. هرقدر می خواهید کاوش کنید. هر زمینه ی خلاقیتی که شما را شگفت زده کرد در آن غوطه ور شوید و از پاسخ نهایی نهراسید. شما زمان، چابکی و منابع این کار را دارید. هنگامی که فارغ التحصیل شدید، آموختن را متوقف نکنید و زمان های خود را صرف آموختن مسائلی بکنید که پیش از این از شما خواسته نمی شد.

 


6- چگونه نقص خودمان را بیابیم

 جاناتان وودوارد، با تصویرسازی های خود در مسابقه ی حیات وحش بی بی سی، به مرحله نهایی رسید و پس از آن توانست با موسساتی همچون انتشارات جهانی پنگوئن کار کند. او آرزو داشت چه چیز را بداند؟

 "من شاید شبیه اکثر تصویر گرهای دیگر بودم با این فرق بزرگ که در دوره ی دانشجو%:8.9DB�، کار تجارت و بازاریابی نیز انجام میدادم. من مجبور بودم خیلی چیزها را بیاموزم.

یکی از مهم ترین درس هایی که یاد گرفتم این بود جای این که سعی کنم همه چیز را داشته باشم، نقص خود را بشناسم. من زمانی این درس را گرفتم که می خواستم دو زمینه مورد علاقه ام، طبیعت و تصویرگری، را با هم ترکیب کنم و در تصویرگری حیات وحش متخصص شوم."



7.  چگونه به طرح های خود تعصب نداشته باشیم.

جیمز ویگنال یک انیماتور و طراح موشن گرافیک ساکن لندن است. او با دریافت جایزه تفنگداران جوان در سال 2012 به عنوان یکی از استعداد های بزرگ انگلیس شناخته شد. او دوست داشت چه چیزی را بداند؟ "خیلی طرح هایم را دوست نداشته باشم."

او می گوید: « لاجرم مشتری، تغییر می خواهد و لاجرم شما فکر می کنید که آنها چیزی از طراحی نمی فهمند. شغل شما این است که بهترین کار را برای مشتری ایجاد کنید. نه این که بهترین کار را برای قرار دادن در مجموعه آثار خود ایجاد کنید. البته در مواردی نیز شما و مشتری مانند هم فکر می کنید و در نهایت کاری طراحی خواهید کرد که هم می توانید با افتخار، آن را روی سایتتان قرار دهید و هم می تواند اجاره دفترتان را پرداخت کنید. اما این موارد به ندرت پیش می آیند.

فرای هر کار خارق العاده ای که در وب سایت یک طراح می بینید، بیش از 10 کار وجود دارد که شما نمی بینید ولی او ب آن ها خرج خود را درآورده است. هنگامی که کار را به مشتری، رئیس یا کارفرما تحویل دادید و او را خوشحال کردید، می‌توانید تغییراتی را روی آن انجام دهید و آن را به حالتی برسانید که خودتان می پسندید و آن را در سایتتان قرار دهید.

 


8.چگونه می توان یک قدم به عقب برداشت

 رادیم مالینیک، مدیر هنری، تصویرساز و طراح گرافیک، کمپین های تبیغاتی جذابی را تا به حال اجرا کرده است.

«من حدس می زنم نظام آموزشی، تصور خوبی از کارهای روزمره به شما نمی دهد و فقط شما را تشویق می کند تا در مهارت خاصی بهترین باشید. هنگامی که وارد دنیای بی رحم کار با مشتری ها می شوید ممکن است قربانی دقت روی جزئیات کار و توجه نکردن به سایر بخش های مهم پروژه بشوید.

چه شما یک مترجم آزاد باشید چه قسمتی از یک تیم بزرگتر، باید بتوانید پیام خود را با انجام پروژه برسانید. با صرف اندکی زمان بیشتر و کمی عقب گرد برای بازبینی مجدد آنچه انجام شده است ، شما نه تنها می توانید به جنبه های مختلف توجه کنید و همه ی ایرادها را رفع کنید بلکه می توانید راه های بالقوه برای بهبود پروژه را کشف کنید.»



9. نیاز به فروتنی

 جیمز ویگنال می گوید: « پیش زمینه ذهنی من با شما تفاوت دارد. من بر خلاف شما که مدرک هنر دارید، لیسانس مهندسی دارم.» او ادامه می دهد:« اما در ادامه می توانیم یکسان باشیم. اولین چیزی که هنگام ورود به یک کار باید رعایت کنید این است که کمی فروتنی داشته باشید.»

«تعدادی از هم دوره ای های من تصور می کردند به خاطر افتخاراتی که به دست آورده اند آنها هدیه خداوند به بشریت هستند. اما اشتباه می کردند. همیشه کسی هست که از شما بهتر باشد. کارفرمایان نیز وقتی برای نگرش های متکبرانه ی شما ندارند. آنها نیاز به افرادی دارند که بتوان به راحتی با آنها کار کرد."



10. با دنیای واقعی روبرو شوید.

 جو گالیور  می گوید: "در کالج اغلب پروژه ها کاملا زیاده خواهانه هستند. شما واقعاَ کاری را که شبیه کار کردن برای مشتری باشد تجربه نمی کنید. بهتر است در طول کالج، جند کار واقعی برای مشتریان حقیقی انجام دهید - فقط پروژه های کوچک اما کار کردن برای کسی به شما بینش خواهد داد که بازار کار چگونه است."

"همچنین به عنوان تجربه آموزشی خوب است با مدیریت یک پروژه، قیمت گذاری آن، مدیریت زمان و مفاهیم اینچنینی آشنا شوید. این ها مواردی  است که فقط در دنیای واقعی آن ها را خواهید آموخت، نه قبل از آن!"

 


11. چگونه شغل خود را به دقت انتخاب کنید؟

 جاناتان وودوارد می گوید: «توصیه اصلی من به دانش آموزان کالج های هنری، فکرکردن به نوع کاری است که می خواهند به آن مشغول شوند. درباره نوع کارهای مورد علاقه خود فکر کنید و سپس مجوعه کارهای خود را با توجه به آن سامان دهید.

اگر در مجموعه کارهایتان، نمونه کاری باشد که تمایلی به انجام دادن آن ندارید، مطمئن باشید که در نهایت همان نوع کار نصیب شما خواهد شد. سعی کنید هنگامی که برای مصاحبه ی استخدام می روید بهترین و مرتبط ترین کارهایتان را به عنوان نمونه کار به همراه داشته باشید.»

نظرات  (۴)

۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۲۸ دانیال پور عزیزی
مثه همیشه عالیست میسی مطالب مفید..:) راستی دیر اپ میکنید:(.. همچنان منتظر اپ جدید هستم..
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۳۸ جمال الدین رمضانی
با تشکر از شما
۱۴ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۴۴ مهدی خدامرادی
top bod
vali kash yekam ba namak tar tarjome mikardin.. adam hoselash sar nare.. ino ye enteqad bedonid :D

پاسخ:
ممنون ار انتقاد شما.
سپاس...
خیلی زیاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی