چگونه می توان لوگویی با افکت گچ بر روی تخته سیاه در فتوشاپ ایجاد نمود :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵اسفند

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 1 ساعت
درجه سختی: مبتدی
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی فتوشاپ
منبع: design.tutsplus.com

آنچه که در نهایت خلق خواهید کرد


ایجاد افکت واقعی گچ تخته سیاه در فتوشاپ می تواند کمی مشکل باشد. در حالیکه تعدادی فیلتر، پلاگین و برخی تکنیک های دیجیتال دیگر برای دستیابی به افکتی که می خواهید وجود دارد، شما می توانید اغلب به افکت هایی واقعی تر با استفاده از کاغذ و مداد دستیابید. در این آموزش، من به شما چگونگی کاربرد افکت گچ برای یک تصویر را نشان خواهم داد. این تکنیک برای هر چیزی از تصویر مربوط به چاپ گرفته تا یک لوگو می تواند استفاده شود. حالا شروع می کنیم.


موارد مورد نیاز برای آموزش

شما به این موارد برای تکمیل این آموزش احتیاج دارید. اگر شما می خواهید از این گام ها صرفنظر کنید طراحی اولیه (اسکیس) و اتود زدن ارائه شده است.  شما می توانید بافت (تکسچر) تخته سیاه از Photodune دانلود کنید، اما آزاد هستید از جایگزین های دیگر هم استفاده نمایید.

لینک ها

 

1-آماده کردن اتود ها

گام نخست

گام نخست پرینت آن چیزی است که شما می خواهید از آن استفاده کنید. در این مثال من از یک لوگو که خودم برای این آموزش ایجاد کردم استفاده نمودم.



گام دوم

وقتی اتود مورد نظر را پرینت گرفتید کاغذ دوم را روی آن قرار دهید و با استفاده از مداد مقداری اتود بزنید. دقیقا خطوط اتود را تا آنجائیکه ممکن است دنبال کنید اما اطمینان حاصل نمائید که به صورت حالت دستی بودن  همانگونه که می خواستید به نظر برسد(به تصاویر زیر نگاه کنید)

برای این گام از یک مداد به صورت مرتب استفاده کنید. شاید شما بخواهید گونه هایی دیگر از این واسطه ها را امتحان کنید.



گام سوم

وقتی لوگوی خود را ترسیم کردید، آن را اسکن و در فتوشاپ باز کنید. حالا از منوی adjustment و levels برای بالابردن سفیدی آن و دستیابی به کنتراست بهتر استفاده کنید. این به شما کمک می کند لکه های اضافی را از بین ببرید. من از تنظیمات زیر برای اسکیس لوگوی رشته فرنگی خانگی استفاده کرده ام.

اتود شما حالا باید شبیه به این شده باشد.


  


2-افکت ها را در فتوشاپ به کارببرید

گام نخست

حالا ما آماده ایم همه چیز را در فتوشاپ جمع آوری کنیم. با ایجاد یک پنجره جدید در فتوشاپ شروع کنید. این پنجره 1200px در 1000px، 200 dpi، RGB باشد اما شما آزادید هر تنظیماتی برای احتیجات پروژه خود فراهم نمایید. بافت تخته سیاه را برای بک گراند خود استفاده کنید.


 

گام دوم

یک vignette کوچک برای عمق بخشی به تصویر خود اضافه کنید. برای انجام دادن آن، یک لایه جدید بالای بکگراند تخته سیاه  ایجاد نمائید. در آن لایه به سادگی از soft brush استفاده کنید و یک خاکستری تیره دور لبه ها همانطوریکه در زیر دیده می شود بکشید. حالت blending این لایه را به multiply تغییر دهید و opacityرا برای بدست آوردن مقدار تاریکی مطلوب تنظیم کنید.


 

گام سوم

حالا اسکیس خود را در پنجره بالای همه لایه ها قرار دهید.



با انتخاب لایه جدید اسکیس لوگوی خود، Ctrl-I را فشار دهید یا به منویImages>Adjustments>Invertبروید.

این تصویر شما را برعکس میکند بنابراین تصویر شما حالا سفید روی سیاه است.



در این نقطه بکگراند تصویر لوگوی اسکیسی در حال نمایش است. در پانل Layers در حالیکه هنوز لایه در حالت انتخاب شده است، حالت blending را به Screen تغییر دهید. این عمل باعث نمایش اسکیس سفید خواهد شد.

 


گام چهارم

برای رنگی کردن گچ، باید لایه Hue/Saturation Adjustmentبه لایه اسکیس لوگو اضافه کنیم. این عمل رابوسیله کلیک کردن روی Adjustment Layerدر زیر پانل Layersانجام دهید. همانطور که در زیر می بینید.



آپشن Hue/Saturationدر پانل Properties باز خواهد شد. در زیر تنظیمات استفاده شده یرای رنگی کردن گچ آبی است. همانطور که نشان داده شده است.



حالا ما به استفاده از Clipping Mask احتیاج داریم بنابراین adjustment layer فقط بر رنگ طرح دستی تاثیر گذار است. و نه بر بکگراند یا vignette. شما می توانید Clipping Mask را در چند روش اضافه کنید. در این گام ما Clipping Mask بوسیله انتخاب لایه و سپس کلیک کردن در منو fly out در پانل Layers اضافه خواهیم کرد. همانطور که نشان داده شده است.

نکته: شما می توانید Clipping Mask بوسیله فشردن Alt/Option و کلیک کردن مابین دو لایه در پانل لایه ها ایجاد کنید.



نتیجه

در این آموزش من چگونگی کابرد افکت گچ تخته سیاه برای لوگو یا افکت متن نشان دادم. نتیجه، افکت بسیار واقعی است  که می تواند برای محیط هایی خطی به کاربرده شود. من امیدوارم که شما از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید تکنیک ایجاد برخی چیزها شگفت آور واقعی را برای خودتان استفاده نمایید.



اگر این آموزش را انجام دادید، نتیجه‌ی کار خود را از طریق contact.yaghout@gmail.com برای ما بفرستید تا در ادامه‌ی همین پست به نام خودتان درج شود.

منبع: design.tutsplus.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی