از فوتوشاپ برای ایجاد یک چراغ خواب، میز عسلی و یک قاب عکس استفاده کنید :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۶اسفند

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 3 ساعت
درجه سختی: پیشرفته
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی فتوشاپ
منبع: design.tutsplus.com


چیزی که در نهایت خلق خواهید کرد



فوتوشاپ این اجازه را به ما می دهد تا بیشتر عکس هایی را که گرفته ایم را دستکاری کنیم و آنها را با هرچیز دیگری ترکیب نماییم. فوتوشاپ همچنین این اجازه را به ما می دهد تا بیشتر چیزهایی را که در زندگی واقعی می بینیم را از یک طرح اولیه ایجاد نماییم. در این آموزش، ما درون یک خانه را بدون داشتن یک عکس و از روی طرح های ذهنی تنها با فوتوشاپ خلق می کنیم. در پایان، ما یک چراغ خواب، میز عسلی، یک قاب عکس و المان های بسیار دیگری با استفاده از استایل های لایه و فیلترها در طول مسیر خلق خواهیم کرد. بیایید شروع کنیم! 


گام اول 

قبل از رفتن به سراغ خلق صحنه، ما باید یک الگوی صفحه چوبی ایجاد کنیم که برای کف اتاق استفاده خواهیم کرد. یک صفحه جدید با ابعاد 3000*3000 پیکسل ایجاد کنید. (به دلیل آنکه کف چوبی باید سه بعدی باشد، سایز بزرگ صفحه کمینه خواهد شد) 

 


گام دوم 

با اضافه کردن اختلال (نویز) شروع کنید، سپس اختلال را با استفاده از فیلتر Mosaic Filter شطرنجی کنید. (مسیر Filter > Pixelate > Mosaic) این کار شکل های هندسی برای کار بر روی آنها به ما می دهد. سپس یک Motion Blur بزرگ اضافه کنید. برای رسیدن به یک مفهوم بهتر، مراحل را تنظیم نمایید و Motion Blur دیگری اضافه نمایید. 

 


گام سوم 

حالا ما یک شروع خوب برای صفحه چوبی مان داریم. برای جدا کردن الگو از صفحات تعریف شده بیشتر، به مسیر Image > Adjustments > Posterize بروید. 

 


گام چهارم 

یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را با رنگ چوب پر نمایید. رنگ پیش زمینه و پس زمینه تان را دو رنگ قهوه ای قرار دهید و به مسیر Filter > Render > Fibers بروید و مقدار هر دو را بیشترین قرار دهید. Blending Mode این لایه ها را Overlay کنید. این کار باعث اضافه شدن تعدادی الگو به چوب است. 

 


گام پنجم

یک کپی از لایه ی پایه تهیه کنید و آن را به به بالای دسته انتقال دهید. به مسیر Filter > Stylize > Find Edges بروید. از Levels استفاده کنید (میانبر Command/Ctrl + L) تا رنگ زمینه خطوط را افزایش دهید و در ادامه یک Motion Blur زیاد به لایه بدهید. Blending Mode را به صورت Multiply. قرار دهید. همان طور که می بینید، این کار به صفحات منحصر به فرد، معنا و مفهوم بیشتری می دهد. 

 


گام ششم

کار ما با الگوی چوبی کف اتاق به پایان رسیده است. ادامه بدهید و روحیه خود را نبازید، سپس تصویر را کپی نمایید. یک صفحه جدید با اندازه 750 * 1000 پیکسل ایجاد کنید. یک گروه جدید به نام Floor ایجاد کنید و تصویر کف چوبی را در آن قرار دهید. ما تنظیمات Levels را به گونه ای قرار دادیم تا چوب مقداری روشن تر شود. 

 

 



گام هفتم 

از ابزار Transform Tool (میانبر Command/Ctrl + T) برای مورب کردن کف چوبی استفاده کنید تا شکل سه بعدی حفظ شود. 

 


گام هشتم 

یک کپی از لایه بگیرید و آن را Desaturate کنید. (میانبر Command/Ctrl + Shift + U) به مسیر Filter > Stylize > Emboss بروید و تنظیمات زیر را انجام دهید. زمانی که به پایان رسید، Blending Mode این لایه را Overlay قرار دهید و Opacity آن را 59 درصد کنید. 

 


گام نهم 

در یک لایه ی جدید، از ابزار Gradient Tool استفاده کنید و یک سایه به صورت زیر اضافه کنید. Blending Mode را Multiply قرار دهید و Opacity آن را 41 درصد کنید. این کار کمک می کند که گوشه ها مقداری تاریک تر شود. 

 


گام دهم

یک گروه جدید به نام Wall ایجاد کنید. با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool یک ناحیه را برای دیوار انتخاب کنید. با یک رنگ زرد این ناحیه را پر کنید. (#DEC181).

 


گام یازدهم

برای دادن مقداری الگو به دیوار، یک کپی از این لایه تهیه کنید و به مسیر Filter > Noise > Add Noise بروید و یک مقدار 145 درصدی به آن بدهید. سپس به مسیر Filter > Stylize > Emboss بروید و تنظیمات آن را براساس آنچه در ادامه آمده است قرار دهید. Blending Mode این لایه را Overlay قرار دهید. 

 


گام دوازدهم 

یک لایه جدید به نام Trim بسازید. با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool یک نوار از دیوار پایه را انتخاب کنید و آن را با استفاده از ابزار Gradient Tool پر نمایید. 

 


گام سیزدهم 

از لایه Trim یک کپی تهیه نمایید (میانبر Command/Ctrl + J) و این بخش را همان طور که نشان داده شده است تغییر دهید. با استفاده از Transform (میانبر Command/Ctrl + T)



گام چهاردهم 

می خواهیم انتهای میز را شروع کنیم. یک گروه جدید به نام End Table ایجاد کنید و در آن یک لایه به نام Table Base بسازید. ادامه دهید و یک شکل میز بکشید و آن را با هر رنگی پر نمایید. 


 


گام پانزدهم 

ما این میز را تکه به تکه با الگوهای جداگانه با استفاده از لایه Base خواهیم ساخت تا شکل ها را حفظ کنیم. (با استفاده از لایه های تکه شده). شما می توانید برای این از هر الگویی که دوست دارید استفاده کنید. هرچند من از یکی از الگوها که پیش از این در فوتوشاپ ساخته بودم استفاده کردم. با باز کردن الگوی تان در یک صفحه جداگانه شروع کنید، از ابزار Rectangular Marquee Tool برای انتخاب یک ناحیه از الگوی تان استفاده کنید و آن را در صحنه تان کپی کنید.



گام شانزدهم 

این لایه را به یک لایه تکه شده تبدیل کنید، کافی است کلید Alt را نگاه داشته و بین دو لایه کلیک نمایید. الگو را حرکت دهید تا جایی که همه میز را در بر بگیرد. 

 


گام هفدهم 

یک ناحیه دیگر از الگو را کپی نمایید. این بار یک Stroke مشکی 1 پیکسلی و چرخش 90 درجه ای به آن بدهید و در موقعیت نشان داده شده قرار دهید. 

 


گام هجدهم 

یک بخش مربع شکل از الگو را انتخاب کرده و درون صحنه تان کپی نمایید. نام این لایه را Door Base بگذارید. یک Drop Shadow و Outer Glow اضافه نمایید تا سایه ها را شبیه سازی نمایید. 

 

 



گام نوزدهم 

یک بخش مستطیلی کوچک از الگو را درون صحنه تان کپی نمایید. (به عنوان بخش های های لایت نشان داده شده است) آن را در موقعیت بچرخانید و به صورت لایه تکه شده در موقعیت Door Base همان طور که نشان داده شده است قرار دهید. 

 


گام بیستم 

یک Bevel و Emboss به این لایه اضافه کنید. 

 


 


گام بیست و یکم 

کپی کردن مستطیل های کوچک درون صحنه را ادامه دهید تا پایه ی اتاقک را همان طور که نشان داده شده است بسازید. 

 


گام بیست و دوم 

یک بخش دیگر از الگو کپی نمایید تا کشو ایجاد شود. Layer Styles زیر را به این لایه بدهید. 

 




 

 

کشو باید همانند این باشد: 



گام بیست و سوم 

یک نوار باریک دیگر از الگو را در بالای میز اضافه کنید. این بار از ابزارهای Marquee یا ابزار پاک کن Eraser Tool استفاده کنید تا گوشه های گرد به آن بدهید. 



گام بیست و چهارم 

برای ایجاد دستگیره ی کشوها، با ایجاد یک دایره رنگ شده ملایم (#CBCDA5) بر روی یک لایه جدید به نام Knob شروع کنید. Layer Styles زیر را به آن اضافه کنید. دستگیره را برای کشوی دیگر کپی نمایید. 







گام بیست و پنجم 

به لایه های مختلف میز برگردید و های لایت ها و سایه های اضافی با استفاده از ابزارهای Burn و Dodge اضافه نمایید. 



گام بیست و ششم 

یک گروه جدید به نام Lamp زیر گروه End Table ایجاد کنید. یک شکل از لامپ بکشید و و آن را با رنگ #6B5A3E پر نمایید. 



گام بیست و هفتم 

سپس، ما می خواهیم از ابزار Dodge and Burn Tool برای اضافه کردن جزئیات بیشتر استفاده کنیم. یک روش معمول ترکیب استفاده از ابزار Dodge and Burn Tool و ابزارهای Marquee با یکدیگر است. 


 


اضافه کردن جزئیات با ابزار Dodge and Burn Tool را ادامه دهید و به خاطر داشته باشید که روشنایی چگونه به پایه می رسد. 


 


گام بیست و هشتم 

در اضافه کردن های لایت ها و سایه ها راحت باشید. در این مورد، من از یک قلموی مربعی و ابزار Blur Tool برای اضافه کردن های لایت های زیر استفاده کردم. 

 


گام بیست و نهم 

برای دادن یک الگو به پایه ی لامپ، مقداری خطوط خاکستری عمودی ایجاد کنید. خطوط را به صورت یک شکل ارگانیک به دور پایه ی لامپ پیچ و تاب بدهید. (مسیر Edit > Transform > Warp)

 


گام سی ام 

یک Bevel و Emboss اضافه کنید. 

 


 

گام سی و یکم 

افکت Bevel و Emboss را به لایه ادغام کنید. این لایه را یک لایه ی تکه شده قرار دهید و Blending Mode این لایه را به صورت Overlay قرار دهید که دارای Opacity 67 درصد است. ما بعدتر باز خواهیم گشت و مقداری جزئیات اضافه خواهیم کرد. 

 


 


گام سی و دوم 

برای ایجاد نورگیر لامپ، با ایجاد دو لایه به نام های Front Shade و Side Shade شروع کنید. در لایه های مربوطه نورگیر لامپ را بکشید. از یک سایه ی متفاوت ولی با همان رنگ استفاده کنید تا به آنها بگویید که آنها جدا از هم هستند.  



 

گام سی و سوم 

این دو لایه را بالای هرکدام از خود لایه ها کپی نمایید و یک Stroke به آن اضافه کنید. میزان رنگ پر شده ی هر لایه را به صفر درصد تغییر دهید. اندازه Stroke را در صورت لزوم برای سایه ی لبه ها تنظیم نمایید. 



 


گام سی و چهارم 

بر روی یک لایه ی تکه شده ی جدید در لایه ی Front Shade اصلی، از یک رنگ زرد و یک قلموی بزرگ با سختی صفر درصد استفاده کنید تا مقداری رنگ در بالای نورگیر اضافه نمایید. Blending Mode این لایه را Color Dodge قرار دهید و Opacity آن را 86 درصد تنظیم نمایید. همین کار را برای Side Shade انجام دهید. 

 



گام سی و پنجم 

در یک لایه ی تکه شده ی جدید، یک سایه ی تاریک تر از رنگ قرمز کف هر دو Shade اضافه کنید (مطمئن شوید که Foreground برای Transparent را انتخاب کرده باشید) 

 



گام سی و ششم 

یک لایه جدید به نام Lamp Underside ایجاد کنید و آن را زیر گروه Lamp قرار دهید. روی پایه ی نورگیر با سفید الگوی زیر را بکشید. یک Stroke به این لایه بدهید. 




 

 

گام سی و هفتم 

حالا، حالا می خواهیم قاب عکس را بسازیم. یک گروه جدید به نام Picture Frame ایجاد کنید و یک مربع با رنگ روشن بسازید. 



سپس Layer Styles زیر را به آن اضافه کنید. 







قاب عکس شما باید شبیه به این شده باشد: 



گام سی و هشتم 

از این لایه کپی بگیرید و آن را به یک مربع کوچک تر تغییر شکل دهید (میانبر Command/Ctrl + T) تنظیمات زیر را برای Layer Styles قرار دهید. (همه بقیه را حذف کنید) 

 





 


گام سی و نهم 

یک کپی جدید از لایه ایجاد کنید و همه ی Layer Styles ها را به جز Inner Shadow پاک کنید. تغییرات زیر را در لایه ایجاد کنید و مقدار Fill آن را صفر درصد قرار دهید. 

 



 


گام چهلم 

یک لایه جدید بسازید و یک مربع قهوه ای روشن در مرکز قاب عکس اضافه کنید. تنظیمات زیر را انجام دهید. زمانی که این کارها را انجام دادید، شما می توانید یک برگ در یک لایه جداگانه برای کامل کردن عکس رسم کنید. 





 


گام چهل و یکم 

حالا نور درونی لامپ را خلق خواهیم کرد. یک گروه جدید به نام Lighting درست بالای گروه Wall ایجاد کنید. از ابزار Polygonal Lasso Tool برای ایجاد یک انتخاب سه گوش از نور درست کنید. این بخش را با یک رنگ سفید به خاکستری روشن پر کنید و مقدار Opacity را 58 درصد قرار دهید. حالا از پنل Layer Styles تنظیمات Blend If Sliders را همان طور که نشان داده شده است اعمال کنید. 

 




 


گام چهل و دوم 

دو کپی از این لایه تهیه کنید و شکل ها را تغییر شکل دهید (میانبر Command/Ctrl + T) پس، روشنایی پیچیده تر ظاهر می شود. مقدار Opacity را در صورت لزوم تنظیم نمایید. زمانی که این کار را انجام دادید، یک کپی از اینها تهیه کنید و آنها را در جهت مخالف بچرخانید. 



 

گام چهل و سوم 

حالا می خواهیم سایه هایی را که میز عسلی ایجاد کرده است را خلق کنیم. یک گروه جدید به نام Shadows ایجاد کنید. درون این گروه، یک لایه جدید بسازید و مقداری از سایه ها را همان طور که نشان داده شده است بکشید. از ابزار Blur Tool برای پوشاندن گوشه ها استفاده کنید. من همچنین یک سایه اضافه مستقیما زیر میز اضافه کردم. 

 



گام چهل و چهارم 

میز به نظر بسیار روشن می آید. برای تیره تر کردن، من گروه End Table را در یک لایه جدید ادغام کردم و Levels را تنظیم نمودم. من همچنین از ابزار Burn Tool بر روی پایه و بالای میز استفاده کردم. 

 


گام چهل و پنجم 

کارمان با ساخت صحنه به پایان رسید. بخش بعدی اضافه کردن روشنایی را شروع خواهد کرد. صحنه ساخته شده تا حالا برای روشنایی پایه استفاده خواهد شد و ما سایه هایی را بالای این اضافه خواهیم کرد. برای شروع، یک گروه جدید به نام Dark Scene ایجاد کنید. تنظیمات زیر را برای لایه های درون گروه اعمال کنید. این کار تقریبا همه تصویر شما را مشکی خواهد کرد. 

 



 


گام چهل و ششم 

گروه Dark Scene را انتخاب کنید و یک لایه پوشش mask اضافه نمایید. از ابزار Marquee Tools، Brush Tool و Blur Tool برای اضافه کردن بازگشت روشنایی به صحنه استفاده کنید. از ابزار Brush Tool با سختی صفر درصد و Opacity 20 درصد استفاده کنید یا همچنین شما می توانید شروع به اضافه کردن تغییرات واقع گرایانه به روشنایی کنید. 

 


 


گام چهل و هفتم 

در یک لایه ی جدید، از یک قلموی کوچک برای بازگشتن به تصویر و اضافه کردن های لایت ها به قاب عکس، بالای میز و پایه ی لامپ استفاده کنید. شما همچنین می توانید روشنایی کمتر با تکنیکی مشابه اضافه کنید. 



 


گام چهل و هشتم 

برای اضافه کردن، روشنایی اضافی بر روی کف، من یک لایه ی جدید ساختم، یک سایه ی سفید به خاکستری روشن به کف اضافه کردم و Blend If و Opacity آن را تنظیم نمودم. درست شبیه آنچه ما در روشنایی ها در گروه Lighting انجام دادیم. 

 


نتیجه

برای پایان، شما می توانید جزئیاتی را هرجا که می خواهید اضافه کنید.ما همچنین یک تصویر برای افزایش انحراف روشنایی اضافه کردیم. 

 


اگر این آموزش را انجام دادید، نتیجه ی کارتان را از طریق contact.yaghout@gmail.com برای ما بفرستید تا در ادامه‌ی همین پست به نام خودتان درج شود.


نظرات  (۲)

۰۷ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۱۵ ابوالفضل اسکندری
بسیار عالی.
ممنون از شما
بسیار عالی بود از شما سپاسگزارم در ضمن اگر مقدور است برنامه ایندیزاین را هم بگذارید با تشکز فراوان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی