ایجاد یک پوستر سیاسی الهام گرفته شده از کمپین اوباما :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۷فروردين

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 2 ساعت
درجه سختی: متوسط
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلستریتور
منبع: design.tutsplus.com


آنچه در نهایت خواهید دید


این آموزش الهام گرفته شده از سری های پوستر سیاسی برای کمپینگ اوباما در آمریکاست. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این سبک از طراحی را خلق کنید. ما با ویرایش بر روی یک عکس پایه در فوتوشاپ شروع می کنیم و لایه های ویرایشی مختلف را بر روی آن قرار خواهیم داد و سپس به نرم افزار ایلستریتور می رویم. شما به هیچ یک از تجهیزات خیالی نیازمند نیستید. من هنوز از یک ماوس قدیمی که توپ لاستیکی دارد استفاده می کنم!


1- عکس اولیه را کراپ و اصلاح کنید

گام اول

برای اجرای این کار، بهترین کار داشتن یک پرتره از عکس است، ترجیحا عکسی که در آن فکر کردن را نشان می دهد یا اینکه در آن به دوردست ها نگاه می شود. ما از عکس زیر استفاده کردیم.

 

 

 

گام دوم

برای یک بار شما عکس تان را می خواهید، شما نیاز دارید تا آن را در فوتوشاپ باز کنید و آن را به طور مناسب کراپ کنید. بالای عکس باید تا بالای سر شخص حذف شود، و پایین عکس می بایست مقداری بالاتر از ارتفاع قفسه سینه باشد. کراپ باید تقریبا یک نسبت دو به یک داشته باشد.

 

 


گام سوم

حالا ما نیاز داریم تا عکس را به صورت پوستری در بیاوریم. مسیر Image > Adjustments >Posterizeرا دنبال کنید. یک مقدار مناسب برای آن قرار دهید. ما از تراز 5 استفاده کردیم.

 

 


گام چهارم

حالا ما می خواهیم لایه های راهنما را برای استفاده در ایلستریتور ایجاد کنیم. با دابل کردن لایه پوسترایز شده شروع کنید و نام این لایه ی جدید را Pattern Guide بگذارید. سپس مسیر Image > Adjustments > Thresholdرا دنبال کنید. با نشانه ی لغزنده مقداری بازی کنید تا به عکسی شبیه به عکس زیر برسید. ما می خواهیم عکس به صورت قابل توجهی تاریک شود اما هنوز مقداری از جزئیات معلوم باشد. همچنین زمانی که از Thresholdاستفاده می کنید بهترین کار این است که از Peaks  که شما دیدید استفاده کنید.

 

 


گام پنجم

این لایه جدید ایجاد شده را به نام patternguide.psd ذخیره کنید. چرا که شما به آن در ایلستریتور نیاز پیدا خواهید کرد.

 

 


گام ششم

ما نیاز داریم تا گام های 4 و 5 را برای 3 مرتبه تکرار کنیم. هربار threshold را مقداری کمتر اعمال کنید و هر لایه ی جدید را ذخیره نمایید. در زیر تنظیماتی که من استفاده کردم وجود دارد، بار دیگر به پیک ها توجه کنید.

 

 



2- صفحه و الگوی رنگ تان را پایه ریزی کنید

گام اول

قبل از آنکه بخواهیم نمای کلی لایه های مان را شروع کنیم، نیازمند ایجاد الگوی خط آبی افقی هستیم. برای انجام این کار یک صفحه جدید ایلستریتور ایجاد کنید. ارتفاع و عرض آن را 4 پیکسل بدهید. سپس یک چهارگوش پرشده از رنگ آبی کم رنگ مان ایجاد کنید (#4F919F), و نیمه بالایی پرده نقاشی را بپوشانید.

 

 


گام دوم

نیمه پایینی را با یک چهارگوش پر شده از رنگ قهوه ای روشن مایل به زرد و خاکستری بپوشانید. سپس همه را انتخاب کنید Select All (Control + Aو آن را در پنل Swatchesمان قرار دهید. تبریک می گویم شما یک الگو ساختید!

 

 


گام سوم

حالا ما باید این تنظیم Swatch را ذخیره کنیم تا بتوانیم در پوسترمان استفاده کنیم. در گوشه ی چپ و پایین پنل Swatches  مان ما Save Swatchesرا از منوی Swatches Library Menuانتخاب می کنیم. نام آن را هرچه که می خواهید بگذارید. من از نام pattern استفاده کردم. شما حالا می توانید صفحه را ببنید چرا که بیشتر از این نیازی به آن نداریم.

 

 


گام چهارم

اینجا الگوی رنگ هایی است که ما در این آموزش استفاده خواهیم کرد. اینجا 4 رنگ وجود دارد و یک الگو. ما از یک ترکیب از رنگ قهوه ای روشن مایل به زرد و آبی کم رنگ استفاده خواهیم کرد.


 

3- تصویر صورت تان را بسازید

گام اول

حالا که ما تصاویر مرجع و الگوی ساخته شده را داریم، وقت آن است که یک صفحه جدید در ایلستریتور بسازیم. من از یک صفحه با اندازه 700 در 850 پیکسل استفاده کردم.

 



گام دوم

با تاریک ترین لایه ی راهنما شروع می کنیم، این لایه ی راهنمای ما خواهد بود. ما طرح لایه ی طرح کلی را با استفاده از ابزار قلم Pen Tool (P). انجام می دهیم. بنابراین برای شروع به مسیر File > Placeمی رویم و اولین لایه ی مرجع مان را در ایلستریتور انتخاب می کنیم. اگر شما آموزش را به دقت دنبال کرده باشید، این فایل با نام patternguide.psd وجود دارد.

 

 


گام سوم

بیایید یک توقفی داشته باشیم و در مورد استفاده مناسب از ابزار قلم در ایلستریتور بحثی داشته باشیم. این بخش یکی از نواحی است که در آن ایلستریتور نسبت به فوتوشاپ برتری دارد اما تنها زمانی که شما از آن به درستی استفاده کنید.

برای هر انحنا شما به طور پایه 3 کلیک دارید: دوتا از آنها به عنوان نقاط پایه، و یکی دیگر از آن به عنوان نقطه انحنا. شما نقطه انحنای تان را در بالاترین نقطه از انحنای تان قرار دهید. و نقاط تکیه گاهی را در نقاط شروع و پایان باید قرار بدهید.

یک کلیک تنها چیزی است که شما زمانی که یک انحنا می سازید نیاز دارید. شما می توانید سپس نقاط انحنا را تغییر دهید بعد از آنکه شکل را کامل کردید. برای تبدیل کردن آنها از ابزار Direct Selection Tool (A)  استفاده کنید و بر روی آیکون Convert Selected Anchor Points to Smooth  کلیک نمایید.

 

 


گام چهارم

قبل از آنکه بتوانیم طرح کلی اولین لایه را بکشیم، ما باید الگوی مان را در Swatches Libraryبارگذاری کنیم. برای انجام این کار Other Library  را از منوی Swatches Library در پنل Swatchesانتخاب کنید.

 

 


گام پنجم

اوکی، حالا بازگردید تا طرح کلی اولین لایه را بکشیم. یک لایه جدید زیر فایلی که شما در ایلستریتور قرار دادید ایجاد کنید. این لایه طرح کلی مان را نگه خواهد داشت. ما آن را در زیر قرار می دهیم زیرا دیدن آن چیزی را که با این روش می کشیم راحت تر خواهد بود.

حالا ما ابزار قلم مان را انتخاب می کنیم، به آن یک حرکت تهی بدهید و الگوی مان را برای آن انتخاب کنید. سپس شروع به کشیدن همه نواحی مشکی با ابزار قلم کنید. کلید در متوسط آن است، بسیار دقیق لایه ی راهنما را دنبال نکنید فقط به صورت تقریبی طرح کلی را بکشید و نگران انحناها نباشید چرا که آن را بعد از ایجاد طرح کلی درست خواهیم کرد.

نکته: این خسته کننده ترین بخش از این مراحل است.

 

 


گام ششم

شما ممکن است توجه کرده باشید که اینجا در این میان نواحی وجود دارد که کم رنگ تر از آن چیزی که ما دقیقا در طرح کلی داشتیم. خب ما می خواهیم این مشکل را با استفاده از همان فرآیند مشابه درست کنیم. این نواحی را با استفاده از رنگ قهوه ای مایل به زرد مان پر کنید همان طور که در زیر نشان داده شده است. ما این کار را بر روی یک لایه جدید درست بالای لایه ی الگو انجام می دهیم. بعد از آنکه این کار را انجام دادید، شما باید چیزی شبیه به زیر داشته باشید.

 

 

 

گام هفتم

حالا ما شکل هایی که ایجاد کرده ایم را صاف می کنیم. ما می خواهیم بیشتر نقاط مان صاف باشند اما من فهمیدم که اگر شما تعداد کمی از نقاط را به حال خود بگذارید شکل بهتری دارد. تاثیر زیر را از صاف کردن هر دو لایه ی الگو و قهوه ای ببینید.

نکته: من این تصویر را بدون منظور ساختم و الگو غلط بود، نگران تفاوت رنگ نباشید.

 

 


گام هشتم

حالا ما فقط این روش مشابه را برای هر لایه تکرار می کنیم. به طور تقریبی طرح کلی آن را بکشید سپس طرح کلی های لایت ها را با رنگ فورا زیر آن بکشید و سپس خطوط مان را صاف کنید. لایه ی بعدی باید آبی کم رنگ یکسان باشد، در ادامه قرمز و در نهایت آبی تیره.

 

 


گام نهم

اوکی، شما باید چیزی شبیه به تصویر زیر داشته باشید. بخش خسته کننده به پایان رسید. حالا برای ساختن چیزی شبیه به پوستر اول از همه ما یک چهارگوش رنگی از رنگ قهوه ای مایل به زیر زیر همه لایه ها قرار خواهیم داد، این به عنوان پس زمینه ما عمل می کند.

 

 

 

گام دهم

حالا ما باید قرمز و آبی کم رنگ به صورت نصف داشته باشیم. حالا این کار را دست بالای لایه چهارگوش قهوه ای قرار می دهیم. از ابزار چهارگوش Rectangle Tool (M)  برای قرار دادن دو چهارگوش استفاده کنید.

 

 


گام یازدهم

پوستر ما به نظر خوب می رسد. بیایید فضایی را ایجاد کنیم که به اضافه کردن متن امیدبخش در زیر آن نیاز دارد. شما باید به طور مناسب نواحی را گسترش دهید. برای این کار مسیر File > Document Setup. دنبال کنید. من 300 پیکسل به تصویر خودم اضافه کردم.

 

 


گام دوازدهم

حالا چهارگوش قهوه ای تان را امتداد دهید تا بخش جدید از صفحه تان را بپوشاند. سپس یک چهارگوش جدید با رنگ آبی تیره مان ایجاد کنید. این چهارگوش باید یک چهارم اندازه صفحه اصلی باشد.

 

 


گام سیزدهم

زمان اضافه کردن کلمات امیدبخش رسیده است. ما از آبی کم رنگ برای رنگ فونت استفاده می کنیم و می خواهیم تنظیمات متن را عوض کنیم تا کلمات بیشتر چهارگوش آبی تیره را پر کند. برای عوض کردن فضای بین حروف، از پنل Characterاستفاده کنید. این پنل زمانی که از ابزار متن Text Tool (T). استفاده می کنید در دسترس است. من از فونت Myriad Pro استفاده کردم.

 

 


گام چهاردهم

تقریبا به پایان رسید. ما نیازداریم تا خطوط مان را مقداری تمیز کنیم. اول هر لایه را انتخاب کنید به جز لایه ی قهوه ای. سپس یک گروه ایجاد کنید Group (Control + G)سپس آنها را به صورت افقی و عمودی با صفحه تان تراز کنید.

 

 


گام پانزدهم

حالا می خواهیم گوشه های پوسترمان را تمیز کنیم. لایه هایی که گروه شده اند را در یک چهارگوش با هر رنگی قرار دهید. سپس از پنل Pathfinder  استفاده کنید و گزینه Subtract Shape From Areaرا انتخاب نمایید.

 

 


تمام شد

ما انجامش دادیم! ما یک کار شگفت انگیز بدون نیاز به توانایی های هنرمندانه انجام دادیم. ما همچنین چگونگی استفاده ی با لیاقت از ابزار قلم را یاد گرفتیم. و یک روش خوب از استفاده از فوتوشاپ و ایلستریتور به صورت ترکیبی.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی