طراحی با اشعه ایکس: کاربرد اشعه ایکس در هنر :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۹فروردين

درباره اشعه ایکس چه می‌دانید؟ اشعه ایکس تصاویری از اجزاء مختلف بدن انسان را اسکن کرده و به این ترتیب در تشخیص مسائل پزشکی مرتبط با بدن انسان به پزشکان کمک می‌کند. همچنین می‌تواند در تزئین خانه و محل کار نیز به ما کمک ‌کند.

چنانچه فکر می‌کنید که در رابطه با جمله قبلی دچار اشتباه شده‌ام، ادامه این مطلب را بخوانید.

اشعه ایکس را می‌توان به طور هنرمندانه و خلاقانه‌ای در کارهای هنری مختلف به کار برد. هنرمند آلمانی، آلبرت کوتسیر، این کارایی را در طرح‌های هنری خود به وضوح نشان داده است. او زیبایی پنهان در اشعه ایکس را نمایان ساخت و بر اساس آن نام تجاری خود را در  Photowall UKارائه کرد.

شکل‌های پیچشی و شکننده اشعه ایکس روی اسلایدها، مدل و الگویی منحصر به فرد و متمایز از هنر گرافیک را ایجاد کرده‌اند، که شباهتی با سایر رشته‌های گرافیکی ندارد. به نظر خود آلبرت این طرح‌ها به طور هم‌زمان احساس شکنندگی غبار گرفته و شناور بودن در ماوراء را در بیننده ایجاد می‌کنند.

توجه داشته باشید این هنر جدید، زیبایی سحرآمیزی دارد که عموماً از دید تماشاگر عادی پنهان ‌مانده است.

 

 

  تصویر اشعه ایکس از گل‌های جنتینای زرد

 

تزئین با گل‌های جنتینای زرد روی دیوار آشپزخانه


این هنر از کجا شروع شد؟

آقای کوتسیر از سن جوانی به عکاسی علاقه فراوان داشت. اما پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در دهه شصت به عنوان تکنسین در بخش رادیولوژی مشغول به کار شد. با اینکهاو حرفه کاملاًمتفاوت خود بادنیای عکاسی را انجام می‌داد، ایده‌ای عجیب را دنبال کرد! عکاسیازاشیابااستفادهازاشعهایکس. به این ترتیب اوتوانست به مانند همه افراد مشهور و بزرگ، کمبودهایش را به فرصت تبدیل کند.

 

 

 تصویر برگ‌های اکالیپتوس با اشعه ایکس

 

تزئین با اکالیپتوس روی دیوار یک اتاق مبله


او با عکاسی از گل‌ها، صدف‌ها و بسیاری موضوعات دیگر کار خود را آغاز کرد. البته همه این عکس‌ها را با استفاده از دوربین‌های اشعه ایکس می‌گرفت. نتایج بسیار جالب بودند، حتی برای پزشکانی که روزانه صدها تصویر از این نوع را می‌دیدند.


نوع جدیدی از عکاسی با اشعه ایکس

مقصود اصلی دکتر کوتسینر، بیان داستانی است که در پس هر موضوع اتفاق می‌افتد، داستانی که تنها با استفاده از اشعه ایکس دیده می‌شود.

 

تصویر اکالیپتوس سیاه با اشعه ایکس

 

اکالیپتوس سیاه هماهنگ با اثاثیه منزل


پس از بیان نقطه نظرات مثبت پیرامون تصاویر ارائه شده، دکتر کوتسینر ترکیب‌های خود را با همان رنگ‌هایی که بیش از یک قرن در مراکز رادیولوژی به کار می‌رفت، طراحی کرد. این نوع نقاشی و طراحی با روش‌های ابتدایی که در چاپ عکس و کارت پستال به کار می‌روند، انجام می‌شد. این کار نوعی احیاء تصاویر عتیقه است و در نهایت حس قدیمی بودن جالبی به تصاویر می‌دهد.

در نتیجه این کار، تصاویری که وی طراحی می‌کند، نه به مانند نقاشی‌های معمولی کم رنگ ‌شده و نه مانند چاپ‌های دیجیتالی تغییر رنگ می‌دهند. در واقع این تصاویر برای مدت زمان طولانی شکل اولیه خود را حفظ می‌کنند.

البته در مورد این نوع طراحی نیز اشکالاتی وجود دارد. با توجه به اینکه هر یک از تصاویر یک عکس چاپ شده است، تنها پنجاه درصد از آن ها در فرایند مخصوص ظاهر می‌شوند.

 

این تصویر رنگی،ستاره ثاقب نامیده می‌شود.

 

ستاره ثاقب در اتاق مبله


در حال حاضر دکتر آلبرت کوتسیر افراد بسیاری را در سراسر دنیا با هنر خود شگفت زده کرده است. خلاقیت و هنر او در این نوع عکاسی، سبب شده است تا جوایز بسیاری را به دلیل ارزش شاعرانه، خیال انگیز و نمادین در تصاویر به دست آورد. در واقع این تصاویر، فضای عادی را به یک فضای رویایی تبدیل می‌کنند.

 

منبع: designzzz.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی