نگاهی به کارهای بن بری یکی از طراحان گرافیک فیس بوک :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۱فروردين

بن بری (Ben Barry) یکی از طراحان آزاد (freelance) است که در بروکلین نیویورک زندگی می کند در سابقه کاری وی همکاری با فیسبوک در کالیفرنیا هم دیده می شود. وی از طراحان آزاد نسبتاً پر کار است که در پروژه های هنری بسیاری کار کرده است. یکی از ویژگی های کاری او شرکت در فعالیت ها و پروژه های گروهی است. زمانی که در ایران حرف از کار گروهی به میان می آید غالباً به ضعف های این موضوع اشاره می شود و وقتی ما به فعالیت های هنر های تجسمی در کشور خودمان دقت می‌کنیم متوجه ضعف زیادی در این امر می‌شویم از این جهت در این شماره از خبرنامه بر آن شدیم که یکی از طراحان آزاد جوانی که نسبتاً هم همکاری های گروهی خوبی داشته است را معرفی کنیم، فراموش نکنید که طراح آزاد بودن به معنای کار و فعالیت در انزوا نمی باشد و برای پیشرفت و پرورش خلاقیت لازم و ضروریست که با دیگران همکاری کنیم و روحیه کار گروهی را داشته باشیم.


پروژه ی علائم در فیسبوک

در سال 2012 فیسبوک به خانه جدیدش در منلو پارک کالیفرنیا نقل مکان کرد. آن ها در محوطه سابق دانشگاه مایکرو سیستمز (Sun microsystems) بودند. تیم طراحی فیس بوک در آن زمان تصمیم گرفتند به جای صرف هزینه های زیاد برای ساخت و نسب تابلوی جدید از تابلوی قدیمی مایکروسیستمز استفاده کنند و برای این کار از روش هکرها یعنی "تغییر هدف آنچه موجود است" بهره بردنند.

علائم راهنمایی:

در ادامه ی همکاری با فیسبوک  بن بری و دوستانش تنها به طراحی مجدد علائم راهنمایی در این مکان پرداختند.

 

 







در 22 سپتامبر 2011 فیسبوک بزرگترین کنفرانس F8 خود را برگزار کرد. تیم طراحی موظف شد که بر اساس تجربیات گذشته هویتی برای این کنفرانس طراحی کند. این رویداد به منظور اطلاع رسانی به توسعه دهندگان وب برای نمایش امکانات فیسبوک در این زمینه برگزار شد.

 

 

 

 

  

 

                 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 









پروژه ی Facebook Holiday Gift

هدیه سال نو فیسبوک چیزهایی هستند که ما هر سال به  بعضی از دوستان و مشتریانمان برای تشکر میفرستیم.

ما در زمستان 2009 تصمیم گرفتیم هدیه ای تک و شخصی درست کنیم....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پروژه ی

Analog Research Laboratory

20102013

آزمایشگاه تحقیقات فیسبوک یک استودیو چاپ و کارگاه است. هدف اصلی این آزمایشگاه تولید داخلی است که ظرفیت هکر/ ؟ فیسبوک را تقویت میکند.

        

 

 

 

 

 

 

 

 

Printing Demos

مدت کوتاهی بعد از این که پروژه ی فوق راه اندازی شد افراد از جاهای مختلف شرکت شروع به برقراری ارتباط با بری و دوستانش از طریق ایدهایشان کردند. بری و دوستانش به جای این که این کار رو برای آنها انجام بدهند آنها رو دعوت کردند تا خودشان دست به کار شوند و اصول کلی را به آنها آموختند. و این امر به یکی از پر مخاطب ترین فعالیت های گروهی سازمان تبدیل گشت.

 

 

 

 

 

هنرمندان محلی

به جای این که کار های هنری خریداری شوند و در جاهای مختلف کمپ نسب شوند تیم بری شروع به پروش هنرمند در جاهای مختلف کمپ کرد ...

   

 


پوستر هایی با سبک گیگ

20072008


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی کتاب

 

 

 

 

  

 

 

 


بری دوستانش پوستر های متنوعی رو در طی یک سال فعالیتشان در فیسبوک طراحی کردند در زیر برخی از آنها را میبینیم ...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



بری در پروژه ی زیر به گرفتن عکس هایی بصورت روزتمه پرداخته و در نهایت آنها را به صورت کتابی مکتوب ساخته است ....

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 


پروژه ی Austin City Homes

Austin City Homes یک پروژه ی رویایی از معمار اهل آستین، دن فاوست (Dan Fawcett) است. دن در این پروژه از دو اثر در دهه های 50 و 60 الهام گرفته است و اثر قابل توجه از خود بر جای گذاشته است. بن و دوستانش سعی کرده اند با طراحی کتاب معرفی پروژه ی  این اثر  روحی از معماری اواسط قرن بیست رو در آن بدمند.


 

 

 

 

 

 

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی