طراحی بروشور: 10 راه کار خلاقانه :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۶فروردين

برای تبلیغ یک محصول، هم می‌توانید به معرفی ویژگی‌های آن روی یک صفحه چاپی ساده اکتفا کنید و هم می‌توانید بروشوری جذاب به این منظور، طراحی کنید. مسلماً روش دوم در عین جذابیت، کارایی بیشتری نیز خواهد داشت.

در اینجا مجموعه‌ای از قالب‌های انتخابی برای یک بروشور را آورده‌ایم که به طراحان در ایجاد و طراحی نمونه کارهای خیره‌کننده، کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که نمی‌توان این موارد را در طراحی‌های حرفه‌ای و یا مواردی تجاری مرتبط با این حوزه بکار برید.

در واقع می‌خواهیم شما را تا اندازه‌ای با طراحی بروشور آشنا کنیم که اولاً تفاوت آن را با سایر طراحی‌ها شناخته و ثانیاً چگونگی طراحی یک بروشور خوب و عالی را بیاموزید. در ادامه، تفاوت بین یک بروشور خوب با یک بروشور عالی را در قالب 10 راه ‌کار مفید، معرفی کرده‌ایم.

1. قبل از شروع کار هدف خود را بشناسید


 کارفرما را به بیان طرح کلی مرتبط با موضوعات ترغیب کنید.


در طراحی یک بروشور همواره از کارفرمای خود بپرسید که چرا به فکر تهیه بروشور افتاده و چه نیازی به آن دارد. به این ترتیب، آنها به تعریف موضوعات مورد نظر خود ترغیب می‌شوند. در برخی موارد آنها به دلیل عدم کارایی بروشور قبلی به یک بروشور جدید نیاز دارند. اگر توضیح مختصری برای شما آوردند، یک مرحله به عقب برگردید و توجه خود را دقیقاً به آنچه که می‌خواهند بدست آورند، معطوف کنید.


2 .تعداد فونت‌های خود را محدود سازید

وقتی به طراحی بروشور فکر می‌کنید، به انواع متعددی از فونت‌ها نیاز ندارید. فونت‌هایی که به آنها نیاز خواهید داشت عبارتند از: فونت عنوان اصلی، فونت زیر بخش و فونت متن اصلی. در بسیاری از نمونه کارهای دانشجویی استفاده از فونت‌های متعدد را می‌بینیم که درست نیست. به گمان کارفرمایان، باید از فونتی برای عنوان اصلی استفاده کرد که تا کنون کسی آن را به این منظور بکار نبرده باشد. بهتر است آنها را به سمت فونت‌هایی هدایت کنید که در جای خود هویت صنفی آنها را داشته باشد. قبل از انجام پروژه‌های طراحی، سایت best free fonts را ببینید.


3.اندازه کاغذ و فضای مورد نیاز طراحی را معین کنید

قبل از شروع طراحی روی کاغذ یا فضای کامپیوتر، اندازه کاغذ مورد استفاده را معین کنید. وقتی برای کارفرمای خاصی کار می‌کنید، اندازه استاندارد عکس کاغذ A4 را به او یادآوری کرده و امکان استفاده از کاغذ رنگی را نیز متذکر شوید.


4.حق چاپ (کپی رایت) را بدست آورید


 ممکن است دوست نداشته باشید، اما یک چاپ خوب و عالی، در طراحی خوب یک بروشور تعیین کننده است.


یک کپی خوب، موردی است که در طراحی بروشورها به آن توجه کمی شده و ارزش‌گذاری ناچیزی روی آن صورت گرفته است. بسیاری از مردم متوجه نیستند که کپی، بخش قابل توجه و مهمی در مفهوم ساختاری یک بروشور است.

در مراحل نخستین پروژه‌های طراحی بروشور، کار را با مرور درباره کپی کار‌های قبلی آغاز کنید. در بسیاری موارد می‌توانید با تغییر همان کارها، بروشور جدیدی بسازید. معمولاً نیاز نیست عنوان اصلی را حذف کرده یا تغییر دهید.


5.خوانندگان اولویت اصلی شما هستند

وقتی به طراحی بروشور فکر می‌کنید، در ذهن خود به هدف نهایی توجه داشته باشید.

آیا بروشور شما در پاسخ به نیازی مشخص در شبکه‌های مجازی ارسال خواهد شد؟

آیا این بروشور در یک نمایشگاه ارائه خواهد شد؟

وقتی کسی بروشور شما را باز می‌کند، چه چیزی به او ارائه می‌شود؟

برای خوانندگان طراحی کنید نه برای خودتان.


6.به دنبال عبارات و توضیحات ساده باشید


 طراحی بروشور را با مفاهیم ساده و واضح انجام دهید.


اگر به دنبال ساخت بروشوری ماندگار و عالی هستید، بعضی اوقات ایده‌های ساده بهترین هستند. چنانچه کارفرما تصمیم به استفاده از تعدادی عکس معمولی و پیش پا افتاده برای رسیدن به اهداف خاصی دارد، شاید بهتر باشد به آن‌ها توجه نکنید.

راه حل، استفاده از یک پوشش چاپی و عبارات و جملات واقعی و ساده در حوزه آنچه می‌خواهید بگویید، می‌باشد.


7. قلم را روی کاغذ بگذارید

دفترچه یادداشت خود را بردارید و به دنبال ایده‌ای برای نقاشی و طراحی باشید. فکر بکر و ناگهانی در همه جا و همه چیز یافت می‌شود. پروژه‌های بی‌نظیر، در دفترچه یادداشت و با استفاده از مداد و خودکار شروع می‌شوند. آنچه که غالباً انجام نمی‌دهیم یک استراحت فکری و یکی دو هفته دور شدن از موضوع است. پس از این مرحله می‌توانید سه مفهوم و موضوع را به کارفرمایتان ارائه کنید.

8.آنچه کاربردی است استفاده کنید

لازم نیست برای جلب توجه نسبت به بروشور، به دنبال طراحی متفاوت یا عجیب باشید. برای مثال، بسیاری از طراحان از 10 تا 20 نوع فونت بکار رفته در پروژه‌های قبلی خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل فونت Helvetica بسیار کاربرد داشته و همچنین فونت Rockwell فونت خوبی برای عنوان‌ها می‌باشد.


9.برداشت نخست باید خوب باشد


در طراحی بروشور، احساس خوبی را به مخاطب منتقل کنید.


طراحان بروشور باید بر محور آنچه مورد تجارت کارفرما است حرکت کنند. بروشور موسسات خیریه نباید لوکس و پر زرق و برق باشد، چرا که مردم فکر می‌کنند پول و هزینه زیادی صرف آن شده است. در مقابل، برای ارائه یک محصول جدید در نمایشگاه به یک بروشور جالب و جذاب نیاز خواهید داشت.

 

10.عکس‌های جذاب

در ساخت بروشور برای یک محصول، به عکس‌های خوب و با کیفیت نیاز دارید. اگر از عکس‌های موجود استفاده می‌کنید (معمولاً بودجه‌ها، هزینه عکس برداری جدید را ندارند) به دنبال عکس‌هایی باشید که زیاد استفاده نشده و تکراری نباشند. هرگز گوشه‌های عکس را نبندید.



منبع:creativebloq.com

 

نظرات  (۲)

با سلام و خسته نباشید
خیلی مطالب جالب و کارردی بود
ممنون
خیلی چرت و بدرد نخور بود ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی