ساخت یک تصویر دریایی با حالت طراحی دستی در ایلستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۶فروردين

مشخصات آموزش:

زمان حدودی: 3 ساعت
درجه سختی: پیشرفته
نرم افزار های استفاده شده: ادوبی ایلستریتور
منبع: design.tutsplus.com

آنچه که در نهایت خواهید ساخت

 

من در این آموزش به شما نشان خواهم داد، شما می توانید در Illustrator در یک حالت سیال طراحی دستی کنید، تقریبا همانطور که با یک خودکار و کاغذ ترسیم خواهید کرد. پلاگ این DynamicSketch و WidthScribeابزارهای متنوع حسی و ویژگی هایی برای ساده سازی محیط کاری شما دارد و قابلیت هایی را که در هیچ جای دیگر از Adobe Illustratorیا هر بخش دیگر از ویرایشات است را پیشنهاد می دهد. بنابراین گسترش فرصت های خلاقانه مان را شروع می کنیم.


1-    پلاگین مورد نیاز را نصب کنید و یک New Documentایجاد کنید.

برای ترسیم این اسکیس ما باید از پلاگین ها در Astute Graphics استفاده نمائیم، که به ما برای طبیعی کار کردن کمک می کنند و ترسیمات را بسیار جالب می نمایند. از این لینک نسخه 14 روزه آن را دانلود کنید. 14 day free trials of DynamicSketch and WidthScribe plug-ins.

این ویدئو ها نصب، لایسنس کردن و فرآیند فعال سازی را پوشش می دهد. ما درباره پلاگ این های نصب شده و ابزار هایی که مطابق میل ما تنظیم شده اند می خوانیم.

Adobe Illustrator را اجرا کنید سپس Control-N را برای ایجاد new document بزنید. در پنجره باز شده، پارامتر های محیط خود را تنظیم کنید و color mode را مطابق تصویری که می خواهید ایجاد نمائید انتخاب کنید. اگر شما تصمیم دارید کار هنری خود را پرینت بگیرید color mode ، CMYK را انتخاب نمائید و اگر صرفا می خواهید آن را در شبکه منتشر کنید روی حالت RGB تنظیم کنید.

 

 

2- یک لنگر از اشکال هندسی پایه ترسیم کنید

گام نخست

اگر شما حتی یک کتاب در مورد ترسیمات خوانده باشید، میدانید که ترسیم با ایجاد اشکال پایه آغاز میگردد. چسبیده به لبه های این شکل ها، هنرمندان مبتدی می توانند تناسبات پایه و تقارن اشکال مصور را حفظ کنند. Adobe Illustrator ویژگی های بسیاری دارد که برای شروع سریع به ما کمک می کند. بنابراین ابزار Ellipse Tool را انتخاب کنید و دو دایره خالی و بدون stroke بدون رنگ و ضخامت ایجاد کنید. دو دایره باید هم مرکز باشند.

 

 

شما می توانید اشکال خود را از حالا با کمک حالت Smart Guides، (View > Smart Guides (Control-U)) و Align panel (Window > Align (Shift-F7))جای گذاری کنید.


گام دوم

از Rectangle Tool برای ایجاد یک مستطیل که در راستای عمود کشیده شده، همانطور که در زیر می بینید استفاده نمائید.

 

 

حالا یک مستطیل کشیده افقی ایجاد نمائید.

 

 

گام سوم

ابزار Polygon Tool را انتخاب کنید و یک مستطیل متعادل ایجاد نمائید.

 

 

مثلث را در حالت انتخاب نگاه دارید، به Object > Transform > Reflect بروید سپس در پنجره Horizontal Axis را انتخاب کنید.

 

 

مثلث را به بخش پائینی مثلث جابجا کنید. راس پائینی مثلث را با استفاده از Direct Selection Tool انتخاب کنید سپس درحالیکه Shift را نگاه داشتید کمی به بالا آن را جابجا کنید.

 

 

گام چهارم

یک مثلث دیگر ایجاد نمائید و آن را در گوشه مثلث بزرگتر قرار دهید. مثلث کوچکتر را با استفاده از Selection Tool کمی بچرخانید.

 

 

Reflect Tool را انتخاب کنید، کلید Alt را نگه دارید و روی نقطه A کلیک کنید. Vertical Axis را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Copy در پنجره کلیک کنید.

 

 

همه شکل های ایجاد شده را انتخاب کنید و سپس با استفاده از Control-G آن ا را گروپ کنید. در پانل Transparency، opacity همه گروه را کم کنید. اگر ضروری است، در پانل Stroke ضخامت Stroke را کم کنید. ما از این شکل ایجاد شده به عنوان یک الگو بهره خواهیم برد.

 

 

فقط به عنوان یک نکته جانبی، این فرآیند می تواند با استفاده از Dynamic Shapes Tool در VectorScribe plug-inبسیار ساده شود. با استفاده از این شما برای تغییر دادن پارامتر های اشیا البته نه در طول فرآیند بلکه بعد از آن قادر خواهید بود.

 

 

3-    اسکیس با استفاده از  DynamicSketch

گام نخست

بعد از نصب DynamicSketch plug-in، آیکون DynamicSketch در پانل Tools ظاهر می گردد.

 

 

برای باز کردن پنجره DynamicSketch Preferences روی آیکون آن در پانل Tools دبل کلیک کنید یا کلید Return/Enter را بعد از انتخاب ابزار فشار دهید. برای ایجاد یک اسکیس، من تغییرات کمی را در حالت پیش فرض آن انجام می دهم. شما می توانید آن را در تصویر زیر ببینید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر به tool's settings بروید، شما می توانید آن را در لینک Overview: Dynamic Sketch Preferences ببینید.


گام دوم

پانل Dynamic Sketch، (Window > Dynamic Sketch > Dynamic Sketch panel) را باز کنید. در منوی fly-out، گزینه None را انتخاب کنید. شما می توانید پانل را با انتخاب Expand Panel از منوی fly-out پانل گسترش دهید.

 

 

رنگ را به خاکستری و 1px برای ضخامت stroke تنظیم کنید. شفافیت را به 15-20% کاهش دهید.

 

 

به View > Hide Edges (Control-H) برای ترسیم شیوه ای طبیعی تر بروید.


گام سوم

حالا، لنگر پایه را در شکل الگو اسکیس نمائید. منظر و احساس فرآیند ترسیم خیلی به اسکیس مدادی شبیه است.

 

 

4-ایجاد خطوط خارجی با استفاده از DynamicSketch

گام نخست

رنگ stroke را مشکی تنظیم کنید و Opacity را در 100% افزایش دهید.

 

 

با استفاده از Paintbrush Tool ما می توانیم ارتباطی بین انواع پهنای stroke و تعدای پارامتر برقرار کنیم.

 

 

اگر شما از یک graphic tablet استفاده می کنید، شما باید بین stroke width و فشار قلم ارتباط برقرار کنید. اگر از موس برای ترسیم استفاده می کنید، شما نیازمند برقرای ارتباط مابین stroke width و سرعت کرشر (سرعت ترسیم) هستید. ضمنا هیچکرام از ابزارهای Adobe Illustrator به صورت پیش فرض این ویژگی ها را ندارند. شما همچنین می توانید کمترین و بیشترین stroke width را برای فشار قلم یا سرعت کرشر تنظیم کنید.

 

 

در زیر پانل Dynamic Sketch شما می توانید دیاگرام وابستگی stroke width به تغییرات پارامتر های انتخاب شده مشاهده کنید. به صورت پیش فرض، این نمودار یک رابطه خطی را نشان می دهد، اما شما می توانید آن را (نقاط را افزایشدهید، جابجا یا خم و ... نمائید) همانطور که برای محیط کار لازم دارید، ویرایش کنید.

 

 

من با استفاده از graphic tablet ترسیم نمودم ، بنابراین Stylus Pressure و یک رابطه خطی در پانل را انتخاب خواهم کرد. خط خارجی لنگر را طبق اسکیس همانطور که می بینید ترسیم کنید.

 

 

گام دوم

به طور معمول، هنرمندان احجام دایره ای شکا را بوسیله تکرار چند گانه حجم آن ایجاد می کنند. Dynamic Sketch ترسیم اشیاء دوار را آسان و سریع می کند. پنجره DynamicSketch Preferences باز کنید و دو گزینه Auto-Detect Continuous Repeated Closed Path Sketch Traces و Smooth Toward Circular را علامت بگذارید.

 

 

برای smoothness ، 100% و Stylus Pressure را در پانل Dynamic Sketch فعال نمائید.

 

 

حالا شما می توانید یک حلقه برای لنگر به صورت دایره رسم کنید. کافی است یک حلقه را دوبار ترسیم کنید تا واقعی بنظر برسد.

 

 

گام سوم

لازم است بخش هایی از مسیر که از حلقه بیرون زده اند حذف شوند. Gesture Trimming ما را برای انجام این به سادگی قادر می سازد. روی دکمه Gesture Trimming در پانل Dynamic Sketch کلیک کنید.

 

 

همه اشیاء پیرامونی را انتخاب کنید، سپس با نگاه داشتن Shift از مسیر ها عبور کنید. همانطور که می بینید، این فورا نقاط ناخواسته را پاک می کند.

 

 

5-ساخت سایه با استفاده از Hatching

گام نخست

هاشور را در محلی که می خواهید سایه باشد ایجاد کنید. فاصله بین هاشور ها و ضخامت آن ها به مقدار سایه در این محل بستگی دارد.

 

 

معمولا این یک مهارت مشخص می خواهد اما مجددا Dynamic Sketch کار را ساده می کند. اولا شما می توانید بخش های خط مستقیم را ایجاد کنید. برای انجام آن، وقتی ترسیم می کنید Alt را فشار دهید.

 

 

در ثانی، لازم نیست دقت کنید که هاشور ها دقیقا در محدوده شکل باشد. همانطور که ذکر گردید، شما می توانید بخش های ناخواسته از مسیر را با استفاده از به کار بردن Gesture Trimming حذف کنید.

گام دوم

برای افزایش عمق سایه از هاشور هایی مثل زیر استفاده کنید.

 

 

بخش هایی که هاشور نخرده اند در لنگر مثلا انعکاس دارند.

 

 

همه هاشور ها بوسیله خطوط مستقیم انجام نمی شوند. برای مثال، در حلقه لنگر من یک stroke را کمان گونه به منظور رساندن شکل سطح ایجاد کردم.

 

 

سرانجام برای ایجاد بافت چوب من تعداد کمی خطوط موجی شبیه الیاف معمول ترسیم کردم.

 

 

6-ایجاد فانوس دریایی

گام نخست

این فرآیند خیلی با ترسیم یک لنگر فرق نمی کند، بنابراین من فقط مراحل اصلی را در اینجا نشان می دهم. اشکال پایه فانوس دریایی را با استفاده از ابزار native و ویژگی های آن در Adobe Illustrator ایجاد کنید.

 

 

 

 

گام دوم

خطوط پیرامونی فانوس دریایی را با الگوهای متنوع از stroke با استفاده از DynamicSketch Tool ترسیم کنید.

 

 

در این مرحله من از گزینه Stylus Pressure و کاربرد Gesture Trimming برای پاک کردن بخش های اضافی (برای پاک سازی تصویر) استفاده کردم.


گام سوم

سایه ها را در فانوس دریایی با استفاده از هاشور زنی ترسیم کنید. اینجا شما می توانید از ویژگی های ترسیم خطوط مستقیم که در اصلاح گر Shift گنجانده شده استفاده کنید.

 

 

7-شیوه های پرداخت بعدی با تنوع ضخامت با استفاده از WidthScribe

گام نخست

WidthScribe یک پلاگ این یگانه است که واقعا سیر کار شما را بوسیله تنوع چند تایی پهنای stroke ها با هردو سادگی و سرعت ساده سازی می کند. نتیجه زنده شدن کار شما است و عمق واقعی و تاثیر را بیشتر می کند. نگاه کنید چگونه ما می توانیم از این ویژگی ها برای ارتقا و تصحیح ترسیم خود استفاده می کنیم. بعد از نصب پلاگ این ابزار های آن در پانل Tools ظاهر می شود.

 

 

Width Brush Tool را انتخاب کنید سپس پنجره Width Brush Tool Options بوسیله دبل کلیک در آیکون ابزار در کلید Return/ Enter باز کنید. اندازه و سختی قلم خود مطلوب خود را تنظیم کنید. شما می توانید اندازه قلمو را بوسیله Left و Right Square brackets تغییر دهید. من فکر می کنم که ضخامت 50%بهترین گزینه برای این بخش از کار است. Adjust Width by Fixed Amount را انتخاب کنید ، -1.5 px را تنظیم کنید و و همچنین Pressure را البته اگر از graphics tablet استفاده می کنید.

 

 

تاثیر منفی این پارامتر به معنای آن است که ما می توانیم پهنای مسیر ها را در محدوده تماس کم کنیم.

گام دوم

معمولا در لبه های شکل سایه ها عمق کمتری به منظور انعکاس از محیط پیرامونی پیدا می کنند. حالا عمق سایه را در لبه راست فانوس دریایی کاهش می دهیم. برای انجام این هاشور را انتخاب کنید و سپس در روی آن از بالا تا پایین با استفاده از Width Brush Tool ترسیم کنید.

 

 

ما قادر خواهیم بود به نتیجه مطلوبمان در فقط ده ثانیه دستیابیم گرچه بیش از صد بخش در این زمان پردازش می شوند.

هیچ ابزار یا فرآیندی در Adobe Illustrator نمی تواند این کار را برای ما انجام دهد.

گام سوم

حالا از ابزاری دیگر از WidthScribe استفاده می کنیم، ابزار Width Gradient. برای باز کردن پانل آن به پانل Window>WidthScribe> Gradient Width بروید.

 

 

حالا ما می توانیم از gradient های خطی و منحنی برای مسیر های انتخاب شده بکار ببریم. Width Gradient Tool رنگ را مشابه انجام یک gradient معمولی تغییر نمی دهد. اما آن پهنای مسیر ها را تغییر می دهد. برای دیدن چگونگی کار آن، یک gradient خطی را انتخاب کنید و شروع و پایان پهنای مسیر را انتخاب کنید.

 

 

در پانل Layers گروه مسیر ها را که شما می خواهید width gradient را برای آن بکار ببرید شناسایی و انتخاب کنید.

در حالیکه gradient را بکار می برید شما می توانید تاثیر آن در تصویر خود را نمایش دهید. در حالیکه دکمه موس را پایین نگاه داشتید می توانید جهت و پهنای gradient را تغییر دهید.

 

 

عینا در زمان کوتاهی ما به تغییراتی خطی در ضخامت هاشورها قادر خواهیم بود. برای انجام دستی این زمان، تلاش و مهارت بیشتری را می خواهد. WidthScribe فقط کار ما را تماما ساده می کند.

گام چهارم

به کار بردن ابزار بعدی WidthScribe، همان Width Selector Tool و باز کردن پانل آن (Window >WidthScribe> Width Selector panel)

 

 

Width markers در مسیر هایی با تنوع در پهنا حالا ظاهر می گردند.

 

 

Width Selector Tool برای انتخاب و کار کردن با پهنای نشانگر ها طراحی شده است. width markers را در انتهای مسیر های حلقه لنگر در حالیکه Shift را نگاه داشتید انتخاب کنید. حالا روی دکمه Taper Stroke در پانل Width Selector را فشار دهید. این آخر مسیر هایی که انتخاب کرده اید را تمیز تر و کشیده تر می کند.

مسیر هایی که به ضرورت برای اضافه کردن عمق و حد فاصل برای تصویر شما مخروطی شده اند.


8-مرحله پایانی

گام نخست

در ادامه با یک زمینه دریایی ما می توانیم از Dynamic Sketch Tool و Pencil Tool (N) برای ایجاد یک شکل دلخواه با یک منطقه آبی رنگ استفاده کنیم.

 

 

حالا به یک قلمو grunge نیاز داریم . من از قلموهای free Illustrator در لینک BEAT 'EM UP استفاده کردم. از یک رنگ آبی مشابه بالا استفاده کنید اما پر کردن و استفاده کردن از آن برای رنگ stroke را غیر فعال نمائید. حالا Paintbrush Tool را بگیرید و strokes با قلمو grungy در بیرون از شکل آبی ایجاد کنید.

 

 

گام دوم

اشکال فانوس دریایی را در یک رنگ آبی تیره تغییر رنگ دهید سپس آن را در پس زمینه آبی همانطور که نمایش داده می شود قرار دهید.

 

 

همه اجزای لنگر را به سفید تغییر رنگ دهید و آن را در جلوی همه چیدمان خود قرار دهید. لنگر را با استفاده از Selection Tool  متمایل به راست نمائید.

 

 

تبریک! شما انجامش دادید.

این ممکنه که همه ویژگی ها و ابزار های DynamicSketch و WidthScribe در یک آموزش پوشش دهید. گرچه من امیدوارم این مثال به شما چگونگی درک آنچه هستند و چگونگی کمک به شما برای لذت بردن از خلاق بودن بوسیله ساده کردن محیط کار شما نشان دهد. جزئیت بیشتر و فیلم های ابزاری محصول در لینک Dynamic Sketch, WidthScribe به شما برای رسیدن به اغلب این پلاگ این های گسترده و موثر کمک خواهد نمود.

 

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی