ساختن خرس های کارتونی در ایلستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۲ارديبهشت

با استفاده از تکرار شکل ها در Illustrator یک صحنه کارتونی از خرس ها را ایجاد کنید.



در این آموزش ، من در مورد نقطه نظرات مختلف برای ایجاد یک صحنه کارتونی از خرس ها با اشکالی ساده و با color palette محدود کننده در Adobe Illustrator بحث خواهم کرد.

از اسکیس و برنامه ریزی، من رنگ هایی کلی انتخاب خواهم کرد و ..................


1-اسکیس را آماده کنید

این قبلا به عنوان تذکر برای هر کس خواهد بود: اسکیس یک بخش خیلی مهم از فرآیند طراحی است. وقتی ما اسکیس می زنیم، از آنچه می خواهیم در تصویر خود بدست آوریم نمای کلی می یابیم. برای این آموزش، من یک اسکیس خام در Adobe Photoshop با وضوحی کافی برای تشخیص اشکال اصلی ترسیم کردم.



2-اشکال اصلی که برای این تصویر لازم است بشناسید.

برای ما راه حل هایی کافی از اشیاء تصویر در محیط کار وجود دارد، این خیلی مهم است که از قبل برای اینکه از چه شکل هایی استفاده کنیم برنامه ریزی داشته باشیم. برای این آموزش، به شکل زیر مراجعه کنید که به شما قصد من را به طور خلاصه بازگو می کند.



3- Look و Feel  صحنه را با Adobe Kuler طراحی کنید.

تعداد زیادی color palette ایجاد شده وجود دارد و وب سایت هایی که من می دانم آن ها در شبکه هستند، اما من واقعا استفاده از Kuler در Adobe از میان هر چیز دیگر ترجیح می دهم. Adobe Kuler یک ضمیمه برای Adobe Illustrator CS5 و CS6 دارد که به شما اجازه می دهد نوع رنگ مطلوب خود را دقیقا در برنامه Adobe Illustrator  خود انتخاب کنید. Illustrator CC یک Kuler کاملا یکپارچه دارد بنابراین شما حتی به دانلود هر ضمیمه ای نااز ندارید. بسیار مفید است، درست است؟ برای این آموزش، من از ضمیمه هایی با قابلیت دانلود برای CS5 و CS6 استفاده خواهم کرد.

گام نخست

پانل ضمیمه Adobe Kuler را بوسیله رفتن به Window > Extension > Adobe Kuler فعال کنید و شما خواهید دید که پانل ضمیمه در محیط کاری شما ظاهر خواهد شد.



گام دوم

در حالیکه Adobe Kuler به ما اجازه می دهد color palette هایی مختلف را انتخاب کنیم، ما هنوز نیاز داریم به صورت دستی آن ها را به محیط کاری خودمان بوسیله اضافه کردن آن ها به Swatches panel، اضافه کنیم. به منظور انجام آن، به Window > Swatches بروید تا Swatches panel را به محیط کاری خود اضافه کنید. در پانل ضمیمه Adobe Kuler خود در حالت مطلوب و واژگانی مربوط طبقه بندی کنید تا شما بتوانید color palettes مناسب را دردسترس ببینید.

من تصمیم گرفتم برای بعضی چیزها با یک Autumn feel بروم بنابراین من دنبال کلمه نارنجی می گردم. color palette مطلوب خود را از search results انتخاب کرده و روی Add Selected Theme to Swatches که در زیر بخش پانل است کلیک کنید. بعد از کلیک روی آن شما متوجه خواهید شد که پالت انتخاب شده شما حالا در محل Swatches panel ذخیره شده است. این را تا آن زمان که شما همه رنگ های مطلوب که به شما برای تصمصم گیری با overall look و feel برای تصویر خود کمک خواهد کرد انجام دهید.



لطفا توجه داشته باشید که رنگ هایی که ما انتخاب کرده ایم فقط راهنماهایی برای تصویر هستند. در مسیر فرآیند، ما می توانیم از رنگ های پیش فرض از انتخاب شده ها استفاده کنیم اما ما می توانیم با رنگ ها برای دستیابی به چیزهایی جدید و یگانه بازی کنیم. به طور خلاصه فقط با رنگ ها تا زمانیکه بعضی چیزهای جدید مناسب برای ذائقه و سبک خود بیابیم بازی کنیم.



4-یک سند جدید را ایجاد کنید.

با رفتن به File > New (Control + N) یک سند جدید ایجاد کنید و از تنظیمات زیر استفاده کرده و OK را بزنید.



5-کوه ها را ایجاد کنید.

گام نخست

با استفاده از Pen Tool (P)یک مثلث ترسیم کرده و نارنجی را از پالت خود انتخاب کنید. برای این من از fill color با مشخصات #EF5411 بدون stroke استفاده کرده ام.



گام دوم

مثلث نارنجی را انتخاب کرده و گزینه Draw Inside را در Tools bar خود فعال کنید. با استفاده از Pen Tool یک کلاهک یخی مانند زیر درست کنید. یک نارنجی ملایم برای fill با مشخصات #FFC887انتخاب کنید. 



 گام سوم

با ستفاده از Pen Tool و با گزینه فعال Draw Inside، برخی اشکال رندوم (به شکل زیر به عنوان مثال مراجعه کنید) با خطوطی مستقیم و با استفاده از دو رنگ (#800C00 با Blending ModeOverlay، 50% Opacity و #CC3A00 با Blending Mode Multiply, 60% Opacity) ترسیم کنید. مطمئن شوید که اشکال زیر کلاهک های یخی شکل هستند.



گام چهارم

ما قصد داریم سه کپی از کوه ها ایجاد کنیم. برای اولی، کوه را انتخاب کنید و Copy (Control + C) را بزنید سپس آن را در محیط کار خود Paste (Control + V) کنید. Direct Selection Tool را فعال کنید و شکل اصلی کوه را انتخاب کنید و fill color آن را به #FF7100تغییر دهید.



گام پنجم 

ما قصد داریم برخی چیزها را در کوه برای ساختن تکرار هایی متفاوت تغییر دهیم. بوسیله فعال کردن Selection Tool و دوبار کلیک کردن روی گروه کوه به clip group کوه بروید. Direct Selection Tool را فعال نمائید و یک بافت شکل از کو را انتخاب کرده و روی گزینه Select Similar Objects برای انتخاب همه شکل ها با شفافیت، روشنایی و رنگ یکسان، کلیک کنید. fill color را به #FF8A00 بوسیله Blending Mode Multiply و 50% Opacity تغییر دهید. من البته رنگ کلاهک یخی را به #FFEBC3 تغییر دادم.


گام ششم

با ستفاده از تکنیک مشابه گفته شده در گام قبل، این را برای دو نسخه بیشتر از کوه ها انجام دهید. شما می توانید کلاهک یخی را برای بدست آوردن اتحاد بیشتر تغییر دهید. با رنگ و شفافیت و روشنایی بازی کنید. همانطور که می بینید من دو نسخه با پس زمینه سیاه و دو تای دیگر با رنگ هایی روشن تر ساخته ام اما هنوز از look و feel و از رنگ های انتخابی ما آمده است.

کوه ها را در لایه جدید قرار داده و آن لایه را هاید کنید بنابراین شما می توانید به جزئیات دیگر بپردازید.



6-درختان را ایجاد کنید

گام نخست

با استفاده از Pen Tool یک مثلث که شبیه tree trunk است ترسیم کرده و از رنگ 553200 #استفاده کنید.



گام دوم

پانل Brushes را باز کرده (Window > Brushes) و روی منوی پائینی کلیک کنید و Open Brush Library > Artistic >Artistic_ChalkCharcoalPencil را انتخاب کنید. Chalk Brush را انتخاب نمائید.




گام سوم

با استفاده از Selection Tooltree trunk را انتخاب کنید و روی Draw Inside کلیک کنید. با استفاده از Paintbrush Tool یک خط مستقیم که از بالاترین بخش تنه شروع شده و تا پائین ادامه دارد ترسیم کنید. مطمئن شوید که Chalk Brush انتخاب شده است بنابراین آن در brush stroke و با stroke color ، #553200 و بدون fill color بکار برده شده است. Blending Mode Screen را برای brush stroke جدید بکار ببرید.



گام چهارم

تعدادی کپی از تنه ایجاد، تغییر اندازه و آن ها را به طوریکه شبیه شاخه های درخت شوند مرتب نمائید. مثال را در زیر ببینید.



گام پنجم

یک مخروط با استفاده از Ellipse Tool ایجاد کرده و برای fill color از FFE354 #استفاده کنید. مخروطی که ایجاد کرده اید کپی کردده و شکل را در محل کپی نمائیدCopy in Place (Shift + Control + V). در نهایت شما با مخروط هایی که در بالای درخت ها قرار داده شده اند کار را تمام می کنید. حالا بالاترین مخروط را انتخاب کرده و آن را کمی در بخش پایین و راست جابجا نمائید. باآنکه هنوز در حالت انتخاب است، کلید Shift را فشار دهید و مخروط دیگر را انتخاب کنید و روی Minus Front از Pathfinder panel (Window > Pathfinder) کلیک کنید. رنگ را به F27900 #تغییر دهید و Blending Mode را به Color Burn با شفافیت 50% تغییر دهید.



گام ششم

پانل Swatches، (Window > Swatches) را باز کرده و از منوی پایینی به Open Swatch Library > Patterns > Basic Graphics > Basic Graphics_Textures بروید. یک دایره با Ellipse Tool ایجاد کرده و USGS 2 Marsh Pattern را که در pattern list پیدا می شود بکار ببرید و آن را برای دایره ای که ایجاد کرده اید بکار ببرید.



گام هفتم

مخروط زرد چپی را انتخاب کرده و به Appearance panel (Window > Appearance) بروید. از منوی پائینی از Appearance panel، Add New Fill را انتخاب نمائید. سپس Eyedropper Tool را فعال کرده و روی دایره با الگویی که ما آن را در گام پیشین ایجاد کرده بودیم کلیک کنید. Blending Mode را به Color Dodge تغییر دهید.



گام هشتم

برگ ها را در پشت تنه و شاخه ها قرار دهید. همگی را با هم گروه نمائید. Group (Control + G)



گام نهم

درست شبیه به آنچه برای کوه ها انجام دادیم، تعداد بیشتری درخت ایجاد کنید. تغییرات ممکن است شامل » رنگ هایی جدید برای برگ ها و تنه شاخه جای شاخه ها و ... شود. بعد از آن درختان را در لایه کوه ها قرار داده و آن ها را یکبار دیگر hide کنید.



7- علف ها را ایجاد کنید

گام نخست

با استفاده از Pen Tool تعدادی مثلث با fill color#E97500 ایجاد کرده و روی Unite از Pathfinder panel (Window > Pathfinder) برای ادغام همه شکل ها کلیک کنید.



گام دوم

دو کپی از شکل اصلی علف با استفاده از Copy (Control + C) ایجاد کرده و در محل بچسبانید (Control + Shift + V) و بوسیله جابجا نمودن بالاترین لایه مقداری پایین تر و انتخاب لایه بعد در یک زمان، روی Minus Front از Pathfinder panel کلیک کرده و Blending Mode را به Color Dodge تغییر دهید.



گام سوم

با استفاده از تکنیک مشابه که ما زمانیکه بافت ها را به برگ ها دیخت اضافه می کردیم انجام دادیم، بار دیگر USGS 2 Marsh Pattern را به علف بوسیله Adding New Fill با Appearance panel اضافه کنید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید. همه را گروه کنید. (Control + G)



گام چهارم

همین چیز ها را برای علفها تکرار کنید.



8-پس زمینه را ایجاد کنید

گام اول

محیط کار خود را با یک مستطیل با استفاده از Rectangle Tool و اضافه کردن یک Radial Gradient با FFE37F #و FF8E00 #به ترتیب پر کنید.



گام دوم

پس زمینه را انتخاب کنید و روی گزینه Draw Inside کلیک کرده و ترسیم جزئیات را با Pen Tool شروع کنید. با Blending Mode و Opacity تا دستیابی به ذائقه یتان بازی کنید.



گام سوم

یک مستطیل جدید را بسازید و از رنگ FFC887 #استفاده کنید. این برای زمین شما در تصویر خواهد بود.



گام چهارم

مستطیل قهوه ای را که ما ایجاد کرده ایم انتخاب کرده و گزینه Draw Inside را فعال کنید و یک مستطیل جدید داخل آن ترسیم کرده و Mezzotint Irregular pattern را از Basic Graphics_Textures swatch با Color Burn Blending Mode و 20% Opacity بکار ببرید. بعد از آن Pen Tool را انتخاب کرده و تعدادی شکل را که عمق و جزئیاتی را برای زمین دارند ترسیم کنید با fill color ، #CC5400 و Blending Mode Multiplyو 20% Opacity.



9-اجزاء را برای ایجاد صحنه خود مرتب کنید.

حالا، این جا بخش جالبش است: مرتب کردن صحنه. به منظور انجام آن، لایه های زیادی را که ما مجبوریم همه جزئیات را آشکار کنیم که قبلا ساخته ایم ، Unhide کنید. لایه Background را Lock کنید.

همانطور که شما در Layers panel من می بینید من آن ها را بوسیله لایه ها مرتب کردم. کوه ها اول سپس من لایه اول درخت ها را اضافه کردم و بعد لایه اول علف و سپس من لایه دوم را برای درختان و برای علف ها بترتیب ایجاد کردم. در این راه ما قادریم صحنه ای با عمق برای آنچه که ما برای دو لایه مختلف برای درختان و علف ها بترتیب نمایش می دهیم داشته باشیم.





10-جزئیاتی همچون تخته سنگ ها را اضافه نمائید.

جزئیات کوچک می تواند معنای زیادی را در تصویر شما ایجاد کند. بنابراین Pen Tool خود را بردارید و با اضافه کردن تخته سنگ هایی با fill color#3B2400 وA55E00 #شروع کنید. Blending Mode را به Lighten و 20% Opacity برای سایه ها تنظیم کنید. سنگ ها را تکرار کرده و آن ها را در صحنه قرار دهید.



11-خرس ها را اضافه کنید

حالا زمان به تصویر کشیدن شخصیت های اصلی برای صحنه است: خرس ها.

گام نخست

دایره ای با استفاده از Ellipse Tool و با fill color#361400 ایجاد کنید.



گام دوم

Pen Tool را بردارید و تصویر کردن را مشابه شکل زیر شروع کنید. توجه داشته باشید که به تناسبات سر احتیاج دارید و مطمئن شوید که شما رنگ را به #361400 تغییر دادید.



گام سوم

یک Ellipse جدید ایجاد کرده و بخش پائینی را با Eraser Tool (Shift + E) پاک کنید. شکل را به سر و بینی خرس اضافه کرده و شکل را آن زمان که ضروری است تبدیل نمائید.



گام چهارم

گوش ها را بوسیله اضافه کردن دو دایره در بالای سر اضافه کنید. بعد از آن همه شکل ها را در Pathfinder panel، Unite کنید.



گام پنجم

با Pen Tool دو چشم با یک رنگ قرمز تیره #7C0101 اضافه کنید.



گام ششم

ترسیم سایه ها و جزئیات را با Pen Tool شروع کنید.

حالا ما یک خرس برای صحنه خود داریم، یک لایه جدید بالای لایه Trees 1 ایجاد کرده و خرس ها را در آن جا قرار دهید. موارد بیشتری از خرس ها را اضافه کرده و آن ها را در صحنه توزیع کنید. جزئیات دیگر را مثل علف آن زمان که ضروری است مرتب کنید.



تبریک می گویم! شما حالا تمامش کردید.

در این آموزش ما قادریم یکی از مهم ترین جنبه های هنر های برداری را بزرگنمایی کنیم: ایجاد کردن جزئیات جدید از یک مورد موجود با کارآمدی. فقط با تغییر در رنگ ها و دیگر چیز ها مثل اشکال، ما می توانیم تصویر موجود را به چیز جدید تبدیل کنیم. ما همچنین آموختیم چگونه بافت را به اجزاء اضافه کرده و عمق صحنه را فقط با مرتب کردن اجزاء و توزیع آن ها در لایه های مختلف ایجاد کنیم. ما همچنین آموختیم چگونه از Adobe Kuler برای کمک کردن به تصمیم گیری در look و feel برای رنگ های تصویر استفداه کنیم. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.



منبع:design.tutsplus.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی