آموزش ساخت یک تایپوگرافی رنگارنگ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸ارديبهشت

پروژه ی تصویر حروف چاپی: دنباله کار دیجیتال تجربی

در این آموزش نرم افزار ادوب ایلستریتور، من شما را دنبال فرآیندهایم در خلق یک اثر هنری از حروف برجسته خواهم برد. تمرکز این آموزش نشان دادن این موضوع است که چگونه پیش نویس، گسترش و ویرایش همه یک کل را با یک برنامه ی طراحی مانند ادوب ایلستریتور از ابتدا تا انتها انجام دهیم. من به شما نشان خواهم داد که با ابزارهای در دسترس در نرم افزار ایلستریتور کار کنید تا به شما اجازه دهد بر روی یک روش ارگانیک کار کنید که به شما این توان را می دهد که بفهمید و مسائلتان را در یک طرح کلی حل نمایید. نه خطی بر روی کاغذ یا طرح اولیه!

 

پیش نمایش

 

 

مقدمه

این مدل از گردش کار دیجتال تجربی که ما بسیار تجربه می کنیم و مرحله طرح اولیه با خودکار بر روی کاغذ را کنار می گذاریم مخصوصا در نرم افزار ایلستریتور مدل CS5 با ابزارهای جدید شبیه به Shape Builder Tool و Stroke WidthTool آسان تر می کند همان طور که دستورات طراحی مانند حالت های Draw Behind و Draw Inside.

من همچنین در مورد اینکه چگونه از تبلت گرافیک هایم استفاده می کنم تا این جریان فرآیندهای دیجیتال را بهتر و سریع تر کنم، صحبت خواهم کرد.

در طول این آموزش شما باید سعی کنید میان برهای زیادی را به خاطر بسپارید و استفاده نمایید.

برای دریافت بیشتر این آموزش، شما باید پایه های نرم افزار ایلستریتور CS2 را بدانید.

گام اول: یک فونت بیابید

زمانی که یک اثر هنری تایپوگرافیک گویا را انجام می دهید، استفاده از یک فونت ضخیم تر را در نظر بگیرید زیرا آنها نواحی بیشتری را به ما می دهند تا با آن کار کنیم. فونتی که اینجا من از آن استفاده کردم Futura Extra Black است.

 

 

گام دوم: یک صفحه جدید در ایلستریتور بسازید

حالا ادوب ایلستریتور را باز کنید، یک صفحه جدید بسازید (Cmd/Ctrl + N) و سپس از تنظیمات پیشنهاد شده در زیر استفاده کنید.

 

 

گام سوم: یک آرایش مشبک بسازید

براین این بخش، من با ساختن یک شبکه برای رسیدن به تناسب و معماری ساختار شروع کردم.

ابتدا، یک چهارگوش بسازید که صفحه A4 خوابیده را پر کند. می توانید از Stroke یا Fill هرکدام که خواستید استفاده کنید.

 

 

برای مشبک کردن این بخش، از دستور Split به Grid استفاده کنید. این دستور را در Object > Path بیابید.

 

 

من از تنظیمات 6 در 6 بدون محل اضافی استفاده کردم. زمانی که مستطیل تان را مشبک کردید، کلیدهای Cmd/Ctrl + 5 را فشار دهید تا آن را به خطوط راهنما تبدیل کند. شما همچنین می توانید از دستور Make Guides در مسیر View > Guides > Make Guides استفاده کنید.

 

 

گام چهارم: کلمات را بسازید

با استفاده از ابزار Type Tool کلماتی را که می خواهید در سایز دلخواه تایپ کنید. من کلمات "DESIGN INSTRUCT". را تایپ کردم.

 

 

کلمات تایپ شده را با استفاده از ابزار انتخاب Selection Tool (V)انتخاب کنید و آنها را با رفتن به مسیر Type > Create Outlines (Shift + Cmd/Ctrl + O). زمینه کنید.

 

 

نکته: شاید ایده ی خوبی باشد که کلید Option/Alt را نگه دارید و سپس کلمه تان را بگیرید و در صفحه تان بیاندازید تا یک کپی از آن به منظور تغییرات بر روی آن تهیه کنید

کلمه ی زمینه شده outlined را انتخاب کنید و سپس آنها را با فشار دادن Shift + Cmd/Ctrl + G بی گروه کنید. حالا هر کاراکتر می تواند به تنهایی انتخاب شود تا فواصل خالی اش، فاصله خطوط، مسیرش و دیگر کاراکترهایش تنظیم گردند.

ما می توانستیم فاصله و فاصله خطوط را تا زمانی که هنوز یک متن قابل ویرایش هستند با استفاده از Character Panel تنظیم نماییم، اما من ترجیح می دهم از این راه این کار را انجام دهم زیرا احساس می کنم که کنترل بیشتری بر روی فضا و جای خالی هر کاراکتر دارم. بعلاوه این همیشه خوب است که روش های جایگزین برای انجام چیزها وجود داشته باشد؛ این موضوع شما را نسبت به کار هیجان زده نگه می دارد.

توجه داشته باشید و به خاطر بسپازید میانبرها را برای دستور Next Object Above (Option/Alt + Cmd/Ctrl + ])و دستور Next Object Below (Option/Alt + Cmd/Ctrl + [) این میانبرها را در ترکیب با کلیدهای چپ، راست، بالا و پایین برای حرکت دادن تایپ تان به کار ببرید. این بسیار راحت تر از آن است که دست تان را بر روی ماوس هر دفعه که می خواهید کاراکتر بعدی را انتخاب کنید، حرکت دهید.

 

 

 

گام پنجم: یک پنجره جدید بدون لبه ها و راهنماها بسازید

قبل از اقدامات برای تنظیمات فاصله ها، ابتدا یک پنجره جدید ایجاد کنید. (Window > New Window)

 

 

در این پنجره جدید، Arrange Documents را قرار دهید. این منو را می توانید در Application Bar بیابید. سپس آپشن 2-Up را انتخاب کنید که باید کارتان را به صورت عمودی در کنار هم قرار دهد.

 

 

در یکی از پنجره ها، (بستگی به شما دارد می تواند چپ یا راست باشد) Hide Edges (Cmd/Ctrl + H) و Hide Guides (Cmd/Ctrl + ;). را فعال کنید.

انجام این کار به شما اجازه خواهد داد تا پنجره ای داشته باشید که همیشه در یک نسبت قابل دید خوب باشد که دیگر حواسپرتی نسبت به راهنماها و لبه ها را نداشته باشید.

گام ششم: کلمات را ببرید

در زیر، تایپ در محل با مرجع شبکه بندی و فاصله های تنظیم شده قرار دارد. کلمه "DESIGN" همچنین باید بی گروه شود تا به هر حرف بتوان با Stroke یا Fill یک رنگ دلخواه داد.

 

 

در مدل مشکی-پرشده، در بالای آن با استفاده از ابزار (Pen Tool (P و یک قلم با رنگ سفید و None Fill یک الگو ایجاد کنید.

 

 

هر دو کلمه "DESIGN" و قلموهای سفید را انتخاب کنید و سپس رنگ زنده را به آن اعمال کنید. (Object > Live Paint)

 

 

تا زمانی که همه چیز هنوز انتخاب شده است، Divide effect را نیز اعمال نمایید. (Effect > Pathfinder > Divide) این مهم است که توجه داشته باشید که شما باید از افکت به جای دستور استفاده کنید؛ دستور Divide در پنل Pathfinder Panel برای آنچیزی که ما می خواهیم انجام دهیم کار نخواهد کرد.

 

 

در حالی که هنوز انتخاب شده است، ظهور چیزهای انتخاب شده را بسط دهید. (Object > Expand Appearance) که نتیجه ی آن می بایست به صورت زیر باشد.

حالا کلید D را فشار دهید تا مشکی پیش فرض و سفید پر شده به متن بریده شده اعمال شود. من دوست دارم این کار را قبل از اعمال رنگ انجام دهم زیرا این کار یک نقطه شروع خوب به من می دهد.

 

 

گام هفتم: تکنیک رنگ آمیزی سمپل های رنگ + ابزار Eyedropper

آیا شما تاکنون الهام رنگ داشته اید؟ اگر جواب آری است، دیگر به مدل های مختلف موجود در نرم افزار ایلستریتور نگاه نکنید. برای این بخش، من رنگ Kids Stuff را انتخاب کردم. (Window > Swatch Libraries > Kids Stuff).

 

 

اگرچه پنل Swatches Panel در ایلستریتور، بسیار مورد استعمال است، من ترجیح می دهم ست خودم از سمپل ها را بر روی صفحه واقعی ایجاد کنم. (یا فضاهای خارج از صفحه کار)

ابتدا یک مربع کامل با استفاده از ابزار چهارگوش بسازید. این کار را می توانید با کلیک کردن بر روی ابزار در پنل ابزارها و گرفتن Shift و کشیدن یک مربع بر صفحه تان انجام دهید.

سپس با گرفتن کلید Alt/Option و کشیدن مربع، یک کپی از آن ایجاد کنید. بعد از آنکه انجام شد، Cmd/Ctrl + D را فشار دهید تا مربع ها دوتا شوند.

 

 

حالا که شما این مربع ها را دارید، رنگ مطلوب تان را بگیرید و در مربع مورد نظر بیاندازید تا آن را پر کند.

 

 

همه مربع ها را انتخاب کنید و Stroke آنها را به None تغییر دهید.

 

 

حالا که شما این مربع ها را نزدیک کارتان دارید، وقت آن است که از ابزار Eyedropper Tool (I) به عنوان یک جایگزین غیرجذاب برای ابزار Paint Bucket Tool استفاده کنید. یک رنگ از، مربع هایی که ساخته اید را انتخاب کنید و سپس با گرفتن کلید Option/Alt و کلیک کردن بر روی هر جایی که می خواهید رنگ دهی کنید، آن را رنگ آمیزی نمایید.

 

 

گام هشتم: زمان مقداری کار بر روی جزئیات است

شکل جزئی زیر از یک دایره با یک چهارگوش در بالای آن ساخته شده است. آنها با استفاده از ابزار (Shape Builder Tool (Shift +M ترکیب شده اند. برای استفاده از این ابزار، شما ابتدا باید دو شکلی را که می خواهید باهم ترکیب شوند را انتخاب کنید. سپس با گرفتن هر دو شکل در ناحیه ای که می خواهید ترکیب شوند، آنها را با استفاده از ابزار ترکیب کنید.

برای ساختن سایه ی اشک، شکل ترکیب شده را انتخاب کنید و Shift + D را فشار دهید تا حالت Draw Behind فعال شود.

با فعال شدن حالت Draw Behind، کلید Option/Alt را بگیرید و شکل را بکشید تا یک کپی پشت آن ایجاد شود.

 

 

زمانی که شکل کامل شود، آن را بگیرید و در پنل قلموها Brushes Panel بیاندازید تا آن را به عنوان یک قلمو بشناسد، مطمئن شوید که آپشن Scale Proportionally در پنجره دیالوگی که ظاهر می شود، انتخاب شده باشد.

 

 

با ابزار قلمو، Brush Tool ، قلمویی که شما ساخته اید را انتخاب کنید و سپس یک لایه جدید برای این جزئیات خاص ایجاد کنید. این کار یک تمرین مناسب برای جدا کردن جزئیات به لایه ای دیگر برای نگه داشتن کارتان به صورت ساماندهی شده است که بعدتر آنها را به تنهایی راحت تر قابل انتخاب می کند.

در لایه ی جدید، در حالی که کلید Shift  را نگه داشته اید، بر روی صفحه بکشید این کار باعث می شود که مطمئن شوید قلمو در یک خط مستقیم حرکت می کند.

زمانی که به جزئیات لازم که می خواستید رسیدید، همه محتویات لایه را با فشار دادن Cmd/Ctrl + A (Select > All) انتخاب کنید و نمود کورس قلمو را بسط دهید Object > Expand Appearance توجه داشته باشید چگونه انجام این کار باعث قابل ویرایش شدن مسیر قلموها می شود.

حالا شما می توانید با استفاده از این تکنیکی که پیش از این بحث شد با استفاده از سمپل های رنگ و ابزار Eyedropper رنگ دهی نمایید.

برای مثال زیر، من از رنگ Fill مشابه با رنگ پایه استفاده کردم و برای سایه، از یک رنگ که مقداری تیره تر از رنگ پایه است استفاده کردم. ضروری نیست که حتما از رنگ fill تیره تر باشد. توجه داشته باشید که قرمز با یک سایه ی بنفش قرار داده شده است. من از بنفش استفاده کردم زیرا یک رنگ نزدیک است. من فهمیدم که اعمال رنگ با در نظر گرفتن یک محیط المان به آن یک حس بیشتر از عمق و واقع گرایی می دهد.

 

 

گام نهم: تعدادی شکل زمینه ای برای جذابیت

داشتن المان هایی که به کار تایپ پس زمینه بدهد، بسیار خوب است. این کار باعث جلب توجه و شخصیت می شود. در مثال زیر، من کلمه "INSTRUCT" را انتخاب کرده ام و به آن یک افکت گوشه ی گرد اعمال نموده ام. (Effect > Stylize > Round Corners) من می خواهم به شما هشدار بدهم که اعمال این افکت کامل نیست؛ این کار صرفا برای شروع است.

زمانی که شما افکت Round Corners effect را اعمال کردید و تا زمانی که انتخاب تان هنوز فعال است به مسیر Object > Expand Appearance بروید.

 

 

سپس، زمان به کار بردن ظرافت در نکات تکیه گاهی است. از ابزار Direct Selection Tool (A) و Convert Anchor Points و هر ابزار دیگری که می خواهید با آن نقاط تکیه گاهی را پاک کنید و مسیرهایی که با افکت Round Corners ایجاد شده است را ویرایش نمایید، استفاده کنید.

 

 

گام دهم: اضافه کردن جزئیات بیشتر

به دلیل طبیعت ارگانیک این پروژه، من مایلم به اطراف بپرم و چیزهای متفاوت انجام دهم. بنابراین اینجا، من به شما نشان می دهم که شروع می کنم به ایجاد جزئیات بیشتر. چرا؟ هیچ دلیلی بهتر از این نیست که من این کار را دوست دارم. این کار برای زمانی است که پروژه ی شهودی و طبیعی تر می شود.

زمانی که این جزئیات و المان ها ساخته می شوند، اینجا یک المان از بازی کردن و آزمایش به میان می آید و شما فقط می بایست به یاد داشته باشید که مفرح باشید و تکنیک های مختلف را با وسایل و روش های جدید اکتشاف کنید.

من با ساخت یک لایه جدید برای کار جزئیات جدیدم شروع کردم. این کار تنها باعث می شود که بعدتر راحت تر بتوانید آنها را انتخاب کنید.

 

 

من یک جفت از اشیاء را با استفاده از ابزار بیضی و پنل Pathfinder کشیدم و آن را با استفاده از تکنیک Eyedropper Tool رنگ نمودم.

 

 

 

 

اما من میل دارم که به تایپ "INSTRUCT" باز گردم و جزئیات بیشتری به آن اضافه نمایم. من مجددا این لایه را می بینیم و جزئیاتم را کامل می کنم.

گام یازدهم: یک روش جایگزین برای انجام جزئیات

پیش از اضافه کردن جزئیات با Live Paint بعلاوه تکنیک Divide به "INSTRUCT", یک لایه جدید بسازید و سپس یک کپی از آن تهیه کنید، حالا یک کپی fill درون آن ایجاد کنید. این تنها یک روش است که من گاهی اوقات زمانی که می خواهم تغییرات شدیدی ایجاد کنم از آن استفاده می کنم.

 

 

در لایه ی "INSTRUCT" اصلی، بر روی "N" دوبار کلیک کنید تا حالت جداسازی وارد شود. در حالت جدا، "N" را انتخاب کنید و آن را قفل نمایید. (Object > Lock > Selection).

 

 

با "N" قفل شده، با استفاده از ابزار قلم Pen Tool (P) خطوط مواج ایجاد کنید. با قلموی مشکی و None Fill. خطوط مواج را کپی کنید؛ با نگه داشتن Option/Alt و کشیدن.

زمانی که کارتان با خطوط مواج به پایان رسید، "N" را باز کنید Object > Unlock All

حالا Live Paint بعلاوه تکنیک افکت Divide را که پیش از این بحث کردیم را اعمال کنید تا این شکل با خطوط مواج را جدا نمایید.

 

 

گام دوازدهم: اضافه کردن جزئیات خود به خودی بیشتر

یک بار دیگر، یک لایه جدید برای المان جدید ایجاد کنید.

 

 

این المان طراحی به سادگی با یک دایره سفید بالای یک دایره ی با آبی پر شده ساخته شد. زمانی که دایره ها با استفاده از ابزار بیضی Ellipse Tool (L) طراحی شد، آنها گروه بندی شده اند. (Cmd/Ctrl + G).

با استفاده از ابزار انتخاب Selection Tool (V) و انتخاب حالت Draw Behind بر روی آن، آنها با نگه داشتن کلید Option/Alt و کلیک کردن و کشیدن، کپی شده اند.

 

 

برای ایجاد تغییرات و پیچ و تاپ های ابر، من از ابزار انتخاب گروه Group Selection Tool (این ابزار را با کلیک کردن و نگه داشتن بر روی ابزار Direct Selection Tool در پنل ابزارها پیدا کنید) استفاده کردم. یک بار بر روی ناحیه ای از صفحه که یک گروه دارد و به شما اجازه می دهد که یک شیئ تنها را با یک گروه انتخاب کنید، کلیک نمایید و دو بار کلیک کردن شما را قادر می سازد تا یک گروه در یک گروه دیگر انتخاب کنید؛ یک ابزار بسیار مستعمل!

 

 

در این نقطه من شروع کردن به بازی کردن با ایده ای که ابرها یک مشکی پر شده دارند. اما من واقعا نمی خواهم با انتخاب هر شیء با سفید پر شده اذیت شوم؛ این کار تنها زمان زیادی می برد. در این زمان ابزار Magic Wand Tool (Y) به کمک می اید. ابزار را در پنل ابزارها بگیرید و سپس لایه ی ابرها را جدا کنید تا مطمئن شوید که لایه ابرها انتخاب شده باشند.

 

 

سپس در پنل Magic Wand انتخاب Fill را پر کنید تا زمانی که شما می خواهید تنها پرشده های سفید را انتخاب کنید. زمانی که انتخاب شد، Fill Color را هر طور که می خواهید تغییر دهید.

 

 

گام سیزدهم: شکل دهی ترکیب

یک لایه جدید بسازید و آن را "frame". بنامید.

 

 

در لایه ی جدید، با استفاده از ابزار چهارگوش یک مستطیل به اندازه ی صفحه تان بکشید و سپس آن را ببرید. (Edit > Cut or press Cmd/Ctrl + X)

یک مستطیل دیگر بسازید که مقداری از صفحه بزرگتر باشد و سپس Cmd/Ctrl + F را فشار دهید تا مستطیل قبلی در جلوی آن کپی شود.

هر دو آیتم را با استفاده از ابزار انتخاب Selection Tool (V) انتخاب کنید و با ابزار Shape Builder Tool (Shift +M) و فشار دادن کلید Option/Alt و کلیک کردن در وسط مستطیل، محتویات صفحه را آشکار نمایید.

 

 

همان طور که می بینید، ابزار Shape Builder Tool یک ابزار قوی اضافه شده در ایلستریتور CS5 است که به عنوان یک Pathfinder مستقیم عمل می کند.

گام چهاردهم: ایجاد های لایت ها با ابزار Stroke Width و قلموهای هنری

ما از ابزار جدید Stroke Width Tool استفاده خواهیم کرد تا به راحتی های لایت ها را در ترکیب مان ایجاد کنیم.

طراحی های لایت ها را با ساختن یک خط با ابزار خط Line Tool شروع کنید. این خط می بایست یک رنگ داشته باشد که بر پایه ی رنگ بالای ابر باشد و همچنین می بایست None fill باشد. همچنین در پنل (Stroke Panel (Cmd/Ctrl + F10, مطمئن شوید که انتهای گرد شده داشته باشد.

 

 

در پنل ابزارها Stroke Width Tool را انتخاب کنید. این ابزار واقعا سرگرم کننده است، پس کافی است با آن بازی کنید. یک چیز مستعمل در این ابزار این است که اگر می خواهید یک گوشه از Stroke را تنظیم نمایید، کافی است Option/Alt را بگیرید و با ابزار بکشید.

 

 

اگر شما می خواهید هر دو جنب از stroke را دستکاری کنید، با این ابزار بگیرید و آن هر دو جانب را تغییر خواهد داد.

 

 

برای ساختن این شکل به صورت مسیر پر شده، آن را انتخاب کنید و نمود آن را بسط دهید.

 

 

این شکل جدید را بگیرید و در پنل قلموها بیاندازید تا یک قلموی هنری شود.

 

 

این یک ایده ی خوب است که با تنظیمات مختلف Art Brush Options بازی کنید.

برای این مثال خاص، من آپشن Stretch Between Guides را امتحان کردم. این زمانی که تنها می خواهید یک المان خاص را امتداد دهید مفید خواهد بود زمانی شما از این قلموی هنری استفاده می کنید که می خواهید یک انتهای المان را سالم نگه دارید. بعدتر من تنظیمات این قلموی هنری را به Scale Prpportionally بازگرداندم. این واقعا همان سعی و خطاست.

 

 

یک لایه جدید برای های لایت ها اضافه کنید. کاری که در این آموزش بسیار انجام دادیم.

 

 

حالا زمان آن رسیده است که با ابزار قلمو و با قلموی جدیدتان نقاشی کنید. زمانی که این کار را انجام می دهید، گاهی اوقات متوجه می شویم که ناگهان بسیار طولانی شده است؛ اینجا زمانی است که من از ابزار Scissors Tool (C) برای جدا سازی مسیر قلموی هنری که ساخته است استفاده می کنم. با این روش، اگر شما نمی توانید ابزار Scissors Tool را به درستی ببینید، بر روی ابزار پاک کن Eraser Tool در پنل ابزارها کلیک کنید و نگه دارید تا ظاهر شود.

زمانی که شما مسیر را بریدید، از ابزار انتخاب یا ابزار انتخاب گروه تان Selection and/or Group Selection Tool برای انتخاب بخش های نامناسب استفاده کنید و سپس بر روی Bachspace یا Delete بزنید تا از آن خلاص شوید.

 

 

 

 

گام پانزدهم: المان های بیشتر یک مقدمه برای Draw Inside

گاهی اوقات من به راحتی خسته می شوم، بنابراین به اطراف می پرم و چیزهای متفاوت انجام می دهم تا خلاقیتم را حفظ کنم. من یک لایه ی "experimentation" ساختم تا ایده هایم را بر روی آن امتحان کنم.

 

 

در زیر المانی را مشاهده می کنید که من با استفاده از حالت Draw Inside Mode ساختم.

 

 

المان طراحی شده در بالا یک کپی از المان اولیه است که من در این لایه ایجاد کردم، اما من رنگ ها را تغییر دادم. من شکل های با سفید پر شده را با استفاده از ابزار انتخاب Selection Tool انتخاب کردم (یا زمانی که شما المان های گروه شده دارید با استفاده از ابزار انتخاب گروه Group Selection Tool)

شکل را کپی کنید (Cmd/Ctrl + C) و آن را در جلو قرار دهید (Cmd/Ctrl + F).

Shift + D را فشار دهید تا جعبه محیط مربع ضعیفی را ببینید. تا زمانی که شکل هنوز انتخاب شده است، شیء را از حالت انتخاب دربیاورید. (Shift + Cmd/Ctrl + D) سپس المان های دیگر را درون این شیء بسازید و شما متوجه خواهید شد که این حالت به صورت اتوماتیک هر آنچه شما در حالت Draw Inside Mode کشیده اید را می پوشاند.

برای به کار بردن شکل هایی که شما در این مسیر ساختید، مسیر به همراه شیء را انتخاب کنید و سپس افکت را اجرا نمایید. Divide effect > Expand Appearance که پیش از این در مورد آن صحبت کردیم.

حالا به شما حالت Paste Inside Mode را نشان خواهم داد. اما اول چگونگی ساخت یک المان خط خطی که می خواهیم درون یک شیء قرار دهیم را می گویم.

ابتدا، یک شیء شبیه به زیر بکشید، سپس بر روی آن دو بار کلیک کنید که حالت جداسازی وارد شود. Isolation Mode

 

 

کلید Alt را بگیرید و المان را بکشید تا یک کپی از آن داشته باشید، سپس Cmd/Ctrl + D را بزنید تا کپی های بیشتری داشته باشید.

 

 

با استفاده از ابزار Direct Selection Tool نقاط تکیه گاهی بالای این مستطیل ها را انتخاب کنید.

 

 

همچنین با استفاده از ابزار Direct Selection Tool این نقاط تکیه گاهی را حرکت دهید تا یک شکل مورب بسازید.

 

 

در زیر یک کپی از المان ابر داخلی که در چند گام پیش ذخیره کردم را می بینید. همه شیء را انتخاب کنید و دستور Divide را اعمال نمایید. این بار با استفاده از پنل Pathfinder Panel(Shift + Cmd/Ctrl + F9).

سپس با استفاده از ابزار Magic Wand Tool، چیزهای با رنگ مشابه در این شیء را انتخاب کنید و آنها را با استفاده از ابزار Shape Builder Tool ترکیب نمایید.

 

 

من می خواهم المان را درون آبی کم رنگ قرار دهم، اما قبل از آنکه این کار را انجام دهم من نیاز دارم که آن را یک مسیر مرکب کنم. (Object > Compound Path > Make).

 

 

مسیر مرکب را انتخاب کنید و Shift + D را تا زمانی که در حالت Draw Inside Mode است فشار دهید.

المان مورب را ببرید (Cmd/Ctrl + X) یا کپی کنید (Cmd/Ctrl + C) و در این شکل ترکیبی قرار دهید.

 

 

گام شانزدهم: مقداری تغییرات اساسی انجام دهیم؟ سپس یک Save As از آن بگیریم

طبیعت کار دیجیتالی مثل این یکی ، مقدار زیادی متکی بر تجربه ی زیاد است، اما گاهی اوقات ما شاید نخواهیم آزمایش کنیم زیرا زمان زیادی طول می کشد تا چیزهایی را خلق کنیم که زیاد مربوط نیستند.

اگر شما با تجربه کردن مشکل دارید، یک Save As ایجاد کنید (File > Save As) و سپس بر روی فایل جدید کار کنید تا شکل رنگ های مختلف، ترکیب ها، طرح ها و دیگر چیزها را بر روی آن امتحان نمایید.

 

 

این یک عادت خوب برای زمانی است که تغییرات اساسی به ترکیب تان اعمال می کنید.

گام هفدهم: سفارشی کردن Wacom Tablet شما

برای این بخشی که بر روی آن کار می کنم، می خواهم هر حرف را با جزئیاتی که برای آنها ساخته ام یک گروه کنم. این نیازمند این است که از ابزار Group Selection Tool استفاده کنم، حروف پایه و جزئیات را انتخاب کنید، آنها ببرید و در محل قرار دهید و سپس درحالی که هنوز انتخاب شده هستند، آنها را گروه کنید. من متوجهم که انجام این کار برای هر حرف مقداری اذیت کننده است.

 

 

بنابراین برای اتوماتیک کردن این فرآیندها و بالابردن سرعت من به تنظیمات سیستمم رفتم. System Preferences > Wacom Tablet (for the Mac)/Start > All Programs > Tablet > Pen Tablet (for Windows).

دکمه Add را برای Applications Tab انتخاب کنید و سپس Adobe Illustator را اضافه نمایید.

 

 

به همراه ایلستریتور به عنوان برنامه ی انتخاب شده در این پنجره، یکی از دکمه های قلم های تبلت تان را سفارشی کنید تا چندین میان بر مثل دکمه برش را انجام دهد (Cmd/Ctrl + X) قرار دادن در محل (Cmd/Ctrl + F), و گروه بندی انتخاب (Cmd/Ctrl + G)

 

 

 

این کار نه تنها برای بالا بردن سرعت خوب است بلکه مطمئن می شوید که کارها را به درستی انجام می دهید.

گام هجدهم: یک روش جایگزین برای امتحان کردن با استفاده از صفحه کاری

پیش از آنکه این گام را انجام دهید به مسیر File > Save As بروید و یک کپی دیگر از آن تهیه کنید زیرا این یک تغییر کاملا بزرگ است.

 

در زیر این بخش از المان ها که با یکدیگر گروه بندی شده است، وجود دارد.

 

 

حالا زمان آن رسیده است که به طور کامل ترکیب را خراب کنید. شما باید خوشحال باشید که یک کپی از کل کار درست کرده اید، درست است؟

المان های مختلف را از هم جدا کنید. اینجا من تصمیم گرفتم که آنها را در Pasteboard قرار دهم و آنها را تنها در Bachground رها کنم.

 

 

شروع کنید به بازگرداندن المان ها، با موقعیت المان ها، اسکیل و ویژگی های انتقالی دیگر بازی کنید همچنین با بازی کردن با ویژگی های دیگر مثل رنگ، ضخامت و دیگر چیزها راحت باشید.

برای ترکیب های جایگزین و تجربه های مختلف در فایل مشابه سعی کنید، شما می توانید از ابزار Artboard Tool (Shift + O) به همراه حرکت / کپی کردن کار هنری با آپشن Artboard که در منوی آپشن فعال شده است، استفاده کنید. با اشیاء انتخاب شده، کلید Option/Alt را بگیرید و در وسط Artboard فعال بکشید. حالا شما آرت بوردها و کارهنری تان که باهم کپی شده اند را خواهید دید.

 

 

در زیر می توانید تجربه های من با ترکیب این بخش ها را برای سه بار ببینید تا زمانی که یک ترکیب پایه پیدا کردم که دوستش داشتم. من بخش پایین و چپ آرت بورد را بیشتر توسعه خواهم داد.

 

 

گام نوزدهم: مجددا با آپشن Paste Remembers Layers شروع کنید

همه بخش هایی را که می خواهید گسترش دهید را انتخاب کنید.

 

 

در پنل لایه ها، آپشن Paste Remembers Layers را فعال کنید.

 

 

یک صفحه جدید با ابعاد و تنظیمات مشابه ایجاد کنید. سپس کارهنری را در صفحه جدید قرار دهید. (Cmd/Ctrl + V) توجه داشته باشید که چگونه لایه ها در صفحه جدید قرار می گیرند. این صفحه را ذخیره نمایید.

 

 

گام بیستم: در هنگام تنظیمات پیچ و تاب و فاصله بندی از راهنماها استفاده کنید

در صفحه جدید، خط کش Rulers را فعال کنید (View > Show Rulers or press Cmd/Ctrl + R to toggle its visibility).

 

 

یک لایه ی جدید برای راهنماهای تان بسازید.

 

 

راهنما ها را از بالا و سمت چپ خط کش برای تنظیمات فضای پیچش بگیرید. در مثال زیر، من از یک نقطه مرجع مثل خط پایه کاراکتر استفاده کردم. حالا شما می توانید موقعیت کاراکترهای دیگر را تنظیم نمایید و آنها را حرکت دهید تا آنها را با راهنماها تنظیم نمایید. این فرآیندها زمانی آسان تر می شود که شما بخواهید نکات مرجع را بر روی راهنما تغییر دهید زمانی از ابزار انتقال مثل اسکیل، چرخش و... استفاده می کنید.

 

 

زمانی که فضاها را تنظیم می نمایید، شما ممکن است متوجه شوید که کپی کردن یک تعداد از راهنماها برای موقعیت دیگر مفید باشد. برای این مثال، من این کار را برای داشتن فضای بین کلمه ای یکسان استفاده کردم. شما می توانید راهنماها را قابل انتخاب کنید و آنها را با نگه داشتن دکمه alt و کشیدن آنها کپی نمایید. (اگر آنها قفل نباشند)

 

 

اگرچه، زمانی که اشیاء تنظیم شدند، شما نیاز دارید که راهنماها قفل شده باشند زیرا شما نمی خواهید ناگهان آنها حرکت کنند. بنابراین باید میان بر قفل کردن راهنماها را به خاطر بسپارید. (Option/Alt + Cmd/Ctrl + ;).

 

 

گام بیست و یکم: ایجاد خطای عمق

شکل هر کاراکتر پایه را بیاورید یا مجددا بسازید. دو کپی از کاراکتر پایه، پشت آن ایجاد کنید. (زمانی که در حالت Draw Behind Mode هستید به پشت فرستاده می شود) و سپس هریک را خم کنید (Object > Path > Offset Path) پس آنها در بالا و پایین کاراکتر نشان داده می شود.

 

 

شکل پایینی را با یک رنگ تیره تر ، (و شکل بالایی را با یک رنگ روشن تر) از رنگ برجسته ی کاراکتر الگو رنگ نمایید. در مثال، رنگ آبی است.

این فرآیندها را برای حروفی که می خواهید انجام دهید.

 

 

گوشه های این شکل های پایه را گرد کنید. شما می توانید از ابزار Pencil Tool برای ویرایش مسیرها استفاده کنید.ابزار Direct Selection Tool (برای ویرایش تکیه گاه ها) یا ابزار Convert Anchor Point, or the Add/Remove Anchor Point ؛ انتخاب با شماست.

 

 

گام بیست دوم: همپوشانی المان ها

زمانی که به طور مطلوب، فضاها و تنظیمات کاراکترها را انجام دادید، شروع کنید به بازگرداندن المان ها به ترکیب.

من از همپوشانی تعدادی از المان ها بر روی کاراکترها استفاده کردم زیرا این کار همچنین بر روی خطای عمق تاکید می کند و چسبندگی به کار می دهد.

 

 

گام بیست و سوم: انعکاس بر روی نمونه تان

برای یک بار هم که شده است، می خواهم عقب بنشیم، به تبلت نگاه کنم و ببینم چه کار می توانم بکنم تا آن را بهبود ببخشم.

در این بخش از فرآیند، من احساس کردم که ممکن است نمونه نیاز داشته باشد تا المان ها با استفاده از تعدادی از المان های دیگر که چسبندگی بیشتری دارند به هم بچسبند.

 

 

برای ساخت یک المان که چشم را راهنمایی کند و مقداری چسبندگی به نمونه بدهد، من یک لایه جدید درست بالای لایه پس زمینه ساختم.

 

 

سپس من المانی که در زیر می بینید را ساختم. توجه داشته باشید چگونه آن یک شکل باریک شونده است که از کاراکتر D آغاز می شود در کاراکتر D ضخیم ترین است  و نازک می شود تا به گوشه راست و پایین می رسد.

 

 

گام بیست و چهارم: سعی و خطا

هنوز با هدف ساخت چیزهای چسبنده در نمونه، حالا می خواهم المان های سفید بسازم که کلمه "INSTRUCT" را به هم محکم می کند.

من در ابتدا یک مسیر چرخشی با استفاده از ابزار Pencil Tool ساختم، ضخامت آن را ضخیم و انتهای آن را گرد شده قرار دادم.

 

 

حالا از ابزار تازه کشف شده استفاده کنید: ابزار Stroke Width Tool. تجربه کنید و مسیر را در بخش های مختلف نازک کنید.

 

 

شکل های پایه از کاراکتر "INSTRUCT" را با استفاده از کپی کردن و ترکیب کردن آنها بسازید، فرقی نمی کند با ابزار Shape Builder Tool یا Pathfinder Panel

 

 

نمود Stroke جایگزین را که ساخته اید را بسط دهید و سپس کلید Shift را بگیرید و بر روی شکل های کاراکتر پایه کلیک نمایید.

همان طور که هر دو المان انتخاب شده است، ابزار Shape Builder Tool را انتخاب کنید و با گرفتن کلید Alt و کشیدن / کلیک با ابزار برای ساختن Stroke سفید که درون و بیرون کاراکتر مواج به نظر برسد، کنید.

 

 

من متوجه شدم که کورس سفید باریک شونده به تنهایی برای محکم کردن حروف کلمات "INSTRUCT" کافی نیست. بنابراین مجددا شکل های پایه کاراکتر را کپی نمایید، آنها را پشت شکل های کاراکتر اصلی بفرستید و سپس یک افکت Offset Path effect (Effect > Path > Offset Path) به آن اعمال نمایید.

 

 

بعد از اعمال این افکت، نمود این بخش را بسط دهید. (Object > Expand Appearance)

همانطور که در زیر نشان داده شده است، من بخش میانی اتصال سفید را حذف نمودم زیرا شروع به برخورد با مسیرهای خم شده کرده بود.

 

 

گام بیست و پنجم: سایه اندازی (نه تکراری بلکه مستقیم)

برای اینکه این بخش واقعا زیبا شود، من به آن مقداری سایه در لایه جداگانه دادم. المان های سایه اندازی در این لایه به صورت دستی با ابزار قلم Pen Tool (P) ساخته شده اند.

زمانی که سایه زنی را انجام می دهید، شما باید از سه چیز استفاده کنید: پنل رنگ the Color Panel (F6), ابزار قلم Pen Tool (P)  و ابزار Eyedropper Tool (I).. به شما پیشنهاد می کنم میان بر های این ابزارها را به خاطر بیاورید چرا که باید این اعمال را مکررا تکرار نمایید تا کار هنری تان جذاب تر و ارگانیگ تر شود.

همچنین آوردن پنل رنگ به میانه ناحیه کار ایده ی خوبی است چرا که به راحتی می توانید به این بخش از فرآیند دسترسی داشته باشید.

 

 

اگر شما یک تبلت گرافیکی دارید، شما می توانید دکمه های قلم تان را سفارشی کنید تا ابزار Eyedropper Tool و ابزار قلم Pen Tool. را فعال نمایید. من دوست دارم زمانی که کارها اندکی تکراری می شوند آنها را سفارشی کنم.

 

 

زمانی که این نوع از کار سایه زنی را انجام می دهید، شما ممکن است متوجه شوید که نیاز به استفاده از دو نما دارید که پیش تر در این آموزش محرز شد که بسیار مستعمل است.

 

 

گام بیست و ششم: جزئیات واقعا یک نمونه را می سازند

متوجه شدم که های لایت هایی که پیش از این ساختیم، بیشتر از این کار نمی کنند، پس آنها را حذف کردم و تغییر دادم.

نگران تغییراتی که اتفاق می افتند و کار نمی کنند نباشید؛ شما خواهید فهمید، بیشتر این وقت ها، انجام این تغییرات نمونه را بهبود می بخشد.

 

 

برای دادن حس متن و مکان به نمونه، من به آن یک سایه ی بسیار پایه ای و مقداری الگوی جزئی دادم به گونه ای که انگار بر روی یک زمین ماسه ای قرار دارد.

 

 

تقریبا رسیدیم. برای لحظه ای بایستید و یک بار دیگر به نمونه اتان بنگرید. چیزهایی که نیاز به تنظیم دارند را یک بار دیگر چک کنید مثل نقاط تکیه گاهی ولگرد! مسیرهای خم کاری و...

زمانی که شما خوشحال باشید، کارهنری ایتان آماده است. ممکن است شما بخواهید از آن به عنوان پس زمینه دسکتاپ، یک پوستر چاپی یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

 

 

گام بیست و هفتم: زمان ذخیره کردن!

زمانی که کار نمونه تان را به پایان رساندید، زمان آن رسیده است که فرمت JPG از آن بگیرید. به مسیر File > Export بروید.

 

 

یک نام، محل و یک فرمت برای آن برگزینید. مطمئن شوید که گزینه ی Use Artboards فعال باشد و سپس صفحه مطلوب تان را هدف بگیرید. .

 

 

از تنظیمات زیر استفاده کنید و کار شما به پایان رسیده است!

 

 

خلاصه آموزش

در این آموزش، امیدوارم یک بینش گرانبها از چگونگی ساخت یک گردش کار دیجیتالی کاملا حسی، ارگانیگ، تجربی و سرگرم کننده بدست آورده باشید. مخصوصا به کمک یک تبلت گرافیکی و ویژگی های جدیدی که در نرم افزار ایلستریتور CS5 قرار داده شده است.

پیامی که می خواهم با شما در میان بگذارم این است که بازی کردن، تجربه کردن، ایستادن و نگاه مجدد به کار از یک زمان به زمان دیگر مولفه های جدایی ناپذیر این کار دیجیتالی است.

و سرانجام، امیدوارم این آموزش به شما نشان داده باشد که نگران سعی و خطاط و تغیییر/حذف المان ها نباشید اگر آنها هماهنگ با نمونه ی شما نیستند.

 

 

منبع:designinstruct.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی