معرفی کتاب: استاندارد‌های گرافیک و چاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۴خرداد

رشد و توسعه بی‌سابقه صنعت چاپ و نشر و دانش گرافیک در سایه تحول غیر قابل تصور نرم افزارها و سخت افزارهای گرافیکی باعث شده است، که طراحی و تولید محصولات چاپی برای همگان به آسانی فراهم آید، این امر که رشد کمی و کیفی محصولات چاپی را نیز در پی داشته است، همواره توسط متخصصین آموزش دیده انجام نگرفته و آشفتگی های کاری را به همراه داشته است، استفاده مطلوب از منابع در کار حتی از نگاه کارشناسان خبره کم اهمیت جلوه شده است.

کتاب حاضر شامل مباحثی است از همین گونه مسائل که در طی فعالیت آموزشی خود در دانشگاه هنر، دانشگاه علمی کاربردی و  انستیتو ایزایران به دانشجویان رشته‌های گرافیک رایانه‌ای ارائه شده است، علاقه‌مندی دانشجویان و کمبود منابع مدون و قابل دسترسی در این زمینه دو دلیل عمده برای انتشار این کتاب بود. در تدوین مطالب کتاب برای استفاده بهتر سعی شده است تا حد ممکن از قلم فرسایی اجتناب گرددو با حداقل کلمات حداکثر اطلاعات بیان شود، همچنین برای تجسم دقیق سعی شد تا آنجا که می‌توان از ترسیمات گرافیکی بهره‌گیری شود و تقریبا تمام ترسیمات شده، خاص این کتاب انجام گرفته است، بیشتر محتوای کتاب استاندادهایی است در زمینه‌ی ابعاد کاغذها، پاکت‌ها، ضخامت مقوای فلوت، نویسه‌های تایپوگرافی رایانه‎ای و برخی اصطلاحات در این زمینه و ... که در مراجع گوناگون وجود دارد ولی ممکن است به آسانی در دسترس همگان نباشد. این کتاب برای مطالعه نیست، بلکه کتابی است که مواردی از استاندادهای مطرح در زمینه چاپ و گرافیک را که تا تاریخ انتشار وجود داشته و یا نگارنده از آن اطلاع داشته در خود جای داده است. اگر چه به لحاظ ارتباطاتبسیار گسترده‌ای که در صنایع وجود دارد امکان تغییر استاندادها و برخی از قراردادهای کاری درج شده در این کتاب بسیار بعید و تا حدی نا ممکن به نظر می‌رسد ولی این نکته را باید در نظر آورد که ممکن است هر زمان توسط مراجع ذیصلاح آن‌ها تغییر پیدا کند.

حمید رضا بختیاری فرد

نظرات  (۱)

سلام بزرگوار بازم کاراتون احسنت داره ولی حیف که نمی تونم این کتاب و کتاب قبلی و تهیه کنم چون فکنم فقط تو تهران پیدا بشه راستی یه پیشنهاد اگر ممکنه قیمت کتابهارا هم بزارید ممنون میشم
پاسخ:
نسخه ای که ما از این کتاب داریم مربوط به سال 1390 است که 40000ریال قیمت دارد
نسخه جدید تر آن توسط انتشارات فخراکیا در سال 1392 منتشر شده است و 120000ریال قیمت دارد

شما می‌توانید از سایت های فروش آنلاین استفاده کنید. اتفاقا همین الان یکی از همین سایت ها نسخه سال 90 این کتاب را موجود دارد:
http://shahreketabonline.com/products/231/83317/

نسخه جدید این کتاب نیز در سایت زیر موجود است:
http://www.adinehbook.com/gp/product/9645893611/ref=sr_1_1000_1/860-4038154-6260581

البته ما تا به حال از این سایت ها خرید نکردیم به هر حال قدم زدن در کتاب فروشی ها صفایی دیگر دارد، پیشنهاد ما به شما این است که در صورت موجود بودن گزینه پرداخت در هنگام تحویل کالا از این گزینه استفاده کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی