ساخت یدک کش تریلی در فوتوشاپ با استفاده از تصاویر معمولی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵خرداد

تغییر شکل دادن و ویرایش ماشین و یا تریلی در فوتوشاپ می تواند بسیار جالب باشد. در این آموزش ما به شما چگونگی خلق یک یدک کش و تغییرات بر روی آن را با یک نقطه ساده و یک تصویر که با یک دوربین ساده گرفته شده است را بدون استفاده از ابزار پیشرفته نمایش می دهیم. بیایید شروع کنیم!

ملزومات آموزش

تصاویر زیر در طول آموزش، مورد استفاده قرار خواهد گرفت

گام اول

با باز کردن تصویر تریلی در فوتوشاپ شروع کنید. این تصویر بیرونی با استفاده از یک دوربین ساده گرفته شده است. هیچ تکنیک خاصی در این فرآیند استفاده نشده است. بنابراین بیایید فرض کنیم که شما خودتان می توانید این کار را انجام دهید.

گام دوم: رسم خطوط دورنمای سه بعدی

پنل Paths را فعال کنید و بر روی Crate new path کلیک نمایید تا یک مسیر جدید ایجاد نمایید. از ابزار خط Line Tool استفاده کنید تا خط نمای سه بعدی را با استفاده از شکل ماشین های زیر بکشید. در پایان، شما یک نمای سه بعدی دو نقطه ای دارید. تکنیکی که در اینجا استفاده شده است شبیه به گام های 39-44 در این آموزش است.

در زیر شما می توانید جزئیات را ببینید. شما می توانید ببینید که ما فقط به سادگی از تعدادی خط مستقیم بر روی تریلی استفاده کرده ایم.

گام سوم

ما می خواهیم مسیر سه بعدی را تبدیل به یک خط کنیم. ابتدا ما نیاز داریم تا تنظیمات خصوصیات قلمو Brush را انجام دهیم. ابزار قلمو را فعال کنید  (Brush tool (B، راست کلیک نموده و اندازه قلمو را 5 پیکسل با صفر درصد سختی Hardness انتخاب کنید.

گام چهارم

یک لایه جدید بسازید، ابزار انتخاب مسیر Path Selection tool را فعال کنید، بر روی صفحه راست کلیک نموده و Stroke Path را انتخاب کنید. در جعبه بعدی، قلمو Brush را انتخاب کنید.

گام پنجم

در زیر نمای سه بعدی نشان داده شده است که من در این پروژه استفاده کردم.

گام ششم: پس زمینه

پیش از ادامه، بیایید بر روی پس زمینه اش کار کنیم. یک لایه جدید بسازی و یک سایه ی شعاعی از سفید به خاکستری ایجاد کنید.

گام هفتم

پس زمینه را با گرفتن Ctrl/Cmd + J کپی نمایید. انتقال را اعمال کنید. (Ctrl/Cmd + T). تا زمانی که یک بستر خوب دارید انتقال Transformation را دستی کنید.

گام هشتم

ابزار پاک کن Eraser tool را فعال کنید. یک قلموی سایز بزرگ با سختی صفر درصد را انتخاب کنید. بخش بالایی بستر را پاک کنید.

گام نهم

تنظیمات Adjustment Layer Hue/Saturation با تنظیمات زیر را اضافه کنید. این لایه سازگاری یک رنگ سبز زیبا به پس زمینه اضافه می کند.

گام دهم: بریدن تریلی

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool سر تریلی را انتخاب کنید.

گام یازدهم

مسیر را به انتخاب با فشردن Ctrl/Cmd + Enter تبدیل کنید. برای قرار دادن انتخاب در یک لایه جدید Ctrl/Cmd + J را بزنید.

گام دوازدهم: سپر

بیایید شروع کنیم به کشیدن سپر تریلی. ابتدا ما به خطوط سه بعدی برای راهنمای رسم نیازمندیم. خط را در بالای صفحه قرار دهید. با دنبال کردن این راهنما، شکل پایه سپر را بکشید. نگران سایه یا های لایت نباشید. اولین چیز مهم این است که با خطوط سه بعدی تان هماهنگ باشید.

بعد از آنکه کارتان را سه بعدی سازی تمام شد، سپس شروع کنید به رنگ کردن های لایت. یک لایه جدید اضافه کنید. ابزار قلمو را با تنظیمات Opacity پایین فعال کنید. برای های لایت از سفید و برای سایه از مشکی استفاده کنید.

گام سیزدهم

بیایید فعلا با کلیک کردن بر آیکون چشم در پنل لایه ها، سپر را پنهان کنیم. سپر اصلی را انتخاب کنید و Ctrl/Cmd + J را بزنید تا آن در یک لایه جدید کپی کند.

گام چهاردهم

با کلیک کردن بر روی آیکون چشم، سپر را برگردانید. سپر کپی شده را در بالای سپر جدید قرار دهید. شما ممکن است نیاز پیدا کنید به دلیل ترکیب شدن با سپر جدید، گوشه هایش را پاک کنید. این کار را با استفاده از یک پاک کن نرم انجام دهید.

گام پانزدهم

یک لایه جدید بسازید و آن را بالای لایه ی سپر قرار دهید. ابزار Clone Stamp Tool را فعال کنید. منبع نمونه را برای همه لایه های قرار دهید. کلید Alt را نگه دارید و بر روی نواحی شبیه به سپر جدید مانند منبع مشابه کلیک کنید. بر روی License Plate کلیک کنید تا آن را بپوشاند. شما ممکن است به تعداد زیادی منبع مشابه Clone Source نیاز داشته باشیدد تا از تکرار الگو بپرهیزید و به نتایج طبیعی برسید.

گام شانزدهم

ابزار قلمو Brush Tool را فعال کنید و مقدار Opacity آن را بین 20 تا 35 درصد قرار دهید. رنگ پیش زمینه را سفید قرار دهید و مقداری های لایت در بخش پایین تر سپر اضافه کنید.

گام هفدهم: کولر داخلی

بیاییدد تمام یک کولر و شبکه های آن را درون سپر بکشیم. یک مسیر جدید بسازید و سپس یک چهارگوش با لبه های گرد شده بر روی سپر بکشید. مطمئن شوید که نمای سه بعدی را رعایت کنید. Ctrl + Enter را بزنید تا مسیر را به یک انتخاب تبدیل کند و آن را با مشکی پر کنید. از یک قلموی نرم با Opacity کم استفاده کنید. مقداری سایه ی ریز و ماهرانه و نرم در قسمت چپ و پایین کولر داخلی بکشید. به عنوان مرجع به تصویر زیر بنگرید.

گام هجدهم: جانب کابین

تعداد بییشتری خط سه بعدی رسم کنید تا به شما کمک کنید تا بخش جانبی کابین را رسم نمایید. من متوجه شدم که استفاده از ابزار قلم برای این بخش بسیار راحت است. این به شما کمک می کند تا با دقت رسم کنید و اگر زمانی شما احتیاج به ویرایش کردن داشتید می توانید از ابزار Direct Selection Tool استفاده کنید.

گام نوزدهم

مسیر را به انتخاب تبدیل کنید و سپس آن را با رنگ #8dab3c پر کنید.

گام بیستم

یک لایه جدید بالای لایه ی قسمت جانبی کابین ایجاد کنید. ابزار قلمو را با یک Opacity پایین فعال کنید. D را فشار دهید تا رنگ پس زمینه و پیش زمینه را به حالت پیش فرض یعنی مشکی و سفید در بیاورد.X را بزنید تا جای این دو رنگ جابه جا شود. با رنگ سفید های لایت ها را بالای قسمت جانبی کابین بکشید و با مشکی سایه های بخش زیرین بخش جانبی کابین را بکشید.

گام بیست و یکم

بخش جانبی کابین را ادامه دهید. های لایت ها و سایه های دیگری را در بالای آن نقاشی کنید.

گام بیست و دوم

یک انتخاب چند گوش کوچک بر روی گل گیر بکشید و آن را با سفید پر کنید.

گام بیست و سوم: تایر و رینگ

برای تایرهایش یک شکل بیضی گون بکشید.

گام بیست و چهارم

کلید Alt را بگیرید و شکل را بکشید تا از آن کپی بگیرید. تایر را زیر گل گیر پشتی قرار دهید.

گام بیست و پنجم

از ابزار قلم استفاده کنید تا به راحتی یک شکل چند گوش برای جانب تایر بکشید.

گام بیست و ششم

یک شکل بیضی گون سفید بکشید. یک لایه Style Gradient Overlay اضافه کنید.

گام بیست و هفتم

دو بیضی روی هم رفته با رنگ #a19b94 بکشید. حالت مسیر را Add and Subtract قرار دهید. یک لایه Style Gradient Overlay با تنظیمات زیر اضافه کنید.

گام بیست و هشتم

شکل هلالی را که خلق کردیم را کپی بگیرید و رنگ آن را به #353535 تغییر دهید. بیضی داخلی را چند پیکسل به سمت چپ حرکت دهید. شکل را زیر شکل اصلی قرار دهید. یک لایه Style Gradient Overlay اضافه کنید.

گام بیست و نهم

گام بیست و هشتم را تکرار کنید منتها این بار رنگ را #bfbaba قرار دهید.

گام سی ام

گام پیشین را مجددا تکرار کنید. بیضی داخلی را دورتر حرکت دهید. رنگ را به #252423 تغییر دهید. یک لایه Style Gradient Overlay برای اضافه کردن بازتاب درونی رینگ آهنی اضافه کنید.

گام سی و یکم

حالا بر روی چرخ کار می کنیم. یک شکل دیگر پشت رینگ با رنگ #191919 بکشید. تعدادی سوراخ درون رینگ با اضافه کردن شکل بیضی گون در حالت Subtract بسازید. یک لایه Style Gradient Overlay اضافه کنید.

گام سی و دوم

ابزار قلمو را با Opacity پایین و سختی صفر درصد فعال کنید. یک لایه جدید بسازید و بازتاب های دقیق سوراخ ها بر روی رینگ ایجاد نمایید.

گام سی و سوم

جانب داخلی سوراخ را با رنگ #10100f بکشید. یک لایه جدید بسازید و های لایت دقیق ایجاد کنید.

گام سی و چهارم

یک شکل دیگر پشت رینگ با رنگ #232220 بکشید.

گام سی و پنجم

برای پس زمینه تایر یک شکل مشکی بکشید. یک لایه Style Gradient Overlay اضافه کنید.

گام سی و ششم

در پنل لایه ها، کلید Ctrl را بگیرید و بر روی شکلی که در گام سی و یکم ساختید کلیک نمایید. یک لایه جدید بالای رینگ ایجاد نمایید. بر روی Edit > Stroke کلیک نمایید. رنگ آن را سفید و پهنای آن را 2 پیکسل قرار دهید.

گام سی و هفتم

از ابزار پاک کن استفاده کنید و با استفاده از یک پاک کن نرم تعدادی از خط Stroke را پاک نمایید. از شکل زیر به عنوان مرجع استفاده کنید.

گام سی و هشتم

یک شکل بیضی گون با رنگ #323233 بکشید. یک لایه Layer Style Bevel Emboss و Gradient Overlay با تنظیمات زیر اضافه کنید.

گام سی و نهم

شکل زیر را برای مرکز تایر بکشید. یک Layer Style Inner Shadow و Gradient Overlay اضافه کنید.

گام چهلم

یک لایه جدید بسازید. خطوط مشکی نازک در مرکز رینگ بکشید و Opacity آن را تا 10 درصد کاهش دهید.

گام چهل و یکم

یک شکل بیضی گون بکشید. Fill آن را صفر درصد قرار دهید و سپس Layer Style Bevel and Emboss اضافه کنید.

گام چهل و دوم

بیایید پیچ را بکشیم. یک شکل حلقه و چهارگوش در مرکز آن با رنگ #666667 بکشید. یک دایره و چهارگوش مشکی بکشید. از شکل پیشین آن را با یک دایره حذف کنید. یک دایره بزرگتر پشت پیچ برای سایه بکشید. ابزار قلمو را فعال کنید و بر روی پیچ های لایت های با دقت رسم نمایید.

گام چهل و سوم

در زیر شکل تمام شده با 100 درصد بزرگی را می بینید. همه لایه های پیچ را درون یک گروه لایه قرار دهید. می توانید این کار را با انتخاب همه آنها و زدن Ctrl + G انجام دهید.

گام چهل و چهارم

ما همه لایه های پیچ را در یک گروه قرار دادیم تا راحت تر آن را کپی نماییم. کلید Alt را بگیرید و گروه را بکشید تا از آن کپی بگیرد. تعدادی پیچ در مرکز تایر ایجاد نمایید.

گام چهل و پنجم

پیچ، رینگ و چرخ را در یک گروه لایه قرار دهید. آنها را با استفاده از تکنیکی که در گام پیشین گفته شد کپی نمایید و آن را در بالای تایر دیگر قرار دهید.

گام چهل و ششم

مطمئن شوید تا مقداری ویرایش جزئی برای نمای سه بعدی هر تایر انجام دهید. در زیر می توانید اختلافات جزئی که من بر روی تایر ایجاد کردم را ببینید. با تایر راست مقایسه کنید، ما می توانید سوراخ های بیشتری بر روی چرخ تایر سمت چپ ببینیم. من همچنین یک سایه ی دقیق در بالای بخش چپ تایر اضافه کردم.

گام چهل و هفتم: بال جانبی

یک لایه جدید بسازید و آن را بالای همه لایه ها قرار دهید. ابزار قلم را فعال کنید و شکل پایه ای بال جانبی را بکشید. مسیر را به انتخاب تبدیل کنید و آن را با رنگ #98b338 پر کنید.

گام چهل و هشتم

انتخاب را هنوز از دست ندهید. یک لایه جدید بسازید. راست کلیک نمایید و Stroke را انتخاب کنید. در جعبه تبادل دو طرفه، رنگ سفید با اندازه 1 پیکسل را انتخاب کنید. یک لایه جدید بسازید و سایه هایی در قسمت پایینی بال بکشید.

گام چهل و نهم

یک شکل چند گوش بکشید که بال را به بخش جانبی کابین متصل کنید. مقداری های لایت و سایه بر آن بکشید تا شکلی واقعی پیدا کند.

گام پنجاهم

یک لایه جدید زیر لایه بال بسازید. مقداری سایه نرم از شکل چند گوش که پیشتر کشیدید اضافه نمایید.

گام پنجاه و یکم: بال GT

پیش از آنکه بال GT را بکشیم، نیاز به ویرایش خطوط سه بعدی داریم. تعدادی خط عمودی بکشید تا برای سه بعدی سازی اسپویلر به ما کمک کند.

گام پنجاه و دوم

شکل پایه ی بال Gt را بکشید. یک لایه جدید بسازید و آن را به Clipping Mask تبدیل کنید می توانید این کار را با فشردن Ctrl + Alt + G انجام دهید. با این روش هر چیزی که شما کشیده اید درون بال GT می رود. با استفاده از ابزار قلمو تعدادی خط سفید و مشکی بکشید.

گام پنجاه و سوم

همان طور که در زیر می بینید یک شکل سبز رسم نمایید. در قسمت بالای شکل برای های لایت سفید و در بخش پایینی آن برای سایه مشکی رسم نمایید.

گام پنجاه و چهارم

کلید Alt را بگیرید و شکل را بکشید تا یک کپی از آن ایجاد شود.

گام پنجاه و پنجم

یک لایه جدید بسازید و سایه ی بال GT را بر روی شکل ایجاد کنید.

گام پنجاه و ششم: فیبر کربن

بیایید یک الگوی فیبر کربنی ایجاد کنیم. بر روی File > New کلیک کنید تا یک فایل جدید بسازید. اندازه آن را 2000 در 1500 پیکسل قرار دهید.

گام پنجاه و هفتم

ابتدا ما نیاز به الگوی فیبر داریم. یک فایل جدید مجددا ایجاد کنید، این بار اندازه آن را 80 در 30 پیکسل قرار دهید.

گام پنجاه و هشتم

ابزار سایه Gradient Tool را فعال کنید. در منوی آپشن، بر روی Gradient Preview box کلیک کنید تا Gradient Editor باز شود. مقدار سایه را از #090909 تا #595959 تنظیم کنید.

گام پنجاه و نهم

با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool نصف صفحه را انتخاب کنید. کلید Shift را نگه دارید و آن را بکشید تا سایه از بالا به پایین اعمال شود.

گام شصتم

نیمه دیگر را انتخاب کنید. آن را با سایه ی مشابه پر کنید منتها این بار با امتداد برعکس

گام شصت و یکم

بیایید این را به عنوان یک الگو ذخیره نماییم. بر روی Edit > Define Pattern کلیک کنید. در جعبه تبادل بعدی، نام الگو را fiber بگذارید.

گام شصت و دوم

فایل الگو را ببندید. شما نیازی به ذخیره کردن فایل به عنوان یک الگو ندارید. بیایید به فایل بزرگتر برگردیم. بر روی Edit > Fill کلیک کنید. تنظیمات Use را Pattern قرار دهید و الگوی فیبر را که ساختیم را برگزینید. اوکی کنید تا صفحه با الگوی فیبر پر شود.

گام شصت و سوم

بر روی Filter > Distort > Twirl کلیک کنید.

گام شصت و چهارم

الگوی فیبر کربنی را که خلق کردیم را کپی نمایید، می توانید این کار را با فشردن Ctrl + A انتخاب همه و Ctrl + C برای ذخیره کردن در حافظه انجام دهید. کلید Ctrl را نگه دارید و بر روی بال GT کلیک کنید تا یک انتخاب جدید بر پایه ی این شکل بسازید. بر روی Edit > Paste Special > Paste Into (Ctrl/Cmd + Shift + + Alt + V) کلیک کنید تا الگو را در این بخش قرار دهید.

گام شصت و پنجم: پایه بال GT

 با استفاده از ابزار قلمو، پایه ی بال GT را بکشید. لایه های Layer Style زیر را اضافه کنید تا یک افکت صیقلی به شکل بدهید.

گام شصت و ششم

کلید Ctrl را بگیرید و بر روی پایه بال GT کلیک کنید. یک لایه جدیید بسازید و سایه های بال Gt را بر روی آن اعمال کنید. در زیر می توانید تفاوت قبل و بعد از سایه را مشاهده کنید.

گام شصت و هفتم

از ابزار قلمو استفاده کنید و یک شکل چندگوش در راس پایه ی اسپویلر رسم نمایید. مقداری سایه و های لایت به شکل اضافه کنید تا نمایی واقع گرایانه به آن بدهد.

گام شصت و هشتم

کابل سفیدرنگ با استفاده از ابزار قلمو در ناحیه مشخص شده بکشید. Layer Style های زیر را به آن اضافه کنید تا نمایی سه بعدی به آن ببخشید.

گام شصت و نهم

از ابزار قلمو استفاده کنید تا یک خط و دایره ساده برای کابل و پیچ بکشید.

گام هفتادم

گام های 67 تا 69 را برای پایه ی دیگر بال GT انجام دهید.

گام هفتاد و یکم: سپر عقب

شکل نشان داده شده در زیر را برای پایه سپر بکشید. یک لایه جدید در بالای آن بسازید. کلید Ctrl را بگیرید و بر روی لایه کلیک کنید تا یک انتخاب بر پایه ی آن شکل داشته باشید و های لایت های ظریفی با استفاده از ابزار قلمو به آن اضافه کنید.

گام هفتاد و دوم

قلمو را به یک اندازه کوچک تر تغییر دهید. در لبه ی سپر های لایت ظریف و کوچکی رسم نمایید. سپس های لایت های بیشتری در بخش دیگر سپر ایجاد نمایید تا مطمئن شوید که های لایت ها واقع گرایانه است.

گام هفتاد و سوم

یک شکل بیضی گون سفید بر روی سپر عقب بکشید. Layer Style های زیر را به آن اضافه کنید تا نمای سه بعدی به آن ببخشد.

گام هفتاد و چهارم

یک شکل چهارگوش سفید به عنوان نوک کابل بکشید. Layer Style های زیر را به آن اعمال کنید.

گام هفتاد و پنجم

یک خط نازک سفید به عنوان کابل رسم کنید. Layer Style های زیر را به آن اعمال کنید.

گام هفتاد و ششم

از ابزار قلمو استفاده کنید تا سایه ی کابل بر روی سپر عقب را ایجاد نمایید.

گام هفتاد و هفتم: گل گیر تایر چپ

بر روی ناحیه ی مشخص شده در زیر گلگیر تایر چپ را رسم کنید.

گام هفتاد و هشتم

با رسم شکل پایه ی گل گیر شروع نمایید. سپس های لایت و سایه را در یک لایه دیگر نقاشی کنید.

گام هفتاد و نهم

به یاد داشته باشید که ما دو چرخ داریم. بنابراین گل گیر را با گرفتن Alt و کشیدن آن کپی نمایید.

گام هشتاد: صندلی

تصویر صندلی ماشین را در فوتوشاپ باز کنید. صندلی را با استفاده از ابزار قلم ترسیم کنید و حالت آن را در حالت Add to path area قرار دهید. درون آن را ترسیم کنید و سپس حالت آن را Subtract from path area قرار دهید.

گام هشتاد و یکم

Ctrl + Enter را بزنید تا مسیر به یک انتخاب تبدیل شود.

گام هشتاد و دوم

انتخاب را به تصویر تریلی مان بیاورید. Ctrl + T را بزنید سپس بر روی ناحیه انتقال داده شده راست کلیک کنید و Flip Horizontal را برگزینید. اندازه آن را تا جایی تغییر دهید که برای درون تریلی مناسب باشد.

گام هشتاد و سوم

با استفاده از ابزار قلمو کمربند صندلی را بکشید. به بالای آن سایه بدهید تا به آن یک حالت واقع گرایانه بدهد. سایه ی کمربند را بر روی صندلی ایجاد کنید. سرانجام پشت صندلی را مشکی کنید.

گام هشتاد و چهارم: داشبورد

یک لایه ی جدید بسازید و آن را پشت تریلی قرار دهید. شکل پایه ی داشبورد را بکشید. ابزار قلمو را فعال کنید و مقدار Opacity آن را 30 درصد یا کمتر کنید. برای های لایت از سففید و برای سایه از مشکی استفاده کنید.

گام هشتاد و پنجم: فرمان

از ابزار قلم استفاده کنید تا یک فرمان با رنگ : #010101 بکشید. در جانب بالایی مقداری های لایت به آن اضافه کنید. برای واقع گرایانه کردن آن، یک انحنا بر روی فرمان بکشید و سایه های جزئی به آن اضافه کنید.

گام هشتاد و ششم: دنده

یک چهارگوش سفید برای دنده ی تریلی رسم نمایید. Layer Style های زیر را به آن اضافه کنید تا یک نمای واقع گرایانه به آن ببخشد.

گام هشتاد و هفتم

در بالای دنده، یک شکل دیگر برای دسته آن بکشید. Layer Style های زیر را به آن اعمال کنید.

گام هشتاد و هشتم

یک شکل سفید بکشید که دنده را به دسته ی آن متصل کند. Layer Style های زیر را به آن اعمال کنید.

گام هشتاد و نهم: میله های رول

دو میله ی رول درون تریلی بکشید. Layer Style های زیر را به آن اضافه کنید.

گام نودم

یک شکل چندگوش رسم نمایید تا میله رول را به تریلی متصل کند. تعدادی سوراخ درون آن رسم نمایید. مقداری سایه به آن اضافه کنید تا واقعی تر شود.

گام نود و یکم

با استفاده از ابزار قلمو سایه و های لایت بر روی میله ی رول رسم نمایید. به تصویر زیر نگاه کنید تا فرآیند رسم آن را ببینید.

گام نود و دوم

با تکنیک مشابه، به میله رول دیگر سایه و های لایت اضافه کنید.

گام نود و سوم

یک میله رولی بالای در بکشید. Layer Style های زیر را به آن بدهید تا به آن های لایت و سایه بدهد.

گام نود و چهارم: پنجره جانبی

مسیری برای پنجره شیشه ای کنار بکشید. با فشردن Ctrl + Enter آن را تبدیل به یک انتخاب کنید. سفید و مشکی را با استفاده از یک قلموی نرم با Opacity پایین نقاشی کنید. لایه های بیشتری ایجاد کنید و در نهایت های لایت و سایه ی دقیقی به شیشه بدهید.

گام نود و پنجم

فرآیندهای مشابهی برای رسم شیشه سمت راست انجام دهید.

گام نود و ششم

صندلی و کمربندش را با انتخاب آنها و گرفتن Alt و کشیدن آن کپی کنید. با استفاده از میان بر Ctrl/Cmd + E لایه را ادغام کنید. صندلی و کمربند کپی شده را نزدیک پنجره قرار دهید. قسمت بیرونی پنجره که نیازی به آن نیست را حذف کنید. حالت اختلاط Blend Mode را Soft Light قرار دهید و مقدار Opacity آن را تا 70 درصد کاهش دهید.

گام نود و هفتم

صندلی راننده را کپی کنید و جای مسافر قرار دهید.

گام نود و هشتم: بخش پشتی کابین

یک لایه ی جدید ایجاد کنید و سپس قسمت پشتی کابین را رسم نمایید.

گام نود و نهم

رنگ پیش زمینه را مشکی قرار دهید سپس یک شکل برای پنجره عقب رسم نمایید.

گام صدام

با استفاده از ابزار قلمو سایه ی بخش پشتی کابین را نقاشی کنید. مقدار Opacity قلمو را کاهش دهید و سایه ی ماهرانه ای پشت صندلی و شیشه ماشین اعمال کنید.

گام صد و یکم

ابزار قلمو را با Opacity پایین فعال کنید. بر روی شیشه جلوی اتومبیل با استفاده از رنگ سفید و مشکی های لایت و سایه جزئی اعمال کنید. من همچنین یک چهارگوش قرمز در بالای شیشه جلوی تریلی رسم کردم.

گام صد و دوم: درب

بخش بالایی درب را انتخاب کنید. به عنوان مرجع به تصویر زیر نگاه کنید. برای پاک کردن همه رنگ هایش بر روی Image > Adjustments >Desaturate کلیک کنید. بر روی Image > Adjustments > Brightness/Contrast کلیک کنید روشنایی Brightness را کاهش دهید و Contrast را افزایش دهید تا این بخش به سمت مشکی برود.

گام صد و سوم: جلوی کولر

جلوی کولر را انتخاب کنید. با فشردن Ctrl + J این بخش را در یک لایه جدید کپی کنید. بر روی Image > Adjustments > Brightness/Contrast کلیک کنید. روشنایی را کاهش دهید تا کولر تاریک تر شود.

گام صد و چهارم

بخش جلویی کابین را با استفاده از ابزار قلم انتخاب کنید. مسیر را به انتخاب تبدیل کنید. بر روی Image > Adjustment > Brightness/Contrast کلیک کنید و روشنایی را کاهش دهید.

گام صد و پنجم: درب

هنوز انتخاب تان را از دست ندهید. الگوی فیبری که در گام های 56 تا 63 ساختیم را کپی کنید. آن را درون بخش انتخابی قرار دهید. (Ctrl + Shift + Alt + V) حالت اختلاط Blend Mode را در حالت Overlay با Opacity 85 درصد قرار دهید.

گام صد و ششم: هواکش

یک چهارگوش هماهنگ با نمای سه بعدی تریلی بکشید. یک لایه جدید بسازید و با استفاده از یک قلموی نرم با Opacity پایین، های لایت و سایه به آن اضافه کنید. شکل های بیشتری درون آن بکشید. به عنوان مرجع به تصویر زیر بنگرید.

گام صد و هفتم: پله ها

تعدادی پله درست زیر قسمت جانبی کولر بکشید. سایه ی آن را بر روی تریلی نقاشی کنید. همچنان از یک قلموی نرم استفاده کنید و های لایت و سایه هایی بر روی پله ها ترسیم نمایید.

گام صد و هشتم: منحرف کننده باد

یک منحرف کننده باد ساده در قسمت بالایی تریلی با رنگ #b0d156 بکشید.

گام صد و نهم

مقداری سایه و های لایت نقاشی کنید. برای مرجع به تصاویر زیر نگاه کنید.

گام صد و دهم

مقداری های لایت در قسمت بالایی منحرف کننده باد رسم کنید. نیمی از های لایت را انتخاب کنید و آن را پاک کنید.

گام صد و یازدهم: لوله اگزوز

یک چهارگوش گرد شده ی ساده برای لوله اگزوز بکشید. مطمئن شوید که این شکل با نمای سه بعدی هماهنگ باشد. Drop Shadow ساده به آن اضافه کنید تا آن را از بدنه بیرون بیاورید.

گام صد و دوازدهم

یک لایه جدید بسازید و یک سایه ظریف در قسمت بالایی شکل نقاشی کنید.

گام صد و سیزدهم

دو دایره متقاطع مشکی رسم بنمایید.

گام صد و چهاردهم

یک لایه ی جدید بسازید. های لایت و سایه ی دقیقی به آن بدهید تا یک شکل سه بعدی به خود بگیرد. برای مرجع تصویر زیر را بنگرید.

گام صد و پانزدهم

شکل لوله ای هنوز سه بعدی نیست. بسیار صاف به نظر می رسد. ما نیازمند تاکید بر لبه  هستیم. مسیر دایره را انتخاب کنید و Ctrl + Enter بزنید تا یک انتخاب جدید بر پایه ی شکلش بسازید. یک لایه جدید ایجاد کنید. بر روی Edit > Stroke کلیک کنید. پهنا را 1 پیکسل و رنگ را سفید انتخاب کنید.

گام صد و شانزدهم

تعدادی از خطوط Stroke را با استفاده از ابزار پاک کن، پاک کنید. Stroke را چند بار تکرار کنید تا تعریف بیشتری از لبه داشته باشید. سر انجام  تعدادی پیچ با سایه هایش را رسم نمایید.

گام صد و هفدهم: کابل

یک کابل پشت تریلی رسم کنید. یک لایه جدید بسازید. به صورت دستی، از ابزار قلمو برای اضافه کردن سایه و های لایت استفاده کنید. زمانی که کارتان انجام شد، کابل به همراه های لایت ها و سایه هایش را انتخاب کنید. آنها را با فشردن Ctrl + E در یک لایه ادغام کنید. کابل را کپی کنید، آن را تغییر اندازه بدهید و در زیر کابل اصلی قرار بدهید. این تصویر کابل بر روی بدنه تریلی می شود. کابل بیرون از بدنه تریلی را پاک کنید. قسمت بالایی کابل تصویر را پاک کنید و Opacity آن را کاهش دهید.

گام صد و هجدهم: های لایت

ابزار قلمو را فعال کنید. رنگ پیش زمینه را سفید قرار دهید و سپس Opacity آن را تا 10 درصد کاهش دهید. های لایت های دقیقی بر روی منحرف کننده باد و پنجره جلو نقاشی کنید.

گام صد و نوزدهم

بیایید های لایت های بیشتری اضافه کنیم. یک انتخاب دایروی در قسمت بالا و جلوی تایر رسم کنید. یک لایه جدید بسازید. بر روی Edit > Stroke کلیک کنید. پهنا را 2 پیکسل و رنگ را سفید انتخاب کنید.

گام صد و بیستم

خط Stroke را اضافه کردن Gaussian Blur نرم کنید. بر روی Filter > Blur > Gaussian Blur کلیک کنید. ابزار پاک کن را فعال کنید. خطوط بیرون از تریلی را پاک کنید.

گام صد و بیست و یکم: ویرایش رنگ تریلی

در حال حاضر، تریلی رنگ اصلی خود را داراست. شخصا، متوجه شدم که این بسیار روشن است و شبیه به پلاستیک می باشد. بنابراین بیایید آن را کم کنیم. رنگ سبزش را انتخاب کنید.

گام صد و بیست و دوم

کلیدهای Ctrl + Shift + C را فشار دهید تمام نواحی داخل انتخاب را کپی کنید. بدون پاک کردن انتخاب بر روی Edit > Paste کلیک کنید. سپس بر روی Image > Adjustments > Hue/Saturation کلیک کنید و تنظیمات را تا زمانی که به یک رنگ تیره تر برسید، ویرایش نمایید.

گام صد و بیست و سوم

حالت Blend Mode را در حالت Hue قرار دهید و Opacity آن را کاهش دهید.

گام صد و بیست و چهارم: سایه

یک انتخاب جدید زیر تریلی بسازید. یک لایه جدید بسازید و آن را با مشکی پر کنید.

گام صد و بیست و پنجم

انتخاب را با فشردن Ctrl + D پاک کنید. با اضافه کردن Gaussian Blur سایه را نرم کنید. بر روی Filter > Blur > Gaussian Blur کلیک نمایید.


گام صد و بیست و ششم

با فشردن Ctrl + J سایه را کپی نمایید. مجددا سایه را نرم کنید این بار شعاع بزرگتری در اندازه Gaussian Blur انتخاب کنید.

تصویر نهایی

در زیر نتیجه نهایی ما را مشاهده می کنید. امیدوارم لذت برده باشید. به یاد داشته باشید که ما این پروژه را با استفاده از یک تصویر ساده از یک دوربین ارزان قیمت شروع کردیم. بنابراین من مطمئنم که شما تریلی خودتان را خواهید ساخت. 

منبع:design.tutsplus.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی