نشان سوپرمن در ایلستریتور و فوتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۳تیر

در این آموزش ما به شما نشان می دهیم که چگونه یک سوپرمن بسازیم، لوگوی سوپرمن را با استفاده از ایلستریتور و فوتوشاپ خلق می کنیم. ما همچنین از تعدادی تصویر برای الگو و پوسترهای اصلی به عنوان مرجع استفاده می کنیم. همه ی فرآیند چیزی حدود 3 تا 5 ساعت طول خواهد کشید. در پایان این کار واقعا لذت بخش خواهد بود.

گام اول

بیایید ساخت نماد را در ایلستریتور شروع کنیم. با ابزار قلم Pen Tool بدنه اصلی را بکشید. مطمئن شوید که رنگ قلم قرمز باشد و ضخامت خوبی داشته باشد همچنین گوشه ها گرد شده باشد.

گام دوم

حالا دوباره از ابزار قلم استفاده کنید. ساخت S را شروع کنید. شما می توانید از لوگوی واقعی برای مرجع استفاده کنید.

گام سوم

اگر شما توجه کنید، لوگوی مرد آهنی در مرکز مقداری جزئیات دارد، بیایید مجددا از ابزار قلم استفاده کنیم. اینجا مدل قلم واقعا ضروری نیست زیرا آن را بعدتر در فوتوشاپ ویرایش خواهیم کرد.

گام چهارم

به مسیر Effect>3D>Extrue & Bevel Optionsبروید. برای زاویه ها -4º, 0º, 0º with 120º for the Perspective. استفاده کنید. مقدار عمق Depthرا 35 قرار دهید.

گام پنجم

حالت سه بعدی را تغییر دهید و رنگ را به خاکستری تغییر دهید. به مسیر Object>Expandبروید. سپس به Window>Pathfinderبروید. برای Shape Mode گزینه Unite را انتخاب کنید بنابراین شما یک شی ء دارید.

گام ششم

حالا بیایید به فوتوشاپ برویم. یک صفحه جدید بسازید. من از اندازه 2880x1800 pixelsاستفاده کردم. برای پس زمینه از سایه خاکستری با سفید در مرکز و مشکی در گوشه ها استفاده کنید.

گام هفتم

شکل را از ایلستریتور کپی کنید و در فوتوشاپ قرار دهید. این مهم است که مطمئن شوید که هر شکل لایه ی خودش را داشته باشد، بنابراین شما یک شکل سه بعدی برای خروجی دارید، یکی برای نماد قرمز و 2 لایه برای جزئیات زرد.

گام هشتم

یکی از جزئیات زرد را انتخاب کنید و به Layer>Layer Stylesبروید. Bevel and Emboss را انتخاب کنید و مقادیر زیر را انتخاب کنید.

گام نهم

گزینه Inner Glow  را انتخاب کنید و مقادیری که در تصویرزیر نشان داده شده است را انتخاب کنید.

گام دهم

در آخر و نه در آخرین، Drop Shadowرا انتخاب کنید. مجددا از تصویر زیر برای مرجع استفاده کنید.

گام یازدهم

شما یک افکت شبیه به تصویر زیر خواهید داشت. ایده ی استایل های لایه اضافه کردن یک Stroke سفید ماهرانه با یک ساده بود.

گام دوازدهم

هر گروه از لایه ها را در یک فولدر قرار دهید، سپس برای هر فولدر این عملیات را انجام دهید: به مسیر Layer>Layer Mask>Reveal  بروید. با ابزار قلمو (Brush Tool (B و یک قلموی نرم با رنگ مشکی، بر روی نواحی مشخص شده در زیر را بکشید تا مقداری از جزئیات پنهان شوند.

گام سیزدهم

با ابزار قلمو (Brush Tool (B و با استفاده از یک قلموی سخت، مقداری جزئیات تیره در مرکز نقاشی کنید. اگر به تصویر اصلی نگاهی بیاندازید دسته ای از جزئیات شبیه به هم دارد. بیایید الان آنها را بسازیم و بعدتر منظم نماییم.

گام چهاردهم

یک لایه بالای مدل قرمز اضافه کنید، همان S و شکل کلی. این لایه جدید را در یک فولدر گروه بندی کنید. با ابزار قلمو با یک قلموی نرم، نواحی تیره را نقاشی کنید با یک مشکی 20 درصد.

گام پانزدهم

لایه ی مدل قرمز را انتخاب کنید و به مسیر Layer>Layer Style. بروید. با انتخاب Bevel & Emboss  شروع کنید و از مقادیر زیر استفاده کنید.

گام شانزدهم

گزینه Contour  را انتخاب کنید و مقادیر پیش فرض را استفاده کنید.

گام هفدهم

گزینه Inner Shadowرا انتخاب کنید. استفاده از سایه درونی به منظور افزایش عمق های لایت هاست.

گام هجدهم

حالا بیایید یک سایه ی شعاعی در بالا با Multiply  تا یک افکت دراماتیک بیشتر به آن اضافه کنید.

گام نوزدهم

شما می توانید لایه های بیشتری را برای نواحی تیره تر اضافه کنید اما در پایان این گام ها شما تقریبا باید به تصویری شبیه به زیر رسیده باشید.

گام بیستم

بیایید با اضافه کردن مقداری الگو شروع کنیم. 3D layer  را انتخاب کنید و به مسیر Layer>Layer Style>Color Overlay. بروید. برای رنگ، زرد را انتخاب کنید. الگوی آهنی خود را در بالای لایه ها قرار دهید. بعد از آن کلیدهای (Command(MAC)/Control(PCرا نگه دارید و بر روی آیکون لایه شیء سه بعدی کلیک نمایید. با این کار یک انتخاب از نواحی سه بعدی ایجاد می شود. لایه ی الگو را انتخاب کنید و آنها را در یک فولدر گروه بندی کنید، سپس در حالی که فولدر انتخاب شده است به مسیر Layer>Layer Mask>Reveal Selection. بروید. شما لایه را خواهید پوشاند و فقط نواحی سه بعدی را قابل دید می کنید. Blend Mode فولدر را در حالت Multiply قرار دهید.

گام بیست و یکم

یک لایه دیگر اضافه کنید و آن را در یک فولدر گروه بندی نمایید، فرآیندهای پوشش دهی را تکرار نمایید تا مطمئین شوید که همه چیزهایی که شما انجام داده اید تنها در حالت سه بعدی قابل دید است. Blend Mode فولدر را به Color Dodge تغییر دهید، سپس با لایه ی انتخاب شده، مقداری های لایت با ابزار قلمو با یک قلموی بسیار نرم و رنگ سفید بکشید. نکته: نقاشی کشیدن را با Opacity 30 درصد شروع کنید تا بسیار روشن باشد.

گام بیست و دوم

فرآیندهای مشابه را تکرار کنید، اما این بار به دنبال تولید سایه باشید. برای Blend Mode حالت Linear Burn را انتخاب کنید. همچنین از ابزار (Lasso Tool (L برای ایجاد یک انتقال خوب در جانب های سه بعدی استفاده کنید (1-4)

گام بیست و سوم

لایه سه بعدی و مدل قرمز را انتخاب کنید و آنها را کپی نمایید. بعد از آن این دو لایه را در یک لایه ادغاام کنید و این لایه را با مشکی پر نمایید. لایه را مقداری به سمت پایین حرکت دهید تا یک سایه کوچک ایجاد شود و به مسیر Filter>Blur>Gaussian Blurبروید. برای Radius مقدار 10 را انتخاب کنید و Blend Mode را در حالت Multiply 80 درصد قرار دهید.

گام بیست و چهارم

بیایید یک الگوی جدید وارد کنیم. این بار از یک تصویر دیگر استفاده می کنیم. برای Blend Mode از حالت Soft Light استفاده کنید.

گام بیست و پنجم

لایه الگو را کپی نمایید و آن را بالای همه لایه های دیگر ببرید. یک Marquee Selection از مدل تنها بسازید و به مسیر Layer>Layer Mask>Reveal Selectionبروید. تنها نواحی قابل دید الگو می بایست در اطراف مدل باشد. Blend Mode را در حالت Overlay قرار دهید.

گام بیست و ششم

بیایید یک الگوی دیگر اضافه کنیم. آن را در بالای همه الگوهای دیگر قرار دهید و برای Blend Mode از حالت Soft Light 70 درصد استفاده کنید.

http://www.texturex.com/albums/Metal-Textures/TextureX%20steel%20texture...

گام بیست و هفتم

بیایید حالت الگوی نهایی را اضافه کنیم این یکی می بایست زیر آخر 2 باشد اما هنوز هم می بایست بالاتر از لایه های دیگر باشد. برای Blend Mode از حالت Soft Light استفاده کنید.

http://fc00.deviantart.net/fs50/f/2009/262/3/f/Scratched_Steel_Texture_b...

نتیجه

یک لایه دیگر در بالای همه لایه ها اضافه کنید و آن را در یک فولدر گروه بندی نمایید. Blend Mode فولدر را در حالت Linear Dodge با Opacity 80 درصد قرار دهید. لایه را در این فولدر انتخاب کنید و با استفاده از ابزار قلمو با یک قلموی بسیار نرم یک نقطه روشن در قسمت بالای مدل ایجاد نمایید. بعد از آن طراحی شما به پایان رسیده است. شما البته می توانید جزئیات و الگوها را ارتقاء دهید اما فرایندها تغییر نمی کند. حالا شما می توانید الگوی خودتان را بسازید.

 

منبع:abduzeedo.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی