راه‌کارهایی برای ایجاد یک نمونه‌کار شخصی آن‌لاین و عالی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۱تیر

 به عنوان یک طراح، همه ما دشواری طراحی چیزی برای خودمان (مثلاً یک نمونه‌کار) را تجربه کرده‌ایم. ساعت‌های بی‌شماری را صرف اتمام یک برنامه در فتوشاپ کرده و صدها طراحی مختلف را به پایان رسانده‌اید، اما پس از دو ماه ناگهان متوجه می‌شوید که، صفحه اصلی سایت خودتان همچنان در مراحل اولیه ساخت قرار دارد.

البته ممکن است چنین موردی برای همگان اتفاق نیفتد، اما از آنجا که کارفرمایان و مشتریان شخصی من دچار این چالش شده‌اند، به فکر بیان نکاتی درباره تنظیم نمونه‌کار های شخصی و البته مناسب، در این مقاله افتاده‌ام.

علاوه بر این مقاله می‌توانید به لینک Get a bit closer Showcase of Big Faces in Website Design  نیز رجوع کنید.

هدف شما از ارائه نمونه‌کار چیست؟

قبل از اینکه به سراغ فتوشاپ بروید و به ایده‌های خوب بیندیشید، کار خود را با تمرکز برهسته مرکزی تجارت خود آغاز کنید. خودتان را در جایگاه مشتریان قرار دهید. به مانند همه پروژه‌ها ابتدا اهداف خود را معین کنید.

  • آیا می‌خواهید تولیدات خود را به فروش برسانید؟
  • صرفاً محصولات تولیدی خود را نمایش دهید؟
  • می‌خواهید شما را بشناسند؟
  • می‌خواهید به مخاطبان خود آموزش دهید؟

این موارد تنها به عنوان مثال آورده شده و لزوماً هدف شما نیستند. بهتر است ابتدا اهداف خود را مشخص کرده و سپس بر اساس اولویت به آن‌ها مقدار بدهید. برای مثال، در موردی که اینجا مطرح شده، مقداردهی به این صورت است: فروش محصولات (0.5)، نمایش محصول (2.5)، شناساندن به افراد (2.5) و استخدام شما (1.5).

شاید این مثال برای شما عجیب باشد، اما اصلی ترین هدف برای نمونه‌کار شخصی من استخدام نیست. در واقع من، 90 درصد درخواست‌های کاری‌ام را از طریق Dribbble بدست می‌آورم، بنابراین تمرکز اصلی خود را بر نمایش علایق شخصی‌ام گذاشته‌ام.

نمونه‌سازی(طرح کلی صفحه)

حالا که مثال‌های ارائه شده را دیده‌اید، می‌خواهید به سرعت به سراغ طراحی مجدد صفحه خود بروید. این کار خوب است، اما هنوز نباید فتوشاپ را باز کنید. به جای آن به سراغ قلم و کاغذ بروید. یک محدوده زمانی مثلاً یک ساعته را در نظر گرفته و همه آنچه به ذهن‌تان می‌آید را، به صورت یک پیش‌طرح، پیاده کنید. چنانچه پس از 30 دقیقه به این نتیجه رسیده‌اید که کار شما رو به اتمام است، چک کنید که چیزی "نامناسب" نبوده یا "فراموش" نشده است. هدف شما در 20 لی‌اوت کاملاً متفاوت تهیه شده است.

(توجه کنید که نمونه‌سازی شما هنوز کامل نشده و این تنها یک پیش طرح است.)

پس از این بخش، زمان فیلتر کردن این پیش طرح و رسیدن به طرح کلی فرا می‌رسد. از آنجا که این انتخاب‌ها شخصی هستند، نمی‌توانیم برای آن‌ها مجموعه‌ای از قواعد را مطرح کنیم، اما نکاتی را یادآور می‌شویم:

  • تمیز و واضح طراحی کنید. مسلماً توصیف آنچه که انجام می‌دهید، دشوار است. اما سعی کنید اولین تاثیری که در مخاطب می‌گذارید، واضح و جذاب باشد.
  • انتخاب کنید. به عنوان یک طراح، ممکن است مهارت‌های بسیار زیادی داشته‌ باشید. به جای ارائه همه تجارب خود، صرفاً تجربه‌های قوی و شاخص خود را به نمایش بگذارید.
  • بر محصولات خود تمرکز کنید. با اینکه می‌خواهید در اصل، هویت برند خود را توصیف کنید، اما بهتر است کمینه گرایی را در طراحی خود حفظ کنید. صفحه شما به مانند یک گالری هنری است، قرار نیست اتاق نمایش شما از کار هنری شما جذاب‌تر باشد؟!

کدنویسی یا طراحی

حالا زمان ورود به دنیای دیجیتال است! دلیل این که من به عنوان کدنویسی یا طراحی اشاره کرده‌ام، صرفاً این نیست که همه طراحان، با کدنویسی آشنایی دارند. اگر با کدنویسی آشنایی دارید، فتوشاپ را رها کرده و به آن بپردازید.

با توجه به اینکه حالا یک طرح جامد دارید، باید کار خود را با کدسازی روی طرح آغاز کنید. اگر در یادداشت‌های شخصی خود، طرح کلی را برای یک نمونه‌کار خاص در گذشته انجام داده و آن را نگه‌ داشته‌اید، صرفاً در محیط فتوشاپ مواردی را تغییر داده و چاپ نهایی را به اتمام برسانید.

دلیل اینکه چرا در شروع کار به ساخت یک طرح کلی، اصرار دارم، این است که نه تنها در مسیر صحیح به کار خود را ادامه می‌دهید، بلکه می‌توانید از هدر رفت زمان به صورت قابل توجهی جلوگیری کنید. چراکه دیگر لازم نیست، به هنگام کار در محیط فتوشاپ، همزمان تنظیمات مرتبط با کدنویسی را نیز ویرایش کنید.

ویرایش و چاپ

 نکته آخر و البته مهم، هر چه سریع‌تر قرار دادن نمونه‌کار بر روی شبکه است. داشتن اساس و بنیاد خوب سبب می‌شود که همواره و البته تا حد ممکن، تنظیمات عالی و بهینه‌ای بر روی صفحه خود اجرا کنید. خوب است که بهینه‌سازی صفحه‌ها را به دفعات نیز تکرار کنید تا به این ترتیب بتوانید امکان بازگشت دوباره بازدیدکنندگان را برای خود فراهم آورید.

" توصیفات کاملی از پروژه را نیز اضافه کرده‌ام، اطلاعات به روز شده را در اینجا ببینید."

" همین حالا می‌توانید مجموعه آیکون‌های جدید را مستقیماً از طریق این نمونه‌کار بخرید!"

"شیوه مرور به روز شده، شما چه‌طور فکر می‌کنید؟"

این کار به مانند مال خود دانستن خانه‌ای است که خریده‌اید. کارها هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و قطعاً شما نیز منتظر نمی‌مانید تا پس از اتمام کامل کارها، افراد را به خانه خود دعوت کنید.

شنیدن ایده‌های شما را در مورد چگونگی تنظیم نمونه‌کارهای شخصی‌تان دوست دارم. شاید تجارب شخصی یا راه‌کارهای بیشتری داشته باشید. می‌توانید نمونه‌کارهای شخصی خود را به صورت رایگان در کامنت‌های زیر قرار دهید! من همواره به دنبال ایده‌های جدید هستم.

 

 

 منبع:designmodo.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی