خلق یک خیابان در یک شهر آخرالزمانی :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۴تیر

در این آموزش به شما خواهیم آموخت که چگونه یک خیابان شهر آخرالزمانی را در فوتوشاپ با پاک کردن تصاویر اصلی ایجاد کنید و سپس ساختمان ها و جاده را خراب کنید. بیایید شروع کنیم.

آنچه که در نهایت خواهید ساخت

نیازمندی های آموزش:

نیازمندی های زیر در طول آموزش مورد استفاده قرار می گیرد.

گام اول: پاکسازی خیابان

اوکی، در اولین گام ما می بایست خیابان را پیش از نابود کردن پاکسازی کنیم، چون می توانیم تصور کنیم که قبل از اتفاقات نابود کننده شهر بدون نیرو، ماشین ها، حرکت و یا هر نوع فعالیتی شده است. بنابراین تصویری را که من برای این آموزش برگزیده ام را باز کنید و بیایید شروع کنیم!

بیایید قلموی مورد علاقه من که در تمام ورژن های فوتوشاپ قابل دسترسی است را انتخاب کنیم.... آن طور که به یاد دارم این قلموی کالکی شماره 23 است.

و اجازه بدهید که با استفاده از ابزار Clone، هرچیزی در این شهر را با تنظیمات زیر پاک کنیم.

اوکی، پس از آن یک لایه جدید ایجاد کنید تا بتوانیم عملیات پوشش دهی را جدا از تصویر پایه انجام دهیم.

حالا همان طور که در زیر مشاهده می کنید ما شروع به پاک کردن تعدادی از ماشین ها می کنیم، ما تعدادی از آنها را از بین می بریم اما همه آنها ناپدید می شوند! بیایید بخش تمیز را که در زیر با قرمز مشخص شده است پیدا کنیم، جایی که می توانیم منبع ابزار پوشش دهی را انتخاب کنیم.

زمانی که اتوبوس را پوشش دهی می کنید، دقت داشته باشید از رنگ های مشابه برای پوشاندن استفاده کنید.

ما می خواهیم همه راه را تا لبه پیاده رو همان طور که در زیر نشان داده شده است بپوشانیم.

سپس ما فرآیندهای مشابه برای پیاده رو و جاهایی که نیاز به پاکسازی دارد انجام می دهیم و در نظر داریم که مسیر لبه پیاده رو به چه سمتی است. شما ممکن است نیاز داشته باشید که منبع ابزار پوشش دهی را چندین بار تغییر دهید، و در این بخش ممکن است شما در پایان یک الگوی کثیف داشته باشید؛ نگران نباشید کمی بعدتر با قلموی های Stroke مناسب این مشکل را رفع می کنیم.

بیایید فرآیندهای مشابه را برای پیاده رو سمت چپ همان طور که نشان داده شده است انجام دهیم، ممکن است که مقداری زشت شود اما بعدتر به این بخش باز خواهیم گشت.

حالا ما با همان تکنیک پوشش ادامه می دهیم تا خیابان را در سمت چپ پاکسازی کنیم و از آن برای سمت راست همان طور که در زیر نشان داده شده است استفاده کنیم.

به خاطر داشته باشید که در اینجا خطوط افقی وجود دارد که ممکن است نیاز داشته باشید در سمت راست آنها را تکرار کنید. (شکل زیر)

حالا اجازه بدهید که پاک کردن خطوط سفید زیبا را در خیابان انجام دهیم، نه حفاظی و نه خطوط سفیدی

حالا ما همچنین می توانیم از ابزار مشابه برای پنهان کردن چراغ راهنمایی بعلاوه نورافکن ماشین ها استفاده کنیم.

البته، این پرچم ها هم زمانی که مردمی نباشند که از آنها محافظت کنند، نخواهند بود، بنابرااین آنها را نیز پاک می کنیم، و مجددا یک منبع از مجاور برای پوشش دهی بیابید.

و ما پرچم ها را ناپدید کردیم، حالا بیایید از تکنیک مشابه برای پاک کردن هر چیزی که یک محیط متروکه دارد، استفاده کنیم.

تمام پرچم های رنگی در این ساختمان ها بین خیابان ها را فراموش نکنید، از منبع پوشش دهی مناسب و عاقلانه برای پاک کردن همه آنها استفاده کنید.

پس از آن بیایید به ابزار قلموی ساده مان باز گردیم و مجددا یکی از قلموها با اندازه حدود 4 پیکسلی راا نتخاب کنیم.

بیایید همان طور که در زیر مشخص شده است رنگی از صفحه برگزینیم.

بیایید از آن برای پاک کردن چراغ های عقب و مقداری خرابی بر روی این ماشین استفاده کنیم، شما می توانید کارهای مشابه برای ماشین های دیگر انجام دهید. آن چیزی که در این گام مهم است، اختصاص دادن زمان لازم برای ایجاد خلاقیت های پوشش دهی می باشد. کنترل کامل بر روی عملیات داشته باشید.

گام دوم: اولین گام های خرابی ساختمان ها و خیابان

پس از آن، ما می خواهیم نقشه خود را برای خرابی هایی که اتفاق افتاده است شروع کنیم، اول از همه باید از همه باید پیش زمینه را بسازیم و چون صحنه بسیاز نزدیک می باشد ما از تصویری که در زیر نشان داده شده است استفاده خواهیم کرد. بیایید آن را باز کنیم.

همه آن را انتخاب کنید و در یک لایه جدید قرار دهید.

حالا اندازه ی تصویر را به صورتی که قابل استفاده باشد مانند زیر درآورید.

حالا به سادگی چیزهایی که را که مطمئن هستید نیاز ندارید را پاک کنید، ما تنها به خیابان شکسته شده نیاز داریم پس مجددا از قلموی مورد علاقه من استفاده کنید.

زمانی که چیزهایی که لازم بود را پاک کردید، تصویر را مقداری همانطور که در زیر نشان داده شده است خراب کنید.

حالا با استفاده از ابزار Warp Tool با دقت مکان تصویر را مشخص کنید تا نمای سه بعدی درست باشد.

زمانی که همه تغییرات را انجام دادید، ابزار قلم را برگزینید با همان قلموی همیشگی!

حالا همان طور که در زیر نشان داده شده است، یک لایه ماسک برای تصویر ایجاد کنید.

حالا رنگ مشکی را برای رنگ پیش زمینه انتخاب کنید (همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید) و چیزهایی را که به آن نیاز ندارید را بپوشانید.

عالی است، حالا لایه را مقداری تنظیم کنید، ابتدا یک لایه Levels ایجاد کنید و فورا آن را به تصویر خیابان شکسته شده همان طور که در زیر نشان داده شده است، متصل کنید.

حالا به سادگی Levels را همان طور که در زیر نشان داده شده است تنظیم کنید تا رنگ زمینه و مشکی ها را به بقیه صحنه نزدیک نمایید.

حالا همان گام ها را تکرار کنید منتها این بار با یک لایه Color Balance و آن را تنها مقداری همان طور که در زیر نشان داده شده است تنظیم کنید، بنابراین رنگ ها، به رنگ صحنه نزدیک تر می شوند.

و اینجا آن چیزی است که به آن خواهیم رسید، حالا می بایست لبه های خیابان را بیشتر با یکدیگر ادغام کنیم.

ما یک بار دیگر از لایه ماسک استفاده خواهیم کرد، منتها این بار آپشن مورد علاقه ی من در صفحه قلموها را فعال می کنیم، Transfer با Pen Pressure

حالا اجازه بدهید در نواحی نشان داده شده در زیر به ارامی حرکت کنیم تا هر چیزی به خوبی با یکدیگر ادغام شوند.

زمان آن رسیده که به ابزار Clone باز گردید، بنابراین آن را بعلاوه قلموی 23 امان را انتخاب کنید.

حالا زمان آن رسیده که ساختمان های مان را همان طور که در زیر نشان داده شده است، خراب کنیم.

به دلیل آنکه الگوی ساختمان ها به صورت عمودی است، می بایست مراقب منبع ابزار پوشش دهی باشید همچنین تراز حقیقی پوشش دهی تنظیم شده باشد با این حال می بایست برای خیابان ها دقت بیشتری داشته باشید چرا که هر بخش پوش دهی قابل تشخیص خواهد بود.

یا برای این بخش که نیاز به از بین بردن ساختمان وجود دارد، تکنیک مشابه است، آن را در مرکز و عمودی نگه دارید.

فقط به خاطر داشته باشید که شما به یک نتیجه خوب در هیچ زمانی نمی رسید.

ساختمان هایی که با آسمان مرز دارد برای شکستن بسیار راحت تر می باشد. نگران بد نشان دادن آسمان نباشید، بعدتر به این بخش ها باز خواهیم گشت. از طرف دیگر اگر شما می خواهید این آسمان را نگه دارید، در استفاده از پوشش دهی مراقب باشید.

اوکی بنابراین به صورت رندوم خرابی هایی برروی ساختمان ها ایجاد کنید، برش هایی با توجه به نوع ساختمان ها مانند زیر ایجاد نمایید.

حالا برای ایجاد خرابی هایی که بیرون از لبه ها نیست، ما مجددا با ابزار Clone شروع می کنیم، و دوباره سعی می کنیم تا خطوط افقی را در نظر بگیریم. برای واقعیت بخشی به این خرابی ها بعدتر باز خواهیم گشت تا جزئیاتی به آن اضافه کنیم. پس ادامه دهید و مقداری پوشش دهی مانند زیر انجام دهید.

حالا ابزار Magic Wand را برگزینید و یک انتخاب از آسمان که در زیر نشان داده شده است برگزینید.

اگر در اینجا قطعه هایی وجود دارد که با magic wand پوشش دهی نشده است کافی است از lasso استفاده کنید و این قطعات را به انتخاب اضافه کنید.

و حالا کافی است بر روی deleteکلیک کنید یا اگر می خواهید در مورد انتخاب تان مطمئن باشید یک لایه ماسک ایجاد کنید، در هر حال ما می خواهیم از دست آسمان راحت شویم! بعلاوه اینکه در اینجا به پایان این گام می رسیم و به درستی خرابی بر روی خیابان و ساختمان ها شروع شده است.

گام سوم: پاک کردن بیشتر و کامل تر خطوط

اوکی، این یک گام راحت و سریع برای به پایان رساندن چیزی است که پیش از این شروع کردیم، حالا ما هر چیزی در خیابان ها را پاکسازی کردیم و می بایست همه خطوط سفید را پاک کنیم، به یاد داشته باشید که مقداری از این را با استفاده از ابزار clone انجام دادیم و حالا می خواهیم این کار را سریع تر ببا یک قلموی ساده انجام دهیم. بنابراین ادامه دهید، ابزار قلمو را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را انجام دهید.

حالا به سادگی یک رنگ نزدیک به آنچه کشیده اید انتخاب کنید و شروع به پاک کردن خطوط نمایید.

همان طور که در زیر نشان داده شده است تنظیمات قلمو به ما اجازه می دهد تا مقدار پاک کردن را به همراه قلم کنترل کنیم و می توانیم مقداری از جزئیاتی را که خطوط در خیابان ها ایجاد کرده است، پاک کنیم.

به اندازه کافی راحت است فقط فراموش نکنید که همه خیابان را در سمت چپ و راست کنترل کنید. و این همان است! یک گام سریع و خوب!

گام چهارم: شکافتگی را شروع کنید



حالا زمان آن رسیده است که تمام خیابان را دچار شکافت کنید، این یکی از آن گام های سنگین نقاشی است، بنابراین مطمئن شوید که برای این گام، ویدیو را ببینید. اوکی اول از هر چیز یک لایه جدید ایجاد کنید جایی که ما می توانیم به طور غیر مخرب نقاشی کنیم و یک گروه از چیزهای سرگرم کننده داشته باشیم.

و البته ما قلموی 23 امان را مجددا انتخاب می کنیم، ما حالت Transfer با Pen Pressure را برای این فعال می کنیم و یک رنگ تیره از پایه را بر می گزینیم همان طور که در زیر نشان داده شده است.

حالا، به عنوان یک بخش نقاشی از آموزش، این کاملا شخصی است که چگونه ترک ها را ایجاد کنید، اما حالا بسیار زیاد زوم نکنید، نگران جزئیات نباشید فقط همان طور که در زیر نشان داده شده است کلیات ساختار خرابی خیابان را ایجاد کنید، به معنای دیگر چیزی که از نظر شما خوب است را انجام دهید، فقط به خاطر داشته باشید که ترک های نزدیک تر، بزرگ تر از دورتر ها به نظر می رسد.

اوکی، در اینجا چیزی که من به آن رسیده ام نشان داده شده است، هیچ زومی انجام نشده و فقط با لرزاندن قلم رسم شده است.

زمانی که شما از نتایج تان راضی شدید، پس شما می توانید زوم کنید و متوجه شوید که خطوط ما بد به نظر می رسد. بله آنها زشت هستند، حالا زمان آن است که به آنها جزئیات بدهید.

ما اندازه قلموی مان را تنها 1 پیکسل قرار می دهیم.

و مجددا با رنگ تیره مشابه شروع به دادن جزئیات به ترک های پایه نمایید.

بعد از آنکه مقداری جزئیات اضافه کردید، ما همچنین مقداری های لایت اضافه می کنیم تا آن جزئیات را افزایش دهیم تا نشان گر تکان های سخت در سطح باشد. بنابراین بسته به بخشی که شما بر روی آن کار می کنید، یک رنگ های لایت از صفحه بگیرید و شروع به اضافه کردن های لایت همان طور که در زیر نشان داده شده است بنمایید.

حالا شما می توانید ببینید که این های لایت های جزئی چه اثر بزرگی بر روی تصویر دارد.

البته بخش های مختلف نیاز به شکل های متفاوت های لایت دارد، بنابراین در نواحی سایه رنگ مناسب را انتخاب کنید و جزئیات را با های لایت ها بکشید. همان طور که شما به تصویر نزدیک تر می شوید، می بایست جزئیات بیشتری اضافه کنید تا خوب به نظر برسد.

برای کار بر روی جزئیات در حالت Pixel level زوم کنید و دور شوید تا چیزی را که انجام داده اید را ببینید. این چیزی است که من به آن رسیدم، در اینجا جزئیات مهم است که تمام آن خطوط بر هم را پاک می کند و به آنها جلوه ی یک ترک زیبا می دهد.

اوکی، زمانی که شما از نتایج حاصل راضی شدید می توانید لایه تصویر بتن شکسته شده را که در زیر نشان داده شده است انتخاب کنید.

ابزار Lasso را بگیرید و یک بخش زیبا از بتن شکسته شده که در زیر نشان داده شده است برگزینید.

آن را در یک لایه جدید کپی کنید، و آن را در جایی میان ترک ها که خوب به نظر می رسد قرار دهید.

حالا برای درست کردن نواحی سایه نیاز داریم که هر دو حالت Levels و color را مقداری تنظیم نماییم. بیایید با Levels شروع کنیم و تنظیمات پیشنهادی زیر را اعمال کنید.

حالا سایه ها درست شده است اما رنگ ها هنوز خوب نیست.

بیایید با مقداری تنظیمات ساده Color Balance که در زیر نشان داده شده است درست کنیم.

و اینجا انجام شده است! به خوبی در نواحی سایه زده شده قرار گرفته است.

در صورت نیاز، قطعه را مقداری کوچک کنید تا بهتر در نواحی انتخاب شده بنشیند.

من تصمیم گرفتتم که آن را مقداری بچرخانم تا بیرون از سطح قرار بگیرد.

این چیزی است که من انجام داده ام، حالا برای اختلاط بهتر آن بیایید چیزهای دیگر انجام دهیم.

بیایید یک بار دیگر ابزار قلمو را با یک قلموی 1 پیکسلی انتخاب کنیم و مقداری جزئیات و نوسانات به آن اضافه کنیم.

حالا من چندین ورژن از این لایه مشابه را کپی کردم، اندازه کردم و در اطراف قرار دادم .

اوکی، حالا به پیش زمینه تصویرمان رسیدیم بنابراین نیاز داریم تا توجه ویژه ای به این قسمت بنماییم تا ترک ها خوب به نظر برسد، هنوز هم فرآیندها مشابه است یعنی جزئیات و های لایت ها برای اینکه ترک ها خوب به نظر برسند.

ما به قلموی خودمان باز خواهیم گشت با یک سایز 1 یا 2 پیکسلی

سپس یک بار دیگر، رنگی نزدیک به جایی که می خواهیم نقاشی کنیم بر می گزینیم و سایه جزئیات شبیه به خطوط پایه است.

حالا به داخل آن بروید تا جزئیات را بسازید مانند شکل زیر

به بخش بعدی بروید و جزئیات مشابه را انجام دهید.

حالا در این زمان من چندین لایه برای ترک ها و جزئیات بعلاوه قطعاتی از تصویر بتن ساختم، حالا زمان خوبی برای ادغام همه آنها در یکی است. بنابراین همه آنها را انتخاب کنید، راست کلیک نموده و merge Layers را برگزینید.

حالا در این مورد، شما برای وارد کردن جزئیات عمیق می توانید مقداری از آن را همان طور که در زیر نشان داده شده است پاک کنید.

زمانی که جزئیات را به پایان رساندید، زمان آن است که به های لایت ها برسید، همچنین یک رنگ نزدیک برگزینید و آن را مقداری روشن تر کنید همان طور که در زیر نشان داده شده است و قطعا یک قلموی 1 پیکسلی انتخاب کنید.

بسیار نزدیک شوید و جزئیاتی که در زیر نشان داده شده است را اضافه کنید.

زمانی که انجام شد، به ابزار clone باز گردید و مقداری از این سازه را همان طور که در زیر نشان داده شده است ناپدید کنید.

و سپس به ابزار قلمو بازگردید تا به این قسمت های تکه شده ضخامت اضافه کنید.

مطمئن شوید که منبع نور را در این ضخامت هایی که اضافه می کنید در نظر گرفته باشید.

هر تنظیم یا اشتباهی را می توان درست کرد. و این جایی است که ما به پایان این گام می رسیم.

گام پنجم: زنگار زدن و لکه گیری

حالا ما مقداری زنگار و لکه گیری بر روی سطح نیاز داریم. برای این کار از ابزار قلموی 23 امان استفاده می کنیم اما تنظیمات زیر را برای آن انجام می دهیم.

بیایید با Shape Dynamics و Transfer در حالی که در هر دو Pen Pressure فعال است شروع کنیم.

در تنظیمات Brush Tip Shape اصلی مقداری spacing را افزایش می دهیم و در Scattering حالت Pen Pressure را فعال می کنیم اما اسلایدر Scatter را نیز افزایش می دهیم.

سپس این آماده سازی را با انتخاب دو رنگ شبیه اما کمی متفاوت برای پس زمینه و پیش زمینه  به پایان می رسانیم.

برای این که مفید باشد ما همچنین color dynamic با  Pen pressure را فعال می کنیم.

حالا همه این تنظیمات به ما کمک می کند به راحتی مقداری زنگار و لکه در تمام تصویر همان طور که در زیر نشان داده شده است اضافه کنیم شکل های زیر را دنبال کنید و جاهایی که فکر می کند نیاز است را به راحتی کثیف کنید!

این نتایجی است که در سطح مان به آن رسیدیم.

سپس با ساختمان ها ادامه می دهیم و زنگار را به طور مشابه همان طور که در زیر نشان داده شده است اعمال می کنیم. و این چیزی است که در این گام انجام دادیم.

گام ششم: ساختارهای درونی

سپس ما مقداری ساختار درونی به محل هایی که قسمت بیرونی ساختمان را از بین برده ایم، اضافه می کنیم و برای این کار از تصویر زیر استفاده می کنیم، بنابراین ادامه دهید و آن را باز نمایید.

عالی است! حالا ابزار Lasso را بگیرید.

بیایید یک انتخاب از ساختمان درست در اینجا در نظر بگیریم و آن را در یک لایه جدید در صفحه مان کپی کنیم.

حالا اجازه بدهید از ابزار color range selection استفاده کنیم.

بیایید لبه بیرونی ساختمان ها را همان طور که در زیر نشان داده شده است انتخاب کنیم. با استفاده از انتخاب کننده رنگ به هر انتخاب اضافه می کنیم و مطمئن می شویم که همه آنها انتخاب شده باشند.

زمانی که انتخاب را داشتید آن را وارونه کنید.

و سپس بر روی آیکون layer mask کلیک کنید همان طور که در زیر نشان داده شده است وبه صورت خودکار تمام انتخاب پوشانده می شود.

عالی است حالا لبه های کاملا تمیزی داریم، اما اجازه بدهید که آن را بیشتر تنظیم کنیم.

بیایید اول از هر چیزی از دستور distort استفاده کنیم.

و شکل ساختمان را مقداری همان طور که در زیر نشان داده شده است ویرایش کنید تا عرض آن هم اندازه ساختمان پشت شود.

یک بار دیگر ابزار قلمو را بگیرید و آن را مقداری بزرگتر کنید.

حالا ما با ماسک مشکی بر روی صفحه می کشیم تا چیزهایی که نیاز نداریم را پاک کنیم، اما قبل از این کار بیایید یک کپی از لایه بگیریم و آن را پنهان کنیم تا بعدتر از آن استفاده نماییم.

حالا مطمئن شوید که رنگ پیش زمینه مشکی باشد و قسمت هایی که در زیر نشان داده شده است را بپوشانید.

رنگ پیش زمینه را به سفید سوئیچ کنید و نواحی که در زیر نشان داده شده است را به دقت بپوشانید تا ساختمان اضافه شود. البته در صورت نیاز اندازه قلمو را تغییر دهید.

حالا من تصمیم گرفتم که تصویر را مقداری به پشت ماسک ببریم و یک بخش بهتر پیدا کنم، برای این کار شما باید لینک بین ماسک و تصویر را از بین ببرید و به راحتی تصویر را به بالا حرکت دهید (همان طور که در زیر نشان داده شده است)

حالا چون تصویر را حرکت دادیم بخش هایی از ماسک درست نیست، مشکلی وجود ندارد فقط ابزار قلمو را یک بار دیگر انتخاب کنید.

سپس کافی است نواحی که به آنها نیاز ندارید را مانند زیر بپوشانید.

حالا برای آنکه مقداری بهتر بر روی ساختمان قرار بگیردد آن را مقداری خم می کنیم.

از ابزار distort همان طور که در زیر نشان داده شده است استفاده کنید.

و مجددا ابزار قلمو را انتخاب می کنیم.

و با این ماسک تان را مقداری ویرایش کنید (مانند شکل زیر)

عالی است، حالا ساختمان درست در جای خود قرار گرفت اما هنوز هم سایه و رنگ می بایست تنظیم شود. بیایید با یک لایه Levels و متصل کردن آن به لایه شروع کنیم.

حالا Levels را مانند زیر تنظیم نمایید.

یک لایه color Balance اضافه کنید و تنظیمات زیر را برای آن انجام دهید.

عالی است حالا ما نیاز داریم که جزئیات را اضافه کنیم بنابراین یک لایه جدید برای این ایجاد کنید.

ابزار قلمو را مجددا انتخاب کنید و اندازه آن را 1 پیکسل قرار دهید.

حالت Transfer با Pen Pressure برای این ابزار فعال کنید.

و حالا یک رنگ از ساختمان را همان طور که در زیر نشان داده شده است در نظر بگیرید.

حالا بیایید با نقاشی کشیدن ضخامت قسمت های بریده شده از صفحه بیرونی ساختمان همان طور که در زیر نشان داده شده است شروع کنیم.

و مقداری به جزئیات بازگردید و لایه ماسک را در حالت pixel level قرار دهید.

بیایید همان طور که در زیر مشخص است بسیار نزدیک شویم و شکل جزئیات را حتی در جزئیات کوچک تر اعمال کنیم.

جزئیات را در تمام اطراف ادامه دهید و هر چیز کوچک از پس زمینه را مانند زیر حذف نمایید.

حالا به لایه باز گردید جایی که بر روی آن کار می کردید.

ما از یک جفت سایه خاکستری استفاده خواهیم کرد، بنابراین برای دسترسی راحت یکی از آنها برای پیش زمینه و دیگری را برای رنگ پس زمینه انتخاب کنید. بنابراین می توانیم به راحتی با فشردن کلید X بین این دو رنگ سوئیچ کنیم.

اوکی، عالی است حالا شروع به اضافه کردن جزئیاتت ساختمان شکسته کنید مثل قطعات آهنی که به سمت بیرون معلق شده اند، ابتدا با خاکستری تیره تر و پس از آن با مقداری های لایت.

حالا همان جزئیات را برای اطراف ساختمان تکرار کنید تا جلوه بهتری به آن بدهید و مقداری ضخامت به آن اضافه کنید.

اوکی ، حالا بهتر شد، این شروع یکپارچه سازی است.

بیایید مقداری چیزهای معلق مانند زیر اضافه کنیم، از تکنیک مشابه پیروی کنید، خاکستری تیره به عنوان پایه و بعد های لایت.

ما همچنین می توانیم مقداری پنجره شکسته با انتخاب مجدد قلمو ایجاد کنیم. تنظیمات قلمو در زیر آورده شده است. در 100 درصد نقاشی کنید.

حالا به لایه کپی شده که چندی قبل ساختیم بروید، شما می توانید یک کپی مخفی شده دیگر نیز بسازید که برای ساختمان های دیگر استفاده شود. لایه را قابل دید کنید و آن را زیر لایه اصلی بکشید.

اول اندازه این لایه را در موقعیتش مانند زیر درست کنید.

ما از این سایز در ساختمان های دیگر استفاده خواهیم کرد بنابراین یک کپی از آن بگیرید و آن را پنهان کنید.

اوکی، حالا به اولی باز گردید و ابزار marquee را انتخاب کنید.

یک انتخاب مثل انتخابی که در زیر نشان داده شده است ایجاد کنید.

ما انتخاب را اندازه خواهیم کرد بنابراین می توانیم تنها نمای سه بعدی این جانب از ساختمان را تنظیم نماییم.

حالا لایه ماسک را انتخاب کنید، حالا می توانیم بر روی آن کار کنیم.

همان طور که قبلا انجام دادیم اضافه کنید و ماسک را پاک نمایید تا لایه در ساختمان نمایان شود (همان طور که در زیر نشان داده شده است)

اوکی، به کپی بعدی از ساختمان ها بروید، لایه را فعال کنید.

با اندازه کردن آن مانند زیر شروع کنید.

و مجددا برای این یکی نیاز داریم تا نمای سه بعدی چپ را درست کنیم تا با ساختمان یکسان شود.

حالا تنها آن را مانند زیر اندازه کنید.

اینجا، چیزی است که به آن خواهید رسید، حالا نمای سه بعدی به درستی نمایان شده است.

اوکی، حالا با کپی دیگر از ساختار تکرار کنید، بعدی را انتخاب کنید.

و مجددا آن را اندازه ساختمان کنید مانند آنچه در زیر مشاهده می کنید.

حالا شکل کلی همه ساختمان ها را داریم منتها هنوز تنظیمات اختلاطی که برای اولی انجام دادیم را درست نکرده ایم.

بیایید کارهایی که برای اولی کردیم را به یاد آوریم، ابتدا یک لایه Levels را متصل کردیم.

حالا Levels را همان طور که در زیر مشاهده می کنید، تنظیم نمایید، شما نمی توانید همان تنظیمات اولی را برای این به کار بگیرید زیرا هر ساختمان عمق z مختلفی دارد.

با لایه color Balance با تنظیمات زیر ادامه دهید، به خاطر داشته باشید که هر قطعه مشابه نیازمند تنظیمات متفاوتی است بنابراین شما باید دیدتان را برای هر بخش صفحه گسترش دهید.

اینجا چیزی است که به آن خواهید رسید، حالا ادامه دهید و لایه های تنظیمی برای دو ساختمان دیگر با همان روش ایجاد کنید.

حالا بیایید مقداری جزئیات به لایه ی بیرونی ساختمان ها اضافه کنیم تا آنها را تیره تر نماییم، برای این کار یک لایه جدید ایجاد کنید.

یک خاکستری روشن از ساختمان ها مانند زیر برگزینید.

از قلموی مشابه با اندازه 1 یا 2 پیکسلی استفاده کنید.

در بخش های ضخیم مانند زیر نقاشی کنید، شکل لایه بیرونی را دنبال کنید.

برای این گام کافی است، با اضافه کردن جزئیات ضخیم به بقیه ساختمان ها ادامه دهید، و مطمئن شوید که ویدیو را ببینید تا چیزی را در این گام طولانی از دست ندهید.

گام هفتم: لکه های بیشتر و پنجره های شکسته

اوکی حالا زمان آن رسیده است که واقعا سطح ساختمان ها را خراب کنیم، ما بر روی یک لایه جدید بالای همه لایه ها کار خواهیم کرد.

بیایید یک رنگ خاکستری تیره مانند آنچه در زیر مشاهده می کنید برگزینیم.

ما چندین آپشن مختلف برای قلموها داریم تا از آنها استفاده کنیم و به راحتی به ساختمان هایمان لکه اضافه کنیم، اول از همه بیایید از این قلموی دابل خش استفاده کنیم.

حالت transfer با pen pressure را فعال کنید بنابراین می توانیم آن را با مداد تبلت مان کنترل کنیم.

حالا نقاشی را با این قلموی خش دار در کل ساختمان ها شروع کنید.

حالا کسانی که با فوتوشاپ CS6 کار می کنند می توانند از قلموهای تابان استفاده کنند و به افکت مشابه برسند.

البته من همچنین دوست دارم که pen pressure را برای این قلموهای جدید فعال کنم.

شما می توانید جزئیات رندوم زیبایی که این قلموها تولید میکنند را مشاهده کنید.

مطمئن شوید که مسیر پیشنهادی برای پوشاندن نمای خارجی با لکه را دنبال کنید.

نتایج همان طور که مشاهده می کنید بسیار خوب و بسیار سریع است.

حالا بیایید روش مشابه را برای بقیه ساختمان ها اجرا کنیم همان طور که در زیر نشان داده شده است.

حالا بیایید به اولین قلمو که در مورد آن صحبت کردیم باز گردیم، این قلمو در ساخت جزئیات بیشتر در لبه ها مفید است، آن را در حدود 10 پیکسل قرار دهید.

و مجددا برای آپشن transfer حالت pen pressure را فعال کنید.

و با این قلمو می توانیم چکه های بیشتری از لکه ها را روی ساختمان ها همانطور که در زیر مشاهده می کنید، ایجاد کنیم.

و ما همچنین مقداری لکه قابل تشخیص از لبه های افقی نقاشی می کنیم. (مانند شکل زیر)

ما همچنین می توانیم در تعدادی سوراخ ها از لبه ها با این قلمو مانند زیر نقاشی کنیم.

به ساختمان های دیگر بروید و کارهای مشابه برای آنها انجام بدهید، لبه پنجره ها را دنبال کنید و از آنجا شروع کنید، با این بخش سرگرم باشید و اگر زیاده روی کردید، کافی مقداری از آن را پاک کنید.

مجددا، نتایج همان طور که مشاهده می کنید بسیار خوب شده است، اما هنوز به پایان نرسیده!

بیایید یک صفحه جدید با این تنظیمات ایجاد کنیم.

شما باید به یک صفحه مربع مانند زیر برسید.

حالا ابزار lasso را برگزینید.

و یک شکل بی قاعده شبیه به زیر درست کنید.

سپس ابزار fill و مشکی را انتخاب کنید تا انتخاب را پر کنید.

کافی است درون انتخاب کلیک کنید تا آن را پر کند.

و از دستور All در آپشن Select استفاده کنید.

و سرانجام از منوی edit گزینه define brush preset را انتخاب کنید.

نام قلموی تان را انتخاب کنید یا فقط اوکی کنید.

قلمو در پایین لیست ظاهر می شود، همان طور که مشاهده می کنید من یک دسته از ورژن ها دارم، شما می توانید تعداد زیادی از آنها بسازید تا به یک قلموی خوب برسید.

قلمو را انتخاب کنید و shape dynamics به همراه pen pressure را در هر سه size، angle و roundness فعال کنید. 

حالا کافی است مقداری پنجره پیشنهادی را با این الگو بشکانید.

حالا ما از پاک کن استفاده خواهیم کرد تا این سوراخ ها را رندوم کنیم، فقط قلموی زیر را انتخاب کنید.

حالا مقداری از سوراخ ها را پاک کنید تا شبیه به هم به نظر نرسد بنابراین آنها تنها بخش پنجره را می پوشاند.

حالا ما برای سوراخ ها از مشکی استفاده کردیم اما هنوز برای آن به لایه تنظیمی نیاز داریم بنابراین می توانیم اختلاط و سایه را تنظیم کنیم. فراموش نکنید که یک Clipping Mask برای لایه levels ایجاد کنید.

حالا کافی است لایه Levels را مانند زیر تنظیم نمایید.

حالا به قلموی مان باز گردید اما spacing آن را بر روی 1 قرار دهید.

این برای ما یک شکل ثابت ایجاد می کند بنابراین می توانیم بخش های شکسته شده را مانند زیر ویرایش کنیم.

زمانی که کارتان با این شکل ها به پایان رسید یک رنگ خاکستری روشن تر مانند این یکی انتخاب کنید.

آپشن transfer با pen pressure را فعال کنید.

قلمو را در اندازه حدودا 1 پیکسل قرار دهید و در مقداری از جزئیات درونی پیشنهادی نقاشی کنید.

جزئیات مشابه را برای همه پنجره های شکسته شده تکرار کنید تا این گام نیز به پایان برسد.

گام هشتم: ساختارهای ساختمانی بیشتر

بیایید به این گام جدید برویم؛ ما ساختمان هایی داریم که نیاز به ساختارهای درونی دارد، بنابراین بیایید یک کپی از یکی از بخش هایی که در زیر نشان داده شده است ایجاد کنیم.

بنابراین ابزار حرکت move انتخاب کنید، می توانیم ببینیم آنچه که به سمت چپ حرکت داده شده است.

ما از این برای پس زمینه ساختمان استفاده خواهیم کرد بنابراین آن را مقداری مانند زیر اندازه کنید.

ساختار آن ساختمان پشتی مقداری متفاوت است بنابراین آن را از بالامقداری فشرده کنید.

آن را مقداری بیشتر اندازه کنید تا درست مانند زیر در جایش قرار بگیرد.

ما نیاز داریم تا لایه ها را زیر دسته قرار دهیم بنابراین آنها پشت ساختمان قرار میگیرند.

حالا این لایه ماسک را انتخاب کنید.

قموی مان را مجددا انتخاب کنید.

و قسمت های مورد نیاز این لایه را بپوشانید.

ابزار magic wand را انتخاب کنید و یک انتخاب مانند زیر برگزینید.

سپس لایه levels را انتخاب کنید و آن را مانند زیر تنظیم نمایید.

حالا ما این بخش اینجا را کپی خواهیم کرد تا همچنین از آن در بخش دیگر ساختمان استفاده کنیم.

بنابراین لایه های مشابه را انتخاب کنید و آنها را کپی نمایید، و آنها را بالا ببرید بنابراین می توانیم تمام لایه را ببینیم.

آن را از موقعیتش حرکت دهید بنابراین می توانیم ببینیم که چقدر تغییر کرده است.

بیایید چیزها را در موقعیت شان اندازه کنیم.

سپس ابزار rectangular marquee tool را برگزینید و همانطور که پیش از این انجام دادیم تنها جایی که می خواهیم نمای سه بعدی را تغییر دهیم را انتخاب کنید.

و سپس آن را مانند زیر اندازه کنید.

ما می بایست لایه ماسک را مجددا ایجاد کنیم بنابراین لایه ماسک موجود را پاک کنید.

و یک لایه جدید مانند زیر ایجاد کنید.

لایه ماسک را با مشکی پر کنید.

و حالا تنها جاهایی که نیاز است را می پوشانیم، با انتخاب کردن قلموی ساده امان با رنگ سفید.

در آن مانند زیر نقاشی کنید تا تنها یک بخش کوچکی از ساختار پشت ساختمان داشته باشیم.

حالا گام های مشابه برای این دو ساختمان دیگر را در پشت تکرار کنید، برای هریک مجددا اندازه کنید و تنظیم نمایید.

با مشکی بر هر ماسک بکشید تا آنچه که نیاز نیست را پاک کنید، و در این نقطه ما یک گام دیگر را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

گام نهم: خاکروبه خیابان

حالا ما مقداری خاکروبه و آثار مخروبه به خیابان ها اضافه می کنیم، اما اول از همه بیایید به لایه پایه امان برویم.

بیایید بر روی این چراغ زوم کنیم، و ابزار Clone را بگیریم.

حالا پایه چراغ را با این حذف کنید. (مانند شکل زیر)

زمانی که انجام دادید، ابزار lasso را بگیرید.

به چراغ دیگر بروید و یک انتخاب مشخص مانند زیر از آن معین کنید.

زمانی که آن را داشتید، آن را در یک لایه جدید کپی نمایید.

و به لایه پایه بازگردید تا چراغ مشابه را مانند زیر از بین ببرید.

همین کار مشابه را با 2 یا 3 چراغ دیگر مانند زیر انجام دهید.

بیایید به سمت چپ خیابان برویم.

و همچنین تعدادی از این چراغ ها را بپوشانید.

اوکی حالا زمان آن رسیده است که به لایه کپی یکی از چراغ ها برویم، توجه داشته باشید که مقداری خط سفید داریم.

برای خلاص شدن از این خط سفید از ابزار defringe استفاده کنید، مانند شکل زیر با تنظیمات 1

بیایید چراغ را به جایی که بود ببریم.

و سپس به دستور چرخش دسترسی پیدا کنید.

آن را مانند زیر بچرخانید.

و با ابزار حرکت move آن را مانند زیر قرار دهید، طوری که به نظر برسد افتاده است.

حالا یک کپی از آن تهیه کنید و آن را بچرخانید و بر روی ماشین مانند زیر قرار دهید.

یک چیز اضافی که من اینجا انجام دادم اعمال یک سایه بسیار جزئی با تنظیمات زیر است.

اوکی، حالا به ابزار lasso بازگردید.

به جانب چپ خیابان بروید و همچنین یک انتخاب از یکی از چراغ ها مانند زیر برگزینید.

و عملیات را تکرار کنید، آن را در یک لایه جدید کپی کنید بعلاوه اینکه آن مانند زیر بچرخانید تا بر روی زمین قرار بگیرد.

یک کپی دیگر از لایه تهیه کنید و آن را دورتر در خیابان قرار دهید، و اندازه آن را مانند زیر تغییر دهید.

سپس بر روی آن راست کلیک کرده و distort را انتخاب کنید تا مقداری بیشتر ویرایش شود.

و در نهایت لایه آخر را به طور افقی معکوس کنید.

بیایید لایه Levels را بر این لایه ها مقداری تنظیم نماییم.

و همچنین مقداری سایه مانند زیر اعمال کنید.

حالا ما مقداری چیزهای شکسته شده در اطراف اضافه خواهیم کرد، و برای آن از این تصویر استفاده میکنیم بنابراین آن را باز کنید.

با استفاده از ابزار Lasso یک انتخاب مانند زیر بسازید.

سپس یک کپی از آن بخش تهیه کنید و در صفحه در یک لایه جدید قرار دهید.

سپس این تصویر را مقداری اندازه می کنیم، پس از دستور scale استفاده کنید.

آن را مقداری اندازه کنید که درون صفحه و در مرکز آن قرار بگیرد.

یک لایه color balance با تنظیمات زیر اضافه کنید.

حالا از پاک کن و قلمویی که در زیر نشان داده شده است استفاده می کنیم.

فقط آن چیزی که به آن نیاز نداریم را مانند زیر پاک کنید.

حالا از ابزار clone استفاده کنید تا قسمت هایی اضافی را از بین ببرید.

سپس به دستور scale بروید و تصویر را مانند زیر اندازه کنید.

حالا لایه را مقداری بچرخانید و آن را قرار دهید تا بهتر بر روی زمین بنشیند.

یک سایه بسیار ضعیف مانند زیر اعمال کنید.

شما می توانید ببینید که به چه زیبایی جفت شده است.

حالا یک کپی از این صخره ها بسازید، آن را اندازه کنید و مقداری دورتر در خیابان قرار دهید.

یک کپی دیگر از آن تهیه کنید و آن را در جانب دیگر خیابان قرار دهید.

این یکی را به صورت افقی معکوس کنید و در جایی که در زیر نشان داده شده است قرار دهید.

یک کپی دیگر تهیه کنید، آن را اندازه کنید و مقداری دورتر قرار دهید.

و یک قطعه دیگر بسازید و آن را پشت اینجا بنشانید.

حالا برای درست کردن این قطعات با ویرایش انحناها در لایه آخر مانند زیر شروع می کنیم.

حالا به سادگی هرچه تمام پاک کن را بگیرید و چیزهایی را که با پیش زمینه پوشانده شده است را پاک کنید.

و چون پیش از این، این کار را انجام دادیم، در لایه های دیگر مانند زیر پاک می شود.

بیایید به قطعه اول بازگردیم.

ما می بایست لایه levels را تنظیم کنیم تا بهتر با سایه ی اینجا مخلوط شود، بنابراین بیایید یک لایه تنظیمی levels بسازیم و به آن متصل کنیم.

و کافی است تنظیمات زیر را انجام دهید.

حالا می توانید ببینید که بهتر مخلوط شده است.

حالا برای لایه های دیگر نیز می بایست اختلاط را رعایت کنیم اما میزان هریک متفاوت می باشد.

بیایید با قطعه دورتر شروع کنیم و یک Gaussian Blur مانند زیر به آن اعمال کنیم.

اوکی حالا می توانید ببینید که با آن قسمت همخوان شد، حالا آن تنظیمات را برای قطعه بزرگ که در زیر مشخص شده است اعمال کنیم.

تنها برای این بخش blur را کم کنید.

و برای قطعه ای که در سمت چپ و در سایه است، آخرین blur را اعمال کنید چرا که این دو بخش به لحاظ عمقی شبیه به هم هستند.

عالی است، حالا به طور کامل مخلوط شد.

و این چیزی است که به آن رسیدیم، ما قطعات جدا شده ای در سمت چپ و راست داریم که با صحنه مخلوط شده است. و این پایان این گام است. از زمانی که شروع کردیم پیشرفت زیادی داشته ایم.

گام دهم: سبزه!

حالا زمان آن رسیده است که به صحنه امان پوشش گیاهی اضافه کنیم، چراکه در یک شهر بدون نگهداری، علف های هرز به سرعت رشد می کنند. اول از همه در قسمت پایین و راست صحنه مقداری سبزه داریم که می بایست آن را درست کنیم برای آن از این تصویر استفاده خواهیم کرد بنابراین ادامه دهید و آن را باز کنید.

حالا ابزار lasso را انتخاب کنید و نواحی زیر را برگزینید.

آن بخش را کپی کنید و در یک لایه جدید قرار دهید بعلاوه اینکه آن را در موقعیتش که در زیر مشاهده می کنید قرار دهید.

حالا یک لایه ماسک برای آن بسازید.

ابزار قلمو را انتخاب کنید و مطمئن شوید که برای رنگ پیش زمینه، مشکی انتخاب شده باشد.

کافی است مانند زیر پوشش دهی کنید.

حالا به منظور مخلوط کردن این بخش تعدادی لایه های تنظیمی اضافه خواهیم کرد؛ بیایید با لایه levels شروع کنیم و البته یک clipping mask برای آن بسازید.

لایه levels را مانند زیر تنظیم نمایید.

اوکی، این بهتر به نظر می رسد، اما هنوز مقداری تفاوت رنگ وجود دارد.

بیایید یک لایه color balance ایجاد کنیم و تنظیمات زیر را برای آن انجام دهیم.

اوکی، حالا به خوبی درست شد.

اوکی برای بقیه سبزی ها ما یک قلموی خوب درست می کنیم که به ما کمک می کند تا علف های هرز را به سادگی ایجاد کنیم، بنابراین ادامه دهید و ابزار قلمو را انتخاب کنید.

یکی از این قلموهای خش دار را انتخاب کنید.

اول از همه آپشن transfer با pen pressure را فعال کنید.

سپس آپشن scattering با pen pressure را فعال کنید.

و همچنین shape dynamics با Pen pressure همان طور که در زیر نشان داده شده است.

و در نهایت color dynamics را فعال کنید.

پس از آن نیاز داریم تا دو رنگ برای هر دو رنگ پس زمینه و پیش زمینه انتخاب کنیم، پس بر روی رنگ پیش زمینه دوبار کلیک کنید اول و سبز اینجا را انتخاب کنید.

سپس بر روی رنگ پس زمینه دوبار کلیک کنید و این سبز تیره تر را انتخاب کنید.

حالا ما هر دو رنگ را داریم و با توجه به اینکه آپشن color dynamics فعال است می توانیم به طور متناوب از هر دو استفاده کنیم.

نقاشی را بر روی لایه جدید همان طور که در زیر نشان داده شده است شروع کنید، شما می توانید ببینید که به چه راحتی می توان به علف های هرز در جانب ساختمان ها رسید.

ما همچنین یک Slight Drop Shadow را فعال می کنیم بنابراین هر علفی که می کشیم به طور اتوماتیک یک مقدار سایه در این لایه دارد.

نقاشی بر روی ساختمان ها را ادامه دهید، جایی که گیاهان به یکدیگر می رسند و به سمت پایین صفحه رشد می کنند.

ما به اضافه کردن علف های هرز در همه جا با همین تکنیک ادامه می دهیم، ابتدا پایه علف را با سبز تیره تر می کشیم، سپس رنگ ها را با فشردن کلید x سوئیچ می کنیم که سبز روشن تری به ما می دهد بنابراین می توانیم های لایت ها را بکشیم.

البته این کار محدود به ساختمان ها نمی شود ما باید همچنین علف ها را بر روی خیابان نیز ادامه دهیم، به طور کلی ترک ها و جاهایی که اشیاء نشسته اند را دنبال کنید و هرچقدر که دوست دارید علف های هرز اضافه کنید فقط زیاده روی نکنید اما چون روی یک لایه جداگانه نقاشی می کنیم شما می توانید چیزهایی که نیاز نیست را به راحتی پاک کنید.


گام یازدهم: آسمان جدید و چک کردن جزئیات

حالا ما یک دسته از چیزها داریم که باید انجام دهیم، بنابراین اول از همه ما به یک آسمان جدید برای صحنه نیاز داریم، من این تصویر را انتخاب کردم بنابراین ادامه دهید و آن را باز کنید.

ما باید همه آن را انتخاب کنید و کپی کرده و در یک لایه پایین بقیه لایه ها قرار دهیم.

آن را در موقعیت نشان داده شده قرار دهید.

و سپس ما مقداری لایه های تنظیمی برای زیبا شدن صحنه اضافه می کنیم، بیایید با یک لایه photo filter با تنظیمات زیر شروع کنیم.

سپس یک لایه curves اضافه می کنیم و آن را مانند زیر تنظیم می نماییم، این کار به ما یک جلوه گرم تر از تصویر می دهد.

به دقت نگاه کنید، بنابراین مقداری لایه تنظیمی بیشتر اضافه می کنیم.

بیایید سومین لایه تنظیمی را اضافه کنیم، این بار یک لایه Hue/Saturation و آن را مانند زیر تنظیم کنید.

حالا به لایه curves ای که ساخته اید بروید و لایه ماسک را انتخاب کنید تا بتوان بر روی آن نقاشی نمود.

ما با مشکی نقاشی خواهیم کرد تا چیزهایی را که در این لایه نیاز نداریم را حذف کنیم، بنابراین یک بار دیگر ابزار قلمو با رنگ مشکی بعلاوه یک قلموی نرم بزرگ را انتخاب کنید.

حالا بر روی نواحی تیره شده با لایه curves پوشش دهی می کنیم تا در برخی از بخش ها، مقداری از های لایت ها را بازگردانیم.

حالا به لایه Hue/Saturation می رویم و همچنین جاهایی که نیاز است را پوشش دهی می کنیم.

حالا یک بار دیگر ابزار پاک کن بعلاوه قلموی مورد علاقه امان را انتخاب کنید و برای آپشن Trnasfer حالت pen pressure را فعال کنید.

حالا می بایست در کل تصویر بنگریم و لکه ها را چک کنیم و نواحی که به درستی با تصویر همخوانی ندارد را پاک کنیم.

دو بار چک کنید، من این بخش را اینجا پیدا کردم و تصمیم دارم که آن را مقداری پاک کنم.

تصویر نهایی

اوکی ما در پایان آموزش هستیم، به یاد داشته باشید که همه اینها یک راهنماست، در محصولاتی که احتمالا در آینده خواهید داشت ممکن است که جزئیات زیادی نیاز نباشد. در این آموزش ما یک تصویر زیبا را به پایان رساندیم که گام هایی خوبی را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید، مطمئن شوید که ویدیو را چک کنید.


 

 

 منبع:design.tutsplus.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی