30 نشان برتر شرکت های هواپیمایی دنیا :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۹مرداد

1- لوگوی ایران ایر

 طبق بررسی ما، این لوگو گیراترین و بهترین لوگوی ساخته شده برای خطوط هوایی در دنیا می‌باشد. ادوارد زهرابیان در سال 1961 این لوگو را با الهام از سرستون‌های پرسپولیس(تخت جمشید) طراحی کرده است. 

(تاریخچه ی نشان هواپیمایی ایران در انتهای همین مطلب)

2- لوگوی خطوط هوایی امارات

خوش‌نویسی عربی به خوبی در این لوگو قرارداده شده است. در واقع تبدیل این خوش‌نویسی به یک تایپوگرافی زیبا کار دشواری است. با توجه به ضمانت‌های اجرایی گوناگون در مسابقات ورزشی برگزار شده از سوی این کشور، این لوگو یکی از شناخته شده ترین لوگوها در دنیا است.

3- لوگوی صربیا ایر

خطوط هوایی بین المللی صربیا (JAT) با این لوگو بازشناخته می‌شود. رنگ‌های قرمز، سفید و آبی از پرچم این کشور گرفته شده و عقاب‌هایی در آن طراحی شده است.

4- لوگوی خطوط هوایی آلاسکا

این لوگوی برجسته، تصویر لبخند مرد اسکیموی آلاسکایی را نشان می‌دهد و نمایانگر مکانی است که این خط هوایی از آن می‌گذرد. این لوگو در اوایل دهه 1970 تغییر یافته و تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. 

5- لوگوی چین آرام

این لوگودر سال 1994 طراحی شده است، درست زمانی که این خط هوایی سفارش ساخت شناسه‌ای جدید را به آژانس شناخته شده Landor Associates داد. نماد قلموییِ شبیه به یک بال، در واقع حرکت قلموی خوشنویسی سفید روی پس زمینه سبز است، که نشان دهنده بال یک پرنده می‌باشد.

6- لوگوی کانادا ایر

در اکتبر 2004 هواپیمایی کانادا اقدام به طراحی این برند کرد و در نهایت به ساخت این لوگوی جدید رسید.

7- لوگوی خطوط هوایی آمریکا

این لوگوی جدید و باز طراحی دو حرف A در آن، امسال انجام گرفته و جایگزین لوگوی آیکونیک و قدیمی ماسیمو ویگلی شده است. لوگوی دو حرفی دم مانند، ترسناکتر به نظر می‌آید، اما به خودی خود هوشمندانه و مدرن نیز می‌باشد.

8- لوگوی لوفت هانزا

این لوگو با مشخصه‌های سبک محور، مدور، و به شکل یک مرغ ماهی‌خوار، حس امنیت را در افراد برانگیخته است. در سال 1918، اتو فیرله، طراحِ گرافیک و معمار آلمانی آن را طراحی نموده و در واقع در این طراحی نشانه‌هایی از اولین خط هوایی آلمانی با نام Luft-Reederei که اقدام به ارائه سرویس‌های هوایی خود از پنجم  فوریه 1919 کرده است، دیده می‌شود. در سال 1926 لوفت هانزای آلمانی این نماد را پذیرفت و از 1954 تا کنون، به طور مستمر از این لوگو استفاده کرده است. 

9- لوگوی باهاماس ایر

لوگوی خطوط هواپیمایی باهاماس در سال 2004 تغییر داده شد و برند توریستی این کشور در لوگوی جدید قرار گرفت.

10- لوگوی هواپیمایی KBZ

KBZ یکی از موفق‌ترین خطوط هواپیمایی محلی در میانمار است که لوگویی بومی، متشکل از دو پری پرنده اسطوره‌ای، الهام گرفته از مجسمه‌های هندو-بودایی است. 

11- لوگوی خطوط بین المللی میانمار

در این لوگو از پرچم رسمی این کشور که در سال 1946 به رسمیت شناخته شده، الهام گرفته شده است. لوگوی جدید یک اسب-فیل پرنده اسطوره‌ای است که به عنوان بخشی از یک برند در سال 2001 طراحی شده است.

12- لوگوی مکزیک ایر

به مانند نماد عقابی شکل پرچم کشور مکزیک، در این لوگو سر عقاب مبارز آزتک نشان داده می‌شود و شکل جدید آن در 1994 مورد پذیرش قرار گرفت.

13- لوگوی خطوط هوایی فی جی

این لوگو به تازگی از نماد Masi که صورت خلاصه شده و تسهیل شده‌ای از نام جدید فی جی است، گرفته شده است.

14- لوگوی بوتان ایر

دراک ایر، خطوط هوایی بین المللی کشور بوتان است. این لوگو بر پایه نماد دراک که اژدهای رعد و برق در اساطیر بوتان است، و در پادشاهی هیمالیا بسیار شناخته شده می‌باشد، طراحی شده است.

15- لوگوی خطوط هوایی مصر

در این لوگو از پرچم کشور مصر استفاده شده است. در واقع این لوگو Horus یا همان خدای آسمان در افسانه‌های باستانی مصر است که به دلیل نمادگرایی قدیمی آن، یعنی خدای بالدار خورشید، انتخاب شده است. (این خدا را غالباً با یک شاهین یا مردی با سر شاهین مجسم می‌کنند)

16- لوگوی خطوط هوایی اندونزی

لوگوی حمل و نقل بین المللی اندونزی، به دهه 1950 برمی‌گردد که لوگویی پرنده مانند را معرفی کرده است. لوگویی عقاب شکل با طراحی مثلث گونه، به رنگ قرمز و سفید. در سال 2009 Landor Associates ، برندی را برای این شرکت طراحی کرد که حالت طبیعی بال با رنگ‌های آبی و سبز-آبی در آن دیده می‌شود. در طرح حالت طبیعی بال، از بال‌های پرندگان مناطق گرمسیری و موج‌های آبی دریا الهام گرفته شده است.

17- لوگوی بحرین ایر

نماد حمل و نقل در بحرین، شاهین طلایی زیبایی است که در آوریل 2004 از سوی موسسه Landor Associates طراحی شده است. نماد شاهین قدیمی این شرکت به گونه‌ای بود که بخش زیادی از دم هواپیما را اشغال می‌کرد.

18- لوگوی خطوط هوایی هاوایی

لوگوی هاوایی ایرلاین اصلی در سال 1975 از سوی Landor Associates طراحی و در سال 2001 به شکل جدید خود تغییر داده شد. این نماد نشان دهنده واقع گرایی اصیل در رنسانس فرهنگی جدید هاوایی است که موزیک، زبان و دیگر سنت‌های بومی را در این جزیره زنده کرده است. 

19- لوگوی خطوط هوایی ژاپن

این لوگوی معروف، که به شکل مرغ ماهی خوار است از سال 1959 تا 2002 مورد استفاده قرار گرفته و در سال 2011 مجدداً طراحی و احیا شده است. در فرهنگ ژاپنی، مرغ ماهی خوار به عنوان نماد زندگی طولانی، موفقیت و سلامتی شناخته می‌شود و رنگ قرمز نیز رنگ نشاط و خوشحالی است. استفاده از آن به این دلیل است که برای عروسی‌ها، جشن‌های سالیانه و موقعیت‌های خجسته و مبارک در این فرهنگ، از هزاران اوریگامی مرغ ماهی خوار برای تزئینات و به نشانه آرزوهای خوب، استفاده می‌شود.

20- لوگوی خطوط هوایی سنگاپور

لوگوی آیکونیک SA یک پرنده است که با نام کریس نقره‌ای (خنجر مردم اندونزی و مالایا) خوانده می‌شود. شکل پرنده از ابتدا تا کنون تغییر نکرده است. البته خطوط و حروف نوشته شده لوگو تا سال 1972 بدون تغیر مانده، اما در سال 1988 تغییر داده شده، و پس از آن تا به امروز بکار برده می‌شود. 

21- لوگوی خطوط هوایی نپال

علامت مشخصه این لوگو تصویر Akash Bhairab که خدای محافظ آسمان هندوها است، می‌باشد. 

22- لو2گوی  Qantas( Services  Queensland and Northern Territory Aerid)

یکی از قدیمی‌ترین لوگوهای خطوط هوایی در جهان، لوگوی Qantas است که پس از طراحی اولیه در 1944، چهار بار تغییر کرده است. در سال 1984، لوگوی جدید تغییر یافته با حذف بال‌های کانگورو از سوی Hans Hulsbosch و شرکت متعلق به او یعنی Hulsbosch Communications طراحی شده است. پس از آن این لوگو در سال 2007، با موقعیت متفاوتی به لحاظ متن، رویکرد تکنیکی که سبب تغییر شکل اساسی به شکل دم هواپیما را داشت و فضاها را برای طراحی بدون رنگ روی ایرباس‌های A380 تثبیت می‌کرد، طراحی شد.

23- لوگوی سلطنتی مراکش (RAM)

RAM نماد حمل و نقل مراکش است و لوگوی فعلی آن در سال 2009 به روز شده است. ستاره این لوگو نماد بین المللی کشور مراکش می‌باشد.

24- لوگوی سعودی ایر

لوگوی این شرکت هواپیمایی سال گذشته تغییر کرد و نام قدیمی سعودی برای آن انتخاب شد. این لوگو با توجه به لوگوی این کشور، از دو شمشیر متقاطع به همراه یک درخت خرما در فاصله میانی و بالای این شمشیرها طراحی شده است.

25- لوگوی   WOWایر

WOW ایر ، خط هوایی ارزان قیمت در ایسلند است که در حدود یک سال پیش فعال شده و حمل و نقل بین المللی ایسلند را تحت تاثیر شدید خود قرار داده است.

26- لوگوی بولیوی ایر

خطوط هواپیمایی بولیوی، از سوی دولت بولیوی و تحت نظارت رئیس جمهور این کشور، مورالس، راه‌اندازی شده و به عنوان نماد حمل و نقل این کشور شناخته می‌شود.

27- لوگوی خطوط هوایی سریلانکا

نماد حمل و نقل در کشور سریلانکا با استقاده از یک طاووس طراحی شده است و در سال 1998 که این شرکت همکاری چند ساله خود را با امارات آغاز کرده بود، باز طراحی شد.

28- لوگوی خطوط هوایی داخلی چین

خطوط هوایی پایتخت، یک خط هوایی محلی در چین است و بخشی از خطوط هوایی Hainan به حساب می‌آید. این لوگوی ببری شکل نیز از زمان خط هوایی Deer Jet تا کنون به عنوان لوگوی این شرکت انتخاب شده است. 

29- لوگوی خطوط هوایی تایلند

این لوگو اول بار از سوی موسسه Landor Associates و در سال 1975 با ترکیبی از چندین عنصر بصری شامل ارکیده‌های نواحی گرمسیری، ابریشم گران قیمت تایلند و نمادهای کلاسیک هنری طراحی شده است. این لوگو در سال 2005 باز طراحی شد و فرم سه بعدی به خود گرفت.

30 - لوگوی هواپیمایی سیشل

این لوگوی جدید، نماد حمل و نقل بین المللی کشور جزیره‌ای سیشل و ترکیبی از رنگ‌های تند با تصاویر انتزاعی از پرنده‌ها و برگ‌ها می‌باشد، که نماد روح قبیله‌ای مردم سیشل است. لوگوی جدید این شرکت در سال 2011 باز طراحی شده است. 

 

منبع : وبسایت skift.com



تاریخچه نشان هواپیمایی هما

پس از آغاز به کار "هواپیمایی ملی ایران" و ثبت آن به عنوان شرکت ملی، نام "هما" از ترکیب سه حرف نخست این سه کلمه بوجود آمد و برای معادل انگلیسی، به دلیل ثقیل بودن نام Iran National Airline از ترکیب ساده تر IranAir استفاده شد. انتخاب آرم برای هما از طریق اعلام فراخوان در روزنامه های کیهان و اطلاعات در سال 1340 به مسابقه گذاشته شد. امر داوری توسط هیئتی از دانشکده هنرهای زیبا انجام شد.

در این مسابقه طرح یک جوان ایرانی با الهام از یکی از سرستون های تاریخی تخت جمشید برنده شد."ادوارد زهرابیان" طراح نشان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ، زمانی این نشان ماندگار را طراحی کرد که فقط 22 سال داشت. این جوان با استفاده از یک سری موتیف های ایرانی طراحی خود را انجام داد. بهترین الگویی که وی می توانست برگزیند، پرنده ای در اسطوره های ایرانی به نام "هما" بود که نمونه اش را تنها در تخت جمشید می شد یافت. نام این پرنده هم چنین در کتاب های "گریشمن"، باستان شناس مشهور فرانسوی که حوزه تخصصی مطالعاتش ایران باستان بود، آمده است. سرستون پرنده ای را به تصویر می کشید که دارای سه خصوصیت منحصر به فرد بود: سر عقاب، گوش های گاو و یال اسب. در برخی از منابع آمده است که هما هرگز نمی آرامد و در تمام طول زندگی خود تا حدی در اوج  پرواز می کند که از دیده گان نهان شده و هرگز بر روی زمین نمی آساید. رنگ پیشنهادی طراح برای این لوگو، آبی فیروزه ای بود.

نظرات  (۱)

سلام
از وب سایت ما دیدن فرمایید
https://www.logodesign.ir/
وب سایت مختص مسابقات طراحی لوگو و نمونه کارهای طراحی لوگو هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی