ساخت یک تلویزیون قدیمی در فتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۶مرداد

ساخت یک تلویزیون با جزئیات در فوتوشاپ!


در این آموزش، به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک تلویزیون قدیمی با جزئیات کامل را از یک طرح اولیه با استفاده از وکتورهای امکانات فوتوشاپ ایجاد کنید.

پیش نمایش

ابتدا به تصویری که ایجاد خواهیم کرد، نگاهی بیاندازید.

گام اول

فوتوشاپ را باز کنید و یک صفحه جدید ایجاد نمایید. من از یک صفحه 1000 در 800 استفاده کردم. بعد از آن لایه پس زمینه را با با استفاده از ابزار Paint Bucket Tool (G) با رنگ سفید پر کنید.


گام دوم

برای رنگ های پیش زمینه و پس زمینه به ترتیب از رنگ های #4a0d04 و #9f2810 استفاده کنید. برای ایجاد یک چهارگوش قهوه ای تیره (#4a0d04) با گوشه های گرد شده به شعاع 5 پیکسل از ابزار Rounded Rectangle Tool استفاده کنید.

این لایه را به عکس تبدیل کنید، سپس به مسیر Filter > Render > Fibers بروید. Variance را 16 و Strength را 55 قرار دهید، سپس اعمال نمایید.



با استفاده از Hue/Saturation رنگ ها را مقداری تیره کنید. (Cmd/Ctrl + U),

سپس Layer Style های زیر را اعمال نمایید.


این لایه را body بنامید.

گام سوم

این لایه را کپی کنید. (Cmd/Ctrl + J), لایه کپی شده را زیر لایه اصلی قرار دهید و آن را مقداری به سمت پایین حرکت دهید. این لایه را base بنامید.


با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool (M) یک انتخاب شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید انتخاب کنید و یک لایه ماسک Layer Mask به لایه base اعمال نمایید. (Layer > Layer Mask > Reveal Selection)


به لایه base یک Bevel and Emboss اعمال کنید.


یک لایه جدید بالای لایه base و پایین body ایجاد کنید، به این لایه یک نام Shadow اضافه کنید. برای ایجاد یک انتخاب اطراف لایه body کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه کلیک نمایید و داخل انتخاب را با رنگ مشکی (#000000). پر نمایید. لایه shadow را چند پیکسل به سمت پایین حرکت دهید.


یک Gaussian Blur با شعاع 5 پیکسل اعمال نمایید.


کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه ماسک base کلیک کنید تا یک انتخاب ایجاد شود، مطمئن شوید که شما بر روی لایه Shadow هستید، یک لایه ماسک Layer Mask اعمال نمایید.



و در نهایت حالت Blend Mode را به Multiply تغییر دهید و مقدار Opacity را تا 70 درصد کاهش دهید.


ابزار Rounded Rectangle Tool (U) را برگزینید و با قراردادن شعاع به مقدار 10 پیکسل، یک چهارگوش کوچک ایجاد نمایید. این لایه را foot بنامید و زیر لایه base قرار دهید و یک Gradient Overlay از Layer Style به آن اعمال کنید.



درست بالای لایه foot یک لایه جدید ایجاد کنید، یک Clipping Mask ایجاد نمایید. (Layer > Create Clipping Mask) آن را با رنگ مشکی پر کنید و مقداری Noise به آن اضافه کنید.


با استفاده از ابزار چهارگوش Rectangle Tool (U) یک چهارگوش کوچک بکشید و به این لایه، Layer style های زیر را اعمال کنید.




فرآیندهای مشابه را برای ساخت پایه ی دیگر تکرار کنید.




با این پایه، شکل پایه تلویزیون را به پایان رساندیم.

گام چهارم

حالا زمان حرکت است! به لایه body بازگردید، این لایه را کپی کنید و آن را با استفاده از ابزار Transform Tool (Cmd/Ctrl+T) مقداری کوچک کنیدد.





کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه کلیک نمایید تا یک انتخاب ایجاد شود، به مسیر Select > Modify > Contract بروید و Contract by انتخاب را 10 پیکسل قرار دهید.





بر روی دکمه Backspacer کلیک نمایید تا انتخاب حذف شود.





مقدار Fill را صفر درصد قرار دهید و یک Inner Shadow، Bevel and Emboss و Color Overlay اعمال نمایید.










گام پنجم

حالا کار بر روی صفحه نمایش را آغاز می کنیم. با استفاده از ابزار Rounded Rectangle Tool با شعاع 100 پیکسل یک چهارگوش مشکی ایجاد کنید.





به مسیر Edit > Transform Path > Wrap بروید، از منوی پایین Inflate را انتخاب کنید و Blend را 15 درصد قرار دهید.





با دو بار کلیک کردن بر روی لایه screen، Layer Style را باز کنید و استایل های زیر را به آن اعمال نمایید.











یک لایه جدید بسازید، Clipping Mask اعمال نمایید، لایه را با رنگ مشکی پر کنید و Noise اضافه نمایید. (Amount: 3%, Uniform, Monochromatic) و مقدار Opacity را تا 80 درصد کم کنید.




گام ششم

بیایید قاب صفحه را ایجاد کنیم. کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه screen کلیک کنید تا یک انتخاب ایجاد شود، به مسیر Select > Modify > Expand بروید و 4 پیکسل گسترش دهید. یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را با رنگ سفید پر کنید.





به این لایه استایل های زیر را اعمال نمایید.











کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه کلیک کنید تا یک انتخاب ایجاد شود، سپس به مسیر Select > Modify > Contarct بروید و یک Contract by 4 پیکسلی به آن اعمال کنید و سرانجام یک Layer Mask به آن اعمال نمایید. (Layer > Layer Mask > Hide Selection).





گام هفتم

در این گام، ما صفحه اصلی تلویزیون را ایجاد خواهیم کرد. لایه screen مشکی را کپی کنید، آن را به بالای لایه ها بیاورید، آن را مقداری کوچک کنید (Cmd/Ctrl + T), رنگ را به #6c6c6c تغییر دهید.







و استایل های زیر را به آن اضافه کنید.












حالا زمان آن رسیده است که بازتاب را به صفحه اضافه کنید. شما می توانید از تصویر زیر برای بازتاب در صفحه استفاده کنید.

آن را در فوتوشاپ باز کنید و آن را به صفحه خودتان بیاورید، سپس آن را اندازه کنید و در محل صفحه نمایش اصلی قرار دهید.







به مسیر Edit > Transform > Wrap بروید، Inflate را انتخاب کنید و Blend را 50 درصد قرار دهید.






سپس به این لایه یک Gaussian Blur با شعاع 1.5 پیکسلی بدهید، Brightness و Contrast را به ترتیب 70- و 81 تنظیم کنید. (Image > Adjustments > Brightness/Contrast),





کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه صفحه تلویزیون اصلی کلیک کنید تا انتخاب را بارگذاری نماید، مطمئن شوید که در تصویر بازتاب شده هستید و یک Layer Mask اعمال نمایید. (Layer > Layer Mask > Reveal Selection),





در پایان حالت Blend Mode را Overlay قرار دهید و Opacity را 4 درصد کنید.

تصویر بازتاب شده را کپی کنید و آن را چند پیکسل به سمت راست حرکت دهید. Blend Mode را به حالت Color Burn تغییر دهید و مقدار Opacity را 8 درصد کنید.






کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه صفحه تلویزیون اصلی کلیک کنید تا انتخاب بارگذاری شود، یک لایه جدید در بالا ایجاد کنید، مطمئن شوید که رنگ پیش زمینه سفید باشد، ابزار Gradient Tool را برگزینید، Gradient را Foreground to Transparent قرار دهید.






ابزار Elliptical Marquee Tool (M) را برگزینید، یک بیضی شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید ایجاد کنید.






یک Layer Mask اعمال کنید و مقدار Opacity را 35 درصد قرار دهید.






ابزار قلمو Brush Tool (B) را بگیرید، و با یک قلموی بزرگ و نرم در قسمت سفید بکشید.






به این لایه یک Gaussian Blur با شعاع 20 درصد بدهید و سرانجام مقدار Opacity را تا 50 درصد کاهش دهید.






در بالا یک لایه جدید ایجاد کنید، انتخابی دور صفحه نمایش اصلی بارگذاری کنید، رنگ پیش زمینه را مشکی قرار دهید و به مسیر Edit > Stroke بروید.













یک Gaussian Blur با شعاع 10 پیکسلی اعمال کنید و مقدار Opacity را 80 درصد قرار دهید.






گام هشتم

با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool (M) یک انتخاب بکشید و آن را با رنگ مشکی در لایه جدید پر کنید.






به این لایه، یک Drop Shadow ، Inner Shadow و Bevel and Emboss از پنل استایل لایه ها بدهید.







یک لایه جدید در بالا ایجاد کنید، Clipping Mask اضافه کنید (Cmd/Ctrl + Alt + G), رنگ های پیش زمینه و پس زمینه را به مشکی و سفید تغییر دهید. می توانید این کار را با فشردن کلید D انجام دهید، لایه را با رنگ پیش زمینه پر کنید (Alt + Backspace) به مسیر Filter > Noise > Add Noise, بروید، مقدار Amount را 5 درصد قرار دهید، برای Distribution، حالت Gaussian را انتخاب کنید و مطمئن شوید که حالت Monochromatic فعال باشد.







کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر چهارگوش مشکی کلیک کنید، رنگ پیش زمینه را سفید قرار دهید . بر روی Layer > New Fill Layer > Gradient کلیک نمایید.




گام نهم

بیایید حفره بلندگو را اضافه کنیم. با کشیدن یک دایره کوچک شروع کنید.





مسیرش را انتخاب کنید، کلیدهای Cmd/Ctrl + Alt + T, را فشار دهید و آن را مقداری به سمت راست حرکت دهید.







مجددا با فشردن کلیدهای Cmd/Ctrl + Shift + Alt + T کپی ایجاد کنید. این کار را تکرار کنید تا یک ردیف حفره داشته باشیم.






ما هنوز هم به حفره های بیشتری نیاز داریم. همه مسیرها را انتخاب کنید، کلیدهای Cmd/Ctrl + Alt + T را فشار دهید. آن را به سمت پایین حرکت دهید. این کار را تا زمانی که دایره های زیادی داشته باشیم، ادامه دهید.







Inner Shaodw و Color Overlay اضافه کنید.













یک دایره مشکی رسم نمایید.






کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و بر روی دایره های کوچک کلیک کنید تا یک انتخاب ایجاد شود.






یک Layer Mask اضافه کنید تا دایره مشکی درون حفره ها قرار بگیرد.




گام دهم

رنگ های پیش زمینه و پس زمینه را به ترتیب #adacac و #4e4e4e قرار دهید. با استفاده از ابزار Rectangular Marquee Tool (M) یک انتخاب شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید ایجاد کنید و آن را با رنگ پیش زمینه پر کنید.






و استایل های زیر را به آن اضافه کنید.







یک لایه جدید در بالا ایجاد کنید، Clipping Mask اضافه کنید، لایه را با رنگ #adacac پر کنید و سپس با انتخاب Filter > Noise > Add Noise از منوی اصلی نویز اضافه کنید. تنظیمات را 30 درصد، Guassian و Monichromatic قرار دهید.







برای ایجاد یک افکت فلزی، نویز را با انتخاب Filter>Blur>Motion Blur محو کنید. زاویه را صفر و فاصله را 55 پیکسل قرار دهید.






سپس ابزار Rectangular Marquee Tool (M) را برگزینید و 2 انتخاب شبیه به آن چیزی که در تصویر زیر می بینید ایجاد کنید، سپس به مسیر Layer > Layer Mask > Hide Selection بروید.











گام یازدهم

در این گام، ما دکمه های فرمان را ایجاد می کنید. با استفاده از ابزار بیضی Ellipse Tool (U) یک دایره خاکستری (#969696) بکشید و به آن drop shadow اضافه کنید.







ابزار Gradient Tool (G) را انتخاب کنید و بر روی رنگ حاضر کلیک کنید. رنگ ها را تغییر دهید، بنابراین شما چیزی شبیه به شکل زیر خواهید داشت.






با نگه داشتن کلید Ctrl بر روی لایه دایره کلیک کنید تا یک انتخاب ایجاد شود، یک لایه جدید بالای لایه دایره ایجاد کنید، سپس به مسیر Layer > New Fill Layer > Gradient بروید، Angle Gradient type را انتخاب کنید و لایه را با رنگ خاکستری که ایجاد کردید پر کنید.






Blend Mode را به حالت Overlay تغییر دهید و مقدار opacity را 50 درصد کنید.






لایه دایره را کپی کنید و آن را با سفید پر کنید. آن را بالای لایه های دیگر قرار دهید. بعد از آن Fill Opacity را به صفر درصد تغییر دهید و استایل های زیر را اضافه کنید.







لایه دایره را کپی کنید و آن را به بالا حرکت دهید، مطمئن شوید که سفید باشد. بعد از آن به مسیر Filter > Pixelate > Mezzotint بروید. از Fine Dots استفاده کنید.

یک انتخاب از دایره ایجاد کنید و به مسیر Filter > Blur > Radial Blur بروید. از 60 برای Amount استفاده کنید، برای حالت Blur Method، Spin استفاده کنید و برای Quality از Best بهره ببرید.







Blend Mode را در حالت Mutliply قرار دهید و مقدار Opactiy را 50 درصد کنید.






با استفاده از ابزار چهارگوش Rectangle Tool (U) یک مربع با نگه داشتن کلید Shift ایجاد کنید. سپس مربع را 45 درجه بچرخانید و آن را درجایی شبیه به تصویر زیر قرار دهید.







استایل های زیر را اضافه کنید.






با استفاده از ابزار چهارگوش، چهارگوش های خاکستری (#e5dcdc) ایجاد کنید، آنها را بچرخانید و آنها را مانند تصویر زیر در جای خود قرار دهید و مقداری متن به آن اضافه کنید.













همه لایه هایی که برای ساخت دکمه ایجاد شد را انتخاب کنید، سپس به مسیر Layer > Group Layers بروید. گروه دکمه را کپی کنید تا دکمه های بیشتری اضافه نمایید.





گام دوازدهم

در گام ما دکمه های صدا و فرکانس را اضافه می کنیم. برای این کار مجددا گروه دکمه را کپی کنید و چهارگوش های خاکستری را پنهان نمایید.






سپس دکمه پایه را کپی کنید، آن را تغییر اندازه بدهید و آن را زیر دکمه اصلی قرار دهید.






لایه را انتخاب کنید و در Layer Styles، Color Overlay را به مشکی تغییر دهید.






کارهای مشابه را برای دکمه فرکانس انجام دهید.





گام سیزدهم

با استفاده از ابزار چهارگوش Rectangle Tool (U) یک چهارگوش با رنگ خاکستری تیره (#373737) برای ایجاد دکمه، بکشید. سپس پنل Layer Style را باز کنید و تعدادی استایل که در ادامه آمده است را به آن اضافه کنید.







یک لایه جدید بسازید، یک Clipping Mask اضافه کنید، لایه را با رنگ مشکی پر کنید. با رفتن به مسیر Filter > Noise > Add Noise مقداری نویز اضافه کنید. مقدار Amount را 20 درصد قرار دهید، برای Distribution از حالت Uniform استفاده کنید و حالت Monochromatic را فعال نمایید. Blend Mode را در حالت Soft Light قرار دهید.







این دکمه را کپی کنید، رنگ شکل را به یک رنگ #a31f1f تغییر دهید و مقدار Opacity لایه نویز را تا 50 درصد کاهش دهید.







این مرحله را با اضافه کردن، لوگوی شرکت سازنده به اتمام برسانید.







اینجا تصویری است که تا حالا به آن رسیده ایم.





گام چهاردهم

حالا زمان اضافه کردن نام مدل با استفاده از فونت DymaxionScript است. من Ambasador را اضافه کردم و با تبدیل آن به عکس انتهای حرف A و O را کشیدم تا جعبه مشکی را پر کند.








سپس استایل های زیر را اضافه کردم.












گام پانزدهم

ما مدل تلویزیون را با اضافه کردن دکمه انتخاب کانال به پایان خواهیم رساند. دکمه صدا را کپی کنید، آن را مقداری بزرگ کنید، سپس لایه زیرین دکمه پایه را انتخاب کنید و آن را تا جایی که ممکن است تغییر اندازه دهید.






مطمئن شوید که بر روی دایره بزرگ تر هستید، کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و کلیک نمایید تا یک انتخاب ایجاد شود، سپس به مسیر Select > Modify > Contract بروید و مقدار Contract by را 2 پیکسل قرار دهید.

درست بالای دایره بزرگ یک لایه جدید ایجاد کنید و انتخاب را با رنگ مشکی پر کنید.







از پنجره Layer Style، یک Gradient Overlay اضافه کنید.







یک شماره 1 تایپ کنید و Drop Shadow و Inner Shadow به آن اضافه کنید تا خوانا تر شود.






حالا نیاز داریم تا شماره های بیشتری را اضافه کنیم. کلیدهای Cmd/Ctrl + Alt + T را فشار دهید. کلید Alt را نگه دارید و دور محور حرکت دهید (علامت ضربدر در مرکز جعبه انتقال) تا به وسط دکمه برسید. کلید Shift را نگه دارید تا شماره را 30 درجه بچرخانید. انتقال و کپی را با فشردن کلیدهای Cmd/Ctrl + Shift + Alt + T تکرار کنید. سرانجام شماره ها را تغییر دهید.







یک چهارگوش خاکستری (#cac8c8) در میان دایره بکشید تا انتخاب کننده کانال را ایجاد کنید. استایل های زیر را به آن اضافه کنید.




















سرانجام یک سایه زیر تلویزیون ایجاد کنید و به پایان رسید!






شما می توانید اطراف پس زمینه بازی کنید تا به یک نتیجه جذاب برسید.






منبع:wegraphics.net

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی