رونمایی از پوستر«غزه» اثر نایب رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸مرداد

٢١ امرداد ١٣٩٣

رونمایی از پوستر«غزه» اثر نایب رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

روز سه شنبه 21 مرداد در جلسه ی شورای عالی خانه ی هنرمندان ایران، پیش از آغاز جلسه، از پوستری که فرزاد ادیبی برای مظلومیت غزه طراحی کرده بود توسط دکتر مجید سر سنگی و استادان غلامحسین امیرخانی و ابراهیم حقیقی، رونمایی شد.
در این مراسم فرزاد ادیبی گفت بعد از دیدن و شنیدن فجایع و مظلومیت های غزه و بویژه ستمی که بر کودکان بی گناه آنجا روا می دارند، این پوستر را طراحی کردم. مثل هر واقعه ی دیگری که متاثرم می کند و با پوستری ابراز همدردی می کنم، اینجا نیز سکوت نکردم و ایده ای که از آغاز بمب باران های اخیر آن جا در ذهنم بود را در تعطیلات عید فطر اجرا کردم که دوستانی از جاهای مختلف آن را دیدند و خواستند چاپش کنند و من دیدم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و به خانه(ی هنرمندان) دادمش. ادیبی در باره ی اثرش توضیح داد: Gaze به معنی خیره خیره تماشا کردن است که a آخر Gaza با چرخشی به e تبدیل شده است و از شعر حلاج محمدرضای شفیعی کدکنی استفاده کردم و بخشی که مردم به تماشای حلاج ایستاده بودند را برگزیده و در پوستر به کار بردم:
«...
وقتی تو روی چوبه ی دارت بودی
ما انبوه کرکسان تماشا
با شحنه های مامور
مامورهای معذور
همسان و همسکوت ماندیم...»
گفتنی ست که برخی از اعضای هیئت مدیره ی کنونی نیز پوسترهایی برای «غزه» طراحی کرده اند.

منبع:newsite.graphiciran.com

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی