هفت اشتباه رایج در طراحی وب‌سایت‌ها :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۲۸مرداد

وب‌سایت ابزار ساده‌ای برای جذب مشتری به یک برند خاص می‌باشد. اگر شما در ساخت یک وب‌سایت جذاب موفق عمل کنید، فرصت بسیار خوبی برای جذب مخاطبان هدف خود به دست آورده‌اید. علاوه بر ویژگی‌های خاص بصری، قابلیت استفاده، نکته‌ای کلیدی برای افرادی است که به دنبال ایجاد یک تجربه کاربری خوب از طریق وب‌سایت می‌باشند.  اگر شما یک طراح وب‌سایت هستید، مطمئن هستم که نسبت به اهمیت قابلیت استفاده موثر و مشترک در وب آگاهی کامل دارید.

وب‌سایت‌های قابل استفاده، تجربه کاربری شگفت انگیزی را برای کاربر رقم می‌زنند و فرصت‌های شما را در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان خوشحال و پول خرج کن، ارتقاء می‌دهد.

تصمیمات هوشمندانه در طراحی وب‌سایت، شما را به موفقیت واقعی می‌رساند. طراح وب‌سایت باید بتواند در بازدیدکنندگان حس رضایت و خوشحالی را ایجاد کرده و از ناامید کردن یا آزردن آن‌ها اجتناب کند. در این مقاله هفت اشتباه متداول که انجام آن از سوی طراحان قابلیت استفاده وب‌سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ارائه شده است.

اشتباه شماره 1/استفاده نامناسب از صفحه بندی

استفاده از صفحه بندی برای وب‌سایت‌هایی با لیست‌هایی طولانی  و با آیتم‌های مختلف، منطقی به نظر می‌آید، اما امروزه طراحان وب‌سایت از صفحه بندی برای صفحاتی استفاده می‌کنند که شامل عناوین، بلاگ‌ها، گزارشات و ... باشند. هر چند بکارگیری صفحه بندی ابزار بسیار خوبی  برای گرفتن پول در اگهی تبلیغاتی است، اما به نظر می‌آید سبب ناراحتی بینندگان سایت‌ها می‌شود.

علاوه بر این، وب‌سایت‌هایی که چنین صفحه بندی‌هایی را بکار می‌برند، فرصت‌های کمتری را برای نمایش در google یا دیگر موتور‌های جستجوی معروف خواهند داشت.

اشتباه شماره2/ فرار از کانال ارتباطی

مشغول کردن کاربر، عامل بسیار حیاتی برای هر وب‌سایت است. طراحانی هستند که از این نکته غافل‌اند و از کانال‌هایی که به کاربر امکان اتصال به نمایشگر‌های وب‌سایتی را می‌دهد، فرار می‌کنند. در این وب‌سایت‌ها، حتی یک فرم اتصال یا آدرس ایمیل نیز وجود ندارد. اگر به دنبال ایجاد ارتباطات کاری قوی با بازدیدکنندگان خود هستید، ایجاد یک پل ارتباطی خوب که شما را به آنها متصل می‌کند، بسیار ضروری است.

اشتباه شماره3/لینک‌های قابل کلیک بسیار کوچک

وقتی از سادگی کلیک کردن روی هایپرلینک‌ها مطمئن هستید، احساس خوبی در شما به وجود می‌آید. برخی طراحان چندین لینک بسیار کوچک را روی یک صفحه واحد قرار می‌دهند که سبب آزردگی خاطر و ناراحتی بازدیدکنندگان می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود که لینک‌های قابل کلیک بزرگتری را انتخاب کنید تا بازدیدکنندگان به سادگی بتوانند موس خود را روی لینک حرکت داده و مضمون آن را ببینند.

اشتباه شماره 4/استفاده از عنوان مشترک برای چندین صفحه

طراحانی هستند که عنوان واحدی را برای چندین صفحه مختلف در وب‌سایت‌ها انتخاب می‌کنند. این کار اشتباه است. استفاده از عنوان‌های کپی شده برای چندین صفحه، سبب می‌شود تا وب‌سایت مورد نظر فرصت‌های قرار گرفتن روی ‌goolge یا سایر موتورهای جستجوی متداول را از دست بدهد.

بکارگیری عنوان‌های مشابه برای صفحات تاثیر نامطلوبی بر رتبه‌بندی این نوع وب‌سایت‌ها خواهد داشت. به هنگام گذر از وب‌سایت، بازدیدکنندگان به سادگی خواهند دانست که آیا در جای درستی قرار گرفته‌اند یا خیر.

اشتباه شماره 5/حفظ پیوندهای یکتای (permalinks) قدیمی که جایی را نشان نمی‌دهد

بسیاری از طراحان وب‌سایت از اهمیت مدیریت موثر در حوزه پیوند یکتا (permalinks) برای وب‌سایتی که دوباره سازی می‌شود و یا به یک محیط جدید انتقال می‌یابد، غافل‌اند. لازم است این پیوندهای قدیمی در وب سایت جدید فعال شوند. تعیین جهت با کد 301، بهترین پاسخ به ساخت چنین پیوندهای یکتای قدیمی، روی صفحات موجود در وب سایت است.

اشتباه شماره6/فرم‌های ثبت نام طولانی

طراحانی وجود دارند که غالباً دچار این اشتباه می‌شوند و و فرم‌های ثبت نامی با چندین فیلد را ایجاد می‌کنند. بیشتر افراد تمایل دارند تا زمان و انرژی کمتری را صرف ثبت نام در وب‌سایت بکنند. به خاطر داشته باشید که طراحان وب سایت، لازم است تعداد فیلدهای یک فرم را کاهش دهند تا بازدیدکنندگان آن وب‌سایت بدون اتلاف زمان و انرژی آن‌ها را پر کنند.

فرم‌های ثبت نامی باید فیلدهایی برای نام کاربر، آدرس ایمیل و کلمه عبور را در نظر بگیرند. تهیه فرم‌های تا حد امکان کوتاه و مختصر، اهمیت بسیاری در طراحی وب سایت دارد.

اشتباه شماره7/عدم وجود گزینه جستجو در وب سایت

افراد به محض قرار گرفتن در یک وب سایت به دنبال جعبه "جستجو" در آن هستند. چنین کاربرانی که بر جستجوی درون سایت‌ها تسلط دارند، در صورت عدم وجود عامل جستجوگر قوی و پهناور، بلافاصله آن وب‌سایت را می‌بندند. تفاوت ندارد که شما یک فروش آن لاین، یا یک وبلاگ را اجرا کرده‌اید، وجود عامل جستجوگر یکپارچه، محاسبات و شمارش بازدیدکنندگانتان را در سطح بسیار بالایی تسهیل می‌کند.

طراحانی هستند که از اهمیت وجود عامل جستجو در سایت خود، غافل هستند. این کار اشتباه است و باید از آن اجتناب کرد.

آخرین کلام

عدم انجام اشتباهات فوق، برای همه طراحان وب‌سایت امکان پذیر است و موجب به وجود آمدن طرحی می‌شود که دقیقاً، با احتیاجات مشتری همخوانی دارد. امیدوارم از مطالب موجود در این مقاله استفاده لازم را برده و اطلاعات مفیدی را نیز به دست آورده باشید.

 

۱۰۶۴نمایش ۹۳/۰۵/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی