چهار راه‌کار آلن بروس برای طراحان جوان و مصمم(مقاله کوتاه) :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۴شهریور

من در شروع کار خود با طراحی همکاری می‌کردم که به من گفته بود: ناراحتی و تاسف حتی به مقدار کم، در هر کاری وجود دارد. به نظر من این حرف در نتیجه نگاه منفی به طراحی گفته شده بود. اما بعدها متوجه شدم که اگر نتوانید نگاه متفاوت یا بهتری به آنچه انجام می‌دهید، داشته باشید، نخواهید توانست برای رسیدن به پیشرفت تلاش کنید. طراحانی که از سوال پرسیدن درباره کارشان یا حتی خودشان واهمه‌ای ندارند، طراحانی هستند که در نهایت به موفقیت، کار و نتایج بهتر دست خواهند یافت.

توانایی‌های فنی و تکنیکی، ایده‌های جدید را ایجاد می‌کنند

کارگردان خلاقی که در دانشگاه تدریس می‌کرد، به ما می‌گفت:" به من دروغ نگویید، من دقیقاً می‌دانم در طول یک هفته چه کاری را می‌توانید انجام دهید و چه کاری را نمی‌توانید. و اگر نمی‌توانید انجام دهید، من شما را بیرون خواهم کرد." در آغاز این حرف مرا وحشت زده کرد، اما حق با او بود. لازم است کارفرما بداند که شما در چه کاری مهارت داشته و برای چه کاری نیاز به آموزش دارید. اگر خودتان را آن طور که هستید معرفی نکنید، دیگران را در شرایط بدی قرار می‌دهید. وقتی می‌توانید (و می‌خواهید) کاری را یاد بگیرید، شرکت تجاری مورد نظر، زمان کافی برای آموزش نرم افزاری که باید در مدرسه یاد می‌گرفتید را ندارد. یادگیری نحوه اجرای یک کار به طور کامل، می‌ تواند علامت مشخصه کار شما باشد. اجرای بد نابود کننده ایده‌‌های بزرگ است.

بر بالای منحنی بایستید

شما باید از نحوه انجام طراحی هم برای طراحی‌های چاپی و هم طراحی‌های دیجیتالی آگاهی داشته باشید. این آگاهی امکان بیان ایده‌هایتان را به ازاء هر کاری برایتان فراهم می‌آورد و به شما کمک می‌کند تا منبع خوبی برای کارفرمایتان باشید.

مهارت‌های خود را به خوبی توصیف کنید

نقاط قوت خود را بشناسید، آنها را گسترش داده و بر آنها تکیه کنید. لازم نیست انجام هر کاری را قبول کنید. مثلاً اگر کار شما طراحی وب‌سایت است، همان کار را انجام داده و روی آن تمرکز کنید. وقتی به دنبال شغل و حرفه‌ای برای خود می‌گردید، از تناسب داشتن آن با مهارت‌های خود اطمینان حاصل کنید. چنانچه توانایی‌های شما با آنچه که شرکت یا موسسه مورد نظر به دنبال آن است، تطابق ندارد، به انجام آن اصرار نداشته باشید. در نهایت هیچ یک از شما راضی نخواهید بود.

طراحی کنید، چون طراحی را دوست دارید

طراحی صرفاً کار شما نیست، در واقع طراحی از اشتیاق، ذوق و علاقه شدید شما به آن برمی‌آید. آبراهام لینکلن می‌گوید:" همیشه به خاطر داشته باشید که ثبات قدم شما در رسیدن به موفقیت از همه چیز مهمتر است."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی