ساخت ساعت ساده در فتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۵شهریور

چگونه تصویر یک ساعت ساده در ادوبی ایلستریتور بسازیم؟!

در آموزش پیش رو به شما خواهیم آموخت که چگونه تصویر یک ساعت ساده را در نرم افزار ادوبی ایلستریتور ایجاد کنید. برای شروع شما خواهید آموخت که چگونه یک الگوی پس زمینه با استفاده از یک چهارگوش، یک سایه شعاعی ساده، یک ساخت در الگو، افکت دو محل تصویر و تکنیک های پایه اختلاط ایجاد کنید. با استفاده از یک دایره ساده، پنل Appearance و یک شاخه از fill، stroke و افکت هایی که خواهید آموخت یاد می گیرید که چگونه شکل اصلی ساعت را ایجاد نمایید. در ادامه شما خواهید آموخت که چگونه خطوط ساعت و عقربه های آن را با استفاده از مسیرهای ساده با افکت Transform و ابزار Rotate را ایجاد کنید. سرانجام شما خواهید آموخت که سایه های جزئی را با استفاده از چندین Drop Shadow اضافه کنید.

تصویر نهایی

مثل همیشه، این تصویر نهایی است که شما خلق خواهید کرد.






جزئیات آموزش


برنامه مورد نیاز: ادوبی ایلستریتور CS5

<!      زمان تخمینی: 45 دقیقه

               میزان سختی: مبتدی-متوسط


گام اول

کلیدهای Ctrl+N را فشار دهید تا یک صفحه جدید ایجاد نمایید. در قسمت Units، گزینه Pixels را انتخاب کنید. در قسمت عرض و طول 600 را وارد نمایید سپس بر روی دکمه Advanced کلیک نمایید. RGB, Screen (72ppi) را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه Align New Objects to Pixel Grid غیرفعال باشد، سپس اوکی نمایید.

شبکه بندی را فعال نمایید (View > Show Grid) و Snap to Grid را نیز فعال نمایید (View > Snap to Grid). شما در هر 5 پیکسل به یک شبکه بندی نیاز دارید، پس به سادگی به مسیر Edit > Preferences > Guides > Grid بروید و در قسمت Gridline عدد 5 را وارد کنید و در قسمت Subdivisions عدد 1 را وارد کنید.

شما همچنین می بایست پنل Info را باز کنید (Window > Info) تا یک تصویر زنده از اندازه و موقعیت شکل هایتان داشته باشید. به یاد داشته باشید که واحد اندازه گیری را پیکسل کنید می توانید این کار را از مسیر Edit > Preferences > Units > General انجام دهید. همه این کارها به طور قابل توجهی سرعت کارتان را بالا می برد.



گام دوم

ابزار چهارگوش Rectangle Tool (M) را بگیرید و بر روی تولبارتان تمرکز کنید. رنگ را از Stroke پاک کنید سپس fill را انتخاب کنید و رنگ را R=137 G=147 B=150. قرار دهید. حالا به سادگی بر روی صفحه کلیک نمایید تا پنجره Rectangle باز شود. در قسمت های عرض و طول عدد 610 را باز کنید سپس اوکی نمایید. این کار باعث می شود که یک مربع 610 پیکسلی ایجاد شود.

سپس، شما نیاز دارید تا آن را در مرکز قرار دهید، سپس پنل Align را باز کنید (Window > Align). و صفحه را ترازبندی نمایید (اگر نمی توانید بخش Align To را ببینید در منو به بخش Show Options بروید، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است) سپس گزینه های Horizontal Align Center و Vertical Align Center را انتخاب کنید. در پایان، چهارگوش شما می بایست تمام صفحه را همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید بپوشاند.







گام سوم

مطمئن شوید که چهارگوش شما انتخاب شده باشد، پنل Appearance را باز کنید (Window > Appearance) و یک fill دیگر را با استفاده از دکمه Add New Fill ایجاد کنید (با نشانگر آبی و کوچک در تصویر زیر مشخص شده است).

این fill جدید را انتخاب کنید، پنل Gradient را باز کنید (Window > Gradient) و به سادگی بر روی نشانگر Gradient برای اضافه کردن سایه مشکی به سفید پیش فرض خطی اضافه کنید. بر روی پنل Gradient تان تمرکز کنید. از منوی Type، گزینه Radial را انتخاب کنید سپس رنگ های خاکستری را حرکت دهید. اسلایدر سمت راست را انتخاب کنید و رنگ را R=218 G=216 B=198  قرار دهید، سپس اسلایدر سمت چپ را انتخاب کنید، رنگ را R=254 G=253 B=252  را انتخاب کنید و Opacity را تا صفر درصد کاهش دهید. مطمئن شوید که دومین fill انتخاب شده باشد، ابزار Gradient Tool (G) را بگیرید، بر روی صفحه تان تمرکز کنید و بسط دهید تا سایه شبیه به تصویر زیر باشد. به خاطر داشته باشید که زرد از تصویر Gradient در درصد Opacity صفر باشد.







گام چهارم

مطمئن شوید که مربع تان هنوز انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و سومین fill با استفاده از دکمه Add New Fill را اضافه کنید. این fill جدید را انتخاب کنید، رنگ را به مشکی تنظیم کنید، Opacity را تا 15 درصد کم کنید، و حالت Blending Mode را در حالت Multiply تغییر دهید.

به مسیر Effect > Sketch > Note Paper بروید. مشخصات نشان داده شده در تصویر زیر را اعمال نمایید و اوکی کنید.








گام پنجم

مطمئن شوید که مربع تان هنوز انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و چهارمین fill را با استفاده از دکمه Add New Fill اضافه کنید.

برای این fill جدید، شما به یک الگو نیاز خواهید داشت، پس به پنل Swatches بروید (Window > Swatches)، منو را باز کنید و به مسیر Open Swatch Library > Patterns > Basic Graphics > Basic Graphics_Textures بروید. یک پنجره جدید را برای ساخت یک الگو باز کنید. مطمئن شوید که چهارمین fill هنوز انتخاب شده باشد، یک الگوی Diamond اضافه کنید، مقدار Opacity را تا 10 درصد کم کنید، و مقدار Blending Mode را در حالت Multiply قرار دهید.

به مسیر Effect > Artistic > Film Grain بروید. مشخصات نشان داده شده در تصویر زیر را وارد کنید و اوکی نمایید.

به پنل Layers بروید (Window > Layers), لایه موجود را باز کنید و به سادگی مربع تان را قفل کنید تا مطمئن شوید که به طور اتفاقی آن را تغییر ندهید.








گام ششم

ابزار Ellipse Tool (L)  را برگزینید و به سادگی بر روی صفحه کلیک نمایید تا پنجره Ellipse باز شود. در قسمت پهنا و ارتفاع 210 را وارد نمایید و کلیک کنید تا یک دایره 210 پیکسلی داشته باشید.

این شکل جدید را انتخاب کنید، آن را با یک سایه خطی نشان داده شده در تصویر زیر پر کنید و سپس آن را با استفاده از Horizontal Align Center و Vertical Align Center از پنل Align در مرکز تراز کنید. به خاطر داشته باشید که مطمئن شوید که اعداد تصویر Gradient در قسمت Location به درصد باشد.







گام هفتم

مطمئن شوید که دایره تان هنوز انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید، fill موجود را انتخاب کنید و به مسیر toEffect > Stylize > Inner Glow بروید. مشخصات نشان داده شده در تصویر زیر وارد کنید و اوکی نمایید.







گام هشتم

مطمئن شوید که دایره تان هنوز انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید، fill موجود را انتخاب کنید و به مسیر toEffect > Stylize > Drop Shadow بروید. مشخصات نشان داده شده در قسمت بالا و چپ پنجره نشان داده شده در تصویر زیر را وارد نمایید و اوکی کنید.

مجددا به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. مشخصات داده شده در قسمت بالا و راست پنجره نشان داده شده در تصویر زیر را وارد کنید و اوکی نمایید.

مجددا به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. مشخصات نشان داده شده در قسمت پایین و چپ تصویر زیر را وارد کنید و اوکی نمایید.

یک بار دیگر به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. مشخصات نشان داده شده در قسمت پنجره پایین و راست وارد کنید و اوکی کنید.







گام نهم

مطمئن شوید که دایره تان انتخاب شده باشد و بر روی پنل Appearance تمرکز کنید. Stroke موجود را انتخاب کنید، آن را در زیر fill بکشید، رنگ را به مشکی تنظیم کنید، مقدار Opacity را تا 15 درصد کاهش دهید و Blending Mode را در حالت Color Burn تغییر دهید.

به سادگی بر روی Stroke آن بخش از متن کلیک کنید تا پنل باز شود، weight را 1pt تنظیم کنید و دکمه Align Stroke to Outside را برگزینید.

تمرکزتان را بر روی پنل Appearance ادامه دهید، مطمئن شوید که Stroke هنوز انتخاب شده باشد و به سادگی با استفاده از دکمه Duplicate Selected Item، آن را کپی کنید (با نشان گر آبی و کوچک در تصویر زیر نشان داده شده است). Stroke جدید را انتخاب کنید، weight را تا 3pt افزایش دهید و Opacity را تا 10 درصد کاهش دهید.

مطمئن شوید که Stroke جدید هنوز انتخاب شده باشد و به سادگی آن را با استفاده از دکمه Duplicate Selected Item کپی کنید. این سومین Stroke را انتخاب کنید، weight را تا 5pt افزایش دهید و Opacity را تا 5 درصد کاهش دهید.







گام دهم

مطمئن شوید که دایره تان انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و یک stroke جدید با استفاده از دکمه Add New Stroke اضافه کنید. ( با استفاده از نشان گر کوچک آبی در تصویر زیر نشان داده شده است)

این Stroke جدید را به بالای پنل Appearance بکشید، رنگ را به مشکی تنظیم کنید و weight را 1pt قرار دهید، آن را به درون inside تنظیم کنید، حالت Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید و مقدار Opacity را به 20 درصد کاهش دهید.

مطمئن شوید که این Stroke جید انتخاب شده باشد و آن را با استفاده از دکمه Duplicate Selected Item کپی کنید. این Stroke جدید را انتخاب کنید، weight را به 2pt افزایش دهید و مقدار Opacity را تا 15 درصد کاهش دهید.

بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و Stroke 2pt را کپی کنید. Stroke اضافه شده جدید را انتخاب کنید، weight را 3pt افزایش دهید و مقدار Opacity را تا 10 درصد کاهش دهید.







گام یازدهم

مطمئن شوید که دایره تان انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید، یک fill جدید اضافه کنید و آن را بالای fill ها و stroke های موجود بیاندازید.

این fill جدید را انتخاب کنید، رنگ را به سفید تنظیم کنید، Opacity را تا 30 درصد کاهش دهید، و Blending Mode را در حالت Soft Light تغییر دهید.

به مسیر Effect > Path > Offset Path بروید. یک offset منفی 4 پیکسلی وارد کنید و اوکی نمایید.

به پنل Appearance بازگردید، یک fill جدید اضافه کنید و آن را بالای fill سفید بیاورید.

این fill جدید را انتخاب کنید، رنگ را R=40 G=40 B=40 تنظیم کنید و به مسیر Effect > Path > Offset Path بروید. یک offset منفی 5 پیکسلی را وارد نمایید و اوکی کنید.

به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. مشخصات نشان داده شده در قسمت چپ پنجره را وارد (در تصویر زیر) و اوکی کنید.

مجددا به مسیر Effect > Stylize > Drop Shadow بروید. مشخصات نشان داده شده در پنجره راست وارد کنید و اوکی کنید.







گام دوازدهم

مطمئن شوید که دایره تان انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و یک stroke جدید با استفاده از دکمه Add New Stroke را اضافه کنید.

این Stroke جدید را در بالای پنل Appearance قرار دهید، رنگ را به مشکی قرار دهید و weight را 1pt تنظیم کنید. بر روی Stroke جدیدتان تمرکز کنید، آن را به بیرون outside تراز کنید، حالت Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید و مقدار Opacity را تا 20 درصد کاهش دهید.

به مسیر Effect > Path > Offset Path بروید، یک offset منفی 10 پیکسلی وارد نموده و اوکی کنید.

مطمئن شوید که Stroke اضافه شده در این گام هنوز انتخاب شده باشد و به سادگی آن را کپی کنید. Stroke جدید ررا انتخاب کنید، weight را تا 2pt افزایش دهید و Opacity را تا 15 درصد کاهش دهید.

تمرکزتان را بر پنل Appearance داشته باشید و stroke 2pt اضافه شده در چند دقیقه پیش را کپی کنید. Stroke تازه اضافه شده را انتخاب کنید، مقدار weight را تا 3pt افزایش دهید و مقدار Opacity را تا 10 درصد کاهش دهید.







گام سیزدهم

مطمئن شوید که دایره تان انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید، یک fill جدید اضافه کنید و آن را بالای fill ها و Stroke های جدید قرار دهید.

این fill جدید را انتخاب کنید، رنگ را سفید قرار دهید و به مسیر Effect > Path > Offset Path بروید. یک مقدار منفی 10 پیکسل وارد کنید و اوکی نمایید.

به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow بروید. مشخصات نشان داده شده در تصویر زیر را وارد نموده و اوکی کنید.







گام چهاردهم

مطمئن شوید که دایره تان انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و یک Stroke جدید با استفاده از دکمه Add New Stroke ایجاد کنید.

این Stroke جدید را بالای پنل Appearance ببرید، رنگ را مشکی قرار دهید و مقدار weight را 1pt قرار دهید. تمرکزتان را بر Stroke جدیدتان نگه دارید، آن را به درون Inside تراز کنید، حالت اختلاط را به Soft Light تغییر دهید، و مقدار Opacity را تا 70 درصد کاهش دهید.

به مسیر Effect > Path > Offset Path. بروید. یک مقدار منفی 10 پیکسللی قرار دهید و اوکی کنید.

مطمئن شوید که Stroke اضافه شده در این گام هنوز انتخاب شده باشد و به سادگی آن را کپی کنید. Stroke جدید را انتخاب کنید، weight آن را تا 3pt افزایش دهید و Opacity آن را تا 50 درصد کاهش دهید.

بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و Stroke با 3pt را کپی نمایید. این Stroke تازه اضافه شده را انتخاب کنید، weight آن را تا 6pt افزایش دهید و مقدار Opacity آن را تا 30 درصد کاهش دهید.







گام پانزدهم

مطمئن شوید که دایره تان هنوز انتخاب شده باشد، بر پنل Appearance تمرکز کنید و یک fill جدید با استفاده از دکمه Add New Fill اضافه کنید.

این fill جدید را در پایین پنل Appearance قرار دهید، رنگ را به مشکی تغییر دهید و Blending Mode را به Soft Light تغییر دهید.

به مسیر Effect > Distort & Transform > Transform. بروید مشخصات نشان داده شده در تصویر زیر را وارد کنید و اوکی نمایید.

به مسیر Effect > Blur > Gaussian Blur. بروید. یک شعاع 25 پیکسلی وارد نموده و اوکی کنید.







گام شانزدهم

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool (P)، یک مسیر عمودی 5 پیکسلی ایجاد کنید. یک Stroke 2pt برای این مسیر کوچک اضافه کنید، رنگ را R=150 G=150 B=150  قرار دهید و آن را در جایی که در تصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید. حالت Snap to Grid کارتان را راحت می کند.







گام هفدهم

مطمئن شوید که مسیر کوچک تان هنوز انتخاب شده باشد، به مسیر Effect > Distort & Transform > Transform. بروید. مشخصات نشان داده در پنجره بالا در تصویر زیر را وارد نموده و اوکی کنید.

مجددا به مسیر Effect > Distort & Transform > Transform. بروید. مشخصات نشان داده شده پنجره پایین را وارد نموده و اوکی کنید.







گام هجدهم

با استفاده از ابزار قلم یک مسیر عمودی 10 پیکسلی ایجاد کنید. یک Stroke 4pt برای این مسیر کوچک اضافه کنید، رنگ را R=50 G=50 B=50  قرار دهید و آن را در محل نشان داده شده در تصویر زیر قرار دهید. مجددا Snap to Grid کار شمما را راحت می کند.







گام نوزدهم

مطمئن شوید مسیری که در گام پیشین ساختید، هنوز انتخاب شده باشد و به مسیر Effect > Distort & Transform > Transform. بروید. مشخصات نشان داده شده در پنجره بالای تصویر زیر را وارد نموده و اوکی کنید.

مجددا به مسیر Effect > Distort & Transform > Transform. بروید. مشخصات نشان داده شده در پایین پنجره تصویر زیر را وارد نموده و اوکی کنید.







گام بیستم

ابزار بیضی Ellipse Tool (L) را برگزینید، یک دایره 10 پیکسلی ایجاد کنید رنگ fill را R=50 G=50 B=50  قرار دهید و با استفاده از Horizontal Align Center و Vertical Align Center از پنل Align آن را در مرکز تراز کنید.







گام بیست و یکم

مطمئن شوید که دایره 10 پیکسلی تان انتخاب شده باشد، بر روی پنل Appearance تمرکز کنید و دومین fill را با استفاده از دکمه Add New Fill اضافه کنید.

Fill جدید را انتخاب کنید، رنگ را R=209 G=24 B=18  قرار دهید و به مسیر Effect > Path > Offset Path. بروید. یک مقدار منفی 2 پیکسلی را وارد کنید و اوکی کنید.







گام بیست و دوم

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool (P) یک خط عمودی 85 پیکسلی ایجاد کنید. یک Stroke 2pt برای این خط جدید اضافه کنید رنگ را toR=30 G=30 B=30 قرار دهید و آن را در جایی که در تصویر اول نشان داده شده است قرار دهید.

مطمئن شوید که این خط جدید انتخاب شده باشد و ابزار Rotate Tool ® را برگزینید. نقطه مرجع در مرکز صفحه را بکشید (همان طور که در تصویر زوم شده نشان داده شده است) سپس به سادگی کلیک کنید و بکشید تا به سادگی خط را بچرخانید.







گام بیست و سوم

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool (P)، یک خط عمودی 65 پیکسلی ایجاد کنید. یک Stroke با اندازه 2pt برای این خط جدید اضافه کنید، رنگ آن را R=30 G=30 B=30 قرار دهید و آن را در محلی که در تصویر زیر نشان داده شده است قرار دهید. مطمئن شوید که این خط جدید انتخاب شده باشد. ابزار چرخش Rotate Tool (R) را انتخاب کنید. نقطه مرجع را به مرکز صفحه بکشید سپس به سادگی خط تان را بچرخانید.

دایره 10 پیکسلی تان را مجددا انتخاب کنید و با فشردن کلیدهای Shift + CTRL + ]  آن را به جلو بیاورید.







گام بیست و چهارم

با استفاده از ابزار قلم Pen Tool (P) یک خط عمودی 90 پیکسلی ایجاد کنید. برای این خط جدید یک Stroke با اندازه 2pt اضافه کنید. رنگ را toR=209 G=24 B=18  قرار دهید و آن را در جایی که در تصویر اول نشان داده است قرار دهید.

مطمئن شوید که این خط جدید هنوز انتخاب شده باشد، ابزار چرخش Rotate Tool را برگزینید، نقطه مرجع را به مرکز صفحه بکشید سپس به سادگی خط تان را بچرخانید.







گام بیست و پنجم

دایره 10 پیکسلی تان را مجددا انتخاب کنید و آن را به همراه سه خط چرخیده شده گروه بندی نمایید. (CTRL + G).







گام بیست و ششم

مطمئن شوید گروهی که در گام پیشین ایجاد نموده اید هنوز انتخاب شده باشد و به سادگی سه سایه Drop Shadow نشان داده شده در تصویر زیر را اضافه کنید. (Effect > Stylize > Drop Shadow)







و انجامش دادیم!

این تصویری است که می بایست به آن رسیده باشید، امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید تکنیک های آموزش داده شده را در پروژه های بعدی تان به کار ببندید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی