سه ویژگی مهم طراحان(مقاله کوتاه) :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۸شهریور

برای یک طراح حد و حدود معنا ندارد

این نکته را وقتی که در هواپیما بودم نوشتم. سفر هوایی می‌تواند تشبیه مناسبی برای مسیری باشد که دنیای طراحی در آن قرار دارد (و از آن می‌گذرد). امروزه طراحی دنیایی است که نظم، حد و مرز یا محدودیتی برای آن تعریف نشده است. در واقع طراحی را می‌توان دنیایی بی‌انتها، کاملاً متصل و در حال رسیدن به یک سرنوشت بسیار بزرگ تصور کرد. هر یک از این نقاطِ اتصال، فرصتی برای اتصال قطعات این داستان طولانی هستند. شما معمار مسیر هوایی مخصوص به خود هستید. سفر اختصاصی خود را با بهره‌گیری از هر فصرت پیش رو کامل کنید.

طراح مجموعه‌ای از مهارت‌ها در خود دارد

به مانند یک انسان شناس، وکیل، بازاری و یا یک تاجر فکر کنید. طراحی بخشی از آن چیزی است که در مدرسه با آن می‌اندیشیده‌اید و حرفه‌ای است که به تدریج آن را فرا گرفته‌ و در آن پیشرفت می‌کنید. اینکه شما به عنوان یک کارمند در یک پروژه شرکت کنید و یا اینکه با کارفرما در انجام پروژه شریک شوید به طرز تفکر خودتان بستگی دارد.  بر پایه استراتژی‌های خاص بیاندیشید و از تجربه‌های خود بهره ببرید. هر مساله‌ی طراحی را فرصتی برای حل مساله با استفاده از هر نوع ابزار، تجربه و دانش اندوخته شده‌ای که در ذهن خلاق خود دارید، بدانید.

طراح دانشجویی است که از آنچه در دنیاست درس می‌گیرد

به دنیای اطراف خود به مانند یک پلت شخصی نگاه کنید که هر زمان بخواهید، می‌توانید روی آن نقاشی کنید. کتاب‌های طراحی، تقویم‌ها و کاتالوگ‌ها بسیار خوب هستند، اما منابع بسیار ارزشمندی که شما در اختیار دارید عبارتند از: تجارب شخصی و نگاه منحصر به فرد به دنیای اطرافتان. این تجربه‌ها و نگاه‌های شخصی شما است که کار شما را از دیگران متمایز می‌کند. به این ترتیب است که علاقه و اشتیاقی در پروژه شما ایجاد می‌شود که منتهای هدف طراحی، یعنی ایجاد ارتباط و اتصال بین احساسات گوناگون را، محقق می‌سازد.

نظرات  (۴)

?
۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۴۵ رحیم عیسی پور
دقیقا!
مطالب جالبی بود
مچکرم
مرسی. لطفا مطالبی در رابطه با اینکه چطور میتونیم کار طراحی رو شروع کنیم بگذارید...
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۰۴ زهرا جعفری پور
خوندن مقاله های قشنگ و کاربردی تون واقعا لذت بخشه!
متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی