آموزش ساخت برگه یادداشت واقعی درفتوشاپ :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۱۴مهر

در این آموزش می خواهیم مراحل ساخت یک برگه یادداشت تا خورده واقعی را به شما نشان دیهم.

چیزی که ایجاد خواهیم کرد

آماده سازی

یک صفحه جدید (Ctrl + N) با اندازه 800 در 600 پیکسل با یک پس زمینه به رنگ سفید (#ffffff) ایجاد کنید. بر روی لایه پس زمینه راست کلیک نموده و گزینه “Layer From Background” را از منو انتخاب کنید، با این کار لایه را از حالت قفل خارج خواهید کرد. زمانی که لایه از حالت قفل خارج شد یک Gradient Overlay با مشخصات زیر را به آن اضافه کنید.

ما یک رنگ مناسب برای پس زمینه نیاز داریم تا صفحه را از سفید خارج کنیم.

ساخت برگه

ابزار چهارگوش Rectangle Tool را برگزینید و با توجه به اندازه صفحه یک چهارگوش مناسب بر روی صفحه ایجاد کنید.

ابزار بیضی Ellipse Tool را انتخاب کنید سپس بر روی نشانگر چهارگوش در پنجره لایه ها چپ کلیک نمایید. زمانی که کلیک نمودید گزینه Subtract From Shape Area را از بالای منو انتخاب کنید.

یک دایره کوچک در بالای صفحه چهارگوش بکشید، این دایره می بایست معرف یک سوراخ ساده در چهارگوش باشد.

حالا ابزار چهارگوش Rectangle Tool (U) را برگزینید و یک چهارگوش کوچک بالای دایره ایجاد کنید، این چهارگوش می بایست معرف پارگی بالای سوراخ باشد.

گام های بالا را برای تمام لبه بالایی تکرار کنید.


لایه را Paper بنامید، سپس یک لایه mask اضافه کنید. حالا ابزار قلمو Brush Tool(B) را برگزینید، با استفاده از یک قلمو با اندازه متوسط با رنگ مشکی #000000 شروع به رنگ کردن لبه های کاغذ نمایید.

حالا می خواهیم با استفاده از ابزار Warp Tool، کاغذ را پیچ و تاب بدهیم، مطمئن شوید که لایه Paper تان انتخاب شده باشد سپس به مسیر Edit > Transform > Warp بروید. زمانی که ابزار Warp به کاغذتان اعمال شد به سادگی کافی است خم ها را در اینجا ایجاد کنید فقط مراقب باشید تا کاغذتان را خراب نکنید.

اضافه کردن خطوط به کاغذ

نرم افزار فوتوشاپ، الگوهای آماده ای را برای کاغذ در اختیار قرار داده است. بر روی لایه کاغذ دوبار کلیک نموده و Pattern Overlay را از Layer Style انتخاب کنید. زمانی که Pattern Overlay انتخاب شده است پنجره الگوها را باز کنید. سپس بر روی نشان گر در گوشه راست و بالا کلیک نمایید. در منوی باز شده Color Paper را انتخاب کنید، سپس سرانجام از لیست الگوها کاغذ خط دار را انتخاب نمایید.

اضافه کردن افکت چین خوردگی

یک صفحه جدید (Ctrl + N) با اندازه 800 در 600 پیکسل با یک پس زمینه شفاف ایجاد کنید. رنگ های پس زمینه و پیش زمینه را به مشکی و سفید تغییر دهید سپس ابزار Gradient Tool را تنظیمات زیر را انتخاب کنید.

زمانی که تنظیمات را اعمال نمودید به صورت رندوم سایه ها را در صفحه بکشید. شما یک دسته از چین خوردگی های متفاوت را هر زمان که بکشید خواهید داشت بنابراین نگران نباشید که تصویرتان شبیه به تصویر من نباشد.

حالا به مسیر Filter > Stylize > Emboss بروید.

همه صفحه را انتخاب کنید (Ctrl + A) سپس محتویات آن را کپی نمایید (Ctrl + C). به صفحه اصلی تان بروید، سپس انتخاب را در لایه کاغذتان بارگذاری نمایید.

نکته:

برای بارگذاری یک انتخاب در یک المان، در حالی که کلید Ctrl را نگه داشته اید بر روی لایه مورد نظرتان کلیک نمایید.

زمانی که انتخاب بارگذاری شد به مسیر Edit > Paste Into بروید اگر از فوتوشاپ CS5 استفاده می کنید به مسیر Edit > Paste Special > Paste Into بروید. حالا چین خوردگی ها می بایست درون صفحه تان ظاهر شود.

حالا یک انتخاب در لایه کاغذ Paper Layer و در Layer Mask تان بارگذاری نمایید، زمانی که انتخاب بارگذاری شد به مسیر Select > Inverse بروید سپس بر روی کلید Delete کلیک نمایید.

سرانجام Blend Mode لایه چین خوردگی ها را به Hard Light تنظیم کنید، شما باید به چیزی شبیه به تصویر زیر رسیده باشید.

ساخت سایه کاغذ

بر روی ماسکی که به لایه چین خوردگی ها اعمال کردید راست کلیک نموده و گزینه Apply Layer Mask را انتخاب کنید. حالا لایه را کپی کنید و آن را زیر لایه Paper تان بکشید، لایه را Shadow بنامید و یک رنگ Color Overlay مشکی به آن اعمال نمایید. برای اینکه سایه را مقداری واقعی تر کنید آن را مقداری تار نمایید، برای این کار Filter > Blur > Guassian Blur را انتخاب کنید. لایه سایه را تا حدود 2 پیکسل تار کنید.

به لایه سایه تان یک لایه ماسک اضافه کنید سپس با استفاده از تکنیک مشابه که برای قلموی کاغذمان انجام دادیم برای سایه نیز با استفاده از ابزار قلمو Brush Tool انجام دهید.

اضافه کردن متن با خودکار

برای متن بر روی کاغذ شما به یک فونت خوب نیاز دارید تا شبیه به دست خط باشد، من از یک فونت به نام Segoe Script استفاده کردم. دو جفت خط متن به کاغذتان با رنگ #abaaab اضافه کنید.

نتیجه

دیدید که این کار به چه آسانی بود، شما می توانید کاغذتان را دورتر ببرید و تعدادی خط خوردگی و یا پونز به آن اضافه کنید تا شبیه به تصویر من شود. با کاغذتان بازی کنید و ببینید چه چیزهایی می توانید به آن اضافه کنید تا واقعی تر به نظر برسد.

 

۳۴۵۹نمایش ۹۳/۰۷/۱۴

نظرات  (۳)

متشکرم.
۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۷:۲۵ مجتبی وحدتی
:and anyway this is mine

http://bayanbox.ir/id/7762477324112717300?info

پاسخ:
ممنون از تشکرتون
:)
عالی بود سپاسگذارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی