افکت توپ بیسبال بر روی متن :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵آبان

ساخت یک افکت متنی با الهام از بازی بیس بال در ادوبی ایلستریتور

چیزی که شما ایجاد خواهید کرد.

برای همه ورزش دوستان بیرون از اینجا، این آموزش به شما یاد خواهد داد که چگونه یک افکت متنی الهام شده از بازی بیس بال ایجاد کنید. شما با آماده کردن متن شروع می کنید، سپس با استفاده از افکت Bas Relief و افکت Inner Glow شما به راحتی می توانید ابعاد به آن اضافه کنید. سپس شما یک الگو و Pattern Brush ایجاد می کنید تا کوک های کاراکتر توپ بیس بال را ایجاد نماییید. سپس کارهایی که باید انجام دهید این است که جلوه ای کثیف و قدیمی به شکل بدهید. شما با ساخت پس زمینه سبز و اضافه کردن سبزه به حروف به پایان خواهید برد. بیایید شروع کنیم.

یک پروژه جدید را شروع کنید!

نرم افزار ادوبی ایلستریتور را باز کنید، به مسیر File > New  بروید تا یک صفحه خالی باز کنید. برای فایل تان یک نام برگزینید و ابعاد آن را تنظیم کنید، سپس برای Units گزینه Pixels و برای Color Mode گزینه RGB را انتخاب کنید. سپس به مسیر Edit > Preferences > General  بروید و Keyboard Incement را بر روی 1 پیکسل تنظیم نموده و تا زمانی که اینجا هستید به Units & Display Perfomance بروید تا مطمئن شوید که Units بر اساس تصویر زیر است. من معمولا با این تنظیمات کار می کنم و این تنظیمات به شما در طول فرآیندها کمک می کند.

 

آماده کردن متن:

گام اول

ابزار تایپ Type Tool (T) را بر گزنید و کلمه SPORT را بر روی صفحه با استفاده از فونت Cooper Black,Regular با اندازه 120 تایپ کنید. فاصله بین حروف را 50 تنظیم کنید سپس از منوی Object گزینه Expand را انتخاب نموده و از حالت گروه خارج کنید.(Shift-Control-G)

گام دوم

تمام حروف را انتخاب کنید و یک Stroke با اندازه 4.5 با استفاده از رنگ خودتان اضافه کنید. حالا از منوی Object گزینه Expand را انتخاب نموده و از حالت گروه در بیاورید (Shift-Control-G)  تا بتوان Stroke ها را به fill ها تغییر داد.

بر روی کلمه S تمرکز کنید. در این نقطه حرف می بایست ترکیبی از شکل مشکی و شکل سبز باشد. (لبه بر اساس رنگ انتخابی خودتان پر می شود) هر دو شکل را انتخاب کنید و در پنل Pathfinder بر روی Add کلیک کنید تا آنها را در یک شکل واحد قرار دهید. موارد مشابه را برای همه چهار حرف دیگر انجام دهید.

گام سوم

حرف O را انتخاب کنید و به مسیر Object > Compound Path > Release بروید، سپس دایره مشابه را از مرکز حذف کنید.

گام چهارم

حرف O را با سایه شعاعی نشان داده شده پر کنید و از رنگ قهوه ای روشن مایل به خاکستری مشخص شده برای بقیه استفاده کنید.

گام پنجم

سپس، همه حروف را انتخاب کنید و به مسیر Effect > Stylize > Inner Glow, بروید، تنظیمات نشان داده شده را اعمال نموده و اوکی کنید. من ترجیح می دهم برای این حروف از ابتدا از S اصلی، P اصلی O اصلی R اصلی و T اصلی استفاده کنم.

 

به متن بعد اضافه کنید:

گام اول

همه حروف اصلی را انتخاب کنید، سپس آن را کپی نموده و در پشت قرار دهید (Control-B). همه مناظر را با استفاده از فشردن آیکون Clear Appearance در زیر پنل Appearacne پاک کنید. حالا این کپی ها را با مشکی پر کنید و سپس به مسیر Effect > Sketch > Bas Relief, بروید. تنظیمات نشان داده شده در زیر را اعمال نموده و اوکی کنید. در این نقطه شما می توانید نتیجه را ببینید اما به گام بعدی بروید.

گام دوم

اگر شما حروف اصلی را غیر قابل دید کرده اید (با فشردن آیکون چشم نزدیک هر حرف در پنل Appearance) شما خواهید توانست تا حروف کپی را ببینید در حالی که افکت Bas Relief به آن اعمال شده است. برای یک نگاه جزئی تر، Opacity را تا 65 درصد برای هر حرف کم کنید.

گام سوم

حروف اصلی را قابل دید کنید و حالت اختلاط Blending Mode همه را Overlay قرار دهید.

گام چهارم

اگر شما بر روی یکی از حروف زوم کنید، متوجه خواهید شد که افکت Bas Relief لبه های پیکسلی به ما داده است. نگران نباشید: ما می توانیم این مشکل را با یک ماسک ساده از بین ببریم. ابتدا همه حروف اصلی را انتخاب کنید و آنها را کپی کرده و در پشت قرار دهید (Control-B). کپی هایتان را بدون Stroke و Fill کنید. می توانید این کار را با انتخاب آیکون Clear Appearance در زیر پنل Appearance انجام دهید.

سپس بر روی حرف اول متمرکز شوید. کپی S اصلی را که ساختید را انتخاب کنید، همراه با حرف S که افکت Bas Relief به آن اعمال شده است به مسیر Object > Clipping Mask > Make (Control-7). بروید. در پنل لایه ها شما باید گروه جدیدی را ببینید که من آن را Bas Relief نامیدم و S اصلی که در همیشه در بالا باقی می ماند.

 

الگو را بسازید:

گام اول

ابزار چهارگوش Rectangle Tool (M) را بگیرید و یک چهارگوش بزرگ بر روی همه حروف بکشید. به عنوان مرجع، برای من در ابعاد 550 در 200 پیکسل است. به عنوان رنگ fill، سفید را انتخاب کنید پس به مسیر Effect > Texture > Stained Glass بروید و تنظیمات نشان داده شده در زیر را اعمال نموده و اوکی کنید.

گام دوم

در حالی که چهارگوش را انتخاب کرده اید، Expand Appearance را انتخاب کنید و به مسیر Object > Live Trace > Tracing Options بروید. تغییرات مشخص شده در زیر را انجام دهید و Trace را فشار دهید سپس از منوی Object گزینه Expand را انتخاب کنید. حالا الگوی شما یک بردار است.

گام سوم

در حالی که هنوز الگو را انتخاب کرده اید، نگاهی به ابعاد در پنل Transform بیاندازید. به جای ابعاد موجود (هرچه می خواهد باشد)، 480 را در Width و 120 را در Height تایپ کنید. این کار نه تنها باعث می شود که الگو کوچک تر شود بلکه سلول ها نیز کوچک تر خواهد شود و این چیزی است که ما می خواهیم.

گام چهارم

حالت اختلاط Blending Mode الگو را Overlay با Opacity 20 درصد انتخاب کنید (1) سپس حروف اصلی را انتخاب نموده آنها را کپی کنید و در جلو قرار دهید (Control-F)  قرار دهید. همه مناظر موجود را پاک کنید و آنها را جلوی هر چیزی بیاورید. این کار را با رفتن به مسیر Object > Arrange > Bring to Front (Shift-Control-]). انجام دهید. در حالی که این 5 کپی را انتخاب شده دارید، به مسیر Object > Compound Path > Make (Control-8) (2). بروید. حالا ترکیب جدید را (stroke-none, fill-none) به همراه الگو انتخاب کنید و به مسیر Object > Clipping Mask > Make (Control-7) (3).  بروید.

گام پنجم

به پنل لایه ها بروید و الگو را زیر ماسکی که ساختید قرار دهید. کپی کنید و در جلو قرار دهید، رنگ fill را از مشکی به سفید تغییر دهید و آن را 1 پیکسل به سمت بالا و 1 پیکسل به سمت چپ با فشردن کلیدهای بالا و چپ بر روی صفحه کلید حرکت دهید. Blending Mode را به Normal بازگردانید اما Opacity را 20 درصد کنید.

 

قلموی الگوی توپ بیس بال را ایجاد کنید:

گام اول

ابزار قلم Pen Tool (P) را بگیرید و یک شکل گلبرگ مانند بکشید، اما در پایین صاف باشد. به عنوان مرجع، شکل من در حدود 12 در 33 پیکسل است، بنابراین کاملا کوچک می باشد (1). از آپشن Rotate در پنل Transform استفاده کنید تا این شکل را 15- درجه بچرخانید. (2). سپس به مسیر Object > Transform > Reflect, بروید و گزینه Horizontal را فعال نموده و Copy را انتخاب نمایید. دو شکل را مانند تصویر زیر بچینید، به همراه دو گوشه داخلی که مقداری بر روی هم قرار گرفته است (3). نقاط داخلی را مقداری حرکت دهید تا به خطی نسبتا مستقیم در مرکز برسید، همانطور که با خط راهنما نشان داده شده است (4). سرانجام دو بیضی بکشید و آنها را به پشت بفرستید.

گام دوم

پیش از آنکه ادامه دهید، مطمئن شوید که دو شکل گلبرگ مانند تان با رنگ مشابه (بنفش) پر شده است و اینکه دو بیضی با یک رنگ (سبز) پر شده باشد. حالا همه چیز را انتخاب کنید و آن را درون پنل Brushes بکشید تا به عنوان یک Pattern Brush جدید ذخیره گردد. در پنجره ای باز می شود، یک نام برای قلموی تان انتخاب کنید و مابقی تنظیمات را همانطور که هست قرار دهید.

 

درزهایی بر روی متن ایجاد کنید:

گام اول

از ابزار قلم Pen Tool (P) یا ابزار مداد Pencil Tool (N) برای کشیدن دو مسیر منحنی مستقیم بر روی هر حرف همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، استفاده کنید. از رنگ مشخص شده به عنوان رنگ Stroke استفاده کنید و Stroke Weight را 0.5 قرار دهید.

گام دوم

در حالی که 10 مسیر را انتخاب کرده اید، Add New Stroke را از منوی باز شده در پنل Appearance انتخاب کنید. این کار باعث می شود که یک Stroke دومی بالای اولی ایجاد شود، و شما می توانید از Baseball Stitch Pattern Brush که پیش از این ذخیره کردید استفاده کنید. Stroke Weight را 1 قرار دهید و سپس بر روی قلموی اعمالی در پنل Appearance دوبار کلیک کنید تا پنجره Stroke Option باز شود. 20 درصد را در Scale تایپ نموده و اوکی کنید.

گام سوم

حالا بیایید درزهای بیس بالی را رنگ آمیزی کنیم. اما ابتدا همه مسیرهای Stroke شده را را انتخاب کنید و از منوی Object گزینه Expand Appearance را انتخاب کنید. بر روی حرف S زوم کنید سپس با استفاده از ابزار Direct Selection Tool (A) تنها یکی از شکل های بنفش را انتخاب کنید و به مسیر Select > Same > Fill Color. بروید. به عنوان یک نتیجه، همه شکل های بنفش انتخاب خواهند شد و شما می توانید همه آنها را یک بار با سایه شعاعی نشان داده شده پر کنید.

گام چهارم

سپس، تنها یکی از بیضی های سبزرنگ را انتخاب کنید، سپس به مسیر Select > Same > Fill Color. بروید. در نتیجه همه بیضی های سبز انتخاب خواهند شد و شما می توانید همه آنها را با سایه شعاعی نشان داده شده پر کنید.

گام پنجم

زمان آن رسیده است تا مقداری سایه اضافه کنید. ابزار قلم Pen Tool (P) یا ابزار مداد Pencil Tool (N) را برگزینید و مجددا دو مسیر بر روی هر حرف بکشید. توجه داشته باشید که یکی از مسیرها می بایست جانب داخلی درز و دیگری جانب بیرونی درز دوم را دنبال کند. (1). این را زمانی که مسیرها را کشیدید به خاطر داشته باشید.

یک Stroke با اندازه 1 برای این 10 مسیر انتخاب کنید سپس به مسیر Effect > Blur > Gaussian Blur  بروید و یک شعاع 1.5 پیکسلی اعمال کنید (2). مقدار Opacity همه آنها را 40 درصد برای سایه جزئی تر قرار دهید (3)

گام ششم

سپس ما تعدادی ماسک ایجاد خواهیم کرد و من از حرف S به عنوان یک مثال استفاده می کنم. S اصلی را انتخاب کنید و آنرا کپی نموده و در جلو قرار دهید (Control-F). همه ظواهر موجود را پاک کنید و آن را جلوی هر چیزی بیاورید، می توانید این کار را با دنبال کردن مسیر to Object > Arrange > Bring to Front (Shift-Control-]) (1). انجام دهید. حالا این کپی از حرف را به همراه دو درز و دو سایه مسیر انتخاب کنید (2) و به مسیر Object > Clipping Mask > Make (Control-7) (3). بروید. شما می توانید گروه حاصل را Stitches S در پنل لایه ها بنامید.

گام هفتم

گام پیشین را برای بقیه حروف انجام دهید و در این نقطه متن شما لبه های تمیزی خواهد داشت.


 

نمای کثیف و قدیمی را ایجاد کنید:

گام اول

ابزار قلم Pen Tool (P) یا ابزار Line Segment Tool (/) را برگزینید و یک مسیر مستقیم روی هر حرف بکشید همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. رنگ مشکی را به عنوان fill انتخاب کنید سپس به مسیر Brush Libraries Menu > Artistic > Artistic_ChalkCharcoalPencil  هدایت کنید و Chalk Art Brush را انتخاب کنید. از آن به عنوان Stroke این پنج مسیر استفاده کنید و Stroke Weight را تا 2 افزایش دهید.

گام دوم

حروف اصلی را انتخاب کنید، سپس آنها را کپی نموده و در جلو قرار دهید (Control-F). همه نماهای موجود را پاک کنید و آنها را جلوی هر چیزی بیاورید. می توانید این کار را با دنبال کردن مسیر Object > Arrange > Bring to Front (Shift-Control-]). انجام دهید. حالا بر روی حرف S متمرکز شوید. کپی حرفی که ایجاد کردید رابه همراه مسیر Stroke انتخاب کنید و به مسیر Object > Clipping Mask > Make (Control-7). بروید شما می توانید گروه حاصل را Dirt S در پنل لایه ها بنامید.

موارد مشابه را برای بقیه حروف تکرار کنید تا لبه های تمیزی داشته باشید.

گام سوم

مسیر Stroke بر روی حرف S را انتخاب کنید و Blending Mode آن را Overlay قرار دهید. کار مشابهی را برای چهار حرف دیگر انجام دهید. شما همچنین می توانید مقدار Opacity را اگر نیاز بود مقداری کم کنید.

 

سایه را اضافه کنید:

گام اول

حروف اصلی را انتخاب کنید و آن را کپی نموده و در پشت قرار دهید (Control-B). همه نماهای موجود را پاک کنید و آنها را پشت هر چیزی بفرستید می توانید این کار را با دنبال کردن مسیر Object > Arrange > Send to Back (Shift-Control-[). انجام دهید. از رنگ مشخص شده به عنوان fill استفاده کنید و سپس به مسیر Effect > Stylize  بروید و افکت Drop Shadow را چهار مرتبه اعمال نمایید.

گام دوم

این تنظیمات برای چهار افکت Drop Shadow می باشد.

 

پس زمینه سبزه را ایجاد کنید:

گام اول

ابتدا یک لایه جدید به نام BG زیر لایه با افکت متن ایجاد کنید. ابزار چهارگوش Rectangle Tool (M) را انتخاب کنید و یک چهارگوش به اندازه صفحه تان بکشید که برای من 600 در 400 است. از رنگ مشخص شده به عنوان fill استفاده کنید.

گام دوم

چهارگوش مشابهی را کپی کرده و در جلو قرار دهید (Control-F)  و رنگ fill را به مشکی تغییر دهید. سپس به مسیر Effect > Sketch  بروید و یک افکت Note Paper  اضافه کنید. این تازه شروع کار است اما شما می توانید بقیه جزئیات را در آموزش دیگری به نام Create a Vector Grass Text Effect, دنبال کنید. به دلیل اینکه این پس زمینه از اینجا الهام گرفته شده است. به طور پایه توضیحات و تنظیمات از گام 2 تا گام 6 را دنبال کنید تا به پس زمینه سبزه برسید.

گام سوم

در پایان گام ششم پس زمینه باید شبیه به این تصویر باشد:

گام چهارم

چهارگوش دیگری با همان اندازه بکشید و آن را با سایه شعاعی از سفید به مشکی پر کنید. Blending Mode این چهارگوش را Multiply با Opacity 40 درصد قرار دهید و پس زمینه آماده خواهد شد.

 

سبزه‌های بیشتری ایجاد کنید:

گام اول

به لایه با افکت متن بازگردید. به پنل Symbols بروید، منوی Symbol Libraties را باز کنید و در گروه Nature، Grass 1، Grass 2 و Grass 3 را انتخاب کنید. آنها را به داخل صفحه بکشید و در پنل Symbols آیکون Break Link to Symbol را به منظور گسترش آنها انتخاب کنید.

این سبزه های اضافی را تکثیر کنید، اندازه کنید، بچرخانید و اطراف حرف S بچینید. شما می توانید مثال من را دنبال کنید یا هر شکلی که خواستید انجام دهید (1). من تصمیم گرفتم تا سبزه ها را از بالا و سمت چپ بپوشانم زیرا طبیعی به نظر نمی رسد و برای آن من از یک کپی از S اصلی استفاده کردم درست مانند قبل (2). کپی حرف را به همراه سبزه های اضافی که می خواهید بپوشانید را انتخاب کنید و به مسیر Object > Clipping Mask > Make (Control-7) (3). بروید.

Advertisement

گام دوم

اینجا بقیه حروف هستند. در ستون شماره 1 شما می توانید سبزه های اضافی که من حول حروف چیدم را ببینید، در ستون شما ره 2 شما می توانید سبزه هایی که من تصمیم گرفتم تا بپوشانم را می بینید و در ستون شماره 3 نتیجه نهایی را می بینید.

تبریک! شما انجامش دادید

افکت متن با الهام از بازی بیس بال آماده است. امیدوارم چیزهای جدیدی یاد گرفته باشید که بتوانید در پروژه های آینده تان اعمال نمایید.


 

۱۶۹۸نمایش ۹۳/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی