جمع آوری ایده های جذاب :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵آبان

طراحان: چگونه ایده‌های تاثیرگذار را جمع آوری کنیم؟

بیشتر طراحان برای به دست آوردن ایده‌هایی در حوزه طراحی و نیز دیده شدن توسط انجمن‌های بزرگ و آن‌لاین طراحی ، به وبلاگ نویسی روی آورده‌اند. در این حالت یک مشکل بزرگ فراروی آن‌ها قرار می‌گیرد: آن‌ها هیچ چیز جالب توجه، و مهمی برای گفتن درباره طراحی ندارند و معمولاً به موارد کم اهمیت و غیر جذابی می‌پردازند که کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.

ارائه مطالب جذاب، برای طراحی که وبلاگ می‌نویسد، ضرورت دارد. در غیر این صورت، نمی‌توان به جایگاه مناسبی در دنیای وبلاگ‌ها دست یافت. هیچ کس به سراغ وبلاگ‌هایی که توانایی ارائه اطلاعات مفید را ندارند، نمی‌رود. بیایید به دنبال کشف روش‌هایی برویم که به طراحان در تهیه وبلاگ‌های جذاب با امکان جذب مخاطبان و مراجعه مجدد آن‌ها، کمک می‌کنند.

لینک پیشنهادی: How To Become A Design Thought Leader.


1. بخوانید، بخوانید و بیشتر بخوانید

قبلاً نیز به این مورد اشاره کرده‌ام و تا جائیکه بتوانم نیز تکرار می‌کنم: اگر مطالعه نکنید، صدمات بسیار، و البته جبران ناپذیری را به عنوان یک طراح به خود وارد کرده‌اید. کتاب‌ها دروازه اصلی برای به دست آوردن حکمت و معرفت کاربردی در زندگی همگان (طراحان و دیگران) هستند.

ممکن است تصور کنید به مطالعه کتاب‌های زیادی به ویژه در حوزه طراحی نیاز دارید، که البته همین طور هم هست. اما نیاز به مطالعه درباره موضوعات دیگر نیز وجود دارد.

درباره موضوعاتی که تا حدی به آن‌ها علاقه دارید، مطالعه کنید و علاوه بر این مدیریت مطالعاتی خود را در جهت مطالعه موضوعاتی قرار دهید که هیچ اطلاعاتی درباره آن‌ها ندارید. چشم اندازهای غیر عادی، غالباً از مطالعه کتاب‌هایی به دست می‌آیند که دید شما را به عنوان یک طراح، به معنای واقعی کلمه گسترش می‌دهند، و از سوی دیگر، منابع بی‌پایانی از موضوعات جالب برای خلق وبلاگ‌های مرتبط، را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

در این مورد می‌توانید لینک Developing Good Taste In Design را نیز مطالعه کنید.


2. مسافرت

پاسپورت خود را برداشته و زمانی را، برای دیدن مناظر جدید اختصاص دهید. شاید ایده‌هایی در دیگر شهرها و کشور‌ها در انتظار شما باشند. تعجب آور است که ایده و طرح مورد نظر خود را از روستایی کوچک در مکانی بسیار دور الهام بگیرید!

حتی در خانه و شهر خودتان، چیزهایی وجود دارند که هرگز ندیده و آن‌ها را کشف نکرده‌اید. افراد زیادی در سال‌های اخیر در شهرهای خود می‌مانند و نقش یک توریست را در شهر خود بازی می‌کنند (در اصطلاح به آن‌ها staycations می‌گویند). آن‌ها به مکان‌های جدیدی که تا کنون نرفته‌اند، می‌روند و نکات جالبی را در مورد شهر محل سکونت خود یاد می‌گیرند.

در این مورد می‌توانید لینک 20 Things To Replenish Your Idea Vault (When You Run Out Of Ideas) را نیز مطالعه کنید.

مسافرت، تجربه‌ای واقعاً الهام بخش برای طراحانی است که به دنبال مطالبی برای وبلاگ خود هستند. همه رستوران‌ها، نمایش‌ها، گالری‌های هنری، پارک‌ها، مغازه‌ها و وقایعی که به نظر در جایی پنهان شده‌اند و کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند، می‌تواند برای شما جریان پیوسته و مداومی از موضوعات، برای یک سال و یا حتی یک دهه باشند.


3. با طراحان و یا غیر طراحان دوست باشید

ایجاد ارتباط، بدون وجود افراد ممکن نیست. دوستی با سایرین در اجتماعات هنری یک موضوع واضح و بدیهی است، اما شاید برای شما عجیب باشد که تعداد زیادی از طراحان (بویژه طراحان پیمانی) غالباً به صورت ایزوله و انفرادی کار می‌کنند. در واقع کار کردن در خانه به دور از دردسرهای کار در محیط‌های صنعتی و ارتباط با دیگران ساده‌تر است.

باید اعتراف کنم که خود من نیز در این شرایط قرار گرفته‌ام. کار در خانه به طور قطع مزیت‌های خاص خود را داراست، و صادقانه باید گفت شرایط و مزایای دیگری، قابل قیاس با این مزیت‌ها وجود ندارد.


ارتباط !

اما شما مجبور به ایجاد ارتباط اساسی با سایر افراد و در حوزه مشخص کاری خود هستید، به ویژه وقتی وادار به انجام کار در یک پروژه تیمی نمی‌شوید. تعدادی ایمیل برای طراحی که کارهایش را می‌پسندید، ارسال کنید و یا از طریق رسانه‌های اجتماعی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این احتمال که آن‌ها بتوانند از ارتباط شما بهره ببرند، نیز وجود دارد.

افراد خارج از محدوده صنعتی کار شما نیز می‌توانند به شما درباره دنیای خارج از طراحی، ایده بدهند. و چنانچه بتوانید با افراد غیر طراح (مثلاً کارفرمایان) کار کنید، اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای طراحان پیمانی تحمل ارتباط ثابت با افرادی که خارج از محیط خانوادگی یا دوستانه هستند بسیار دشوار است، اما این کار یک گام ضروری برای نوشتن مطالب، هم در حوزه طراحی و هم در سایر حوزه‌ها است.


4. شخصی سازی وبلاگ

اگر خودتان در وبلاگ حضور نداشته باشید، در این وبلاگ هیچ نقطه مثبی وجود نخواهد داشت. بله، تبدیل به یک برند شدن و ترویج یک ارائه معین، برای خوانندگان بسیار مهم است، اما همه این‌ها باید اصالتاً و به طور انحصاری متعلق به خود شما باشد. کارفرمایان و سایر طراحان می‌خواهند خود واقعی شما را ببیند (از شناخته شدن عقاید و نظریات خود واهمه نداشته باشید)، حتی اگر مباحث شما بحث برانگیز و مجادله‌ای هستند.

در ادامه مطالب، باید موضوعاتی که در حوزه طراحی مورد علاقه خوانندگان است، را نیز ارائه کنید. مثلاً ارائه یک سبک خاص در طراحی و یا شاید معرفی یک طراح معاصر که کارهای جالب خود را در فضای مجازی به نمایش گذاشته است، می‌توانند جالب باشند. اجازه دهید افراد درباره آن‌ها اطلاعاتی به دست آورند.

 

۱۳۴۱نمایش ۹۳/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی