طراحی توپ فوتبال در ایلوستریتور :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵آبان

در این آموزش به شما خواهیم آموخت که چگونه یک توپ فوتبال واقعی را در نرم افزار ادوبی ایلستریتور خلق کنید. خلق تصویری مانند این ممکن است پیچیده به نظر بیاید، اما ما سعی می کنیم که به سادگی کار را انجام دهیم. راه های مختلفی برای ایجاد یک توپ فوتبال وجود دارد اما ما از ساده ترین روش دنبال کردن تصویر مرجع با ابزار قلم Pen Tool این کار را انجام می دهیم. مشکل اصلی رسیدن به یک تصویر واقعی از توپ با استفاده از سایه های ساده و تعدادی جزئیات ریز است.

بیایید شروع کنیم!

ما این تصویر را خلق خواهیم کرد.

دنبال کردن تصویر مرجع با استفاده از ابزار قلم

یک صفحه جدید در نرم افزار ادوبی ایلستریتور با اندازه 500 در 500 ایجاد کنید. یک تصویر مرجع را باز کنید و لایه را قفل نمایید. با این کار تصویر در طول فرآیندها تغییر نخواهد کرد.

یک لایه جدید بسازید. ابزار بیضی Ellipse Tool (L) را از پنل ابزار برگزینید و سعی کنید تا یک دایره ایجاد کنید (فراموش نکنید که کلید Shift را نگه دارید تا یک دایره متناسب داشته باشید) که با شکل اصلی هماهنگ باشد. رنگ Fill را (#FFFFF) قرار دهید و دایره را بدون Stroke کنید. شما می توانید این شکل را پنهان نمایید تا بقیه بخش ها را رسم کنید اما فراموش نکنید که بعدتر آن را قابل دید نمایید.

با استفاده از ابزار زوم Zoom Tool (Z) برای رسم راحت تر زوم کنید. ابزار قلم را برگزینید و سعی کنید هر بخش از الگو را رسم نمایید. شما به این نکته توجه خواهید داشت که جوانب شش ضلعی مقداری انحنا دارد.

 

گام های پیشین را تکرار کنید تا بقیه بخش های الگو را نیز داشته باشید. رنگ fill برای هر بخش را مشکی (#00000) یا سفید (#FFFFF) قرار دهید تا با شکل اصلی هماهنگ باشد. شما باید به تصویری شبیه به شکل زیر رسیده باشید.

اعمال سایه ها

شما باید قبول داشته باشید که توپ کاملا صاف به نظر می رسد. صادقانه این اصلا شبیه به توپ نیست. برای تغییر این توپ نیاز داریم تا سایه های شعاعی اعمال کنیم. این کار به ما کمک می کند که به یک افکت سه بعدی برسیم و منبع نور را شبیه سازی کنیم. برای این منظور ما از سایه های سفید-خاکستری و مشکی خاکستری بهره خواهیم برد. فقط تصور کنید که منبع نور بالای توپ قرار گرفته است.

همان طور که پیشتر گفته شد، برای بخش های مشکی از سایه شعاعی مشکی خاکستری استفاده خواهیم کرد.

برای بخش های سفید یک سایه ی شعاعی سفید- خاکستری زیبا ایجاد کنید.

آخرین مرحله

تصویر ما تازه شبیه به یک توپ واقعی شده است. در این گام جزئیاتی اضافه خواهیم کرد که کمک می کند توپ، واقعی تر به نظر برسد. بیایید آنها را ایجاد کنیم.

با استفاده از ابزار زوم Zoom Tool (Z) بر روی تصویر زوم کنید بنابراین می توانیم دقیق تر عمل کنیم. ابزار قلم را برگزینید و شروع کنید به کشیدن تصویری شبیه به شکل زیر.

برای بخش های دیگر نیز این جزئیات را اضافه کنید. این کار باعث می شود که تصویر عمق خوبی پیدا کند. برای رنگ Fiil از هر رنگ خاکستری که خواستید می توانید استفاده کنید. با این روش شبیه به سایه ها و های لایت ها خواهد شد.

در تصاویر زیر شما می توانید فرآیندهای ایجاد کردن جزئیات را دنبال کنید.

در تصویر بعدی شما می توانید توپ به همراه همه جزئیات را مشاهده کنید.

یک چیز دیگر باید انجام دهید. ابزار بیضی Ellipse Tool را برگزینید و یک بیضی بکشید. سایه شعاعی خاکستری سفید اعمال کنید. ابزار سایه Gradient Tool (G) را انتخاب کنید و یک نقطه تکیه گاهی دیگر در بالای سایه بیضی را به سمت پایین و مرکز بیضی بکشید تا سایه را مورب نمایید. مطمئن شوید که سایه به آرامی از خاکستری به مشکی درون بیضی محو می شود، مانند شکل زیر. بیضی را به پشت توپ بفرستید Shift + Ctrl / Cmd + [ ) و آن را در زیر و سمت راست توپ قرار دهید.


و به پایان رسید!

 

در این آموزش به شما نشان دادیم که چگونه یک تصویر را تبدیل به یک تصویر واقعی کنید البته با استفاده از روش های ساده مانند دنبال کردن تصویر مرجع با استفاده از ابزار قلم و اعمال سایه های شعاعی مناسب. خلاقیت خود را برای ایجاد تصاویر دیگر از توپ های مختلف حفظ کنید.

 

۵۷۳۵نمایش ۹۳/۰۸/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی