25 لوگو و معنایی که به همراه دارند :: یاقوت آرت

یاقوت آرت

عضویت در خبرنامه یاقوت
یاقوت در گوگل پلاس

آخرین نظرات
۰۵آبان

معنای واقعی 25 لوگو با طراحی هوشمندانه

همانطور که همه می‌دانیم، لوگوها نقش مهمی در معرفی برند‌ها دارند. یک لوگوی خوب می‌تواند به شناساندن و معرفی محصول یا خدمات ارائه شده از سوی شما کمک کند. به این صورت که، لوگوها از طراحی‌های نیرومند و مراحل باز طراحی مختلفی برای معرفی دقیق و اصولی یک برند استفاده می‌کنند.

البته لوگوهایی هستند که به خوبی طراحی نشده و معنای پنهان در آن‌ها مشخص نیست. لوگوهایی که به طور موفق، مفهوم مورد نظر را می‌رسانند، از هوشمندی و ابتکار در طراحی خود بهره‌مند می‌باشند. در واقع طراحی این لوگوها به گونه‌ای است که معنای مورد نظر را با بکارگیری مناسب فضاها و نمادها پوشش می‌دهند و بنابراین، باید بتوانید معنا و مغهوم مورد نظر آن‌ها را دریابید. برای دستیابی به این توانایی در اینجا، به توصیفِ 25 لوگویی که به معنای مفهومی پنهان در طراحی آن‌ها دست یافته‌ایم، می‌پردازیم.

لینک پیشنهادی:Logo Evolution of 25 Famous Brands

1- Amazon

فروشگاه بزرگ و آن‌لاینی که ماهرانه از نام Amazon برای پوشش کامل و گسترده خود استفاده کرده است. این پوشش گسترده با نشان دادن فلشی که A را به Z وصل می‌کند، برای اشاره به این مطلب که آن‌ها همه چیز را از A تا Z دارند، کامل شده است. آنچه که شما را به سمت این لوگو می‌کشاند معنای دومی است که فلش با لبخند خود به شما می‌گوید.


2- FedEx

لوگوی این شرکت ترابری، بسیار ساده بوده و صرفاً از نام شرکت گرفته شده است. اما اگر برای بار دوم به فضای E و X نگاه کنید، یک فلش را خواهید دید. جایگذاری کاملاً مناسب این فلش، به طور حیرت انگیزی نشان دهنده سرعت و دقت می‌باشد.


3- Sony VAIO

VAIO، برند شرکت سونی برای لپ تاپ‌هایش است. این لوگو فقط نام این برند نیست بلکه به تبدیل امواج آنالوگ به صورت دیجیتالیِ آن‌ها نیز اشاره دارد. امواج آنالوگ با V و A نمایش داده شده‌اند. از سوی دیگر I و O به ترتیب به اعداد 1 و 0 برمی‌گردند که دو رقم مورد استفاده در کدهای دودویی و دیجیتال هستند.


4- Sun Microsystems

این لوگو را پروفسور علوم رایانه‌ای Vaughan Pratt طراحی کرده است. با توجه به نداشتن تجربه لازم در حوزه طراحی، او تصمیم گرفت تا طراحی ابتکاری و هوشمندانه‌ای برای ساخت لوگوی sun با توجه به Ambigram اجرا کند. Ambigram، طراحی تایپوگرافی‌ای است که در آن کلمات را در جهات مختلف می‌نویسند. در اینجا او طرحی را پیاده کرده است که جهت چرخش کلمه تاثیری در خوانش آن ندارد.


5- Hershey’s

Hershey’s Kisses طراحی جالبی دارد و به افراد پیشنهاد جالب و طنز گونه‌ای می‌دهد: "آیا یک بوسه می‌خواهید؟"

با چرخاندن لوگو به یک طرف، بوسه‌ای شکلاتی را بین K و Iخواهید یافت.

 


6- Carrefour

این فروشگاه فرانسوی معروف و بزرگ که ترجمه نام آن، محل تقاطع دو جاده است، با استفاده از فلش‌های آبی و قرمز به جهات مختلف اشاره می‌کند. اگر به اندازه کافی از سمت چپ به این لوگو نگاه کنید، حرف C را که به طور هوشمندانه‌ای با استفاده از فضای منفی ساخته شده است، خواهید دید.







7- Northwest Airlines

این لوگو تا سال 2003 برای خطوط هوایی Northwest Airlines مورد استفاده قرار می‌گرفت. طراحی بسیار خوب این لوگو، به سادگی و با استفاده از فضای منفی برای پوشش همزمان N و W انجام شده است. مثلثی که در گوشه حلقه دیده می‌شود، یک قطب نما را نشان می‌دهد که جهت شمال غربی را مشخص کرده است.







8- NBC

NBC، سابقاً به عنوان یک شبکه طاووسی شناخته می‌شد، چراکه برای اولین بار در سال 1956 از تصویر این پرنده در لوگوی خود استفاده کرده است. طاووسی با دم شش رنگ که نشان دهنده شش بخش: خبری، ورزشی، سرگرمی، محلی، شبکه‌ای و تولیدات، در این شبکه می‌باشد.

علاوه بر این، طاووس نشان دهنده‌ی این واقعیت است که این شبکه تلویزیونی رو به سمت آینده دارد.






9- Goodwill

به عنوان یک موسسه خیریه که به افراد محروم کمک می‌کند، به سادگی می‌توان معنای لبخند در این لوگو را دانست. این لبخند نشانه کمک‌های موسسه به افراد و در نتیجه، بهتر شدن زندگی آن‌ها است.

چنانچه نگاه دقیق‌تری به حرف G داشته باشید، همان تصویر اصلی نیم‌رخ را با لبخند، در آن می‌بینید. با این اوصاف به نظر شما لوگوی اصلی حرف G را نشان می‌دهد یا نیم‌رخ در حال خنده؟







10- Toblerone

باز هم لوگویی برای یک شکلات! لوگوی Toblerone از لوگوی Hershey پیچیده‌تر است. با دقت به تصویر کوه، خواهید توانست تصویر یک خرس را در آن کشف کنید. دلیل انتخاب این تصویر برای یک شرکت شکلات‌سازی سوییسی در شهر برن، شناخته شدن این شهر با عنوان شهر خرس‌ها است.







11- Le Tour de France

این لوگو صرفاً نشان دهنده نام مسابقات دوچرخه‌سواری سالیانه نیست. به حرف R و دایره زرد رنگ پایین آن بیشتر دقت کنید. به این ترتیب خواهید توانست دوچرخه سواری را، در حال مسابقه ببینید. این دایره زرد رنگ نشان دهنده خورشید می‌باشد، به این معنا که مسابقه در طول روز انجام می‌شود.







12- London Symphony Orchestra

در نگاه اول، به نظر می‌آید که این لوگو بسیار ساده است و از حروف آغازین عبارت London Symphony Orchestra ساخته شده است. اما با دقت در این تصویرسازی، خط موج‌گونه‌ای را می‌بینید که تصویر انتزاعی از حرکت موجی چوبِ رهبر ارکستر را نشان می‌دهد.







13- MyFonts

MyFonts، منبع کاملی از فونت‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. حالا وجود یک فونت تغییر یافته در لوگوی آن‌ها دور از انتظار نیست و چه راهی بهتر از این که کلمه my را به شکل یک دست در لوگوی MyFonts ببینیم. در واقع، دست خود را روی هر فونتی که می‌خواهید و به آن نیاز دارید، بگذارید، این معنای مورد نظر طراح است.







14- Facebook Places

همگان Facebook Places از بین رفته را به خاطر می‌آورند. با توجه به حضور رقیب اصلی و جدید آن یعنی Foursquare کافی است نگاه دقیقی به طراحی این لوگو داشته باشید. مستطیلی که نشانه یک نقشه است، به همراه خطوطی که اتصال آن‌ها عدد 4 را نشان می‌دهد.







15- Spartan Golf Club

به مانند بیشتر لوگوهای معرفی شده، این لوگو نیز نام کلوپ مورد نظر را با نمایش موفق 2 موضوع ارائه می‌کند. اولین ویژگی، گلف بازی است که چوگان خود را حرکت می‌دهد. ویژگی دوم که با استفاده از فضای منفی طراحی شده است، نیم رخ یک جنگاور اسپارتی را نشان می‌دهد.







16- Cluenatic

آیا می‌توانید حدس بزنید که Cluenatic نوعی بازی پازل است و یک بازی پازل معماگونه به لوگویی معماگونه هم نیاز دارد. در اینجا، حروفی که کلمه Clue را می‌سازند به گونه‌ای مرتب شده‌اند که، یک مارپیچ به نظر می‌آیند. علاوه بر این شکل کلی لوگو به مانند یک کلید طراحی شده است.







17- Cisco

Cisco، به دلیل طراحی، ساخت و فروش تجهیزات شبکه سازی در دنیا شناخته شده است. بنابراین دور از انتظار نیست که سیگنال‌های دیجیتالی را در لوگوی خود تصویرسازی کند.

البته معنای دیگری نیز از این سیگنال‌های دیجیتالی برداشت می‌شود. در واقع صورت انتزاعی‌ای از سازه مشهور Gold Gate bridge در سانفرانسیسکو را نشان می‌دهند. با انتخاب این طراحی، آن‌ها توانسته‌اند آنچه که انجام می‌دهند و همچنین مکان انجام آن را پوشش دهند.







18- Eighty 20

در نگاه اول ممکن است فکر کنید لوگوی این شرکت داده پردازی، از مربع‌های تصادفی در دو سطر ساخته شده است. در واقع مربع‌ها، کدهای دودویی هستند که در سطر اول 101000 و در سطر دوم 0010100 را نشان می ‌دهند.

این کدها به ترتیب اعداد 80 و 20 هستند که در کنار هم نام شرکت مورد نظر را می‌سازند. دانستن معنای مفهومی این لوگو بدون توضیحات ارائه شده دشوار است.







19- Nintendo Gamecube

مطمئناً همگی با طراحی هوشمندانه و مکعبی شکل این لوگو موافق هستید. اما زیبایی و طرح هوشمندانه دیگری نیز در این لوگو وجود دارد. اگر با دقت به آن نگاه کنید، خطوط آبی حرف G و فضاهای سفید بین آن‌ها حرفC را می‌سازند که، مخفف عبارت Gamecube است.

Nintendo، دستگاه خوبی برای بازی‌های رایانه‌ای است.







20- US Cyber Command

چرا این لوگو اینجاست؟ در حالیکه به نظر می‌رسد یک لوگوی دولتی معمولی است. این همان چیزی است که فرماندهی سایبری ایالات متحده قصد دارد، توجه شما را به آن جلب کند. با نگاه دقیق به دایره طلایی درونی، 32 کاراکتر را خواهید یافت.

کشف معنای این کاراکترها تا حدی دشوار است. بسیاری بر این باورند که حکم ماموریت فرماندهی سایبری در کد 32 کاراکتری پنهان است.

برای دانستن معنای این لوگو باید در فضای مجازی تلاش بیشتری کنید.







21- Microsoft XNA

XNA، مجموعه‌ای از ابزارها است که Microsoft در حوزه گسترش بازی‌های رایانه‌ای آن را ارائه کرده است. خط تیره نارنجی رنگ که یکی از سرکش‌های X با آن ساخته شده است، کد تلگرافی (علائم مورس) تلفظ حرف XNA است (کدهای تلگرافی برای X، _.._ ، برای N ._ و برای A _. می‌باشند).

 





22- Picasa

سایت اشتراکی و ویرایشی تصاویر گوگل تنها یک دیافراگم عکاسی را نشان نمی‌دهد، در واقع انتخاب نام Picasa برای این سایت، به این معنی است که می‌توانید از این سایت به عنوان خانه و محل دائمی عکس‌هایتان استفاده کنید. Casa، به زبان اسپانیایی به معنی خانه است. با این توضیحات آیا می‌توانید تصویر یک خانه را در وسط این دیافراگم رنگارنگ مشاهده کنید؟







23- Rdio

Rdio، که فاقد حرف A است، ارائه دهنده سرویس‌های امواج رادیویی است. در لوگوی آن به زیبایی از فضای حروف D و O برای نمایش نوت‌های موسیقی استفاده شده است، که به ترتیب نت کامل و کروماتیک را نشان می‌دهند.







24- The Bronx Zoo

The Bronx Zoo، در نیویورک می‌باشد. به طور طبیعی انتظار داریم در طراحی لوگوی باغ وحش، حیوانات (در اینجا زرافه و پرندگان) را ببینیم. اما با نگاهی دقیق‌تر به پاهای زرافه، می‌توانید نیویورک را که به صورت ماهرانه‌ای در این فضا قرار گرفته است، مشاهده کنید.







25- Pittsburgh Zoo

در طراحی لوگوی باغ وحش‌های امریکایی علاقه زیادی به استفاده از فضاهای منفی وجود دارد، و البته این کار به صورت بسیار زیبایی انجام می‌گیرد. یک نمونه از این طراحی‌های زیبا را می‌توانید در لوگوی Pittsburgh Zoo که در پنسیلوانیا است، ببینید. چنانچه دقت کنید یک گوریل و یک شیر در دو طرف درخت دیده می‌شوند.






  

 

۲۲۱۹نمایش ۹۳/۰۸/۰۵

نظرات  (۳)

زیبا خوانا بامفهوم!
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۵:۰۴ رامین فیروز
اینا رو قبلا خونده بودم جای دیگه ولی بازم مرورش برام جالب بود.
علاوه بر اینها الان لوگوی سایت Stackoverflow.com که مربوط به پرسش و پاسخ در مورد برنامه نویسی کامپیوتر هست هم خیلی جالب و خلاقانه طراحی شده.
Stack یا همون پشته در برنامه نویسی و مخصوصا در مبحث مدیریت حافظه خیلی مهم و مرسومه. overflow هم به معنی سرریز و برای زمانیه که حافظه پر میشه.
اگر به لوگوش دقت کنید این مفاهیم رو خیلی ساده و جالب رسونده:

۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۵:۰۵ رامین فیروز
عکس توی نظر قبلی نیومد. لینکش:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی